طراحی داخلی و دکوراسیون فضای تجاری و فروشگاه

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

[h=2][/h]

دیوارها و سقف این مغازه پوشاک کوچک در ورشو با آینه پوشیده شده است که تصوری از ریل های بی پایان از لباس را ایجاد می کند و تأکیدی بر توهم فضای بیکران دارد . معماران لهستانی Super Super and Inside/Outside با همکاری هم یک پاویون موقت در داخل یک فضای آفیس متحرک برای فروش پوشاک با برند Zuo Crop طراحی کرده اند . نوارهایی از نور LED در اطراف لبه های دیوارها قرار گرفته و در آینه منعکس شده و مانند بخشی از یک شبکه بی نهایت نورانی ظاهر می شود . در یک طرف مغازه ، انبار و رختکن هستند که به طرز مضحک و طعنه آوری ، هیچ آینه ای در آنها نیست . این پاویون به مدت سه ماه ، سایت مرکز شهر را اشغال کرده .

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی

زو کراپ ؛ فراخوانی ارتباط با یک جعبه جادویی



مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه نیل بَرِت : تبلور کیفیت های جنسی فضا

فروشگاه نیل بَرِت : تبلور کیفیت های جنسی فضا

تبلور کیفیت های جنسی فضا …​
کانسپت فروشگاه نیل بَرِت در توکیو بر اساسِ ایجاد کمترین گسیختگی در طراحی مد روز(بمعنای ایجاد فضایی پیوسته) پی ریزی شد، زاها حدید برای رسیدن به این منظور از پارامترهای یکسان مانند نقاط ثابت ،چین ها و فولدینگ و جدا سازی و برش دادن عناصر، استفاده کرده است. فراتر ازطرحی گنجانده شده در یک اتاق و یا درفضایی واحد؛ این فروشگاه ، با طرحی دالانی(مسیری مدور) به مشتریان اجازۀ تجربه در فضایی چندگانه و با تعابیرمتفاوت میدهد. مبلمان ها در نقاط کلیدی در سراسر فروشگاه به نمایش گداشته شده اند تا کانسپت فضاییٍ خروج از محوطه ای باریک و ورود به فضایی باز را بوجود آورد. مبتنی بر وجوه فرمال پروژه ، طراحی میان معماری و مجسمه سازی در حرکت است درجایی که لایه های صفحات فشرده شده از هم جدا می شوند و تا می خورند نشیمن ها و قفسه های نمایشی را بوجود آورند. این لایه های بوجود آمده ،بعنوان مکانی برای نمایش “کلکسیون اکسسوری BN” می اورند . کانسپت فروشگاه با کاراکتر های مکمل و دوگانگی میان زن و مرد، بازی می کند. این مفهوم با استفاده از حس لامسه (خاصیت کیفی عناصر) در متریال های بکار رفته و در طراحی مبلمان هر دو طبقه، بازتاب داده شده است . رنگ و جنس مبلمان در طبقۀ همکف به گونه ای قوی، مردانه و پویا طراحی شده اند در حالیکه مبلمان های طبقۀ اول، با استفاده از خطوط سیال ،بیشتر بیانگر حس زنانگی هستند. طبقۀ اول با حسی سرزنده و صمیمی طراحی شده است تا زون هایی رابرای نگهداشتن نمای پرسپکتیوی مابین آنها بوجود آورد. این اثر متقابل بین مرد و زن در مفهوم زیبایی شناسی با قرارگیری با روکش صاف کُریَن مبلمان ها در تضاد با صفحات بتنی خشن در جاهای دیگر فضا، نشان داده شده است. این تضاد ، در رنگ و روکش سفید مبلمان درکنار کف سیاه و صیقلی طبقۀ همکف هم تاکید شده است. آخرین طراحی ها بوسیلۀ نرم افزار مدل سازی D3 شکل داده شده اند.این کار بوسیله ی کارخانه ی سازنده (که از همین نرم افزار استفاده میکند) ادامه یافت تا بوسیلۀ حرارت دادن ورقه های کُریَن را ، به شکل صفحات سه بعدی طراحی شده در آورند. سری های این صفحات با مفصل ها و اتصالات تجهیز شده اند که سرهم کردن صفحات را در محل نصب آسان تر می کند.شرکت سازندۀ این قطعات با استفاده از آخرین مدل سازی سه بعدی و برنامه نویسی سی اِن سی ، تبدیل طرح را به واقعیت (ساختن دقیق طرح) را به صورتی دقیق و با روشی اتوماتیک تضمین می کند.​
فروشگاه نیل بَرِت در توکیو
فروشگاه نیل بَرِت در توکیو
فروشگاه نیل بَرِت در توکیو
فروشگاه نیل بَرِت در توکیو
فروشگاه نیل بَرِت در توکیو
مـنـــــــبـع : design-daily



 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
کتابفروشی تاشو ، طراح کمپِین

کتابفروشی تاشو ، طراح کمپِین


طراحان لندنی ( کمپِین )، یک فروشگاه مقواییِ موقت برای فروش کتاب های معماری به عنوان بخشی از جشنواره معماری 2010 لندن، دایر کردند. فضای داخلی کتابفروشی : دیوارها ، قفسه ها و پیشخوان از مقوا ساخته شده است که در پایان جشنواره بازیافت خواهد شد. توصیه و پیشنهاد هایی از معماران و منتقدان لندن بر روی دیوارها در کنار نمایش فیلم هایی از مکان های دیدنی لندن نشان داده می شود. این نمایشگاه شامل تخصصی ترین کتاب های معماری،آخرین نشریات با کیفیت بالا و مجموعه ای از کتاب های هنرمندان می باشد . همزمان با پیشرفت های انقلاب دیجیتالی، این کتابفروشی تاشو، شکل هنری از انتشار و چاپ را جشن می گیرد و یک مقصد کلیدی و یک کانون اجتماعی برای خوشامد گویی به بازدید کنندگان ، ایجاد میکند، مکانی که به ایدۀ جشنواره لندن جان می بخشد.


فضای داخلی کتابفروشی : دیوارها ، قفسه ها و پیشخوان از مقوا ساخته شده است که در پایان جشنواره بازیافت خواهد شد.


.


طراحان لندنی ( کمپِین )، یک فروشگاه مقواییِ موقت برای فروش کتاب های معماری به عنوان بخشی از جشنواره معماری 2010 لندن، دایر کردند.




این نمایشگاه شامل تخصصی ترین کتاب های معماری،آخرین نشریات با کیفیت بالا و مجموعه ای از کتاب های هنرمندان می باشد .



.



مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه لا میسون یونیک از توماس هیترویک؛ بنا محصول همگرایی بدنه، کف و سقف است

فروشگاه لا میسون یونیک از توماس هیترویک؛ بنا محصول همگرایی بدنه، کف و سقف است


این فروشگاه در سوهو – نیویورک – واقع شده و یک انتخاب غیر متعارف برای طراح آن می باشد ، چراکه اکثریت مساحت در طبقه اول می باشد . توماس هیترویک با استفاده از راه حل های طراحی ، این موقعیت را به یک مزیت تبدیل کرد ؛ سه طبقه فضای خالی که از طریق ساختمان برش داده شده و نور روز را وارد ساختمان می کند و مردم می توانند از طریق چشم اندازی که توسط پله ها شکل گرفته بالا روند . فروشگاه لا میسون یونیک La Maison Unique ساختاری گسترده را دربر می گیرد ، دوباره مدل سازی ساختمان قدیمی که شامل اضافه کردن طبقه سوم ، ترکیب نمایشگاه ها ، فضای اداری و باغ روی بام می باشد . خواص مغناطیسی منظره پله ، چراغ های متحرک را فعال می کند و stands را نشان می دهد که به آهن رباهایی با قدرت بالا متصل هستند . نرده های شفاف از شیشه هایی با استفاده از تکنولوژی هوا فضا ساخته شده اند ، برای ایجاد مجموعه ای از پانل های جداگانه و شکل گرفته که با پارچه های سیال مزین شده .


فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک


فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک


فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک


فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک


فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک


فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک


فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک


فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک


فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک

مـنـــــــبـع : www.heatherwick.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
سیلک نت از معماران اینوویشن

سیلک نت از معماران اینوویشن


blue-glow-at-night
در کنار خیابان اصلی در مرکز تفلیس -گرجستان- "دفتر روش Silknet" قرار گرفته ؛ یک فضای خرده فروشی برای کمپانی سرویس تلویزیون ، تلفن و اینترنت که توسط شرکت مستقر در لندن –تفلیس از معماران اینوویشن طراحی شده است . یک میز مرکزی مانند اطلاعات برای ارتباط بین نمایندگان و مشتریان ، اولین و اصلی ترین محل برای برقراری ارتباط در داخل فروشگاه می شود . عنصر کانونی با 70 لایه از ورق های تخته سه لا شکل می گیرد که با CNC برش خورده ، رنگ شده و در جهت مشخص شده روی هم قرار می گیرند . حفره های موجدار ، از سطوحی به شکل نعل اسب عبور می کنند و یک حجم سه بعدی مانند پنیر سوئیسی بوجود می آورند . دایره ها با اندازه های متنوع تبدیل به یک بنمایه در سراسر فضا می شوند ، پورتال هایی ایجاد کرده و علائم پیش آمدگی در ارتفاع ورودی همراه با پارتیشن هایی با نور پس زمینه داخلی با گرافیک دیجیتالی شده و دیفیوزهای نوری پایین بوجود می آورد . پارچه های شفاف پلاستیکی فرانسوی به عنوان جایگزین پانل های آکوستیکی معمولی مربعی ، در سراسر سقف کشیده شده و ممکن است به راحتی برای تعمیر و نگهداری تهویه حذف شوند . در شب ، درخششی آبی ، سطوح سفید را می پوشاند که رنگ علائم تجاری برند را برای رهگدران تداعی می کند .

interior-at-night​
entry-elevation​
view-from-the-main-avenue​
floor-plan---level-0​
exploded-axonometric​
exploded-axonometric-2​
aerial-view-of-desk​
diagram-of-desk-layers​
crevice-of-the-desk​
aerial-view-of-crevice​
left)-entry-into-circular-desk​
conceptual-diagram​
wireframe-model-of-desk​
rendering​
entrance​
transmitter-desk-at-night​
transmitter-desk​

مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین

به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین



در 10 جولای، از جدیدترین فروشگاه اَپلApple "کیوینسکی جکسون" Cywinski Jacksonو اولین در چین، پرده برداری شد. در 5 سال گذشته، عکاس"روی زیپستین"Roy Zipstein با مستند کردن فروشگاه ها و سفر به آمریکا، اروپا، آسیا و حتی استرالیا، به برجسته سازی و هایلایت کردن ِ، هنرِ سازه های براق و صیقلی پرداخته است.نظرات زیپستین از طریق برنشتاین و آندریولی :" فروشگاه های اَپل به زیبایی در فضای داخلی و خارجی طراحی شده اند. خیلی هیجان انگیز است تا شاهد روند تکامل طراحی های بیش از چندسال گذشته ، استفاده از متریال های مختلف ازجمله شیشه ، فولاد ضد زنگ ،سنگ و نیز تفسیری از فضای داخلی در حال تحول باشید."

به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین


به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین


به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین


به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین


به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین


به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین


به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین

این تصویر 7% کوچکتر شده است و به اندازه (600x375) تغییر یافته است . برای مشاهده تصویر در سایز اصلی یعنی اندازه (640x400) کلیک کنید . برای نمایش عکس در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید .​


به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین

این تصویر 7% کوچکتر شده است و به اندازه (600x375) تغییر یافته است . برای مشاهده تصویر در سایز اصلی یعنی اندازه (640x400) کلیک کنید . برای نمایش عکس در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید .​


به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین


به روز رسانی فروشگاه اَپل شانگهای ، توسط زیپستین
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه مرکزی استیلز

فروشگاه مرکزی استیلز


طراحی از دوپل استرایکس
مکان : آمستردام- هلند
مساحت: 188 متر مربع
نوع: بازسازی و طراحی داخلی
لباسها و محصولات دیگر داخل طرحی استادانه از شبکه های چوبی در بوتیکی واقع در آمستردام آرام گرفته اند که توسط استودیوی هلندی دوپل استرایکس طراحی شده است. شاخه های شبکه ای سفید رنگ هر گوشه از این فروشگاه مرکزی دو طبقه متعلق به برند مد استیلز را پوشانده است. برخی لباسها از شاخه ها آویزانند و برخی دیگر به صورت تا شده بر روی قفسه های شیشه ای موجود بر سطوح قرار دارند. مانکنها به گونه ای چیده شده اند که گویی در حال بالا رفتن از چارچوبهای چوبی هستند و اتاقهای پرو با استفاده از دو در آیینه ای پنهان شده اند. طراحی حاکی از تجربه و درک بالای طراح از نحوه حرکت انسانها و فرمهای مختلف لباس بوده که تغییرات در شبکه های اشغال کننده فضا را هماهنگ با آن طراحی کرده است. کلیه نورپردازی ها و دارایی های فروشگاه در دل این فضای شبکه ای هضم شده اند.
















منبع:مرکز معماری ایران
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه شانگ ژیا بیجینگ

فروشگاه شانگ ژیا بیجینگ



طراحی از کنگو کوما و همکاران
نوع ساخت: داخلی
تعداد طبقات : 2
مساحت زمین استفاده شده: 152 متر مربع
در این فروشگاه تجملی شبکه ای از بخشهای آلومینیومی بیرون زده تداعی کننده طرحهای آجری محله های قدیمی بیجینگ استفاده شده است. سه بخش مختلف H شکل (60 ، 90 و 135 میلیمتری) و دو بخش I شکل (100 و 200 میلیمتری) به صورت لایه ای بگونه ای ساخته شده اند که فضا را به بخشهای و اتاقهای متصل به هم تقسیم میکنند. در بخش بالایی و پایینی فضا که ساختار در آن تمرکز بیشتری یافته است، از آلومینیوم H شکل 60 میلیمتری به وفور استفاده گردیده است. در فضای میانی فروشگاه آلومینیوم H شکل 135 میلیمتری بکار گرفته شده است که موجب کاهش چگالی فضا در این ناحیه و روشن تر شدن آن می‌شود. لبه های پارتیشنهای موجود با طرح پله ایشان فضا را لطیف تر کرده و باعث میشوند نماها بهتر دیده شوند. این شبکه ها سقف جلوی فروشگاه را نیز مزین کرده اند ولی در سایر بخشها سقف با شیشه سیاه و بازتاب دهنده پوشیده شده است. قسمت پشتی فروشگاه با استفاده از آجرهای ساخته شده از برگ چای فشرده شده تزیین شده است که در آنجا از مشتریان با چای پذیرایی میشود. لباسها و محصولات در قفسه های منبت کاری شده و محفظه های کوچک موجود قرار میگیرند. محصولات گرانتر درون ویترینهای کوچک همانند موزه ها قرار دارند. در غرفه ها محلهایی برای نشستن مشتریان و امتحان کردن محصولات وجود دارد. این فروشگاه در یک مرکز فروشگاهی واقع در بخش تجاری شمال بیجینگ واقع شده است.







Click here to view the original image of 784x560px.



Click here to view the original image of 784x560px.



Click here to view the original image of 784x560px.



Click here to view the original image of 784x560px.



Click here to view the original image of 784x560px.


منبع: مرکز معماری ایران
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه مفهومی لوییز ووتون و کوساما در سلفریدج

فروشگاه مفهومی لوییز ووتون و کوساما در سلفریدج



برند مد لوییز ووتون با همکاری هنرمند ژاپنی یایویی کوساما فروشگاه پوشاکی را در سلفریدج لندن راه اندازی کرده است که به طور وسواس گونه ای با طرح های پولکی شکل طراحی شده است.
لوویز ووتون در راستای حمایت مالی طرحهای کوساما کیف و کفشهایی با طرحهایی شامل دایره های پولکی شکل قرمز، زرد و سیاه تولید کرده است. فروشگاه کانسپچوآل راه اندازی شده نیز شامل لامپهای بزرگ سوراخ داری میشود که بالای میزهای نمایش محصولات آویزان شده اند. دیوارها، کف و قفسه های محصولات نیز پوشیده از دایره هایی روشن و در اندازه های مختلف می-باشد.
فروشگاه دارای یک پوشش حفره ای پلاستیکی است که موجب میشود لباسها بگونه ای دیده شوند که انگار با طرحهای دایره ای رنگ آمیزی شده اند. تمام 24 ویترین سلفریدج به کلکسیون لباسهای ووتون و کوساما اختصاص داده شده اند. در داخل سلفریدج مراجعه کنندگان با استفاده ازدایره هایی قرمز به سمت فروشگاه هدایت میشوند.

Click here to view the original image of 784x560px.

Click here to view the original image of 784x560px.

Click here to view the original image of 784x560px.

Click here to view the original image of 783x559px.

Click here to view the original image of 784x560px.
منبع:مرکز معماری ایران
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه مفهومی سنتارو

فروشگاه مفهومی سنتارو

بسیاری از فروشگاه ها توسط روشهای خاص مسیرها را در داخل فروشگاه مشخص می کنند . یکی از همین روشهای خاص ، در فروشگاه سنتارو بکار رفته است .












معماران :
AUM arquitetos – André Dias Dantas, Bruno Bonesso Vitorino, Renato Dalla Marta, Ana Maria Montag, Maíra Baltrusch

به سفارش : گروه SBF
زیر بنا : 830 متر
سال اجرای پروژه : 2008





بسیاری از فروشگاه ها توسط روشهای خاص مسیرها را در داخل فروشگاه مشخص می کنند . یکی از همین روشهای خاص ، در فروشگاه سنتارو بکار رفته است .
نکته قابل توجه در این فروشگاه نوع رنگ آمیزی بکاررفته آن است . در این پروژه به رنگهای قرمز و سفید بعنوان رنگهای اصلی تاکید زیادی شده است . این رنگها تعیین کننده مسیر در بخشهای مختلف فروشگاه می باشد .





برای روکش کردن دیوارها و سقف ها از حلقه های متوالی سفید رنگی از جنس آلیاژ آلومنیوم به اندازۀ 25/1 متر استفاده شده است .






این حلقه ها به طور مورب و بصورت عمودی و افقی و همین طور به شکل غیر موازی قرار گرفته اند . این طرح شرایط نورپردازی به طور غیر مستقیم را فراهم می کند . همچنین شیب و انحنای تابلوها ، جلوه و دید مناسبی از محصولات را کنار صفحات شیشه ای نمایش می دهد . از مشخصۀ قابل ذکر این پروژه ، استفاده از نوارهای قرمز رنگ بصورت خیره کننده و گیرا در این فروشگاه می باشد . ازنکات زیبا و قابل ذکر در این فروشگاه ، استفاده از پله ها در مرکز آن می باشد .































منبع:معماری نیوز
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طراحی داخلی جدترین فروشگاه شرکت North Face

طراحی داخلی جدترین فروشگاه شرکت North Face

[h=2][/h]
شرکت North Face، بعنوان تولید کننده ابزارهایی با کیفیت بالا برای سفرهای اکتشافی از شهرت بسیار خوبی در سطح بین المللی برخوردار است. North Face به مدت ۳۵ سال نو آوریهای بسیاری در زمینه تولید ابزار آلات بسیار پیشرفته تکنیی، کفش ها و ادوات مختلف برای سفرهای ماجراجویان حرفه ای، قاره نوردان و شهر نشینان رند بالایی که همواره بدنبال خرید، استفاده و پوشیدن بهترین مارکها هستند، داشته است. این شرکت دستاوردهای خود در زمینه اکتشافات صحرایی را در قالب ترکیبی از المانهای فرهنگی آن سرزمین ها و محصولات های تک (High Tech) به نمایش می گذارد. این شرکت دارای ۳۰۰۰ شعبه مختلف در گوشه و کنار جهان است و مقر اصلی آن در San Leandro کالیفرنیا، به واقع نمونه ایست بسیار محافظه کارانه از معرفی یک مارک تجاری که تنها در کشور آمریکا دارای ۸ شعبه است. این شرکت در راستای سیاست های خود تصمیم دارد بر روی شعباتی که در مناطق با وجهه اجتماعی بالا قرار دارند، سرمایه گذاری کرده و انها را برجسته تر سازد. در این راستا جدیدترین شعبه این شرکت توسط گروه JGA در Beverly Hills کالیفرنیا طراحی و در تاریخ اول مارس ۲۰۰۲ افتتاح شد.

شرکت JGA از سال ۱۹۷۱ در زمینه طراحی مکانهای تجاری و فروشگاهها، ابداع استراتژی های فروش و معماری فعالیت داشته است. کارهای JGA در سطح بین المللی شناخته شده هستند و در مجلات متعددی به چاپ رسیده اند.

از آنجا که تولیدات North Face همواره متمایز بوده اند، بهترین مکان یابی شعبه جدید جهت دسترسی مناسب مشتریان، در Beverly Hills بود، چرا که تکنولوژی بالا و کیفیت استانداردهای این کمپانی از طرف مشتریان ساکن این منطقه مورد تقاضا بود.


شعبه جدید Beverly Hills، با مساحتی بالغ بر ۷۵۰۰ فوت مربع یک استاندارد جدید طراحی را در میان فروشگاه های این شرکت بوجود آورد. این فروشگاه نمود عینی یک ماجراجویی و مبین شعار تبلیغاتی شرکت North Faceاست:«هیچگاه دست از مکاشفه برندارید». ین طراحی به بهترین نحو دستاوردهای شرکت در صنعت تولید ابزارهای سفرهای اکتشافی را به نمایش می گذارد.

ایجاد تضادی آگاهانه و در عین حال استادانه که ما بین اشیاء، مصالح و فرم ها بکاررفته و حس پویایی و انرژی را به بیننده القاء می کند، متناقض با نفس این فروشگاه نیست. در حالیکه سایر شعبه های این فروشگاه بیشتر بر روی به نمایش گذاشتن جنبه های، های تک محصولات تاکید داشته اند، JGA توانسته به تعادلی از تضادها مابین عناصر نرم و خشن، ابزارها و محیط پیرامونی ای که از برای آن ساخته شده اند، دست یابد. تاثیر فن آوری های سخت های تک، با افزودن مولفه های فرهنگی گوناگون، تقویت شده است. صنایع دستی منتخب و جزئیات معماری، عناصری هستند که حس و مفاهیم فرهنگ ها، مکانها، سفرها و مقصدها را به بیننده منتقل می سازند. حس ماجراجویی، از ورودی فروشگاه، با تزئینات اوریجینال ان اغاز می شود، هنگام وارد شدن به فروشگاه یک درب کنده کاری شده اثر هنرمندان اندونزیایی، دیواری از جنس آبشار آبی، سنگهای طبیعی و مسیری مارپیچ ورودی آن را تعریف می کنند. در داخل مغازه، یک طاق بزرگ سنگی تندیس مانند که بر روی عرض فروشگاه کمانه زده و اختلاف ارتفاع سقف در قسمت های مختلف، مجدداً حس شناخت دنیاهای نا شناخته را در مخاطب زنده می سازد.

انتخاب ظریف اشیاء آنتیک مختلف از گوشه و کنار جهان که North Face، از سال ۱۹۶۹ بانی و ضامن سفر به این مناطق بوده، و ترکیب آنها با المانهای مدرن در جای جای مغازه، جنبه های تکنیکی این محصولات را با صورت دیگر قضیه یعنی جنبه حسی سفر، به تعادل رسانده است. اشیائی که لوازم بر روی آنها نمایش داده شده اند عبارتند از: کنده های کهنه درخت، قفسه های شیشه ای، صندوق های قدیمی هندی و درب های کلاسیک چینی ای که از خانه نجیب زادگان و Thai Spirit Houses آورده شده اند.

بیشتر المانهای بکار رفته شامل فرم های ماشینی از جمله ستونهایی از جنس ورق فلزی و پانل های آکریلیک بکار رفته جهت نور پردازی مخفی هستند. دیواره ای که ابزارآلات و تجهیزات بر روی آن نمایش داده شده اند، به ارتفاع ۱۲ فوت با گرافیک ویژه و شاخص جلوی قسمتی را که کیف ها، کیسه های خواب در آنجا چیده شده اند می پوشاند. یک سطح شیبدار کوچک که از قطعه سنگ های طبیعی ساخته شده به خریداران این امکان را می دهد که قلاب ها و کفش ها را پیش از خرید بر روی آن بیازمایند.

به منظور قدرت بخشیدن به تضاد فضایی و بافت های موجود، از چوب کاج برای ساخت اشیائی با جزئیات فلزی در کف مغازه و ساخت کانترهای پذیرش مشتری استفاده شده.دیوارهای پیرامون فضا با پانل های گچی و اندود گچ و خاک پوشانده شده اند. نوارهایی منحنی شکل از جنس چوب افرا که در سطح خارجی اتاقک های پرو در دور تا دور مغازه بکار رفته اند، مناظری از طبیعت را در ذهن تداعی می کنند. کف سیمانی مغازه با بافت دانه دار در ترکیب با شبکه ای از نوارهای تیره رنگ چوب بلوط بکار رفته است.تصاویری از تیم های اکتشاف North Face در مناطق دور و نا شناخته، جایی که آنها مرزها را در هم می شکنند و ابزارهای North Face را جهت بقاء خویش بکار می گیرند، بر روی دیوارهای فروشگاه به نمایش گذاشته شده اند. تماشای این ورزشکاران ایده هایی نو برای توسعه محصولات و ابزارهایی جدید برای استفاده تحت شرایط سخت و بحرانی را می آفرینند.

مسئولان شرکت North Face از افتتاح شعبه جدید Beverly Hills بسیار رضایت دارند، تاثیر این تغییرات و چهره جدید فروشگاه بر میزان فروش آن بحدی بوده که هم اکنون شعبات دیگر نیز خواهان بکار بردن عناصری از این قبیل در بوتیک های خود هستند.




منبع:طرحستان
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه dpHUE

فروشگاه dpHUE


معمار: Julie Snow Architects
مکان: Maple Grove، ایالت مینه سوتا، آمریکا
عکس: Paul Crosby

مشتری ما محصول جدیدی تولید کرده بود که برای ارائه و تبلیغ هرچه بهتر آن، مایل به تغییر فضای شرکتش از لحاظ معماری بود. جلب رضایت مشتری در اولویت بود و تمام طرح‌ها و ایده‌ها حول این محور می‌چرخید.

مشاوره خریدار، نمایش محصول، مسئله فروش و فضاهای مختص به مشتری، همگی عوامل مهمی بودند که می‌بایست برنامه‌ریزی دقیقی برای آن صورت می‌گرفت.

مادامیکه مشغول طراحی این دفتر بودیم باید این مسئله را نیز در نظر می‌گرفتیم که اگر شعبه دیگری از این فروشگاه بخواهیم افتتاح کنیم، طرح باید به گونه‌ای باشد که بتوان آنها را با هم مطابقت داد.



مطابقت طرح برای فروشگاه‌هایی که در آینده افتتاح می‌شوند با استفاده از چند عامل کلیدی در فضا مشخص شد که می‌توان به راحتی در فضاهای دیگر منتقل و استفاده کرد.

اولین فروشگاه جلوی مغازه dpHUE در حومه شهر میناپولیس (Minneapolis) یک فروشگاه آزمایشی برای ارائه محصولات جدید و تجربه مشتریان از رنگ موهای با کیفیت بالاست. این محصول شکاف میان سالن‌های گران قیمت و رنگ‌موهای موجود در داروخانه‌ها را از بین می‌برد. آرایشگران خبره و مورد اعتماد در فضایی خارج از محیط آرایشگاه آماده پاسخگویی، راهنمایی و خدمات‌رسانی به مشتریان dpHUE می‌باشند.



یکی از مهمترین اهداف، طراحی فضایی متمایز و هنرمندانه برای هرچه پررنگ‌تر نشان دادن این مارک جدید و جذب افراد به داخل فروشگاه بود. دیوار چوبی منحنی توجه مشتریان را به داخل فروشگاه جلب می‌کند.

در وسط فروشگاه دو میز برای صحبت و مشاوره وجود دارد. بر روی دیوار مقابل طبقاتی دیده می‌شود که نمونه محصولات را می‌توان مشاهده کرد و در کشوها نیز محصولات قرار دارند. ترکیب اثر متقابل نورهای خطی و طرح‌های مستطیل ابرمانند بر روی سقف فضا را صمیمی‌تر کرده و نور اطراف میز مشاوره حالت بازتابی پیدا کرده است. به جزئیات نیز توجه زیادی شده است.

دیوار چوبی منحنی با سطح ظریف موجدار شبیه به مو طراحی شده است. برای بسته‌بندی و آرم‌های داخل مغازه با یک شرکت طراحی گرافیک همکاری شد.

طراحی این فروشگاه جلوه‌ای خاص به محیط dpHUE بخشیده که پشتیبان مارک این شرکت بوده و برای مشتری تجربه‌ای جالب و به یاد ماندنی بر جای خواهد گذاشت.


















منبع :سایت معماری نیوز
 

JEN.Arc

کاربر بیش فعال
دکوراسیون داخلی فروشگاه کیف و کفش

دکوراسیون داخلی فروشگاه کیف و کفش




برای دیدن عکس ها در سایز بزرگتر بر روی آنها کلیک کنید














منبع از سایت پرشین کد
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
قنادی پاتریک راجرز - توسط معماران اکس_چیو

قنادی پاتریک راجرز - توسط معماران اکس_چیو

قنادی پاتریک راجرز برای بازطراحی فضای داخلی خود از کنارهم چیدن لوله هایی به صورت عمودی استفاده کرده که ایجاد فرم کندویی خاصی رو به همراه داشته.

این طراحان با استفاده از برش های نظام مند لوله ها ٬ زیبایی بصری موفقی را خلق کرده اند.

امروزه ویترین های بزرگ واحدهای تجاری محل اجرای ایده های متهورانه و متنوع هستند که نمایشگاهی بالقوه در بافت شهری میسازند

هرچند گاهی طراحان مانند این طرح فضای وهمی را به وجود می آورند که معلوم نیست تا چه مدت به کسب و کار صاحب واحد تجاری کمک کند ...


























 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طراحی داخلی و دکوراسیون فروشگاه عینک

طراحی داخلی و دکوراسیون فروشگاه عینک



امروزه عینک های طبی و آفتابی مد محسوب می شوند و عینک سازان قشر بزرگی از طراحان را تشکیل میدهند. طراحی داخلی این فروشگاه که به صورت جزئی فروشی محصولات شرکت عینک سازی در هائو، هلند را دارد توسط معمار هلندی "الکساندر نوتنی" انجام شده است.



































پلان فروشگاه عینک






منبع:گروه معماران آرل


 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
دکوراسیون داخلی بوتیک شانگ شیا در پاریس از کنگو کوما ؛ تلفیقی از هنر آسیایی با ظرافت فرانسوی

دکوراسیون داخلی بوتیک شانگ شیا در پاریس از کنگو کوما ؛ تلفیقی از هنر آسیایی با ظرافت فرانسوی




در میان ناحیه ششم تاریخی پاریس، کنگو کوما، معمار سرشناس ژاپنی، این بار دکوراسیون داخلی فروشگاه اروپایی و شاخص شانگ شیا را به اتمام رسانده است. دیوارهای این بوتیک منحصر بفرد، از پنل های نازک سرامیکی درست شده است که از ترکیب طراحی چینی با ظرافتی پاریسی، فضایی ابر مانند را ایجاد نموده اند.



شش هزار قطعه ی نازک سقف کاذب دو لایه با ابعاد 40 * 150 میلی متر، از سقف فروشگاه آویزان گشته اند و سراسر فروشگاه را پوشش داده اند. همچنین با توجه به اهمیت متريال در فرهنگ آسیایی، این پوشش های براق با ارائه ی یک نمای پایانی درخشان و طبیعی، مترادفی از نقاشی پوینتیلیسم یا نقطه نقطه در فرهنگ فرانسوی می باشند.

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

جزئیات دکوراسیون

نمای خارجی

نمای خارجی

نمای خارجی

منبع:اتود



 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
فروشگاه لویی ویتون در آسیای جنوب شرقی با طراحی موشه سفدی ؛ مزون جزیره ای

فروشگاه لویی ویتون در آسیای جنوب شرقی با طراحی موشه سفدی ؛ مزون جزیره ای





لویی ویتون، یکی از شناخته شده ترین برندهای تجاری در صنعت مد، لایف استایل، فرهنگ، هنر و معماری ست و تعجب آور نیست که برای فروشگاه اصلی خود در آسیای جنوب شرقی، از مفهومی نوآورانه و ساختمانی خلاقانه استفاده نموده است.

این ساختمان در مجموعه چند منظوره ی " پاویون های کریستال " در ساحل شن های خلیج در سنگاپور قرار دارد که موشه سفدی طراحی و اجرا شده است. این طراحی منحصر بفرد و رادیکال، یکی از اولین نمونه ها در نوع خود است؛ همچون یک "مزون جزیره ای" .




برای رسیدن به چنین طراحی خلاقانه ای، پیتر مارینو، طراح داخلی مشهور، ارتباطی نزدیک با این برند را آغاز می کند تا به چشم اندازی از آن دست یابد. کانسپت اولیه این ساختمان بر آن بوده است که فروشگاه همچون یک گالری برای لویی ویتون عمل نماید و تجسمی از احساس زیبایی بالای مد و زیبایی شناسی دریایی باشد که این برند به آن شناخته می شود.




سایت انتخاب شده ی این پروژه، چالش های طراحی بسیاری را ایجاد نموده که اصلی ترین آن ها، کنترل نور آفتاب بیش از حد خورشید گرمسیری بوده است. پاوین کریستال، یک ساختمان شیشه ای نامتقارن با قابی فولادی ست که نماهای زاویه دار و نامنظمی دارد. در ترکیب این ساختمان با سایت، در یک درجه بالاتر از خط استوا، اسن ساختار از تمامی جهات، نور خورشید را دریافت می کند. برای حل این مشکل از استودیو طراحی مهندسی FTL کمک گرفته شده اشت.




نتیجه ی این همکاری، استفاده از مفهوم سایه خورشیدی با خطوط باند مانند پیوسته و سفیدی بوده است که سایه مورد نظر را ایجاد می نمایند، از لوازم در برابر اشعه یو وی محافظت می کنند و پس زمینه ای زیبا در طراحی فضاهای داخلی ساخته اند. این سیستم سایه انداز، تمامی دیوارها و سقف های داخلی را پوشش داده است و فضای یک قایق و دکل های یک قایق بادبانی را به ذهن متبادر می نماید. اگرچه این طراحی، کاملا دریایی نسیت؛ اما فضایی چون خلیج و لویی ویتون را با هم به اجرا درآورده است.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

جزئیات سایه انداز



جزئیات سایه انداز


منبع:اتود




 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه مرکزی استیلز

فروشگاه مرکزی استیلز

طراحی از دوپل استرایکس
مکان : آمستردام- هلند
مساحت: 188 متر مربع
نوع: بازسازی و طراحی داخلی
لباسها و محصولات دیگر داخل طرحی استادانه از شبکه های چوبی در بوتیکی واقع در آمستردام آرام گرفته اند که توسط استودیوی هلندی دوپل استرایکس طراحی شده است. شاخه های شبکه ای سفید رنگ هر گوشه از این فروشگاه مرکزی دو طبقه متعلق به برند مد استیلز را پوشانده است. برخی لباسها از شاخه ها آویزانند و برخی دیگر به صورت تا شده بر روی قفسه های شیشه ای موجود بر سطوح قرار دارند. مانکنها به گونه ای چیده شده اند که گویی در حال بالا رفتن از چارچوبهای چوبی هستند و اتاقهای پرو با استفاده از دو در آیینه ای پنهان شده اند. طراحی حاکی از تجربه و درک بالای طراح از نحوه حرکت انسانها و فرمهای مختلف لباس بوده که تغییرات در شبکه های اشغال کننده فضا را هماهنگ با آن طراحی کرده است. کلیه نورپردازی ها و دارایی های فروشگاه در دل این فضای شبکه ای هضم شده اند.


















منبع: مرکز معماری ایران
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
معمار ی داخلی فروشگاه کاتالوگ

معمار ی داخلی فروشگاه کاتالوگ

چارچوب ویترین این بوتیک واقع در بیجینگ به صورتی تکرار شونده تا عمق آن ادامه یافته است. نندو این طراحی را برای تداعی کردن تجربه ورق زدن صفحه های یک کاتالوگ ایجاد کرده است.


منبع: مرکز معماری ایران
 

persian0

عضو جدید
دکوراسیون مغازه – از ایده تا اجرا

دکوراسیون مغازه – از ایده تا اجرا

تغییرات در دکوراسیون مغازه برای جذب مشتریان بیشتر امری بی بدیل است. شاید برای شروع این تغییرات کمی اطلاعات همانند این که یک دکور مغازه چه قدر هزینه دارد؟ چه قدر زمان می کشد تا دکوراسیون مغازه آماده شود؟ چه نوع طرحی مناسب فضای داد و ستد شما است؟ و … نیاز داشته باشید. برای انجام دکوراسیون مغازه نیاز به علم و تجربه در کنار یکدیگر است. علم به تنهایی فقط فضایی زیبا به وجود خواهد آورد و غیر کاربردی و دکوراسیون تجربی بیشتر بر روی استفاده بهینه از فضا تمر کز دارد و نه زیبایی.

برای داشتن یک دکور مناسب برای مغازه و فروشگاه، ابتدا می بایست فضای موجود با توجه به نوع کاربرد فروشگاه طراحی شود. در طراحی داخلی مغازه ، ابتدا پلان موجود در نظر گرفته می شود، و با توجه به اطلاعات اولیه در مورد تعداد و تنوع محصولات ، میزان نور مورد نیاز و تعداد مشتریان و … فاز اول طراحی آغاز می شود. طراحی داخلی مغازه ایده آل می بایست هم زیبایی و هم کاربرد یک دکور خوب را در نظر بگیرد.

طراحی دکوراسیون مغازه کمی با طراحی دیگر فضاها همانند اداری و مسکونی متفاوت است. شما باید علاوه بر نیازهای صاحب مغازه ، نیازهای مشتریان را نیز در نظر بگیرید. نور پردازی باید به گونه ای باشد که جلوه خاصی به محصولات بدهد، فضا باید راحتی مشتریان را بوجود آورد. حتما طراح باید تجربه و شناخت کافی نسبت به فضاهای تجاری را داشته باشد. طراح باید دسترسی به ویترین برای نظافت راحت ا در نظر بگیرد، فضای ورود و خروج را به گونه ای طراحی کند که مشکلی برای ورود و خروج افراد به وجود نیاید و … موارد بسیار دیگری که یک طرح را با طرح دیگر متمایز می کند.
هزینه دکوراسیون مغازه بر اساس نوع طراحی برآورد می شود، این بدین معناست که ابتدا باید فاز طراحی به صورت کامل انجام شود سپس می توان به صورت ریز به ریز برآورد های لازم را انجام داد. هزینه نهایی متشکل از کف مغازه، سقف، نورپردازی، نوع چوب طبقات، شیشه ها، یراق آلات، و برند تمامی اجناس در نظر گرفته شده، می شود.

زمان اجرای دکوراسیون مغازه نیز ارتباط مستقیمی با نوع طراحی آن دارد. در تغییر دکوراسیون نمی توان مدت زیادی مغازه را تعطیل نمود، به همین خاطر قبل از شروع، حتما با یک طراح و مجری خوب مشاوره کنید. شما می توانید با روش های مختلفی ای تغییرات را مدیریت کنید تا در کمترین زمان ممکن دکوراسیون مغازه شما انجام شود.
در انتخاب متریال ها حتما دقت کنید، دکوراسیون مغازه چیزی نیست که بتوان هر ساله انجام داد، بنابراین از متریال هایی استفاده کنید که علاوه بر زیبایی طول عمر مناسبی هم داشته باشند.

منبع: طراحی داخلی دکودات
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

michka_61

عضو جدید
دکوراسیون فروشگاه کمپانی سفید

دکوراسیون فروشگاه کمپانی سفید



کمپانی سفید توسط دالزیل و پاو The White Company by Dalziel and Pow, Norwich – UK

فروشگاه جدید دالزیل و پاو که کمپانی سفید نام دارد شیوه جدیدی از دکوراسیون مغازه و سبک فروشندگی برند اجناس خانگی را در قالب یک خانه به تصویر می کشد.



وجه تمایز طراحی این فروشگاه این است که دکوراسیون آن به گونه ای است که احساس قدم زدن در یک خانه را به فرد القا می کند. مشتری اتاق های واقعی را در طبقه های مختلف یک فروشگاه کشف می کند. معماری شبیه به خانه و وسایلی که تزیینات دکوراسیون داخلی فروشگاه را شبیه یک دکوراسیون منزل واقعی می کند. بدین ترتیب محصولات تجاری برای جلب توجه بیشتر و الهام بخشی به مشتری در قالب یک سبک زندگی خاص ارائه می شود.



به کاربردن چوبهای سفید و طبیعی، سنگ آهک، آهن، گچ بری های سفید و خاکستری محیطی لطیف و ملموس با دکوراسیون داخلی تاثیر گذاری ایجاد می کند. متریال متفاوت به کار رفته - از سنگفرش کف سالن هال گرفته تا کفپوش چوبی و دیوارهای پوشیده با الوار سفید افقی در اتاق ها- قسمت های مختلف ساختمان را از هم متمایز می کند.




رویکرد جدیدی به نورپردازی ؛ چراغ های هر اتاق به طور مجزا کنترل می شود. این امکان در اختیار فروشگاه قرار داده شد که حالت قابل تنظیم برای تعیین درجه نور هر قسمت داشته باشد.









تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

منبع: retaildesignblog.net
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hnfati

عضو جدید
رول های سیناتو؛ نگاهی خلاقانه به آلومینیوم

رول های سیناتو؛ نگاهی خلاقانه به آلومینیوم



طراح ژاپنی "سیناتو" از صفحه های آلومینیومی پیچیده شده (رٌل) در این گالری، استفاده کرده. با توجه به اینکه آلومینیوم سخت تر از پارچه وکاغذ میباشد،از دیدگاه معمار،مشخصه آلومینیوم که در این مکان به کار رفته، نرمی و نازکی آن است که هر دو ویژگی نرمی وسختی، را دارد وخم کردن آن با دست را آسان میکند. با حلقه کردن و گاهی وسعت دادن به این نوارهای بلند آلومینیومی از ورودی تا انتهای مغازه،یک فرم پیچشی زیبا بوجود آمده که عملکرد و ویژگی این متریال را به عنوان یک ماده سخت تغییر داده .انتهای رٌل ها به سقف نصب و گاهی مرکز دو رٌل به سمت بالا کشیده شده. در بالای رٌل ها از سطوح شیشه ای برای نشان دادن کالا به کار رفته است. کیفیت انعطاف پذیر این متریال، یک ارتباط ملایم بین نرمی لباس و سختی ساختار بوجود می آورد. در حال حاضر این گالری به عنوان دروازه ای به سمت موفقیت های جدید، برای هنرمندان و معماران شناخته شده.
با حلقه کردن و گاهی وسعت دادن به این نوارهای بلند آلومینیومی از ورودی تا انتهای مغازه،یک فرم پیچشی زیبا بوجود آمده

این گالری به عنوان دروازه ای به سمت موفقیت های جدید، برای هنرمندان و معماران شناخته شده.

عملکرد و ویژگی این متریال را به عنوان یک ماده سخت تغییر یافته

انتهای رٌل ها به سقف نصب و گاهی مرکز دو رٌل به سمت بالا کشیده شده.

در بالای رٌل ها از سطوح شیشه ای برای نشان دادن کال ابه کار رفته است.

کیفیت انعطاف پذیر این متریال، یک ارتباط ملایم بین نرمی لباس و سختی ساختار بوجود می آورد.

گالری از زاویه مختلف
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

hnfati

عضو جدید
دکوراسیون داخلی بوتیک شانگ شیا در پاریس از کنگو کوما ؛ تلفیقی از هنر آسیایی با ظرافت فرانسوی

دکوراسیون داخلی بوتیک شانگ شیا در پاریس از کنگو کوما ؛ تلفیقی از هنر آسیایی با ظرافت فرانسوی



در میان ناحیه ششم تاریخی پاریس، کنگو کوما، معمار سرشناس ژاپنی، این بار دکوراسیون داخلی فروشگاه اروپایی و شاخص شانگ شیا را به اتمام رسانده است. دیوارهای این بوتیک منحصر بفرد، از پنل های نازک سرامیکی درست شده است که از ترکیب طراحی چینی با ظرافتی پاریسی، فضایی ابر مانند را ایجاد نموده اند.​
شش هزار قطعه ی نازک سقف کاذب دو لایه با ابعاد 40 * 150 میلی متر، از سقف فروشگاه آویزان گشته اند و سراسر فروشگاه را پوشش داده اند. همچنین با توجه به اهمیت متريال در فرهنگ آسیایی، این پوشش های براق با ارائه ی یک نمای پایانی درخشان و طبیعی، مترادفی از نقاشی پوینتیلیسم یا نقطه نقطه در فرهنگ فرانسوی می باشند.​

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

جزئیات دکوراسیون

نمای خارجی

نمای خارجی

نمای خارجی
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

michka_61

عضو جدید
دکوراسیون داخلی فروشگاه زارا - هنگ کنگ

دکوراسیون داخلی فروشگاه زارا - هنگ کنگ

این مطلب در مورد دکوراسیون فروشگاه زارا واقع در هنگ کنگ است، که در طول زمان به یک منطقه بین المللی تبدیل شد که ترکیبی از فرهنگ شرقی و اروپایی را دارا می باشد.
زارا یکی از قدیمی ترین فروشگاه های این ناحیه بود که با هدف ایجاد فضایی بی زمان در برابر چهره پر هیاهوی خیابان و با دکوراسیون مغازه و ویترین متفاوت و در کنار صدها ویترین، نوشته ها و لامپ های نئونی آن توجه عموم را جلب می کرد .
دکوراسیون داخلی فروشگاه با چهره ای سفید خود را به شهر نشان می دهد که متریال به کار رفته در آن، به شهر گرما می بخشد. هرچند که به واسطه نوری که در طول روز به داخل فروشگاه سرازیر می شود ظاهر آن مخدوش به نظر می رسد.
نمای ساختمان برای ایجاد توالی فضاهای پر و خالی مشبک است که محفظه مرکزی فروشگاه را به خیابان مرتبط می کند.یک واسطه، یک فیلتر که فضای درونی و بیرونی را یکی می کند و دیالوگی بین فروشگاه و شهر ایجاد می کند.​
طراحی دکوراسیون داخلی یک فضای کاربردی در درجه اول اهمیت قرار داشت. فضا باید به گونه ای می بود که باعث ایجاد بزرگنمایی میشد. بنابراین طراحی سقف و کف سالن به گونه ای بود که توهم یک فضای بزرگتر را در بیننده ایجاد کند.
معیارهای اولیه، همچنان، حفظ مفاهیم جدیدی از وضوح، عملکرد، زیبایی و پایداری در معماری فروشگاه نیویورک و تطبیق آن با مکان جدید ( هنگ کنگ ) میباشد. ایجاد یک معماری با مفهوم اعتقاد به کیفیت، استراکچر و متریال ، تنها برای یک موسسه طراحی لباس.​
تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

http://shahtootdesign.com
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
تبلور کیفیت های جنسی فضا

تبلور کیفیت های جنسی فضا

فروشگاه نیل بَرِت در توکیو

کانسپت فروشگاه نیل بَرِت در توکیو بر اساسِ ایجاد کمترین گسیختگی در طراحی مد روز(بمعنای ایجاد فضایی پیوسته) پی ریزی شد، زاها حدید برای رسیدن به این منظور از پارامترهای یکسان مانند نقاط ثابت ،چین ها و فولدینگ و جدا سازی و برش دادن عناصر، استفاده کرده است. فراتر ازطرحی گنجانده شده در یک اتاق و یا درفضایی واحد؛ این فروشگاه ، با طرحی دالانی(مسیری مدور) به مشتریان اجازۀ تجربه در فضایی چندگانه و با تعابیرمتفاوت میدهد. مبلمان ها در نقاط کلیدی در سراسر فروشگاه به نمایش گداشته شده اند تا کانسپت فضاییٍ خروج از محوطه ای باریک و ورود به فضایی باز را بوجود آورد.



مبتنی بر وجوه فرمال پروژه ، طراحی میان معماری و مجسمه سازی در حرکت است درجایی که لایه های صفحات فشرده شده از هم جدا می شوند و تا می خورند نشیمن ها و قفسه های نمایشی را بوجود آورند. این لایه های بوجود آمده ،بعنوان مکانی برای نمایش "کلکسیون اکسسوری BN" می اورند . کانسپت فروشگاه با کاراکتر های مکمل و دوگانگی میان زن و مرد، بازی می کند. این مفهوم با استفاده از حس لامسه (خاصیت کیفی عناصر) در متریال های بکار رفته و در طراحی مبلمان هر دو طبقه، بازتاب داده شده است . رنگ و جنس مبلمان در طبقۀ همکف به گونه ای قوی، مردانه و پویا طراحی شده اند در حالیکه مبلمان های طبقۀ اول، با استفاده از خطوط سیال ،بیشتر بیانگر حس زنانگی هستند.

طبقۀ اول با حسی سرزنده و صمیمی طراحی شده است تا زون هایی رابرای نگهداشتن نمای پرسپکتیوی مابین آنها بوجود آورد. این اثر متقابل بین مرد و زن در مفهوم زیبایی شناسی با قرارگیری با روکش صاف کُریَن مبلمان ها در تضاد با صفحات بتنی خشن در جاهای دیگر فضا، نشان داده شده است. این تضاد ، در رنگ و روکش سفید مبلمان درکنار کف سیاه و صیقلی طبقۀ همکف هم تاکید شده است. آخرین طراحی ها بوسیلۀ نرم افزار مدل سازی D3 شکل داده شده اند.

این کار بوسیله ی کارخانه ی سازنده (که از همین نرم افزار استفاده میکند) ادامه یافت تا بوسیلۀ حرارت دادن ورقه های کُریَن را ، به شکل صفحات سه بعدی طراحی شده در آورند. سری های این صفحات با مفصل ها و اتصالات تجهیز شده اند که سرهم کردن صفحات را در محل نصب آسان تر می کند.شرکت سازندۀ این قطعات با استفاده از آخرین مدل سازی سه بعدی و برنامه نویسی سی اِن سی ، تبدیل طرح را به واقعیت (ساختن دقیق طرح) را به صورتی دقیق و با روشی اتوماتیک تضمین می کند.












برگرفته از سایت برترین ها
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hnfati

عضو جدید
فروشگاه کمپر در میلان از کنگو کوما؛ متريال های ساده در تضاد با جزئیاتی ماهرانه

فروشگاه کمپر در میلان از کنگو کوما؛ متريال های ساده در تضاد با جزئیاتی ماهرانه



فروشگاه کمپر در مرکز میلان، توسط مجموعه ای از تخته های چوبی، به شبکه ی ساده ای از مربع های 32 * 32 سانتی متری تقسیم شده است. سیستم نورپردازی زیبای این پروژه که توسط کنگو کوما و همکاران طراحی شده است؛ با همکاری ماریو نانی، توسط سطوح چوبی طرح به خوبی پنهان شده اند.​
متريال های محدودی در طراحی این فروشگاه استفاده شده اند که شامل تخته سه لای خام برای دیوارها و طبقه ها به همران سنگ آهکی اسیدی برای کفپوش می باشد. تنها مبلمان های اضافی در فروشگاه، سه صندلی میانی ست که به دقت انتخاب و جایگذاری شده اند تا مشتریان در هنگام تعویض کفش از آن ها استفاده نمایند. در سراسر این طرح، یک دوگانگی میان ظاهر ساده ی دکوراسیون و روش ساخت و ساز طرح با جزئیات و اجرای پیچیده و ماهرانه ی آن به چشم نمی خورد.​

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

hnfati

عضو جدید
فروشگاه مرکزی گیونچی از معماران پیوآرک ؛ نمای فولادی متمایز در سئول

فروشگاه مرکزی گیونچی از معماران پیوآرک ؛ نمای فولادی متمایز در سئول



استودیو معماری میلانی پیوآرک، فروشگاه اصلی گیونچی در سئول را در همکاری نزدیکی با کارگردان هنری مُد، ریکاردو تیچی به اتمام رسانده است. این ساختمان که در منطقه ی تجاری شلوغ گنگام گو قرار گرفته، دارای 400 متر مربع مساحت در سه طبقه می باشد. ساختمان فروشگاه دارای یک نمای گرافیکی متمایز با طراحی داخلی مینیمالیستی ست که به دنبال بازتاب تم و نقوش نامِ گیونچی می باشد.​
سطح سه بعدی نما، از صفحات فولاد الکتروپولیش ساخته شده است که در طول روز با انعکاس نور خورشید، به شکل های متنوعی دیده می شود. یک سطج برنجی براق در گوشه ی بالایی ساختمان همچون یک برش تی، برگرفته از شکل این برند نیز به این نمای منحصر اضافه شده است.​

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

hnfati

عضو جدید
فروشگاه سنت لوران در میلان ؛ هدی اسلیمانه و شناخت مشخصه های یک برند

فروشگاه سنت لوران در میلان ؛ هدی اسلیمانه و شناخت مشخصه های یک برند



برند لوکس سنت لوران، فروشگاهی جدید را در شهر میلان ایتالیا، افتتاح نموده اند که توسط مدیر خلاق این برند، هدی اسلیمانه، طراحی شده است. با تقلید از سبک منحصر بفرد سنت لوران، در این طرح از سطوح گسترده ای با سنگ مرمر جلا داده شده استفاده شده که با مجموعه ای از مبلمان های شفاف و پر انعکاس، منقطع می شوند.​
راه پله ی مرکزی طرح با صفحات عمودی براق، پوشانده شده اند و با قرارگیری در مرکز حجم، با دقت و ظرافت خاصی توسط یونیت های نمایش احاطه شده اند؛ به طوری که به نظر می رسد از دیوارهای مرمری براق، بیرون زده اند و ساختای جداگانه دارند.​

.

.

.

.

.
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی بوتیک و فروشگاه کفش

طراحی بوتیک و فروشگاه کفش




زمانی که حرف از بندهای کتانیست ، ناخودآگاه ذهن انسان به رنگارنگ بودن آنها کشیده می شود ، گروه معماری مد لهستانی از این تصور در طراحی داخلی فروشگاه کفش فروشی واقع شده در شهر browar در لهستان استفاده کرده است. این مرکز خرید کفش کتانی به نام تجاری "running colors" افتتاح شده است.
حس پویایی فروشگاه با حرکت سریع یک دونده و شکل منشوری (بازتاب) هماهنگ با فضای داخلی به خوبی ایجاد شده است.

ادغام کردن کف با سقف توسط خطهاو بندهای رنگارنگ متضاد با رنگ زمینه دیوار و سقف فضای مدرن و دلچسبی را فراهم آورده است. قرار دادن تابلو قدیمی و مبل کلاسیک در فضای داخلی که رنگ بندی آن با محیط به دقت انتخاب شده است ایده ای جالبی برای یک فروشگاه مدرن است.




ویژگی خطوط و رنگ های روشن در مرکز خرید کفش




حرکت خطوط در فضا و ایجاد قاب و جدا کننده




ترکیب رنگ بندی خاکستری تیره و با دیگر عناصر




حس پویایی برگرفته از حرکت سریع دونده




استفاده از بازتاب به صورت منشوری






ارتباط بندها و رنگهای کف









برگرفته از سایت آرل
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا