طراحی داخلی و دکوراسیون فضای اداری و دفترکار

وضعیت
موضوع بسته شده است.

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
دفتر کاسترول در مسکو

دفتر کاسترول در مسکو

کاسترول یکی از برندهای جهانی در زمینه تولید روغن موتور می باشد، این شرکت انگلیسی نه تنها به خاطر تولیداتش بلکه به خاطر اجرای معماری های ویژه در دفاترش مشهور می باشد. در یک پروژه جدید این شرکت قصد دارد تا دفتر خود در مسکو را گسترش دهد و نوآوری در آن ایجاد کند. در طراحی این دفتر از جمله معروف این شرکت یعنی "این فراتر از یک روغن است. این مهندسی مایع است" استفاده شده و سعی شده است تا حالت مایع با طراحی سقف ها و دیوارهای منحنی شکل به نمایش در بیاید.

این مکان یک محیطی باز با اتاق های ملاقات مختلف و کافه تریاها می باشد که توسط قسمت های منحنی شکل از هم جدا شده اند. فضاهای باز این مجموعه با اشیاء دینامیکی و رنگ روشن تزئین شده اند که جلوه خاصی به آن بخشیده است.


معمار :
Za Bor Architects

مکان :
Moscow,Russia

فضا :
2025 m[SUP]2[/SUP]

سال :
2012

مترجم :
حسین مطلبی




















































برگرفته از سایت مرجع معماران
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
معماری سبز دفتر کار Huaxin

معماری سبز دفتر کار Huaxin



معمار: Scenic Architecture
موقعیت بنا: Guilin Road,China
متراژ: 730 متر مربع
سال احداث: 2013

تعاریف معمار: از انتظاراتی که از چنین طرحی می رود، رابطه روشن میان انسان، طبیعت، و جامعه است. دفتر کار Huaxing واقع در غربGuilin در یک منطقه سبز می باشد. سایت این دفتر با توجه به دو راهبرد اساسی در این منطقه واقع شده است. به طوری که مرکز کسب و کار توانسته با یک فضای سبز طبیعی ادغام شود و نیاز به بازسازی و ایجاد یک سایت، به صورت زمان بر نبوده است. ساختمان این طرح توسط چهار فضای مستقل و به صورت تعلیقی می باشد که توسط پل های ارتباطی به هم متصل شده است. پوسته این طرح با ترکیب فولاد زد زنگ و بتن به وجود آمده که فضای بالایی این طرح را پشتیبانی می کند، و در تمام کانال های عمودی و افقی به کار رفته و منعکس کننده محیط سبز اطراف سایت می باشد. این پوسته ها در سبک کردن حجم بالایی طرح نقش مؤثری داشته است.برای مطالعه کامل خبر، با گروه معماری آرل در ادامه مطلب همراه باشید.




وررودی این بنا (دهلیز) مانند یک فضای شفاف، بین سه فرم اصلی این ساختمان احاطه شده است. نور طبیعی به وسیله پنجره های شفاف در سقف و کلیت فضا، یک تعامل جالب و جذاب بین داخل و خارج ایجاد کرده و با ایجاد سایه روشن توانسته داخل این طرح را از لحاظ بصری، جلوه خاصی ببخشد.


برش:


پس از ورود به طبقه دوم از ورودی اصلی، پلان ساختمان دارای نظم و دیاگرام خاصی می شود. چهار حجم که به صورت یک فرم کلی تعلیقی با هم به وسیله یک خرپا مرتبط شده اند، و در میان درختان قدیمی جای گرفته اند. استفاده از نوار آلومینیوم به عنوان پوسته بر روی کلیت فضا، فرم سازه ای این حجم را پوشش داده تا ساختار خشک و کاربری آن کمتر به چشم آید.با توجه به طرح پوسته در تمام فضاها، بازدید کنندگان و کارمندان ثابت با گذر از اطاق ها، نمای جالبی از فضای بیرونی،پل ها و مناظر مختلف را مشاهده می کنند.





محور های سایت:​

پلان :




سایت پلان:





گردآورنده: گروه معماری آرل
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فضای اداری یاندکس در سنت پترزبورگ

فضای اداری یاندکس در سنت پترزبورگ




دفتر مرکزی شرکت یاندکس که سرویس های مربوط به جستجو به زبان روسی را ارائه می دهد توسط گروه معماری ZA طراحی شده است. در طراحی مجدد دفتر استفاده از اشیا متضاد و غیرمتعارف در ساختمان، ابتکار اصلی این طراحی محسوب می شود.
جوانه زدن از دیوار و سقف ها مانند موتورهای جستجو و آیکون های ناوبری اینترنتی در محیط اداری حس شادی و بازیگوشی را فراهم کرده است.



در زمان ورود به دفتر با عبارت "جستجو" بر روی میز پذیرش ، حس دکمه جستجو در صفحات وب را ایجاد می کند و با فلش غول پیکری در جهت خاص مواجع می شوید. در کل فضا اشیای عجیب و غریب پراکنده است که فضاهای سالن کنفرانس ، فضای جلسه و غیره را از هم جدا می کند. علاوه بر این سالن ورزشی ، کافه تریا ، دوش و مکان سخرانی در طراحی داخلی نیز به چشم می خورد.

























منبع : designboom
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
دفتر مرکزی بیمه عمر کالج ـ کوین روچه، جان دیکلو و همکاران

دفتر مرکزی بیمه عمر کالج ـ کوین روچه، جان دیکلو و همکاران





در پاسخ ِ نیازی به فضای اداری بیشتر به منظور پیشرفت کمپانی، کوین روچه جان دیکلو مستر پلانی را طراحی کردند که به ساختمان اجازه می داد تا در گذر زمان، فضای طبقات را با طراحی الحاقیه ای، زیادتر کند . در طراحی اولیه 9 ساختمان یکسان در یک متوازی الاضلاع، جمعا به مساحت 1.2 میلیون فوت مکعب، چیده شده بود . تنها سه ساختمان در این فاز اولیه ساخته شدند و گسترش پلان هیچ گاه تکمیل نشد . این سه گانه را با نام " هرم ها " می شناسند که به دلیل هندسه ساده و پوسته های شیشه ای مایلشان این گونه به نظر می رسند .
در نگاه اول، این ساختمان مستقیما متناسب با بافتشان به نظر نمی رسند ولی معماران این فرم آیکونیک را طبق پارامتر های مشخص سایت بسط و گسترش دادند . دو دیوار داخلی بتنی، بزرگراه های بین ایالتی محدود کننده سایت از شمال و غرب را هدایت می کند . از جنوب هم، دیوارهای شیب دار شیشه ای رو به چشم اندازهای اطراف گشوده می شوند . اگر با فاصله به این محموعه بنگریم، انگار که این ساختمان ها در ردیفی از فرم های در حال کاهش، بر زمینی مسطح ایستاده اند . این دیوارهای خالصِ بزرگ مقیاسِ بتنی دارای هفت طبقه هستند که مقیاس انسانی را کوتاه تر جلوه می دهند . این فضاهای خارجی تقلیل یافته، کیفیت غیر واقعیِ کوچک تر و گرم تری از فضاهای داخلی اداری را نمایش می دهد .
این ساختار بتنی خالص از اسلب های سقفی تشکیل شده است که ستون های استوانه ای واقع بر شبکه ای 30 فوتی آن را پشتیبانی می کنند . بعد از گذر از بخش پارکینگ وسیع مجموعه، کارمندان در میان وُید هایی واقع در نمای خالص دیوارهای داخلی وارد ساختمان می شوند . این دیوارهای 14 فوتی (4.26 متر)، سرویس های بهداشتی، آسانسورها و سرویس های عملکردی را به شکلی جای می دهد که پلان طبقات در هر سطح، پیوسته به نظر رسد . پل هایی با ارتفاع دوبرابر از بتن ریخته گری، شکافی میان فضای اختصاصی ساختمان ها خلق می کند و به افراد اجازه می دهد تا به طبقات دوم و سوم هم دسترسی پیدا کنند .
روچه و دیکلو این فرم های شیب دار را در پاسخ به نیازهای پارامتریک مجموعه طراحی کردند . اندازه صفحات طبقات به منظور جای دادن مجموعه ای از سازمان هایی درون این کمپانی، همواره تغییر می کنند . برای کاهش استفاده از آسانسورها، بخش پر جمعیت تر مجموعه، پایین ترین و بزرگ ترینِ طبقات را اشغال کرده است و شامل کافه تریا است در حالی که مدیر عاملان دفاتر، در بالاترین طبقات قرار می گیرند . دیوارهای شیشه ای مایل، از هر طبقه به سقف همان طبقه کشیده می شود و این گونه پهنه نمای ساختمان خیره کننده گی بیشتری را فراهم می کند تا وقتی که پنجره ها به شکلی عمودی کار گذاشته شوند . شکافی میانِ دیوارهای داخلی بتنی، نور شمالی را به درون فضای باز دفاتر اداری هدایت می کند .
پارتیشن هایی با ارتفاع 52 فوت(15.84 متر)، فضای اصلی را به فضاهایی شخصی، بدون هیچ گونه نور یا چشم اندازی پیرامونی تقسیم می کند و با استیل صیقلی (بازتابنده) ای پوشانده شده اند تا حضور بصری این پارتیشن ها را کاهش دهند . روشنایی فلورسنت در فاصله هایی مستطیل شکل نصب شدند که پنل های سقفی پلاستیکی بافت داری، نور طبیعی را به فضا وارد می کند .
اخیرا، موزه شهر نیویورک،مجموعه ای از آثار روچه را به نمایش گذاشت . روچه و دینکلو همکاری شان را از زمانی آغاز کردند که هدایت دفتر ارو سارینن به دنبال مرگش در سال 1961 را بر عهده داشتند . آن ها برای بسیاری ازسازه های خلاقانه شیشه ای و بتنی شان کاملا در دنیای معماری شناخته شده اند و آثارشان شامل ساختمان هایی همچون ساختمان شوالیه های کلمبوس و بنیاد فورد هم می شود .

اتووود کلاسیک ـ دفتر مرکزی بیمه عمر کالج ـ کوین روچه جان دیکلو و همکاران

اتووود کلاسیک ـ دفتر مرکزی بیمه عمر کالج ـ کوین روچه جان دیکلو و همکاران

اتووود کلاسیک ـ دفتر مرکزی بیمه عمر کالج ـ کوین روچه جان دیکلو و همکاران

ماکت طراحی اولیه با مجموع 9 ساختمان

ماکت طرح اولیه مجموعه

ماکت فضای داخلی

فضای داخلی ساختمان

فضای داخلی ساختمان

فضای داخلی ساختمان

برش

سایت پلان طرح اولیه مجموعه

سایت پلان طرح اولیه و متوازی الاضلاع های طرح

اتووود کلاسیک ـ دفتر مرکزی بیمه عمر کالج ـ کوین روچه جان دیکلو و همکاران

اتووود کلاسیک ـ دفتر مرکزی بیمه عمر کالج ـ کوین روچه جان دیکلو و همکاران

منبع:اتود



 

multiman

عضو جدید
عکس های از طراحی اتاق کار

عکس های از طراحی اتاق کار

عکس های از طراحی اتاق کار

okar.jpgokar1.jpg
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
طراحی زیرکانه ی یک دفتر کار زیبا در منزل!

طراحی زیرکانه ی یک دفتر کار زیبا در منزل!

طراحی زیرکانه ی یک دفتر کار زیبا در منزل!


اندازه مهم نیست، دفتر خانگی می تواند اساسی و بدون درهم ریختگی باشد. در این دفتر کارهای گشتی بزنید و یک طراحی قابل استفاده و زیبا را که به شکل های ساده طراحی شده پیدا کنید

اندازه مهم نیست، دفتر خانگی می تواند اساسی و بدون درهم ریختگی باشد. در این دفتر کارهای گشتی بزنید و یک طراحی قابل استفاده و زیبا را که به شکل های ساده طراحی شده پیدا کنید و دفتر کارتان را بر اساس آن درست کنید.


اول تمرکز خانواده

این دفتر کار خانگی بی نقص و مناسب برای فعالیت های خانواده است. گوشه ی میز ها که به صورت جفت شده قرار دارند و میز های خطی که برای هر کاربر فضای کار لازم را ایجاد می کند. در قسمت های کوچک هم می شود هر چیزی را نگه داری کرد. تخته های دور تا دور اتاق هم فضا را روشن و هم محیط بیشتری را روی تاقچه ها ایجاد می کند.


قرار دادن دیوار ها در محیط کار
در یک اتاق فضا های قائم مزیت های زیادی دارد. قفسه های دیواری وسایل ضروری را درست نگه داری می کنند. با پاک شدن این وسایل از روی میز کار فضای زیاد و آزادی برای کار ایجاد می شود.



اتاقک تلفن
موبایل ها و موزیک پلیر ها را در اتاقک های مخصوص قرار دهید، که این جا از اتاقک های فلزی براق استفاده شده محل مناسبی برای شارژ وسایل الکترونیکی است. یک محل برای دفترخانگی خود بسازید. این جعبه های فلزی را با دریل سوراخ می کنند تا بتوانند سیم های شارژر ها را از آن رد کنند. در کفه ی این جعبه ها نیز از پارچه استفاده می کنند.


ویژگی با شکوه
در اینجا یک گوشه از اتاق نشیمن را به عنوان دفتر کار خانگی است. گوشه فریبنده ی دفتر از عناصری که در دور تا دور خانه قرار دارد استفاده شده که یک عامل بلقوه است. روی دیوار عکس ها، لیست ها و یادداشت ها قرار دارد. لیوان ها ظروف نقره و کاسه های قهوه ای سراسر محیط را احاطه کرده.


چنگال های اساسی
با چسباند چنگال ها روی دیوار محیطی با مزه ایجاد کنید و یادداشت ها و کارت های ویزیت مهم را روی آنها نگه داری کنید.


دفتر اتاق نشیمن دوست داشتنی
این اتاق نشیمن کوچک می تواند دفتر کار را در خود جا دهد، استراحت و سرگرمی بدون احساس درهم ریختگی از ویژگی های این اتاق است. در این اتاق اثاثیه به صورتی هوشمندانه و با سلیقه قرار داده شده است.



میز کار چشمگیر
یک میز بلند روی یک دیوار بلند دفتر کار خانگی این خانه است. این میز فضای زیادی برای دو نفر یا بیشتر ارائه می دهد. یک جعبه کشو دار مناسب که نامه ها، درخواست ها و وسایل ضروری را در خود نگه می دارد. این سبک دفتر خانگی باعث می شود که صاحب خانه زمانی که مهمان دارد به راحتی آن را تغییر شکل داده و به عنوان قفسه یا بار از این میز استفاده کند.


وسایل اساسی
این دفتر کار شکیل و کاربردی زمان کار را لذت بخش می سازد. قسمت های کوچک میز کار (شامل قسمت بندی های مجزا، گوشه های میز و قفسه بندی) اغلب فضای زیادی برای ذخیره دارد. این قسمت های تکه ای برای خانواده ها مناسب هستند چون هر قسمت می تواند برای یک نفر باشد و همچنین قابل دوباره آراستن است.


تابلو اعلانات
تخته ی یادداشت به راحتی برای شما لمس یادداشت های شخصی را فراهم می کند و در گوشه ی میز شما می توانید عکس های خود را روی آن نصب کنید. یک تابلوی اعلانات برای خود درست کنید، یک قاب عکس را برداشته و شیشه ی آن را برداشته و یک فوم جای آن چسبانید تا به راحتی یک تابلوی اعلانات درست کنید.

فضای کمک
آیا یک دفتر کار خانگی دستی و دلپذیر نمی تواند به شما کمک کند؟ یک محیط کار بسته که بر خلاف محیط کار های دیگر از آن درب حذف شده و یک تخته ام دی اف ارزان قیمت بر روی آن نصب شده از یک محیط کار رسمی بهتر است.


آهن ربا
وسایل مغناطیسی برای شرایط کار را برای کار روی دیوار را فراهم می کند. روی این دیوار می تواند عکس ها و یادداشت ها قرار می گیرد و این یک ویژگی خاص برای این اتاق کار است. کشو های برچسب دار می تواند جای مناسبی برای ذخیره ی وسایل ضروری باشد.


اتاق کوچک قابل پیشبینی
این اتاق کوچک هم نقش یک اتاق کار و هم اتاق مهمان است. در این اتاق احساسات با هم در آمیخته می شوند، طراح سایز مناسبی برای وسایل انتخاب کرده است. و نوع آن ها ساده است و زیرکانه به کار گرفته شده است. رنگ زمینه ی این اتاق سفید است که باعث روشن تر بودن اتاق و همچنین باعث بزرگتر به نظر رسیدن آن می شود. یک صندلی دوست داشتنی باعث ایجاد یک توقف و خواندن راحت است و به راحتی برای پرداختن به مهمان و برگشتن به سمت آن قابل تغییر جهت است.


دو بهتر از یک است
دو گنجه ی جدا که با قفسه بندی از هم جدا شده اند یک محیط بی نقص را در یک اتاق کوچک آماده می کند. یکی از گنجه ها برای نگه داری وسایل الکترونیکی و دیگری برای نگه داری جعبه های رنگی است. پرده هم برای زمانی است که از گنجه ها استفاده نمی شود و باعث مخفی شدن آن ها می شوند.


برچسب های دوست داشتنی
فایل های فلزی به رنگ نارنجی رنگ شده و با دکور اتاق هم خوانی دارد. پرونده های مهم را نگهداری می کند و مانند یک دیواره ی مخفی در زیر قفسه ها عمل می کند. برچسب های روی فایل ها و همچنین جعبه های ذخیره پیدا کردن و طبقه بندی آن ها را ساده تر می کند.


میز متمایز
با وجود گنجه های ذخیره کننده، فضای اتاق زیاد است و میز تحریر در اینجا میزی باریک انتخاب شده که مانند یک دراور است. این میز به شکلی است که از آن می توان به عنوان میز آرایش زمانی که مهمان سرگرم محیط است استفاده کرد. سنی کوچک وسایل نوشتن و کارت های یادداشت را در خود نگه می دارد و تابلوی اعلانات جلوی میز محلمناسبی برای گذاشتن یادداشت ها و عکس ها و لیست ها است.
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساختمان اداری وراکروز از معماران ماتریا ؛ الگویی تازه در طراحی نما

ساختمان اداری وراکروز از معماران ماتریا ؛ الگویی تازه در طراحی نما





این طرح، تعریفی متفکرانه از ترکیب معقول و کاربردی این ساختمان اداری در بندر وراکروز در مکزیک می باشد.




این سایت منحصر بفرد، قابلیت ها و امکانات بسیاری را جهت تولید یک طرح متفاوت در اختیار معماران ماتریا قرار داده است. به طور مثال، قرارگیری در خیابان اصلی، این ساختمان را به یک عنصر اصلی و پیش قدم در معماری منطق بدل خواهد نمود.




به همین دلیل، انتخاب متريال نمای این ساختمان، یکی از پراهمیت ترین و قابل توجه ترین نکات طراحی ساختمان بوده است؛ که معمار با توجه به این امر و انتخاب این متريال، که در طول نور روز، تغییر می کند، این نما را به یک عنصر پویا تبدیل کرده و محیط داخلی این ساختمان اداری را از آب و هوای منطقه محافظت نموده است.





علاوه بر این، معمار با بهره بردن از محدودیت های منطقه، از روش هایی خلاقانه و کاربردی در طراحی و تولید فضاهای پارکینگ داخلی و طبقات اداری استفاده نموده است. طراحی با این متريال جدید و ارزان قیمت، باعث به وجود آمدن یک الگوی هنجاری تازه در نما گشته است که می تواند عنصری مرجع و متفاوت را در طراحی معمارانه ی این منطقه ارائه نماید.

نمای خارجی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

جزئیات

جزئیات

جزئیات

جزئیات

جزئیات

نمای خارجی

نمای خارجی

نمای خارجی

پلان

نما

برش



منبع:اتوود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی داخلی دفتر کار شرکت تبلیغاتی

طراحی داخلی دفتر کار شرکت تبلیغاتی

طراحی داخلی دفتر کار شرکت تبلیغاتی Wieden+Kennedy در نیویورک

طراحی داخلی دفتر کار شرکت بزرگ و مشهور تبلیغاتی Wieden+Kennedy، توسط گروه معماری نیویورکی WORKac انجام شده است. طراحی داخلی این دفتر کار بزرگ که 50000 مساحت دارد، با شعار "محدود سازی فضای کار شخصی برای رسیدن به فضای کار گروهی بزرگتر" انجام شده است. طراحی داخلی منحصربفرد این دفتر کار، به دلیل وجود شاخصه هایی است که گروه WORKac در کار خود از آن استفاده کرده اند. وجود فضاهای ورزشی، اطاق های کنفرانس متعدد، راه پله ی ویژه ی چوبی، همه و همه نکاتی است که در این طراحی داخلی وجود دارند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، دفاتر تبلیغاتی، در صدر طراحی های دفاتر کاری قرار دارند. در یک دفتر کار تبلیغاتی، خلاقیت در طراحی حرف اول را می زند و این خلاقیت باید در تمام فضاها موج بزند چرا که کارمندان یک شرکت تبلیغاتی پیوسته در حال بروز خلاقیت در کارشان هستند. وجود فضای خلاقانه ذهن را در پرورش ایده های خلاقانه، تقویت خواهد کرد. به دلیل این که در دفتر تبلیغاتی Wieden+Kennedy، به دلیل ماهیت کار، گردهمایی و بحث های گروهی بسیار زیاد اتفاق خواهد افتاد، تیم طراحی داخلی سعی کرده است فضاهای بحث گروهی، جلسات و ... را در اندازه های متفاوت، سطوح امنیتی متفاوت و سبک طراحی متفاوت، ارائه دهد. این امر با کاهش فضاهای کار خصوصی اتفاق افتاده است. اطاق های جلسات، بعضی دارای دیوارهای شیشه ای و شفاف و بعضی غیر قابل رویت هستند که بنا بر سطح التزامات جلسه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

طراحی طبقات، از یکدیگر متفاوت است. وجود یک کتابخانه با طراحی متمایز، از نکات این طراحی داخلی می باشد. همچنین یک راه پله ی چوبی و یک را پله ی سفید، تراس برای اجتماعات کوچک و ...، تمایزات طبقات متفاوت با یکدیگر است.






































منابع :arel.ir - CONTEMPORIST
 
آخرین ویرایش:

imah

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی داخلی دفتر کار - دفتر Hootsuite

طراحی داخلی دفتر کار - دفتر Hootsuite

طراحی داخلی دفتر کار - دفتر Hootsuite
طراحی داخلی دفتر کار شرکت Hootsuite که در شهر ونکور کانادا قرار دارد، توسط گروه طراحی داخلی SSDG Interiors انجام شده است. Hootsuite، همانطور که می دانید، یک برنامه برای مدیریت شبکه های اجتماعی است که در سال 2009 بنیان گذاری شد و در سال 2014 به دلیل رشد روز افزون Hootsuite و محبوبیت آن نزد کاربران، مدیران آن تصمیم به گردهم آوردن پرسنل 300 نفری این برنامه زیر یک سقف گرفتند چرا که قبلا بصورت جدا از هم و در آفیس های کوچک فعالیت می کردند. طراحی داخلی دفتر جدید این شرکت در ونکور کانادا به گروه طراحی داخلی SSDG Interiors سپرده شد.

ساختمان سابق پلیس ونکور، جایی بود که تبدیل به دفتر جدید Hootsuite شد. مدیران Hootsuite از طراحان شرکت SSGD خواستند تا مقر سابق پلیس را به دفتری کاری پیشرفته و تکنولوژیکی تبدیل نمایند که بیانگر شخصیت Hootsuite باشد. خروجی SSGD را در زیر با هم مشاهده خواهیم کرد.




منبع : سایت مرجع معماران
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طراحی و اجرای دفتر کار گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه

طراحی و اجرای دفتر کار گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه




اتاق مدیریت
نویسنده: آرش افشار

طراحی و اجرا: گروه معماران آرل
موقعیت: ایران، تهران
سال: 1393/01
کارفرما: گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه
پروژه: طراحی و اجرای اتاق کار، اتاق جلسات ، سالن کنفرانس، نمازخانه و سرایداری


سالن کنفرانس

تیم طراحی آرل در طراحی دفتر کار مدیر عمل و اتاق جلسات آن و سالن کنفرانس گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه، با نکات زیر روبرو بود:
الف: ساختمان بازسازی شده بود و امکان تغییر در نورپردازی عمومی، رنگ کف، در و قرنیز وجود نداشت. ب : تاکید کارفرما بر کیفیت و آرادی عمل طراح در طراحی دکوراسیون داخلی

استراتژی طراحی:
برخلاف بخش های دیگر ساختمان 4 طبقه که به رنگ های تیره با مایه رنگی ماهگونی بود، در تعیین رنگ طراحی رنگ های روشن و ترکیب آن بخصوص با رنگ سفید در نظر گرفته شد.
مبلمان اداری تماما با توجه به فضای موجود، طراحی شدند و در طراحی به کارآمدی و زیبایی توامان توجه شد و در این راستا مانند هر طرح دیگری اتوودهای زیاد طراحی و اجرایی در نظر گرفته شد.


اتاق کنفرانس
انتخاب رنگ:
الف - مبلمان اداری:
با فرض گرفتن رنگ سید از میان رنگ های مختلف روکش، رنگ قهوه ای متناسب با آن انتخاب شد.
ب -
کاغذ دیواری
: با توجه به موجود بودن رنگ سفید و کانسپت اولیه طرح به روشن بودن محیط از همان ایده ی رنگ سفید و رنگ دوم استفاده شد.
برای اتاق کنفرانس نمونه های طرح دار و برای اتاق مدیر عامل نمونه ساده از دو رنگ هماهنگ با هم انتخاب شد.



سالن کنفرانس
نقاشی:
پس از نصب
کاغذ دیواری
و چیدمان مبمان اداری، فضا در اختیار همکاران نقاشی قرار گرفت و با استفاده از مایه رنگ پایه ی کاغذ دیواری در اتاق مدیرعامل و رنگ در جهت ایجاد هارمونی و استفاده از رنگ های آبی و سبز در فضاهای کنفرانس در جهت تکمیل پس زمینه ی قهوه ای رنگ به تکمیل فضا کمک شد.
در بالای برخی دیوارها، مانند دیواری که بر روی آن نقشه ی جهان CNC شده است و دیوار اصلی سالن کنفرانس، دیوارکوب افقی چوبی در نظر گرفته شده و در زیر آن نور خطی تابش خاصی روی فضای دیوار دارد.
در انتخاب قهوه ای
کاغذ دیواری
و پرده ها، از رنگ تیره تر و در انتخاب مبلمان اداری به عنوان عناصر محاط در آنها از مایه رنگ روشن تر قهوه ای استفاده شده است.


اتاق کنفرانس
نور گیر سقف: همانگونه که در تصاویر مشخص است، ساختمان دارای یک نورگیر سقفی در طبقه ی آخر بود که علیرغم داشتن نور روز در فضای پذیرش نمای خوبی نداشت.
بنابراین در تجربه ای جدید چاپ مستقیم تصویر روی شیشه سکویت پیشنهاد و عملی شد.


استفاده از چاپ بر روی شیشه سکوریت قبل از طراحی و اجرا





اتاق مدیریت















تحریریه معماری آرل

نویسنده: آرش افشار
منبع: آرشیو پروژه های گروه معماران آرل
 

hnfati

عضو جدید
دفتر دوسالانه ی کوچی موزیریس؛نمایشگاه بین المللی

دفتر دوسالانه ی کوچی موزیریس؛نمایشگاه بین المللی



نوروکریم از یک گروه معماری به نام لایو، فونداسیون دفتر دوسالانه ی کوچی موزیریس را به اتمام رسانده است که فضایی برای آماده سازی و هماهنگی است که در بمبئی هند واقع شده است.​
از ویژگی های این نمایشگاه بین المللی، ارائه ی آثار هنرمندان برتر کشور در فرم تاسیسات و به همان مقدار در کارگاه ها و سمینارهای آموزشی می باشد. قسمت مخصوص کارگردان، هماهنگ کنندگان،مدیران و کارورزان در یک محدوده ی چهار خوشه ای است و از آنجا به کریدورهای نمایش آثار تقسیم می شود.​
وجود پارتیشن های به ارتفاع شانه انسان، هم باعث ایجاد یک حریم خصوصی می شود و هم هماهنگی با اتاق های کنفرانس و کافی نت را راحت می کند. پانل های سفید رنگ از مواد سبک وزن ای بی اس که به راحتی نیز تولید می شود ساخته شده است.ای بی اس مخفف اکریلونیتریل بوتادین استیرین می باشد.​
قطرات آب در مکان سه بعدی و زمان حقیقی امتحان شدند تا مشخصات گرانروی، اصطکاک و خواص کشش سطحی آنها مورد آزمایش قرار گیرد سپس این فرم ها به شکل قابل رویت لکه مانند به پوسته ی فضاها به شکل بیرون زده تزریق شدند.​

اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس

کریدور

پوسته ی اکسترود شده

میزها

روند با رزین
منبع:www.nbpars.ir
 

hnfati

عضو جدید
سازه ی گنبدی بتونی از کلودیو ابرکت ؛ تعامل ساختار و بستر

سازه ی گنبدی بتونی از کلودیو ابرکت ؛ تعامل ساختار و بستر



این ساختار گنبدی بتونی با استفاده از فرم های ارگانیک با چشم انداز اسپانیایی خود ترکیب شده است. این ساختمان با نام "استودیو دیپ کاروِن" به عنوان یک محل کار برای یک هنرمند محلی طراحی شده و شامل سه طبقه در زیر تاج پوشش طاقی شکل خود است.​
این طرح که توسط کلودیو ابرکت به پایان رسیده است شامل هشت بازوی کشیده ی ظریف می باشد که اجازه می دهند نور طبیعی به فضاهای زندگی خانه راه یابند.​

.

.

.



مـنـــــــبـع : www.designboom.com

 

hnfati

عضو جدید
کنفرانس مفید

کنفرانس مفید



اصول طراحی اتاق کنفرانس در یک اداره یا شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که جلسات و سمینارها در این مکان برگزار می گردند و این مکان معمولا محل تجمع افراد مهم می باشد. در طراحی یک اتاق کنفرانس نکاتی را باید در نظر داشته باشیم:​
1. ابعاد اتاق کنفرانس​
اندازه اتاق کنفرانس مهمترین عامل تعیین کننده طرح اتاق است. درصورتیکه فضای موجود امکان طراحی و ساخت سالن کنفرانس با ابعاد بزرگ را ندهد طراحی سالن باید با توجه به امکانات موجود صورت گیرد. میز اتاق کنفرانس معمولاً در وسط قرار می‌گیرد، به طوری که در اطراف آن فضای کافی برای رفت و آمد افراد و جابجایی صندلی‌ها وجود داشته باشد.​

2. شیوه چیدمان اتاق کنفرانس رایج ترین شیوه چیدمان این است که یک میز مستطیلی در وسط اتاق باشد و صندلیها در چهار طرف میز چیده شوند. با این حال، اصولاً صندلیهای اتاق کنفرانس باید به گونه ای چیده شوند که در مقابل جایگاه مخصوص یا سخنران قرار گیرند. برای یک اتاق کنفرانس با ظرفیت بالا، بهتر است از میز میان تهی استفاده گردد تا امکان ارتباط راحت بین افراد و همچنین پذیرایی میسر گردد.

3. تجهیزات اتاق کنفرانس قبل از طراحی یک اتاق کنفرانس لازم است نوع تجهیزاتی که قرار است مورد استفاده قرار گیرند تعیین گردد. اگر از سیستمهای صوتی و تصویری استفاده می شود، باید بهترین محل برای نصب این سیستم ها بررسی و تعیین گردد و همچنین مواردی چون تعیین فاصله افراد از صفحه نمایش مورد نظر قرار گرفته شوند.

4. نور اتاق کنفرانس یک اتاق کنفرانس باید از نور کافی برخوردار باشد، بجز در مواقعی که از سیستمهای تصویری استفاده می گردد که در این صورت نور اتاق باید بسیار کم باشد. باید توجه داشت که نور اتاق نباید بیش از حد زیاد باشد. بهترین نور برای یک اتاق کنفرانس، نور طبیعی غیرمستقیم، و نور لامپهای زرد ( با قابلیت تنظیم روشنایی) است. یک اتاق کنفرانس باید به تعداد کافی پنجره داشته باشد.
مـنـــــــبـع : www.edomotics.com
 

salarsalarzehi

عضو جدید
تصاویر دفتر شرکت Kaspersky در لندن


شرکت معروف و معتبر Kaspersky (کاسپراسکی) که در زمینه امنیت رایانه و تلفن همراه فعالیت دارد ، در سال ۱۹۹۷ توسط ناتالیا و یوگنی کاسپرسکی به وجود آمد. دفتر اصلی آن در مسکو در روسیه است؛ و در بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند، لهستان، رومانی، ژاپن، چین، کره جنوبی و آمریکا نمایندگی دارد.


در حال حاضر، بر اساس رده‌بندی سایت TopTenReviews نرم‌افزار کاسپرسکی یکی از ۳ ضد ویروس برتر دنیاست.


شرکت طراحی OFFCON در پروژه ای که سال ۲۰۱۴ به پایان رسید ، برای مقر کاسپرسکی در لندن طراحی جدید انجام داده است که تصاویر آن را در ادامه می توانید مشاهده نمایید.
kaspersky-office-design-2.jpg
kaspersky-office-design-1.jpg
 

milad 1987

عضو جدید
[h=1]طراحی دکوراسیون دفتر کار + تصاویر[/h]
در این مطلب عکس هایی از طراحی دکوراسیون دفتر کار را آماده کرده ایم. همانطور که می دانید طراحی مناسب و ایده آل دکوراسیون دفتر کار می تواند نقش بسیار مهمی در جذب و اعتماد مشتری ها شود. معمولا برای طراحی دکوراسیون های اداری به مشخصات فرهنگی مراجعه کنندگان و خدمات ارائه شده شرکت توجه زیادی می شود. تصاویری که در این مطلب قصد داریم به شما نشان دهیم می توانند الگوهای مناسبی برای دکوراسیون دفترهای وکالت و مطب روانشناسان باشد.�


[h=2]عکس های دکوراسیون دفتر کار :[/h]طراحی دکوراسیون دفتر کار دارای قواعد و اصول مختص به خود است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با مشاهده دکوراسیون داخلی یک شرکت و یا دفتر کار یک حقوقدان اعتماد شما افزایش و یا کاهش یافته باشد. امروزه دکوراسیون های اداری نقش مهمی را در پیشرفت شرکت ها ایفا می کنند و طبیعی است که هزینه برای طراحی دکوراسیون شرکت و یا محل کار بهترین سرمایه گذاری برای پشرفت کار شما باشد. در این مطلب چند دکوراسیون دفتر کار را که برای افراد حقوق دان و مطب روانشناسان مناسب است را آماده کرده ایم که در آن ها میزان اعتماد و آرامش مراجعه کننده تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.













امیدوارم با مشاهده دکوراسیون دفتر کار و گرفتن ایده هایی برای محل کار خود بتوانید محیطی مناسب و در خور توانای های خود طراحی کنید تا مسیر پیشرفت برای شما و رسیدن به حس اعتماد در مشتری های شما در دسترس تر باشد.
 

milad 1987

عضو جدید
طراحی دفتر کار Kinematix تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۳/۱۲/۰۵ ۱۴:۳۳

http://www.www.www.iran-eng.ir/uploads/myimages/kinematix-likearchitects_6.jpg
مترجم: علی کریمی​
معمار: LIKEarchitects
موقیت بنا: Porto,Portugal
سال اجرا: 2014

طراحی داخلی دفتر شرکت Kinematix یک طرح پیشنهادی زیبا و جالب برای مقر اصلی این شرکت می باشد که محصولات پیشرفته برای بهداشت و درمان و تناسب اندام تولید می کنند. قرار گرفتن یک خانه سینما با نام برادران لومیر مربوط به دهه 60 میلادی، از محورهای جالب و زیبا این پروژه به کار میرود که از ضلع شمال و کاملاً شیشه ای پروژه پوشش داده شده است. . از مداخلات مهم معمارانه در این طرح، استفاده از دیوارهای متحرک و کشویی است که به صورت پارتیشن فضاها را به خوبی فیلتر کرده، و میتوان به صورت فضاهای تلفیقی مورد استفاده قرار گیرد.



تعبیه سه ریل مورب برای جایجایی صفحات و پارتیشن ها، دسترسی کامل به فضاهای باز و یا کوچک را می دهد. برخی از درب ها می تواند به صورت مورب و یا اسلاید همزمان باز و بسته شوند. این ایده فضاها را انعطاف پذیر کرده، به طوری که شما می توانید اتاق های کوچک و بزرگ را به صورت Manual (دستی) ایجاد کنید. یکی از ویژگی های این طرح، دسترسی کامل کاربران به نور طبیعی می باشد. با حرکت دادن پارتیشن ها می توانید نور مورد نیاز را کنترل کنید. استفاده از دو سطح ورق های فلزی، تحرک و پویایی مورد نظر را منتقل کرده است. رنگ نارنجی و قرمز بازتابی از تحرک و جنبش می باشد.


تحریریه معماری آرل
منبع: Archdaily.com
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا