طراحی ربات صنعتی

مازارو

عضو جدید
با سلام
دوست داشتم نظر عزیزان در خصوص یک طرح صنعتی را جویا بشم.
طرح مورد نظر شامل طراحی بدنه ربات صنعتی می باشد،اولأمی خواستم بدونم از دوستان کسی تجربه قبلی در این زمینه داره و ایا تمائلی به ارائه طرحی مقدماتی دارند تا در صورت انتخاب روی طرح مورد نظر کارهای تخصصی تر انجام گیرد.
با سپاس
 

مازارو

عضو جدید
دوستان می توانند در تاپیک« سوال در خصوص کنترل ربات صنعتی » صفحه دو مشاهده نمایند که چگونه می توان ربات طراحی شده در محیط های دیگر مثل سالئید یا کتیا را وارد محیط سیمولاسیون ربات صنعتی مثلأ EASY_ROB کرد و دستورات حرکتی را بر روی ربات طراحی شده شبیه سازی کرد.
حال دوستانی که تمائل دارند می توانند فایل های 3D رباتهای صنعتی را که مربوط به شرکتهای بزرگ مثلأ مدل 6600 شرکت ABB می باشند را از اینترنت داونلود و تغییر بدند و یا ایده جدید خود رو به عنوان برندی تازه طراحی و به نمایش گذارند تا در صورت جذاب بودن طرح کارهای تخصصی روی طرح مورد نظر صورت گیرد.
 

david17

عضو جدید
دوست عزیز منم تو این زمینه میخوام شرو بکار بکنم اگه شما تجربه ای داری،ممنون میشم با منم در میان بزاری
 

مازارو

عضو جدید
دوست عزیز اول باید مشخص کنید در کدام قسمت می خواهید فعالیت داشته باشید ؟هدف از ایجاد تاپیک همچنانکه نوشته شده طراحی یک برند جدید به عنوان ربات صنعتی ایرانی می باشد جهت اینکار دوستانی که تمایل دارند می توانند در محیط سالید یا کتیا طرح جدید ربات صنعتی را پیاده سازی نمایند یعنی یا ربات جدیدی طراحی کنند که شکل متفاوتی داشته باشد یا مدل 6600 ABB رو تغییر دهند و کارهای بعدی که در صورت تمایل به کار بر روی پروژه بیشتر می توان بر روی آن بحث کرد.
 

ALI KAMYAB

عضو جدید
سلام وقت به خیر

من تمایل دارم روی طرح ربات صنعتی جوشکار برای ایران خودرو تحقیقاتی انجام بدهم. هدف من درآمد زایی از این راه و رفع نیازهای صنایع خودروسازی نظیر ایران خودرو است. اگر تمایل داری می توانی با email من تماس بگیری: alikamyab98@gmail.com
 

مازارو

عضو جدید
با سلام
چند سوال از خدمتتان داشتم
۱-شرکت تام ایران خودرو مدعی است چند نمونه ربات جوشکار یا بهتر بگم ربات شش درجه آزاد رو ساخته در این زمینه شما چه اطلاعاتی دارید و ایران خودرو چه امکاناتی رو برای اینکار می تونه فراهم بکنه؟
۲-برنامه تحقیقاتی شما دقیقأ در چه زمینهای است ساخت ربات صنعتی؟ و چه کارهایی تاکنون انجام شده و قصد چه کاری رو دارید؟
۳-هرگاه تحقیقات شمادر جهت ساخت ربات صنعتی است چه پی لودی مد نظر شماست،روش کنترلی وشبیه سازی در اینمورد انجام شده ؟
با سپاس
 

erfan.sh90

عضو جدید
درخواست همکاری

درخواست همکاری

سلام خدمت شما دوست عزیز بنده مهندس مکانیک در اصفهان هستم میتونم برای طراحی در نرم افزارهای کتیا و سالیدورک کمکتون کنم.
erfan.sh90@gmail.com
 

CNCUNITED.COM

عضو جدید
من در زمینه ماشینکاری جهت ساخت روبات میتونم در خدمت دوستان باشم در ضمن کسی را هم سراغ دارم که متخصص ساخت روبات میباشد . اگر نیاز شد بگین بصورت خصوصی شماره تلفن ایشان را برایتان ارسال کنم .
 

مازارو

عضو جدید
با سلام و تشکر از دوستان گرامی
همچنانکه در اول بحث تاپیک نیز اشاره شده هدف مقدماتی طراحی یک نوع ربات صنعتی است که از لحاظ مشخصات نزدیک به ربات صنعتی مدل 6600 شرکت ABB باشد دوستانی که علاقه دارند می توانند مدل طراحی شده آن رو از اینترنت یافته و داونلود نمایند سپس تغییراتی در بدنه ان داده مدل جدیدی به وجود اورند سپس این مدل در محیط شبیه سازی وارد شده دستورات حرکتی بر روی ان اجرا می شود همچنین در مدل طراحی شده سعی خواهد شد مراکز ثقل بازوها به همراه تانسور لختی آنها محاسبه شود .در مرحله اول طراحی یک برند ایرانی و نشاندادن عملکرد ان در محیط شبیه سازی مدد نظر می باشد سپس مراحل عملی و غیره.
همچنین دوستان لطف کنند email خودشون رو درج کنند .کلأ طرح در مراحل اولیه به صورت Online است .
با سپاس.
 
آخرین ویرایش:

moh.eng

عضو جدید
با سلام . من پایان نامه ارشدم رو در زمینه تحلیل دینامیکی ربات انعطاف پذیر صفحه ای انجام داده ام. و خیلی علاقه مند در زمینه کار عملی و صنعتی در این رابطه هستم. در کنفرانس icrom 2015 که در مهر سال گذشته در دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد شرکت تام ایران خودرو دو ربات از سری مشابه با شرکت ABB را در این کنفرانس برای تبلیغات استفاده کرده بود. و حتی در یکی از برنامه های ارتباط صنعت و دانشگاه یک نفر در رابطه باا این رباتها مطالبی بیان فرمود که حاکی از طراحی و ساخت این ربات در ایران است . به هر حال این رباتها از رباتهای پر کاربرد در صنعت خودرو ،جوشکاری، رنگ کردن، و صنایع چینی در ایران است. به هر حال من هم بسیار علاقه مند ام تا در صورت تمایل دوستان برای شروع یک کار صنعتی و ایده و طرح با دوستان همکاری کنم و بخشی از کار را متقبل خواهم شد. ایمیل خود را هم در صورت نیاز برای ارتباط در زیر نوشته ام. موفق باشید.
moh.eng2012@ymail.com
 

مازارو

عضو جدید
با سلام و تشکر از شما
در خصوص رباتهای صنعتی عرض کنم شرکت هایی همچون SIMENS یا ALISTOM نتونستن به تنهایی ربات صنعتی بسازه و حالا SIEMENS مثلأ با KUKA قرارداد همکاری امضا میکنه و تازه تازه SIEMENS شروع به تهیه نرم افزار شبیه سازی ربات صنعتی کرده اگر تام مدعی است خوب چرا ربات از KUKA خریداری میکنه؟و ....
دوست عزیز ساخت ربات صنعتی یعنی به هم چسبوندن چند سروو موتور و حرکت دادن اونها نیست.شرکت ABB یا KUKA چندین دهه تحقیقات علمی در این زمینه انجام دادن حالا تبدیل به ABB و KUKA شدن در یه کفه قرار دادن این شرکتها با تام مثل مقایسه بوگاتی با پیکان هست.
البته شرکتهای داخلی بدلیل اهمیت ربات مخصوصأ در صنعت سعی میکنن نشان دهند که کارهایی انجام دادن ولی واقعیت چیز دیگری است ما در دانشگاهها دکتر استاد وغیره داریم اما بازده یا ربات نداریم بجز چند اسباب بازی.کاری هم که من می خوام انجام دهم تولید ربات صنعتی نیست چون هیچگونه بودجه ای ندارم .من تصمیم گرفتم ابتدا یک نرم افزار شبیه سازی مثل easy-rob رو برنامه نویسی کنم که تقریبأ چهل درصد کار انجام شده بعد از ثبت نرم افزار در ایران یا ترکیه اگر حمایت یا فروشی شد فکری برای پایلت سازی ربات صنعتی می شه وگرنه نه.
با سپاس.
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا