طراحی سایت تجارت الکترونیکی و اصول آن

saeednri

عضو جدید
راه اندازي وب سايت به ويژه اگر به منظور ورود به دنياي تجارت الکترونيکي باشد نيازمند توجه به قواعد و استانداردهاي مشخصي است. در زمان طراحی وب سايت به عوامل، استانداردها و پارامترهاي مختلفي مي بايست توجه شود تا کاربر پس از ورود به وب سايت رفتار مد نظر صاحبان کسب و کار که همان خريد اينترنتي و يا جلب توجه به محصولات معرفي شده در وب سايت است را از خود نشان دهد.

اساسا یک وب سايت تجارت الکترونيکي چيست و چه ويژگي هايي يک وب سايت تجارت الکترونيکي را از ديگر وب سايت ها در زمان طراحي وب سايت متمايز ميکند؟
جستجوپذيري؛ اولين ويژگي و لازمه طراحی سایت فروش اينترنتي جستجو پذيري است. در زمان طراحي وب سايت بايد اين نکته را به خوبي به خاطر سپرد. وب سايت هاي فروش کالا و خدمات معمولا مملو از محصولات قابل فروش هستند. به عنوان يک نمونه وطني به وب سايت ديجي کالا نگاهي بيندازيد. شايد بيش از ده هزار عنوان کالا در اين وب سايت در حال فروش است. به عنوان يک کاربر هميشه پس از مراجعه به وب سايت ديجي کالا اولين کاري که انجام داده ام جستجوي محصولي است که به دنبال آن بوده ام. تصور کنيد اگر اين وب سايت يک سيستم قوي جستجو نداشت چه فاجعه اي به بار مي آمد.
طبقه بندي؛ يک وب سايت فروش اينترنتي بايد بتواند طبقه بندي مناسبي از محصولات ايجاد کند. طبقه بندي محصولات به خصوص براي کاربراني که تصميم قطعي خود را براي خريد يک مارک و برند خاص نگرفته اند بسيار مفيد است. پس در زمان طراحي وب سايت به اين نکته به صورت کامل توجه کنيد.
ابزار مقايسه؛ حتما و به طور يقين براي شما هم پيش آمده است که براي يک انتخاب ميان دو محصول از دو برند متفاوت مردد باشيد. درطراحی وب سايت هاي تجارت الکترونيکي و فروش اينترنتي محصولات، معمولا ابزاري وجود دارد که کاربران ميتوانند با استفاده از آن دو محصول متفاوت را در حوزه هاي مرتبط با يکديگر مقايسه کنند. ابزار مقايسه معمولا به کاربران در اتخاذ تصميمي سريعتر براي خريد محصول، کمک بزرگي ميکند.
تجربيات شخصي؛ فروشگاه هاي اينترنتي بزرگ در سراسر جهان، اين امکان را فراهم کرده اند که کاربران تجربيات شخصي خود را در استفاده از محصولات اين فروشگاه ها با يکديگر به اشتراک بگذارند. توصيه هاي ديگر کاربران به استفاده و يا عدم استفاده از محصولي خاص معمولا براي ديگر کاربران تعيين کننده است. اين تجربيات در قالب کامنت گداري و يا اعطاي امتياز به يک محصول خاص به اشتراک گذاشته ميشوند. در نمونه هاي داخلي وب سايت ديجي کالا به خوبي از اين ويژگي در طراحي وب سايت خود استفاده کرده است.
راهنماي خريد؛ حتما در زمان طراحی وب سایت و راه اندازي وب سايت فروش اينترنتي خود، بخشي را هم به راهنماي چگونگي خريد از فروشگاه اينترنتي خود اختصاص دهيد. همه کاربران الزاما کاربران حرفه اي اينترنت نيستند. شايد اين اولين خريد اينترنتي آن ها باشد. بنا بر اين لازم است مراحل و چگونگي خريد از فروشگاه اينترنتي شما را فرا بگيرند.
متن کامل مقاله را در طراحی وب سایت تجارت الکترونیکی؛ قواعد و استانداردها میتوانید بخوانید

 
بالا