طراحی داخلی و دکوراسیون فضای تجاری و فروشگاه

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طراحی داخلی فروشگاه:

موضوع طراحي داخلي فروشگاهها يكي از موضوعاتي است كه به شكل جدي در كشور ما مورد توجه قرار نگرفته است و به سبب مسايل فرهنگي-اجتماعي و ... بسياري از شركتها و محصولات خارجي نتوانسته اند در كشور ما فعاليت جدي همانند ساير كشورها داشته باشند.امروزه طراحهاي داخلي فروشگاهها نقش مهمي را در جذب مشتري ايفا ميكنندو براي طراحي داخلي يك فروشگاه طراح رسالت سنگيني بر عهده دارد.
فروشگاه بايد جذابيت موثر و كافي را در نگاه اول و هنگام گذار خريدار داشته باشد.فضاي فروشگاهها فضاي بسيار گراني است واستفاده حساب شده از آن مهم است.

معماري فروشگاه :

توجه به فضاي داخلي و نحوه تقسيم بندي پلان ها ، نقش مهمي را در ساختار معماري يك فروشگاه برعهده دارد . طراحي فضا با انعطاف پذيري بالا و تنوع پذير از لحاظ چيدمان و آرايش سطوح ميتواند كار كردهاي مختلفي را بپذيرد و اين در حالي است كه مخاطب احساس رضايت بيشتري از فضا خواهد داشت استفاده از جدا كننده هاي سبك و قابل حمل ، شفاف سازي ، رنگ بندي هاي متناسب با نيازهاي موجود ، تنوع مصالح و، توجه به نحوه قرار گيري و تعامل مابين فضا هاي مختلف از جمله ويژگيهايي هستند كه در كنار ساختار خاصي كه براي يك پلان معماري فروشگاه در نظر گرفته شده است ، مي تواند بر فناي آن افزوده و حتي قسمتي از مشكلات آن را حل كند از طرف ديگر معماري داخلي فروشگاه به لحاظ معيارهاي روانشناسي اهميت بسياري دارد ميزان امنيت ، صميميت ، شور و هيجان و آرامش موجود در يك فضا را ميتوان با راهكارهاي مناسب تشديد يا تضعيف نمود .

1
-معماري بنا :

دربسياري از ساختمان ها ، فضاي تشكيل دهنده مي تواند اثر دعوت كنندگي ( جذب ) داشته باشد يا بالعكس .از ابتداي مكان ورودي ساختمان ، وجود درب هاي متوالي كه همه شكل يكساني دارند باعث گيج شدن افراد مي شود بنابر اين لازم است درب ورودي از فضا تفكيك شود .شكل فضا نيز در جذب يا عدم جذب مشتريان تاثير گذار است . فضا ي دايره اي ، شش بر و مربع به دليل برابر بودن مركز آنها با اضلاع باعث گيج شدن مشتريان شده و در نتيجه خستگي را به دنبال خواهد داشت .

2-رنگ پردازي :

رنگ ها بر احساسات ماتاثير مي گذارند چه متوجه باشيم ، چه نباشيم برخي بيشتر برخي كمتر اما همگي داراي خصوصيات مخصوص به خويش هستند كه بر شيوه احساس و در نتيجه رفتار خريدار اثر مي گذارند .اگر زبان رنگ ها را بدانيم مي توانيم با استفاده مناسب و بجا از آنها در طراحي تبليغات محصول خود ، دكوراسيون فروشگاه، بسته بندي محصولات ، طراحي وب سايت كمپاني ، طراحي تابلو مغازه و بروشورها نهايت استفاده را از تاثير رواني آنها بررفتار مصرف كننده ببريم. تحقيقات نشان ميدهد كه يك مشتري در يك شانزدهم ثانيه به يك محصول نگاهي مي اندازد و از كنار قفسه هاي فروشگاه مي گذرد . پس اگر بتوانيم رنگي را بيابيم كه در چشم بزند اورا وادار كرده ايم كه با دقت بيشتري نگاه كند ، چون چشم ما به طرف رنگ ها كشيده ميشود لذا درك عميق تر معني رنگ ها به ما كمك مي كند كه تركيبي مناسب از آنها را انتخاب كنيم همچنين با توجه به عملكرد و مقياس فضاي مورد نظر ( فروشگاه ، رستوران ، كافي شاپ ، بانك و ....) مي توان رنگ پردازي كرد كه اين رنگ پردازي شامل سقف ، ديوار ، كف ، پرده ها و مبلمان مي شود

3
- نور پردازي :

اصلي ترين موضوع در يك مجموعه نور مي باشد .نور پردازي ها از نظر منبع نوري به دوصورت طبيعي و مصنوعي است كه سعي ميشود از نور طبيعي در فضا استفاده شود جاسازي خوب اشيا و نورپردازي كه عدم استفاده از نور مستقيم انجام شده توجه مشتري را جلب خواهد كرد البته در فروشگاههاي مواد غذائي ، نور طبيعي طوري نباشد كه باعث فاسد شدن محصولات شود.
نور پردازي فضا به سه روش صورت ميگيرد:

1)نور پردازي عمومي :

اين نور پردازي از طريق توزيع متوازن نور طبيعي در كل فضا انجام مي گيرد و كل فضا را در حد نياز روشن مي كند و سعي ميشود از ايجاد گوشه هاي تاريك يا ورود نور خيره كننده جلو گيري شود .

2) نور پردازي موضعي :

معمولا از نور پردازي موضعي براي تامين نور جهت فعاليت هاي خاص مانند مطالعه ، صرف غذا و انجام كارهاي ظريف مثل آبكاري طلا استفاده مي شود ، اين نور معمولا قابل تنظيم است .از ويژگيهاي نور پردازي موضعي اين است باعث تقسيم بندي فضا ، تنوع در روشنايي و افزايش جذابيت فضا مي گردد.از اين نور پردازي ميتوان در رستوران ها استفاده نمود بطوريكه نور به طور موضعي برروي ميزهاتنظيم ميشود .

3) نور پردازي متمركز :


از روشنايي متمركز براي ايجاد يك نقطه كانوني در فضا استفاده ميشود . استفاده از نورهاي متمركز مي تواند ضمن ايجاد روشني و تاريكي ، يكنواختي فضا را از بين ببرد . مانند نور پرداز ي يك تابلو يامجسمه كه در نمايشگاهها و نگار خانه ميرك شاهد آن هستيم .

خلق عناصر دكوراسيون داخلي ميتواند طراحان را براي دستيابي به استاندارد هاي طراحي بهتر كمك نمايد .اين عناصر ميتوانند سمبليك -تاريخي- مد روز- كلاسيك و يا از اين قبيل باشند.
مثلا مغازه وسايل ورزشي كه عناصر سمبليكي ورزش همانند گوشه هايي از استخر در قسمت لباس و وسايل شنا -يك ديوار صخره اي در قسمت وسايل كوهنوردي و ... در آن وجود دارد.

راه ديگري كه طراح داخلي براي جذب مشتري ميتواند بكار گيرد استفاده از تصاوير است .تصاويري مرتبط با محصول يا با مضمون زندگي روزانه -طبيعت-كودكان و ... ميتواند براي داخل يك فروشگاه مناسب باشد.

استفاده از طرح كف نقش مهمي در طراحي داخلي ايفا ميكند.استفاده از كف بايستي متناسب با تصوير كلي فروشگاه باشد و مصالح انتخاب شده بايستي متناسب با عملكرد فروشگاه باشد

سقف نيز مانند كفپوش بخش ديگري از طراحي داخلي است كه ميتواند طرحي بدعت گذارانه در خلق سطوح -مواد-رنگ و ... داشته باشد.امروزه سقفهاي باز و سقف كاذب ايده اي جديد است كه در بعضي فروشگاهها مورد استفاده قرار مي گيرد.
-

استفاده از گیاهان سبز در معماری داخلی، تاثیر به سزایی در شادابی محیط و استفاده کنندگان از محیط دارد
.

بازگشت به طبیعت ، منحنی ها ، رنگ ها و انتخاب متریال ، فضا و انتخاب نورپردازی ، همه و همه برای افزایش احساس آرامش مشتریان و افزایش میل آن ها به انتخاب محصولات بیولوژیکی است .

منبع:
www.md-co.com
 
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه سرجیو

فروشگاه سرجیو

پس از موفقیت چشمگیر فروشگاه شماره 1 کفش مردانه سرجیو در شهر میلان در ایتالیا، فروشگاه شماره 2 توسط گروه Younes Duret در شهر کازالابلانکا در کشور مراکش طراحی و اجرا شد. در طراحی داخلی این فروشگاه از قطعات چوبی استفاده شده است.

در طراحی دکوراسیون فروشگاه از طرح ستاره الگوبرداری شده است. در این طراحی از الگوهای محلی و میراث فرهنگی مراکش بهره گیری شده است. بخشی از فروشگاه نیز با نقوش اسلامی تزیین شده است. کشور مراکش دارای پیشینه فرهنگی و معماری غنی ای می باشد.

به صورت کلی و با یک نگاه می توان فهمید که هندسه این نقوش از قواعدی منظم پیروی می کند که پایه آن ها چندضلعی های منتظم می باشد. این طرح ها براساس مدولی هندسی به وجود آمده است.

هندسه این سطوح به صورت پارامتریک طراحی شده است، به گونه ای که یک نقش تبدیل به یک مجموعه نقش هم خانواده می شود و تفاوت آن ها با کم و زیاد کردن یک پارامتر قابل مشاهده است.

طراحی پارامتریک و یا به عبارتی، گرامر اشکال هندسی شاخه ای جدید از علوم مربوط به کامپیوتر می باشد که هدف آن کشف و به کارگیری روابط منطقی و ریاضی بین اعداد و ارقام از یکسو و اشکال از سویی دیگر است که با کشف این رابطه در واقع زبان و گرامر ارتباط اشکال با دنیای دیجیتال کامپیوتری تعریف می شود. هدف از بیان گرامر اشکال، در واقع تولید اشکال هندسی است و با کمک آن می توان فرم ها و نقوشی را توسط کامپیوتر به وجود آورد که قبلا وجود نداشته اند.




.






 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
پروژه فروشگاه کفش مونیخ

پروژه فروشگاه کفش مونیخ

گروه معماری Dear پروژه فروشگاه کفش مونیخ را در شهر بارسلونای اسپانیا طراحی و اجرا کرده اند. فروشگاه کفش مونیخ یک فروشگاه زنجیره ای است که شعبه اصلی آن در کشور ایرلند واقع شده است.

مدیران گروه تولیدی مونیخ، یکی از نکات قوت خود را طراحی فروشگاه های منحصر به فرد و متفاوت در نقاط مختلف دنیا دانسته اند. به همین منظور در اولین گام به سراغ کشور اسپانیا رفتند. مردم اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، روزانه وقت بیشتری را صرف انجام ورزش می کنند.
براساس گزارشی که به تازگی از سوی دولت اسپانیا منتشر شده است، مردم این کشور جنوب غربی اروپا، به طور میانگین هر روز 45 دقیقه از وقت آزاد خود را به انجام ورزش اختصاص می دهند. این ها بخشی از دلایلی بود که موجب انتخاب این کشور برای شعبه دوم فروشگاه شد.
اما در طرح فروشگاه مونیخ به نکات زیادی توجه شد. عمده ترین نکات، جامعه شناسی مردم اسپانیا و شهر بارسلونا بوده است. مردم این شهر به دو رنگ قرمز و سبز بسیار علاقه مند هستند، بنابراین در طراحی رنگ سقف، دیوار و مبلمان فروشگاه از این دو رنگ استفاده شد. نکته دیگر که کمی عجیب نیز می باشد، این است که از 67 کیلومتر بند کفش قرمز رنگ برای طراحی سقف و دیوار استفاده شده است.
برای تکمیل این طرح از مبلمان سبزرنگ با الگوبرداری از تپه های سبز منطقه استفاده شده است. سیستم روشنایی فروشگاه با استفاده از لامپ های LED صورت گرفته است. تمامی متریال به کار رفته در فروشگاه، دوستدار محیط زیست بوده و از روکش های ضد آتش برای ایمنی بیشتر استفاده شده است.



 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
معماران ایتالیایی استودیوی 10، با همکاری گروهی از معماران منظر، یک باغ عمودی را در فضای داخلی بوتیک بارسلونا طراحی و اجرا کردند.

این طرح با هدف بازسازی فضای قدیمی بوتیک و ایجاد محیطی متفاوت، صورت گرفته است. از گیاهانی که معمولا در کنار آبشارها رشد می کنند، برای پوشش دیوارهای بوتیک استفاده شده است.

مانکن های لباس و عنکبوت های غول پیکر نیز در کنار این دیوار سبز جانمایی شده اند. در حال حاضر، این فروشگاه لباس میزبان یک باغ عمودی فرح بخش در یک فضای 100 مترمربعی می باشد، فضای داخلی با گیاهان مختلف، آبشار، مجسمه و مواد متضاد طراحی شده است.

نکته جالب توجه اینجاست که در حال حاضر، این بوتیک به عنوان یک مکان مناسب جهت مطالعه باغ های عمودی در شهر بارسلونا شناخته می شود و گیاهان مختلف با الگوهای گوناگون رشد در داخل این فضا موجود می باشد.

سرخس، گل شیپورچی آمریکایی، گیاهان مدیترانه ای مانند اسطوخودوس و بسیاری از گونه های مختلف گیاهی در این مکان موجود می باشد. این تفاوت در طراحی فضای داخلی، علاوه بر دل انگیز کردن محیط، باعث شهرت این بوتیک و استقبال گسترده شهروندان بارسلونایی از این مکان شده است.


 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طراحی فروشگاه برای محصولات مراقبت از پوست Aesop از استودیو مارچ

طراحی فروشگاه برای محصولات مراقبت از پوست Aesop از استودیو مارچ

طراحی فروشگاه برای محصولات مراقبت از پوست Aesop از استودیو مارچ


دیوارها ، کف و سقف این فروشگاه در پاریس از استودیوی ملبورنی مارچ توسط 3500 قطعه چوب پوشانده شده است . این فضا برای محصولات مراقبت از پوست Aesop در داخل یک ساختمان قرن هجدهم طراحی شده و فضای داخلی از کفپوش های پارکت الهام گرفته شده است . محصولات بر روی قطعه های پیش آمده از دیوارها نمایش داده می شوند . تنۀ درختان زبان گنجشک از جنگل های اداره شده در ویکتوریا _ استرالیا – جمع آوری و سپس در حومه ملبورن برش داده شده ، قبل از آنکه برچسب خورده و به پاریس برای منتاژ حمل شود .



طراحی فروشگاه برای محصولات مراقبت از پوست Aesop از استودیو مارچ




طراحی فروشگاه برای محصولات مراقبت از پوست Aesop از استودیو مارچ




طراحی فروشگاه برای محصولات مراقبت از پوست Aesop از استودیو مارچ




طراحی فروشگاه برای محصولات مراقبت از پوست Aesop از استودیو مارچ

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

معمار_ایرانی

عضو جدید
تصاویری از طراحی داخلی فروشگاه کفش در اسپانیا

تصاویری از طراحی داخلی فروشگاه کفش در اسپانیا

معمار:A-cero
مکان پروژه : غرناطه، اسپانیا
سال پروژه : ۲۰۱۱
مساحت پروژه: ۴۸ متر مربع


در بهترین منطقه تجاری معروف شهر غرناطه (گرانادا) در اسپانیا یک مغازه کوچک ۵۰ متر مربعی توسط معمار A-cero بازسازی شده است .این مغازه محل نمایش و به فروش رساندن کفش های مارک دار و مد روز با نام تجاری Camper می باشد .

اولین نکته مهم در طراحی این فضا استفاده بهینه و کامل از فضا می باشد .A-cero به دلیل طراحی پویا و خلاق خود برای این پروژه انتخاب شده است و هر فروشگاه شرکت Camper سبک خاص خود را دارد .

دو رنگ: سفید و قرمز، نوعی از پروژه های طراحی داخلی A-cero و Camper.
فضای داخلی فضایی باز است که با عناصر ارگانیک همچون چوب های لاکی با قفسه های سفید و نمایی قرمز شکل گرفته و نور غیر مستقیم توسط LED ها تأمین شده است .



برای ایجاد عمق بیشتر در دیوار انتهایی مغازه آینه ای قرار داده شده است که فضای پشت آن به عنوان انبار مورد استفاده قرار می گیرد .
نمای بیرونی از پانل آلمینیوم قرمز و ویترین از شیشه و وینیل قرمز به تبعیت از سبک داخلی شکل گرفته است.

نتیجه نهایی این طرح هم خوانی طرح با اهداف شرکت Camper می باشد که می تواند باعث بهبود جایگاه ویژه منطقه از لحاظ تجاری برای محصولات این شرکت باشد

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
نمایشگاه کفش

نمایشگاه کفش

'imagination walks' exhibition design by nendo for camper
all images courtesy nendo

japanese studio nendo recently designed an exhibition display for spanish footwear
company camper at the bread and butter tradeshow in barcelona.

the collection’s theme was 'imagination walks', referring to the way that each pair
of shoes has its own story. nendo decided to express the theme with an exhibit that
seemed to be built entirely out of books, the symbol of narrative and creativity.
demarcated by bookshelves, and full 'stacks of books' for stands and stools,
the exhibition space became a virtual library of footwear stories.
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
كانسپت فروشگاه در فروشگاه از زاها حديد ؛ جزء هايي منحصر بفرد از كليتي تنديس گون

كانسپت فروشگاه در فروشگاه از زاها حديد ؛ جزء هايي منحصر بفرد از كليتي تنديس گون



معمار سرشناس بين المللي زاها حديد، به تازگي تصاوير طراحي جديد خود را با كانسپت " فروشگاه در فروشگاه " براي محل فروش محصولاتِ خاصِ نيل بارت در هنگ كنگ و سئول، منتشر نموده است. طرح فروشگاه در فروشگاه، يك قطعه نمايش كالاي بزرگ در هر محل از اين برند ايجاد خواهد كرد كه قطعه ي كوچك برش خورده اي از يك حجم تنديس وارِ بزرگتر مي باشد. اين قطعات در هر فروشگاه منحصر بفرد و خاص مي باشند و در حالي كه هر ساختار به نوبه خود، شيء مستقلي مي باشد، همانند يك شاخه، يك جزء اختصاصي از يك واحد كلي بزرگ مي باشد. اين تنديس واره ها، بسيار انعطاف پذير بوده و قابل تطابق با هر مكان ساخته شده اند ؛ مي تواند به تنهايي قرار گيرند، براي ايجاد سيركولاسيون فروشگاه استفاده گرند و يا راه حل تازه اي براي تعامل با فروشندگان باشند. پوشش تمامْ سفيد اين قطعات، انحناهاي متنوع آن را در بر مي گيرد و در زمينه ي ديوارها و كف هاي تيره ي اين شركت، تنديسي قابل توجه و چشمگير خواهد بود
فروشگاه نيل بارت در هيونداي سئول

فروشگاه نيل بارت در هيونداي سئول

فروشگاه نيل بارت در هيونداي سئول

فروشگاه نيل بارت در هيونداي سئول

فروشگاه نيل بارت در شينسگا سئول

فروشگاه نيل بارت در شينسگا سئول

فروشگاه نيل بارت در هيونداي سئول
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
بوتیک MAX & Co

بوتیک MAX & Co

می کند.
بوتیک MAX & Co توسط گروه معماری Duccio Grassi Architects در هنگ کنگ طراحی شده است. این بوتیک در فضایی به مساحت 157 مترمربع اجرا شده است و در سال 2011 افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

بوتیک MAX & Co به سفارش گروه MAX Mara Fashion طراحی شده است. سرپرست اجرای این پروژه می گوید: یک محصول خوب باید در یک فضای مناسب عرضه شود و معماری با توانایی های بی شمارش، راهکارهای بسیار خوبی را برای تجارت محصولات مختلف ارائه می کند.



همچنین، طراحی داخلی یک فضا، نشان دهنده شخصیت آن است و این ها در کنار هم، به بازاریابیِ زبان به زبان توسط مشتریان منتهی می شود. پس باید برای ارتباط انسان ها با فضا و مکان، تدابیر ویژه ای اندیشید.



در نمای خارجی این بوتیک از شیشه های سرتاسری استفاده شده است و دلیل اینکار، ایجاد ارتباط موثر و مفید با رهگذران و تمامی افراد غریبه و آشنا با این مکان است.

در فضای داخلی بوتیک از استوانه های سفیدرنگ با بافت های هندسی استفاده شده است. در داخل این استوانه ها، مدل های مختلف لباس جانمایی شده است و بدین گونه نمایشگاهی زیبا برای عرضه محصولات ایجاد شده است.



تلفیق نور و حجم، ارتباط موثر پوسته درونی و بیرونی فضا، استفاده از رنگ آمیزی سفید، استفاده از مبلمانی متفاوت و در نهایت ایجاد یک محیط سیال، از ویژگی های منحصر به فرد این بوتیک می باشد. استفاده از دیوارها و پارتیشن های چوبی توانسته است فضای یکپارچه ای را برای استقبال از مشتریان و عرضه ی مناسب محصولات ایجاد کند.














منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
خانه عطر Penhaligon

خانه عطر Penhaligon

استودیوی طراحی انگلیسی ژِنِر، یک فروشگاه لوکس عطرفروشی را در کشور سنگاپور طراحی و اجرا کرده است. این گروه، بهره گیری از مفاهیم توسعه گرا را در طراحی فضاهای لوکس امروزی سرلوحه کار خود قرار داده است.

گروه ژنر در طرح های خود، از شیوه ها و تکنیک های هنری در کنار صنایع دستی بهره می گیرد تا بتواند یک برند تجاری را در خط مقدم گروه خود قرار دهد. خانه عطر Penhaligon یکی از شعبات این گروه است و پیش از این در شهرهای نیویورک، پاریس، میلان، مسکو و هنگ کنگ، شعبات دیگر افتتاح شده است.



در این طرح از سبک ویکتوریا الگوبرداری شده است. در این پروژه از رنگ بنفش به عنوان رنگ زمینه استفاده شده است و عطرهای معروف جهان در داخل قفسه های هشت ضلعی قرار داده شده است.



استودیوی ژنر، زاییده افکار کریستوفر ژنر می باشد. او یک طراح خوش ذوق است که در آفریقای جنوبی متولد شده است و در لندن نیز مشغول به کار است. او اعتقاد دارد که باید بین نام تجاری و طراحی، از روابط استراتژیک استفاده کرد.

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
بوتیک مقوایی در خیابان آکسفورد

بوتیک مقوایی در خیابان آکسفورد

گروه معماری لِویس با همکاری گروه بین المللی گریمشاو، بوتیک منحصر به فردی را در خیابان آکسفورد طراحی و اجرا کرده اند. این بوتیک با طرحی جسورانه اجرا شده است و در ادامه طراحی بوتیک های زنجیره ای در شهر های ادینبورگ، کاردیف و لیورپول انگلستان اجرا شده است.

بوتیک مقوایی از تعداد زیادی پانل های مدولار لوله ای از جنس مقوا تشکیل شده است. این طرح، فضای انعطاف پذیری را در بوتیک ایجاد کرده است.

این بوتیک، فضایی الهام بخش را برای به نمایش گذاشتن مجموعه های خصوصی و تجاری به وجود آورده است. بوتیک مقوایی در روزهای اول پس از افتتاح، مورد استقبال گسترده شهروندان لندنی قرار گرفته است و به یکی از نقاط مهم در خیابان آکسفورد تبدیل شده است.









منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
شعبه ایفینی در چنگ دو؛ خط باریک سرخِ فضا در لفافی سفید

شعبه ایفینی در چنگ دو؛ خط باریک سرخِ فضا در لفافی سفید

[h=2][/h]



دفتر معماری ساکو SAKO Architects در چنگ دو چین یکی از شعب ایفینی را طراحی کرده است، ان چه در ادامه می اید توصیفی است از طراحی این محوطه 160 متر مربعی. ایفینی Efini نام یک بوتیک؛ محل فروش لباس های زنانه است. که حدودا 180 شعبه فروش در سرتاسر چین دارد ما یک شعبه از این شعب را، که در چنگ دو Chengdu واقع شده طراحی کرده ایم. در گام اول برای این که لباس ها در معرض دید همگان باشند سقف و کف و بدنه را با رنگ سفید نقاشی کردیم که این خود باعث کم رنگ شدن وجود عناصر دیگر شد. البته الزامات کالبدی ایی مثل پیشخوان با کاشی هایی همانند کاشی های کف ساخته شد، این طراحی خیلی ساده است، ان چنان ساده که به نظر می رسد کف به سمت بالا برمی خیزد و مستقیما با پیش خوان یکی می شود. سپس ما 250 متر لوله خالی به منظور اویزان کردن لباس ها در فضا تعبیه کردیم. این لوله ها ازادانه در فضا حرکت می کنند و به صورت کامل نامحسوس فضایی قسمت بندی شده اما کاملا موجه تولید می کنند. لباس ها در نقاط مختلف مغازه به میله های رنگی اویزانند و به اهستگی در فضا تکان می خورند این لوله ها به واسطه قطب های اکریکی شفاف از تمام جهات مهار شده اند، این خود لوله ها را از نیروی جاذبه رها کرده و باعث شده در فضا معلق باشند. این لوله ها علاوه بر نمایش لباس ها عمل کردهای سودمند دیگری هم دارند؛ به طور مثال در ورودی، این لوله ها با حرکتشان در مجاورت یک دیگر از یک سوی ورودی به سوی دیگر یک دروازه می سازند و اگر شما به جای لباس ها یک پرده به ان ها اویزان کنید فضای ایجاد شده یک اتاق پرو پدید می اورد. این لوله ها قابل تغییر به فرم های دیگری هستند و این تغییر به صورتی است که به نظر می رسد رهبر ارکستری ریتم اهنگش را تغییر دهد. لوله ها موید حضور لباس ها هستند اما در بعضی مواقع بر وجود خودشان نیز مصرند و رد پایی نرم از خود با جای می گذارند و تا مادامی که لوله ها نقش اصلی را بازی می کنند کنسرت هم چنان ادامه دارد.














Click here to view the original image of 800x571px and 57KB.


منبع:لیان پرتال
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرح برفی داخلی مغازه -مغازه آقای ریچارد چای

طرح برفی داخلی مغازه -مغازه آقای ریچارد چای

این پروژه، پنج طراح مد ساختمان دارد که برای ایجاد یک فضای ابتکاری از طریق ترکیب معماری و مد، دعوت شده اند. طراح ریچارد چای در رابطه با یک کارگاه Snarkitecture تأسیسات مغازه موقتی را در زیر غار یخی درآورد. این غار یخی با فوم سفید و با برش دست ساخته شده است.

طراح، به جای قفسه های متداول برای لباس و اتاق های بزرگ، یک سبک غیرمعمول، تورفتگیهای جمع و جور و طرح بندی اختیاری را برگزید.









 

kakimar

عضو جدید
دکوراسیون فروشگاه

دکوراسیون فروشگاه





جدیدترین مدل چیدمان قفسه و لوازم فروشگاه چند منظوره……
همراه با عکس هایی باکیفیت….




برای مشاهده عکس ها با کیفیت بیشتر بر روی تصویر کلیک کنید






همیشه سعی کنید در فروشگاه محلی برای نشستن و استراحت مشتریان ایجاد کنید.تا در زمان خستگی محلی برای استراحت وجود داشته باشد.







دکوراسیون فروشگاه لباس






دکوراسیون فروشگاه چند منظوره







در این فروشگاه از نمای کاملا شیشه ای استفاده شده تا عابران هم بتوانند نمایی از اجناس داخل فروشگاه را هم مشاهده کنند





در طبقه دوم بخش فروش لباس و کیف و کفش و در طبقه سوم کافی شاپ دایر است.



























منبع: www.ichoob.ir
 
  • Like
واکنش ها: mpb

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه Aesop در مرسی از استودیو مارچ

فروشگاه Aesop در مرسی از استودیو مارچ

[h=2][/h]


این شعبه از Aesop در داخل یک فروشگاه مفهومی پاریسی به نام مرسی Merci قرار گرفته . استودیوی ملبورنیِ مارچ ، 4500 جعبۀ مقوایی در پشت یک تور 40 متر مربعی در فروشگاه برند استرالیایی محصولات آرایشی Aesop قرار داده . در طراحی ، از خود بسته بندی های برند ، برای ایجاد یک حرکت موجدار استفاده شده ، که تا سقف بالا می آید و در سراسر آن پخش می شود .

فروشگاه Aesop در مرسی از استودیو مارچ


-


-


-


-


-


-

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طراحی و اجرای فروشگاه صنایع دستی خاص

طراحی و اجرای فروشگاه صنایع دستی خاص




سرپرست تیم طراحی : مهندس فاطمی​
توضیح اینکه این فروشگاه به صورت پایدار (Sustainable Design ) طراحی شده است.














نمونه ای از محصولات عرضه شده در این فروشگاه

منبع:natec.ir
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
گردباد از معماران 24

گردباد از معماران 24

معماران استودیو لندنی 24 ، سازه ای از لوله های سیاه با حرکت مارپیچی را برای فروشگاه تاپ شاپ Topshop ایجاد کرده اند . سازه موقت در لندن که در طول سه هفته طراحی و شاخته شد ، برای نشان دادن مجموعه لباس های پاییز/زمستان 2011 تاپ شاپ در مطبوعات طراحی شده . در دیگر بخش ها ، بلوک های سفیدی برای فضای نشستن و همچنین نمایش کفش ها و لوازم جانبی ایجاد شده اند . به گفته معماران ، ما علاقه زیادی به ایجاد ارتباط بین بدن و فضا به وسیله معماری به عنوان یک میانجی داریم که می تواند انواع خاص الگوهای حرکتی را تحریک و ترویج دهد .

گردباد از معماران 24

گردباد از معماران 24

-

-

-

-

-

-





مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
فروشگاه آرمانی ؛ هیجان زیبایی در حس حرکت

فروشگاه آرمانی ؛ هیجان زیبایی در حس حرکت

فروشگاه "خیابان پنجم آرمانی" The Armani 5th Avenue store،توسط معماران ماسیمیلیانو و دوریانا فاکساس Massimiliano & Doriana Fuksas Architects، در نیویورک طراحی و اجرا شد.

ویژگی اصلی این فضای سیال، توسط 4طبقه راه پلۀ فولادی ِ تندیسگون (گردابی شکل)تجلی پیدا می کند.فولاد ایتالیایی مزین به متریال پلاستیک است که حضور استثنایی راه پله را برجسته کرده و تقریبأ برای انتقال به هر نوع شکل هندسی ِ معمولی، ناممکن است.

هرطبقه به سمت یک الگوی همیشه در حال تغییر از سطوح منحنی باز می شود که یک علاقۀ بصری به دیوارهای پوشش داده شده با رنگ، اضافه می کند. در حالی که رنگها، ثابت و خالص هستند، میدرخشند.(بژ برای دیوارها،سیاه برای کف ها و سفید برای سقف ها) استفاده از متریال های مختلف، نمای براق، بازتاب نور، همگی پیشنهاد حرکت در یک فضای آرام و تسخیر کننده با رنگهای زیبا را میدهند. توجه ویژه به نور و استفاده از منحنی ها،یک مشخصه ثابت در طراحی داخلی فروشگاه می باشد و در تمام جنبه ها و دیدهای هرطبقه آشکاراست.

این راه پله زیبا یک نقطه کانونی در این بناست. تندیسی هیجان انگیز که تمام طبقات فروشگاه را به هم متصل می کند.































 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طراحی فروشگاه موبایل و لپ تاپ ، لوازم الکترونیک

طراحی فروشگاه موبایل و لپ تاپ ، لوازم الکترونیک




منبع:natec
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طراحی فروشگاه طبخ نان فانتزی به صورت کاملا کاربردی

طراحی فروشگاه طبخ نان فانتزی به صورت کاملا کاربردی














منبع:natec

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
نمونه کار طراحی فروشگاه پوشاک زنانه به همراه نقشه های اجرایی

نمونه کار طراحی فروشگاه پوشاک زنانه به همراه نقشه های اجرایی


برند تجاری : لیان ماکسیما

مدیر تیم طراحی آقای مهندس فاطمی (کارشناس طراحی صنعتی و کارشناس ارشد معماری)


مدیر تیم اجرایی آقای مهندس ملت ( کارشناس معماری)



منبع:natec
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
نمايشگاه فروش مبلمان Decameron ؛ برنده جشنواره جهاني معماري ؛ به عنوان بهترين طراحي فروشگاه

نمايشگاه فروش مبلمان Decameron ؛ برنده جشنواره جهاني معماري ؛ به عنوان بهترين طراحي فروشگاه

نمايشگاه فروش مبلمان Decameron​
محل استقرار: سائوپائولو، برزيل​
معمار: استوديو, MK27 ، سائوپائولو​
برنده جشنواره جهاني معماري ؛ به عنوان بهترين طراحي فروشگاه​
نمايشگاه مبلمان در سايتي اجاره اي درخيابان تجار مبلمان سائوپائولو واقع شده است. به منظور ساخت سريع و اقتصادي سازه اي با دوام در اين پروژه كه ايده اوليه آن استفاده از مقدار زيادي نور بوده است‌؛ از عناصر اقتصادي قابل مونتاژ استفاده شده است.​
اين پروژه از طريق استفاده از كانتينرهاي حمل و نقل دريايي و يك سازه خاص ساخته شده است. با اينكه كانتينرها محدوديت هاي ساختي و فضايي بوجود مي آورند اما به عنوان يك سازه بدون ستون محيطهاي نمايشگاهي مناسبي پديد آورده اند.​
قسمت اصلي نمايشگاه كه تاثيرمتقابل و ارتباط چيدمان مبلمانها را نشان مي دهد يك سازه فلزي خاص دارد كه از پنجره هايي بلند با پوشش يكنواخت اما سوراخدار پلي كربنات ساخته شده است ؛ اين قسمت از ورودي فضايي بسته است اما در پشت بنا شامل يك حياط با كف سنگريزه پر شده از درختان مي باشد. در ساعات استرس زاي شلوغي شهر با باز كردن درهاي عقب فروشگاه فضايي يكپارچه بوجود مي آيد كه آرامشي مطلق را به بينندگان خود مي دهد.​
در انتهاي حياط محيطي با ديواره هاي شيشه اي قرار دارد كه بخش طراحي را از فصاي فروش دور نگاه مي دارد. تقابل ساختارهاي متضاد در اين طراحي از نقاط قوت اين پروژه كوچك است ؛ تضادي ميان شدت رو به افزون زندگي شهري و عقب نشيني كوچك طبيعت ؛ قدرت كانتينرها و سبكي ساختار فلزي اصلي ؛ خطي از تونلهاي رنگي و حجم مكعب تكرنگ.​

فضاي داخلي

ديد ورودي از داخل

كانتينرها

تقابل رنگهاي كانتينرها و حياط پشتي بنا

قسمتي از نماي اصلي

نماي اصلي از خيابان

نماي كانتينها از ورودي

نماي اصلي از خيابان

ورودي

نورپردازي در حياط پشت بنا

حياط

بخش طراحي با ديواره هاي شيشه اي

نمايشگاه

فضاي داخلي كانتينرها

نمايشگاه Decameron

نماهاي جانبي و برش از كانتينرها

مـنـــــــبـع : www.worldarchitecturefestival.com

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه سِرئو از سامیپ پادورا؛ پیکره های انسانی

فروشگاه سِرئو از سامیپ پادورا؛ پیکره های انسانی


مغازه خرده فروشی cero از شرکت هندی sameep padora در داخل یک ساختمان میراث فرهنگی در بمبئی قرار دارد . با تعریف جدیدی از هویت نام تجاری و همچنین احترام به فضای موجود ، نمایشگرهای قبلی از پوسته جدا شده و با یک سازه ایستاده که سیستم نمایش موجود را یکپارچه می کند ، جایگزین شده . ساختار مرکزی برای ایجاد یک تجربه صمیمی برای مشتری با سوله های نیم دایره ای تجزیه شده و یک مقطع جام مانند ایجاد می کند . فضای مقعر ، فضاهایی در طبقه همکف نمایش می دهد که به پارتیشن های محدب منعکس می شوند که سطح بالا را محصور می کنند . هندسه منحنی پیچیده با یک روتر CNC پیش ساخته می باشد که در سایت مونتاژ شده . گچ سفید و پوسته اکرولیک یک پیش زمینه خالی برای لباس و محصولات با رنگ روشن فراهم می کند .

storefront

mezzanine-structure-divides-ground-floor-into-shoe-and-clothing-displays

mezzanine-structure

left)-clothing-displays-and-stairway-to-mezzanine

free-standing-chalice-like-installation

semi-circular-display-niches-on-ground-level

evolution-of-module


floor-plan---level-1

planar-evolution-of-interior-installation
section
منبع:www.designboom.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا؛ غلاف شفاف

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا؛ غلاف شفاف


آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا


تعدادی پوشاک منتخب در این فروشگاه مد در اوزاکا ، در داخل یک تونل قفس مانند سفید به نمایش گذاشته شده . این طرح به فضا احساسی از جاذبه را می دهد . فروشگاه آسمان آبی توسط یک طراح داخلی ژاپنی Noriyuki Otsuka طراحی شده و همچنین شامل یک کف طلایی فلزی و سقفی با 5 متر ارتفاع می شود .​
تونل بیضی در نزدیکی مرکز داخلی فروشگاه قرار گرفته و توسط مبلمان کوچکی در اطراف احاطه شده . چهار ردیف از جعبه های اکریلیک بر روی دیوار روشن عقبی برای ایجاد قفسه هایی برای نمایش کفش ها ، نصب شده اند . آهنگساز Toru Takemitsu موسیقی را با رنگ بیان می کرده و به همان شیوه ، طراح خواسته برای بیان یک فضای سفید از رنگ های درخشان مانند نت های موسیقی ، استفاده کند



آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا

آسمان آبی از نوریوکی اتسوکا



مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه کفش Sneakerology از استودیو فَسِت

فروشگاه کفش Sneakerology از استودیو فَسِت




کفش ها در تعدادی از اسلت هایی قرار گرفته در ردیف هایی از قفسه های چوبی در این فروشگاه سیدنی به نمایش گذاشته شده اند که توسط استودیوی Facet از سیدنی و اوزاکا طراحی شده است . فروشگاه با نام sneakerology کفش های ورزشی را در جعبه هایی با چیدمان منظم قرار داده . مشتریان می توانند با استفاده از صفحه های نمایش تعاملی در مرکز فروشگاه ، راجع به سبک هر کفش اطلاعات بیشتری کسب کنند . هر جعبه با ابعاد 200mm x 600mm ، پشت سرهم تکرار شده اند تا سرتاسر دیوار را پوشانده اند . چیزی که به خودی خود معنی کمی می دهد ، وقتی 281 بار تکرار می شود ، یک اثر سرخوشی برای شخص ایجاد می کند که اوج یک هیجان را تجربه کند . اگرچه هیچ رشته تحصیلی در زمینه "sneaker-ology " وجود ندارد ، اما ما با تمرکز طراحی در راه درک درستی از کالاها ، یک هدف برای تسخیر sneaker در یک مد علمی به وجود آوردیم .

فروشگاه کفش Sneakerology از استودیو فَسِت


فروشگاه کفش Sneakerology از استودیو فَسِت


فروشگاه کفش Sneakerology از استودیو فَسِت


فروشگاه کفش Sneakerology از استودیو فَسِت


فروشگاه کفش Sneakerology از استودیو فَسِت


فروشگاه کفش Sneakerology از استودیو فَسِت


فروشگاه کفش Sneakerology از استودیو فَسِت



مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت؛ ژئوپلتیک نگاه

فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت؛ ژئوپلتیک نگاه



استودیو سیبَریت Sybarite در لندن یک سیستم نمایش مدولار برای بِرند کفش FitFlop طراحی کرده است . غلاف های گرد را می توان برای شکل دادن قفسه ها ، غلاب ها ، علامت ها ، آینه ها و ظروف مانند هر نیاز دیگری در فروشگاه تطبیق داد . اولین فروشگاه در فیلیپین افتتاح شده و فیت فلاپ قصد دارد که طرح خود را در سطح بین الملل گسترش دهد . کانسپت فروشگاه جدید Sybarite برای فیت فلاپ ، بازتاب شخصیت ملی کاربردی ، تازه ، تفریحی از برند پررونق کفش بود . محصولی که از تولید یک صندل راحتی ، به تولید چکمه و سایر کفش ها گسترش یافته و خواسته FitFlop ، کانسپتی مدرن اما بی انتها ، تعاملی ، همیشه با طراوت ، آسان برای فروش و قابل شناسایی از طریق معماری آن برای کالایی جهانی بود . مدولار بودن سیستم ، دامنه نامحدودی از رشد و تغییر ارائه می دهد و کانسپت را به مفهومی از اثبات آینده تبدیل می کند .


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت


فروشگاه کفش فیت فلاپ از استودیو سیبَریت





مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
عرصه فراکتال مونیخ از دییر دیزاین

عرصه فراکتال مونیخ از دییر دیزاین


استودیوی بارسلونا دییر دیزاین Dear Design این فروشگاه کفش در والنسیا را به اتمام رساندند . ساختار آویزان شده از دیوار که دور محیط فروشگاه قرار گرفته ، از آرم شرکت X-shaped الهام گرفته ؛ کفش ها نیز در یک شبکه فلزی به نمایش گذاشته می شود . فضای داخلی عرصه فراکتال مونیخ Munich Fractal Arena توسط یک افشانه نور سفید که تمام سقف را پوشانده ، روشن می شود .

عرصه فراکتال مونیخ از دییر دیزاین

عرصه فراکتال مونیخ از دییر دیزاین

عرصه فراکتال مونیخ از دییر دیزاین

عرصه فراکتال مونیخ از دییر دیزاین

عرصه فراکتال مونیخ از دییر دیزاین

عرصه فراکتال مونیخ از دییر دیزاین​

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
بستنی فروشی گِلَتو پولکا از وُنسانگ

بستنی فروشی گِلَتو پولکا از وُنسانگ



غرفه بستنی ایتالیایی پاپ آپ pop-up در هتل سنت مارتینز لین در لندن ، تداعی کننده ساحلی با کلبه های ساحلی زرد رنگ و عرشه راه راه است . این مغازه موقت که توسط معماران الیپس دیزاین طراحی شده ، بستنی gelato را از کمپانی بریتانیایی Dri Dri بر روی یک ارابه ای چوبی بر روی چرخ سرو می کند . صندلی های صورتی ، مکانی برای نشستن در مقابل چترهای دو بعدی را فراهم می کند که بر روی دیوارها شکل گرفته اند . نیم دایره های رنگی ، شیشۀ نمای مغازه را آراسته اند که طعم های مختلف بستنی های مربوط را نشان می دهد . با این فضای پویا ، مشتریان به دریای مدیترانه در مرکز ساختمانی در قلب لندن منتقل می شوند

-

-

-

-

-

-

-

-
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
بستنی فروشی گِلَتو پولکا از وُنسانگ

بستنی فروشی گِلَتو پولکا از وُنسانگ


بتن خام و سنگ آهک خشن ، فضای داخلی این بستنی فروشی در لندن با نام پولکا ( یک نوع رقص لهستانی ) را ملبس کرده که توسط وُنسانگ Vonsung طراحی شده . مغازه گِلتو Gelato در داخل یک ساختمان تاریخی در میدان Fitzory قرار گرفته و با چهار پایه های سفیدِ گرد و مبلمان سیاه پر شده . بسته بندی و علامت تجاری نیز با استفاده از یک پالت تک رنگ طراحی شده و تنها رنگ های موجود در مغازه را می توان داخل یخچال بستنی ها یافت کرد . قطعات مبلمان بر روی کف به عنوان یک فرم پویا ، مردانه و قوی طراحی شده ، در حالی که روشنایی از یک ظرافت زنانه برای ایجاد خطوط سیال کانتور استفاده کرده است .

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا