طراحی دکوراسیون حیاط در مرکز خانه

e.69a_h

عضو جدید
طراحی داخلی حیاط در مرکز خانه



مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: HYLA Architects
موقعیت بنا: گرینبرگ، سنگاپور
متراژ بنا: 520 متر مربع
سال اجرا: 2014




از خصوصیات جالب این طرح، طراحی حیاط مرکزی در مرکز این ویلا می باشد که زیبایی آن را چندین برابر کرده است. این باغ مرکزی هر دو طبقه این خانه را پوشش داده و به طرز جالب و ساده ای، به فضا روح تازه ای بخشیده است. با کمی جسارت و توجه به جزئیات اجرایی و نگرش به زیبایی شناسی، میتوان خصوصیات ساده و معمولی یک ویلای ساده را دگرگون کرد. در سطح اصلی این فضای مرکزی یک درخت بوته یاسمن بر روی سطح آب واقع شده تا علاوه بر نیاز مبرم این گیاه به آب، عنصر دیگری هم (آب) در این فضا قرار گیرد.(با انتخاب گیاه درست، با یک تیر به دو نشان زده شده)




اتاق نشیمن و غذاخوری در مجاورت باغ مرکزی واقع شده تا بهترین زمان برای گذراندن وقت در کنار این فضا صورت گیرد. در طبقه دوم می توان این باغ را در مشاهده نمود تا علاوه بر عنصر زیباشناسی، بر شرایط اقلیمی خانه نیز تأثیر بگذارد. زیباسازی این باغ و کل مجموعه به وسیله چوب انجام شده است. این حیاط مرکزی در ارائه نور و همچنین یک فضای جنبشی در خریم خصوصی، بسیار عالی عمل کرده است.









 

mahdis.

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.آقايان و خانمهاي معمار من از اين ايده جالب خوشم اومده چجوري ميتونم توي دكوراسيون داخلي بكار بگيرم.
كجاها ازش استفاده كنم خوبه؟

وقتی که از بالا به آن نگاه می کنید شبیه به هر استخر معمولی دیگری است که با آبی زلال مواج و درخشان پر شده است. اما شما سخت در اشتباهید. در واقع بازدیدکنندگان این استخر در برابر تصویری سورئال قرار گرفته اند؛ چرا که دیگرانی را می بینند که لباس پوشیده، در حال قدم زدن هستند یا ایستاده و به اطراف می نگرند! از این هم عجیب تر اینکه در زیر آب نفس می کشند! اما زمانی که بازدیدکنندگان به بخش زیرین گالری راهنمایی می شوند همه این ابهامات خیلی زود برطرف می شود، چرا که با استخری خالی از آب مواجه می گردند! بله به دنیای هنر مدرن خوش آمدید.
استخر شنای جعلی توسط هنرمندی از بوئنس آیرس به نام لئوناردو ارلیخ، در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. این سازه توانسته اسباب سرگمی و تجربه ای دلنشین را برای بازدیدکنندگان این موزه فراهم کند.
بنا به گزارش آکاایران : یک گودال با دیواره های آبی رنگ که توسط شیشه ای شفاف پوشانده شده است. روی این شیشه شفاف را لایه ای نازک از آب به میزان ۴ تا ۵ اینچ پر نموده که تأثیری عمیق و واقعی به آن بخشیده است. استخری عجیب که بازدیدکنندگان آن حتی مرطوب هم نشده اند.









 

nabarati

عضو جدید
سلام خيلي جالب بود و استفاده کردم اگر دوست داشتين و فرصت کردين حتما از سايت ماهم ديدن کنين مقالات زيادي روي سايت ما هست که شايد بتونه براي شما همکار گرامي مفيد باشه.

http://lustreshams.com
 
بالا