طراحی داخلی و دکوراسیون فضای تجاری و فروشگاه

وضعیت
موضوع بسته شده است.

salarsalarzehi

عضو جدید
دکوراسیون فروشگاه ویکتوریا بکهام ، هنر فرشید موسوی


ستاره‌هاي دنيا موسيقي و سينما خود را فقط به دنياي هنر محدود نكرده‌اند و هر از چند گاهي شاهد ورود آن‌ها به صنعت و يا حرفه جديدي هستيم. از طراحي لباس گرفته تا توليد عطرهاي زنانه، اين ستاره ها سعي مي‌كنند نام خود را در حوزه‌هاي ديگر مطرح كنند و از اين طريق فروش بيشتري را نصيب محصول توليد شده كه با نام آن‌ها وارد بازار مي‌شود كنند. مدتي است ويكتوريا بكهام ستاره دنياي موسيقي دست به افتتاح فروشگاه لباسي در شهر لندن زده است. ويكتوريا بكهام همسر ديويد بکهام فوتباليست و مدل مشهور انگليسي است و جالب است بدانيد در طراحي اين مغازه يك طراح و معمار ايراني به ويكتوريا بكهام كمك كرده است.

نمای خارجی فروشگاه ویکتوریا بکهام
این فروشگاه اولین فروشگاه این طراح انگیسی ا‌ست که توسط معمار ایرانی مقیم انگستان خانم فرشید موسوی طراحی شده ‌است. فرشید موسوی، متولد ۱۳۴۴ در شیراز، معمار و استاد ایرانی علوم معماری مدرسه طراحی دانشگاه هاروارد آمریکا است.وی در دانشگاه‌های کلمبیا و پرینستون به عنوان مشاور فعالیت می‌کند.پروفسور فرشید موسوی از جمله کارشناسان سرشناس معماری در جهان به حساب می‌آید.وی تا سیزده سالگی در ایران (شیراز) بوده‌است و سپس برای ادامه تحصیل به انگلستان می‌رود.وی دانش آموخته دانشگاه کینگز لندن، دانشگاه داندی و مدرسه معماری بارتلت می‌باشد. پروفسور فرشید موسوی به مدت ۸ سال در اتحادیه معماری لندن مشغول به تدریس بود و در این مدت ریاست موسسه معماری فرهنگستان هنرهای زیبا در وین را نیز بر عهده داشت.فرشید موسوی همچنین از داورانجایزه معماری آقاخاناست.شرکتی که او در لندن تاسیس کرده و به نام دفتر معماری خارجی (FOA) مشغول به فعالیت است، به عنوان یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های معماری در طراحی‌های شهری و چشم‌اندازها در سراسر جهان به حساب می‌آید.


سالن اصلی نمایش لباس های فروشگاه ویکتوریا بکهام
بازدیدکنندگان از درب ورودی تعبیه شده در طبقه اول وارد می‌شوند. در انتهای طبقه همکف روی یک دیورا تماما یک اسلاید باز تعبیه شده ‌است که در باز کردن فضای نقره‌ای و سفید فروشگاه نقش اساسی دارد. در سقف فروشگاه تماما آینه ضد زنگ نصب شده است. تمامی چوب لباسی‌ها هر یک به تنهایی از یک زنجیر از سقف آویزان هستند. سقف طبقه اول بتونی و مشبک شکل الماس‌گونه دارد. بخش مورب از کف و سقف با هدف ایجاد ارتباط بصری بین سه طبقه مساحت 560 متری این فروشگاه ایجاد شده است به راه پله اختصاص داده شده‌است.


استفاده از شبکه های مشبک در سقف
از چوب بلوط آمریکایی و اتصالات شیشه‌ای سبز با مدولارهای مثلثی برای جایگاه نشستن مشتری استفاده شده‌است. طراحی مدرن فروشگاه، سقف مشبكی با مدولارهای مثلثی شکل چوبی برای نشستن هماهنگی خاصی را برای حفظ فضای خلوت موجود در فروشگاه ایجاد کرده ‌است. رنگ غالب در این مجموعه سفید و پلاتینیومي است. خط‌های موجود و زوایای ایجاد شده توسط مبلمان بسیار کم اما مدرن و طراحی دکوراسیون داخلی مجموعه آن را به يكي از فروشگاه‌های منحصربه‌فرد دنیای مد و لباس در لندن تبدیل کرده است. غالب رنگ‌های موجود در طراحی‌های این طراح نیز سفید، مشکی و قرمز است که رنگ و لعاب خاصی را به این فروشگاه داده‌ است.


انتخاب رنگ سفید برای قفسه های کیف
شاید به نظر برخی از بینندگان، این فروشگاه بدون روح و احساس است. اما سرمایی که ببینده احساس می‌کند بدلیل رنگ‌های به کاررفته شده در طراحی‌ است و در نهایت طراحی دکوراسیون داخلی هنری ا‌ست که باید به مذاق صاحب فروشگاه و معمار آن خوش بیاید. اما در دنیای مدرن معماری این اثر، اثری خاص و متفاوت محسوب می‌شود.فرشید موسوی نهایت دقت، هنر و ظرافت را در طراحی این فروشگاه به کار برده است و به تمامی جزئیات به شکلی بسیار هوشمندانه و زیبا پرداخته است. طراحی این فروشگاه بسیار خاص است و در آن ابتکارات جالبی دیده می‌شود.


طراحی مدرن قفسه های عینک


برای مثال در این فروشگاه هیچ نوع صندوق پولی دیده نمی‌شود و تمامی خرید ها توسط آی پاد صورت می‌گیرد؛ علاوه بر این هیچ مانکنی نیز در ویترین فروشگاه برای نمایش لباس‌ها به چشم نمی‌خورد. به گفته ویکتوریا بکهام این کار جهت برانگیختن حس کنجکاوی انجام شده است؛ شاید تمامی کسانی که به داخل می‌آیند خرید نکنند ولی این سبکی نو و جالب است و حس خرید کردن را متفاوت می‌سازد. پیش‌خان‌های سنتی و معمولی جای خود را با نیمکت‌هایی از چوب گردو عوض کرده اند و اتاق های پرو لباس بسیار بزرگ و جادار با مبل هایی برای نشستن کودکان است. گفتنی است در این فروشگاه کفش، کیف و البسه‌ای به فروش می‌رسند که قیمتشان کمتر از پنج هزار پوند نیست.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا