طراحی داخلی و دکوراسیون سوئیت و خانه دانشجویی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

فنجون

عضو جدید
طراحی یک سوئیت

نکات ساده در طراحی سوئیت :

آپارتمان‌های مینیاتوری، اتاق‌های خوابگاه یا خانه‌های كوچكی كه اتاق نشیمن و خواب آن یكی است و به آنها اصطلاحا سوئیت گفته می‌شود، امروزه به تعداد زیاد در شهرهای پرجمعیت ساخته می‌شوند.اگر شما هم ساكن یكی از این آپارتمان‌های مینیاتوری هستید با ما همراه شوید تا ایده‌های جدیدی به منزل كوچك خود بیافزایید:

برای طراحی سوئیت، شما دو انتخاب دارید:
1 - می‌توانید سوئیت خود را به صورت یك اتاق یکپارچه حفظ كنید.
2-می‌توانید باتوجه به کاربردهای مختلفی كه از فضای مورد نظر دارید، آن را به 2قسمت تقسیم كنید(خواب و کار).این كار را به وسیله پرده، پارتیشن یا اسباب و اثاثیه مناسب (مثلا یك کتابخانه ظریف و زیبا)انجام دهید.

حال باید تصمیم بگیرید چگونه محیطی زیبا و دلپذیر به‎وجود آورید، و اینکه چه دكوراسیون و چه سبكی را انتخاب و اجرا كنید.
بهتر است رنگ مبلمان و دیوار را محدود كنید و از رنگ‌آمیزی شلوغ بپرهیزید، زیرا محیط شما كوچك است و اگر از رنگ‌های مختلف استفاده كنید، بسیار كوچكتر و شلوغ جلوه می‌كند.
باید از حداقل مبلمان استفاده كنید ولی درضمن همه امكانات را فراهم آورید؛ بهترین ایده استفاده از مبلمان چند منظوره است.مثلا بهتر است از یک مبل تخت‌خواب‌شو استفاده كنید تا بعد از تماشای تلوزیون، به هنگام خواب و استراحت با یک چشم بهم زدن تبدیل به تخت شود.
حتما آینه زیبایی به دیوار نصب كنید تا وسعت و عمق اتاق شما بیشتر شود. آباژور و گلدان گل را نیز به گوشه‌ای از اتاق اضافه كنید.
برای اتاق‌های بسیار كوچك، بهتر است از خانواده رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز روشن بهره گیرید.
تا حد امكان از فضاهای دیواری به جای زمینی استفاده کنید؛ مثلا به جای اینكه یک كتابخانه قدی بگذارید، قفسه كتابی كه به دیوار نصب می‌شود و پایه ندارد را انتخاب كنید. با این کار می‏توانید از فضای زیر كتابخانه به عنوان محلی برای گذاشتن تلویزیون، مبل و... استفاده كنید.
حتما از طرح‌های ساده برای مبل، پرده و روتختی استفاده كنید و از انتخاب الگوهای متعدد و رنگ‌آمیزی تند بپرهیزید.

اتاق‌های ساده با دیوارهای منظم، معروف به اتاق‌های جعبه‌ای هستند.‌ دراین‌گونه اتاق‌ها باید یك مركز توجه به وجود آورید؛ بهتر است یك دیوار را به رنگی متفاوت نسبت به سه دیوار دیگر رنگ‌آمیزی كنید و تابلو یا وسیله تزیینی یا آینه‌ای با قاب زیبا به این دیوار بیاویزید، یك مبل یا صندلی قدیمی كه دارای طرحی خاص و زیباست درگوشه‌ای از اتاق بگذارید و به این ترتیب نقطه توجه را فراهم كنید.
برای سوئیت‌هایی كه دارای سقف كوتاه هستند، حتی‌الامكان از نصب لوستر و چراغ‌های آویز خودداری كنید، زیرا اینگونه چراغ‌ها سقف را كوتاهتر نشان می‌دهند. اگر دیوار عریض و سقف کوتاه باشد، می توانید برای بلند به نظر رسیدن سقف، از طرحهای عمودی یا تابلوهای بلند و باریک در کنار هم بهره کیرید تا فضای اتاق متعادل گردد.

حتما سقف را به رنگ روشن مانند سفید یا شیری رنگ‌آمیزی كنید؛ دیوارها باید یك یا دو پرده از سقف تیره‌تر شوند.
بهتر است سوئیت خود را طوری طراحی كنید كه توجه بیننده به سمت كف اتاق كشیده شود، مثلا با گذاشتن كوسن‌های تزئینی روی زمین یا مخده و یك قالی زیبا، نقطه توجه بیشتر متمایل به كف اتاق می‌شود تا به سمت سقف. اتاق تاریك به اتاق‌هایی اطلاق می‌شود كه شما درطول روز اگر بیرون نروید متوجه نمی‌شوید چه زمانی از روز است، این اتاق‌ها به اصطلاح نورگیر نیستند.بهترین راه حل انتخاب رنگ‌های روشن برای دیوارهای این نوع اتاق‌ها است.پرده ساده و روشنی انتخاب كنید و توجه داشته باشید كه به جای كركره یا شید كه اتاق را تاریك می‌كند حتما از پرده‌های پارچه‌ای نازک بهره گیرید.
منبع: manzelmag.com

اینم چند نمونه از طراحی سوئیت:








 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

فنجون

عضو جدید
عکس و نقشه یک سوئت

عکس و نقشه یک سوئت













 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طراحی داخلی و دکوراسیون فضای خانه دانشجویی و مجردی

طراحی داخلی و دکوراسیون فضای خانه دانشجویی و مجردی

دکوراسیون و چیدمان فضای خانه مجردی

آنهایی که تنها زندگی می کنند و در زمینه چیدمان خانه تجربه ای ندارند، دچار چه خطاهایی می شوند؟

افراد شاغلی که باید جای دیگری کار کنند، دانشجویان یا حتی کسانی که خانواده شان را به هر دلیلی از دست داده اند از جمله افرادی هستند که برای اولین بار زندگی مجردی را تجربه می کنند. در این وضعیت ممکن است غم دوری از خانه و خانواده هم به سراغشان بیاید و همه اینها دست به دست هم می دهد تا آشفتگی هایی در محیط زندگی ایجاد شود. این احتمال وجوددارد که چنین افرادی در انتخاب وسایل مورد نیاز و چیدمان اسباب و اثاثیه به اندازه کافی دقت و سلیقه به خرج ندهند و اصلا هم برایشان مهم نباشد که چطور خانه را تزئین می کنند اما این بی توجهی ها در درازمدت آسایش و راحتی شان را مختل می کند و حتی می تواند با بروز برخی از اختلالات روانی مانند افسردگی در ارتباط باشد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که به هر دلیلی ناچار به زندگی مجردی هستید با چند اشتباه رایج در زمینه چیدمان خانه تازه تان آشنا شوید و سعی کنید از این خطاها دور بمانید.



فضای نامناسب برای غذاخوری
گروهی از دانشجویان و افراد تنها برای غذا خوردن میز و صندلی جداگانه و فضای مشخصی ندارند و ترجیح می دهند یک ساندویج یا بشقاب را دستشان بگیرند و همراه با تماشای تلویزیون مشغول غذا خوردن شون. در این صورت دیگر نیازی نمی بینند که میز و صندلی یا جای مشخص دیگری برای غذاخوری ترتیب دهند اما مشکل زمانی پیش می آیدکه چند نفر میهمان به خانه دعوت می شوند و نبود فضای مشخصی به عنوان میز غذاخوری مشکلاتی برای میهمانان و البته میزبان ایجاد می کند. بنابراین اگر در خانه ای تنهاه زندگی می کنید به فکر این باشید که شاید در مواقعی دوستان و اقوام به شما سر بزنند.
پس بهتر است امکانات کافی مانند صندلی، ظرف و ظروف، قاشق و ... را برای این جور موقعیت ها فراهم کنید. لازم نیست برای خریدشان هزینه زیادی صرف کنید. با کمی جستجو می توانید لوازم مناسب و ارزانی را بخرید. اگر به تازگی اسباب کشی کرده اید تا زمان خرید لوازم کافی را در اختیار ندارید، می توانید چند ظرف یک بار مصرف مقوایی یا گیاهی در کابینت های خانه داشته باشید تا برای پذیرایی از دوستان یا میهمانان خودمانی از آنها کمک بگیرید.

خانه ای کم نور
خیلی از افراد مجرد دوست دارند اتاق نشیمن تاریک و کم نوری داشته باشند تا این فضا به یک سینمای خانگی شبیه تر شود یا بازی های رایانه ای را در شرایط هیجان انگیزتری تجربه کنند. چنین اشتباهی نشاندهنده بی تجربگی است. اگر شما هم خانه ای نیمه تاریک دارید و از طرفی از لوسترهای پرنور سقفی هم خوشتان نمی آید، بهتر است بدانید که با کمک چند چراغ و لامپ کم مصرف می توانید نروپردازی موضعی ایجاد کنید و فضا را از تاریکی و کم نوری بیرون بیاورید. وقتی نور خانه بیش از حد کم باشد این موضوع می تواند در طولانی مدت خستگی چشم ها و کم تحرکی را به همراه داشته باشد یا حتی سبب بروز افسردگی شود.



بی توجهی به رنگ ها
بعضی وقت ها وقتی به خانه افراد مجرد وارد می شوید، ترکیبی از لوازم و اشیایی با رنگ های مختلف را می بینید که با هم هماهنگی ندارند. این هم اشتباه دیگری است که ممکن است در چیدمان خانه پیش بیاید. بنابراین اگر تصمیم دارید تنها زندگی کنید و نسبت به ترکیب رنگ های مختلف اطلاعاتی ندارید یا نمی دانید چطور باید رنگ های هم خانواده یا متضاد را در کنار هم قرار دهید توصیه می شود که در مورد رنگ مبلمان اصلی یا دیوارها به سراغ رنگ های خنثی بروید.
در این صورت می توانید با کمک چند کوسن رنگی فضای شادتری داشته باشید و ترکیب بندی رنگ ها برایتان ساده تر می شود. هر وقت هم از این رنگ ها خسته شدید، به راحتی آنها را تغییر می دهید. آباژورهای رنگی کوچک، مجسمه یا تابلوها برای ایجاد رنگ در محیط زندگی شما انتخاب های خوبی هستند و البته با هزینه کمی تعویض می شوند.

پرده های کثیف
دانشجویانی که به طور موقت در خانه ای ساکن می شوند و نمی خواهند برای خرید پرده هزینه ای بپردازند شاید از هر نوع پارچه و حتی ملحفه ای برای پوشاندن پنجره ها استفاده کنند درصورتی که این کار اشتباه است و فضای خانه را بی نظم نشان داده و از بی سلیقگی صاحبخانه خبر می دهد. برای داشتن پرده های تمیز و مرتب لازم نیست که حتما پول زیادی خرج کنید.
بلکه می توانید پرده هایی با قیمت مناسب هم در بازار پیدا کنید و برای آسایش و زیبایی محیط زندگی تان ارزش بیشتری قائل شوید. پرده هایی در رنگ های صورتی و آبی در اتاق خواب آرامش بیشتری ایجاد و محیط مناسبی را برای استراحت یا مطالعه فراهم می کنند.



صندلی به جای چوب لباسی
اگر در اتاق خواب کمد دیواری با چوب لباسی به اندازه کافی وجود نداشته باشد، یک صندلی یا گوشه ای از تخت به جا لباسی تبدیل می شود. راه حل مقابله با این مشکل ساده است. برای اینکه کوهی از لباس ها روی میز و صندلی یا کاناپه روی هم انباشته نشوند از جالباسی هایی استفاده کنید که پشت در اتاق آویزان می شوند.
این جالباسی ها ارزان هستند و به سادگی همه جا پیدا می شوند. استفاده از کمدهای پارچه ای هم به ایجاد نظم و ترتیب لباس ها کمک می کنند. در این صورت ساماندهی لباس ها ساده تر انجام می شود و با اتاقی شلوغ و به همه ریخته روبرو نمی شوید.

اتاق های متروکه
فردی که برای اولین بار زندگی یک نفره را تجربه می کند، در بیشتر مواقع اسباب و وسایل زیادی برای پر کردن خانه در اختیار ندارد. دراین صورت ممکن است تمام اسباب و اثاثیه ها در یک گوشه از خانه متمرکز شوند و قسمت هایی از خانه خالی و بدون هیچ مبلمان یا وسایل دیگری خالی بمانند. این هم اشتباه دکوراسیونی دیگری است که باید برای آن فکری کنید.
پس اگر می بینید بخش هایی از خانه شما خالی است برای پر کردن آنها از چند گیاه آپارتمانی استفاده کنید، اشیای هنری را به کار ببرید و کمی خلاقیت به خرج دهید تا خانه شما روح و سرزندگی بیشتری داشته باشد و خالی از سکنه به نظر نرسد.



مبلمان اشتباهی
گاهی اوقات کمبود وسایل کافی برای پر کردن خانه باعث می شود که از هر دوست و فامیلی بخواهید لوازم اضاف6ی اش را در اختیار شما قرار دهد تا حداقل امکانات را برای زندگی در خانه جدیدتان فراهم کنید. در این صورت خانه شما ترکیبی از وسایل اضافی خانه های مردم را در خودش جای می دهد که شاید کمتری هماهنگی را با هم دارند و ترکیبی از صندلی های فرفورژه، میزهای چوبی قدیمی و یک کاناپه سبک فرانسوی را به نمایش می گذارد.
یادتان باشد که خانه تازه شما موزه ای برای اشیای قدیمی یا بدون استفاده دیگران نیست که با بی سلیقگی همه را کنار هم بچینید. برای ایجاد هماهنگی بیشتر اشیا و مبلمان شبیه به هم را در بخش های مختلف قرار دهید و اگر می بینید خانه تان نهایت ناهماهنگی را یدک می کشد، بعضی از آنها را حذف کنید و به دنبال جایگزین کردن وسایل تازه ای باشید.

خریدهای گرانقیمت
همیشه خرید مبلمان و اشیای گرانقیمت نشان دهنده با سلیقگی نیست بلکه در درجه اول باید ببینید کدام گروه از وسایل چوبی و مبلمان با خانه شما هماهنگ تر هستند و با سبک زندگی تان جور در می آیند. پس اگر برای جست و جو و انتخاب وقت کافی ندارید یا برای همراهی در خرید نمی توانید با یک فرد خبره مشورت کنید، به سراغ وسایل گرانقیمت نروید چون ممکن است پس از مدتی به اشتباه تان پی ببرید و بخواهید دکوراسیون را تغییر دهید در این صورت به خاطر بی تجربگی و اشتباه، کمتر ضرر می کنید.
منبع : روزنامه هفت صبح
bartarinha.ir
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اصولی برای دکوراسیون خانه مرد مجرد

اصولی برای دکوراسیون خانه مرد مجرد




مردهای مجرد به غیر از ایکس باکس و تفریح با دوستان به چه چیزهای دیگری باید توجه کنند؟ دکوراسیون محل زندگی خود. چند سالی است در کشور ما هم باب شده است پسرها از خانواده های خود جدا می شوند و مجردی زندگی می کنند. اما بسیاری از آنها خانه های به هم ریخته دارند که تقریبا هیچ نوع دکور یا تزئینی ندارد. چرا باید این گونه باشد؟ صرف اینکه تنها زندگی می کنید دلیل نمی شود به دکوراسیون محل زندگی خود بها ندهید.

دید مردها در تزئین خانه با دید زنان بسیار فرق دارد. اصولا آدم ها سلیقه های متفاوت دارند اما اینجا دقیقا بحث جنسیتی مطرح است. زنان و مردان ارزش های متفاوت از هم برای تزئین خانه دارند. یکی از این تفاوت ها، نوع صحبت کردن آنها در مورد دکوراسیون خانه است.

مردها اصولا هنگام صحبت در مورد آنچه می خواهند از ادبیات خاصی استفاده می کنند. بیشتر علاقه آنها در بحث دکوراسیون به سبک طراحی داخل اتومبیل بر می گردد: صندلی های چرمی، تزئینات چوبی، دوخت منحصربه فرد و رنگ متالیک. در مورد رنگ و بافت دیوارها و وسایل نیز همچون وسایل تکنولوژیک به خانه نگاه می کنند و مثلا انتظار دارند وسیله های اتاق خواب همچون آی پد مینیمالیستی و باریک باشند.

مرتبط با سبک زندگی

طراح و دکوراتور باید پیش از هر اقدامی در مورد سبک زندگی فردی که قرار است خانه اش را تزئین کند، اطلاعات کسب کند. به طور مثال، آیا صاحب خانه زیاد سفر می رود؟ شیفت شب کار می کند؟ پرده و تاریکی اتاق برایش چقدر مهم است؟ آیا در رختخواب تلویزیون تماشا می کند؟ آیا صبح ها اخبار مطالعه می کند؟ همه این موارد در طراحی اتاق خواب یک مرد بسیار مهم هستنند زیرا باید المان های مرتبط با این سبک زندگی انتخاب و در اتاق به کار گرفته شوند.

خیلی خودخواه نباشید
تا چند وقت می خواهید مجردی زندگی کنید؟ بالاخره زمانی می رسد که باید فردی را وارد ندگی خود کنید. باید ازدواج کنید. پس سعی کنید اتاق خواب را به گونهای تزئین کنید که در آینده برای اقامت یک زوج هم مناسب باشد. به طور مثال، می توانید یک آینه تمام قد در اتاق بگذارید. یا رنگ و طرح هایی انتخاب کنید که صددرصد مردانه نیستند.

استفاده از رنگ های خنثی
مردها عموما رنگ هایی همچون توسی، سفید و مشکی را به هر رنگ دیگری ترجیح می دهند. اما بهتر است از رنگ های دیگر هم بهره بگیرید. به جای استفاده از تابلوهای بزرگ، تابلوهای کوچک و متنوع به دیوار نصب کنید. مشکی و توسی برای اتاق خواب کمی زمخت و خشن هستند بنابراین، از وسایل و رنگ هایی که کمی فضا را نرم و راحت کنند نیز استفاده کنید.

در خرید تشک دست و دل باز باشید

مردهای مجرد چون تعلق خاطر چندانی به خانه ندارند تا دیر وقت سر کار هستند و بیشتر زمان خانه بودن آنها صرف خواب می شود. پس بهتر است تختخواب نرم و راحتی داشته باشید تا همین ساعت هایی که خانه هستید، از آرامش زیاد آن بهره بگیرید. باکس های خوشخواب کمی گران قیمت تر از خوشخواب های معمولی هستند اما راحتی و زیبایی بیشتری هم دارند.

توجه به امکانات بصری
استفاده زیاد از وسایل الکترونیک در اتاق خواب مردها می تواند مُخل آسایش آنها بشود. اما به طور محدود از تکنولوژی همچون یک تلویزیون یا کنسول بازی می توان در اتاق آنها گنجاند به شرطی که خیلی راحت جمع شوند و جلوی چشم هم نباشند. مثلا، کمد تلویزیون یا نمایشگرهای دیواری راهکارهای خوبی هستند.

نمایش وسایل
مردها بیشتر از زنان به جمع کردن وسایل مختلف علاقه دارند. به طور مثال، انواع گیتار، وسایل ضبط استریو، دوربین های قدیمی، گرامافون، تخته موج سواری، اسکیت و ... . همه ماجرا به اینجا ختم نمی شود. آنها علاوه بر جمع آوری خیلی هم دوست دارند وسایلشان را به نمایش بگذارند. همین علاقه را می توان در دکور اتاق آنها پیاده کرد.

توجه به اصول طراحی
مردها دوست دارند همه وسایل همیشه جایی برای خود داشته باشند. به طور مثال، در کنار تخت باید پریز برق و یک میز باشد تا بتوان موبایل را روی آن قرار داد و شارژ کرد. یا کمد بزرگی با انواع طبقه بندی ها و جایگاه های مشخص برای انواع لباس، پیراهن، تی شرت، شلوار، کت و شلوار، کفش، جوراب و ... داشته باشند.

وقتی یک مرد یک جایی را برای کفش های خود انتخاب کرد، همیشه کفش هایش را همان جا پیدا خواهد کرد. آنها از این نظم لذت می برند و حوصله ندارند وسایل را جابه جا کنند و هر بار که چیزی می خواهند همه اتاق را جست وجو کنند.
منبع : زندگی ایده آل
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کوچک ترین خانه طراحی شده برای دانشجویان

کوچک ترین خانه طراحی شده برای دانشجویان



این خانه ساخته شده از چوب و سازگار با محیط زیست می باشد این خانه طوری طراحی شده که به راحتی می توانید آن را حمل و قسمت های مختلف آن را نصب کنید.
متراژ این خانه حدود 30 متر مربع است.



آشپزخانه







اتاق مطالعه



اتاق خواب



حمام




منبع : seemorgh.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
چیدمان و طراحی دکوراسیون در خانه کوچک مجردی و دانشجویی

چیدمان و طراحی دکوراسیون در خانه کوچک مجردی و دانشجویی

این سوئیت و آپارتمان کوچک و نقلی در شهر گوتنبرگ سوئد واقع شده است، طراح دکوراسیون داخلی این خانه کوچک دانشجویی و مجردی می خواهد ثابت کند که حتی در محیط های کوچک و فضاهای کم هم می توان با یک طراحی دکوراسیون معقول و ساده، آشیانه ای فوق العاده زیبا و دلنشین برای زندگی یک نفره و یا حتی دو نفره ساخت.یک تخت خواب یک نفره و یک کاناپه سه نفره ساده که روبروی تخت خواب قرار گرفته و در مواقعی که با کمبود جا برای نشمین مواجه شویم، از سطح روی تخت خواب هم می توان برای نشیمن استفاده کرد.
در گوشه ای از سالن یک میز چوبی کوچک با دو صندلی چوبی قرار دارد که هم می توان از آن بعنوان میز ناهارخوری استفاده کرد و هم بعنوان میز تحریر. یک شلف ( طاقچه ) کوچک و جمع و جور که کاملا با رنگ بندی صندلی و میز ست شده است زیبایی دکوراسیون را چند برابر کرده است که از آن هم میتوان برای قرار دادن لوازم دکوری استفاده کرد هم بعنوان کتابخانه.

آشپزخانه طراحی شده در دکوراسیون این سوئیت 26 متری چیزی از یک آشپزخانه معمولی که در خیلی از خانه های 100 متری یا بزرگ تر استفاده می شود کمتر ندارد. اجاق گاز و فر ، ماشین ظرفشویی ، سینک ظرفشویی و چندین کمد جادار که برای گذاشتن وسایل ضروری برای پخت و پز از آنها می توان استفاده کرد.
سرویس بهداشتی که برای این آپارتمان در نظر گرفته شده بزرگتر از چیزی به نظر می آید که انتظارش را داشتیم ولی این یک حسن بزرگ به حساب می آید چون هر چه سایز فضای اتاقک سرویس بهداشتی بزرگتر باشد مسلما فاصله ای که بین اتاقک دوش وسرویس فرنگی ایجاد میشود بیشتر است ، این موضوع وقتی مهم و حیاتی تلقی می شود که فردی وسواسی و حساس ساکن این خانه شود.
بزرگترین امتیازی که میشود به این سوئیت داد بالکن و تراس دلباز آن است که به سمت یک باغ سبز باز میشود و بخوبی می توان خستگی یک روز طاقت فرسا را با خوردن یک فنجان چای در این بالکن سرسبز از تن بیرون کرد.




















منبع: nobaraneh.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک دانشجویی و مجردی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک دانشجویی و مجردی

به جنوا ایتالیا می رویم شهری بندری در شمال غرب ایتالیا. منزل مورد نظر ما یک اتاق زیر شیروانی است که با کمی اغماض سالن هم می توانیم صدایش کنیم. فضای این اتاق با یک طراحی ایده آل و هوشمندانه به یک آپارتمان کوچک ساده تبدیل شده است و میتوان بدون اغراق گفت که طراح این فضای کوچک کاری کرده است کارستان. در این فضای محدود، آشپزخانه و اتاق نشیمن و دو اتاق خواب یک نفره و دو نفره و سرویس بهداشتی قرار دارد.

طبق معمول آپارتمان های کوچک و سوئیت ها ، اتاق نشیمن و آَشپزخانه با هم میکس شده اند و در بخش شرقی اتاق نشیمن، درب ورودی و سرویس بهداشتی قرار گرفته است. تجهیزات و طراحی این بخش از خانه کاملا در تصاویر واضح و مشخص است و نیازی به توضیح ندارد. تنها نکته قابل بیان وجود و نصب یک تخت فلت یا طاقچه شکل در بخش بیرونی و دقیقا در مجاورت پنجره اتاق نشیمن است که کمک میکند ساکنین این منزل برای گذران اوقات فراغت روی آن بنشینند و بخوابند و از تنفس هوای پاک این شهر بندری لذت ببرند.

موردی که در دکوراسیون این آپارتمان نقلی دیدیم و حسابی ما را سر ذوق آورد وجود دو اتاق خواب مجزا دو نفره و تک نفره بود ولی بر خلاف همیشه طراحی اتاق کوچکتر جذاب تر و دوست داشتنی تر بود. اتاقک تک نفره و دانشجویی این منزل 3 متر مساحت دارد و یک اتاق خواب واید یا عریض به حساب می آید که در انتهای آن کمد دیواری وسایل و رخت آویز قرار گرفته است. سمت چپ اتاق دیوار جداکننده قرار دارد و برای دیوار مقابل دو پنجره نورگیر در نظر گرفته شده است تا صاحب این اتاق احساس حضور در زندان انفرادی را نداشته باشد. با بلند کردن کفه اتاق یک سرویس خواب تک نفره نمایان میشود و کمک میکند تا فردی که ساکن این اتاقک کوچک است کمتر احساس کمبود امکانات را داشته باشد. در اتاق خواب دو نفره هم طراح تا توانسته سعی کرده از فضا بهترین استفاده را ببرد و دور تا دور اتاق خواب را پر از کمد دیواری های چوبی و فلت کرده است.














منبع: nobaraneh.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی داخلی و دکوراسیون آپارتمان مجردی ، سوئیت کوچک دانشجویی

طراحی داخلی و دکوراسیون آپارتمان مجردی ، سوئیت کوچک دانشجویی

این ذهنیت همیشه وجود دارد که طراحی دکوراسیون و انجام طرح های ناب دکوراسیونی فضایی بزرگ و باز را می طلبد ولی طراحی که ذوق و سلیقه داشته باشد از یک سوئیت 40 یا 50 متری هم قصری کوچک و جمع و جور می سازد که هر کسی را به تحسین وادار می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچکی که در این بخش تصاویر آنرا مشاهده می کنید کار کمی برای طراحان مشکل بود چون صاحب خانه تمایل داشت این آپارتمان هم قابلیت های یک دفتر اداری را داشته باشد و هم کاربرد یک منزل مسکونی را. از این رو طراح دکوراسیون از رنگ و طرح چوبی برای اغلب بخش های آپارتمان استفاده کرده است و در واقع سالن اصلی سوئیت را که هم به نوعی دفتر کار است و هم دکوراسیون اتاق خواب را با طرح و رنگ چوبی ست کرده است. در یک همچین شرایطی باید گفت واقعا طراح انتخاب مناسبی کرده است چون طرح و رنگ چوبی اتاق باعث شده ، هم سنگینی و وقار یک دفتر کار را داشته باشد و هم زیبایی و آرامش یک اتاق خواب را.






طبق معمول سوئیت آپارتمان های کوچک، یک سرویس خواب تاشو مخفی در اتاق تعبیه شده که در ساعات اداری میتوان آنرا جمع کرد و هم فضا را افزایش داد و هم کلاس دفتر کار را. البته این سرویس خواب ، بخشی از یک ست و سرویس کامل چوبی است این ست شامل بخش های دیگری نیزمیشود. یک کتابخانه قفسه بندی شده که هم نقش بوفه تزیینی را بازی میکند و هم کتابخانه را و یک میز تحریر دفتری و اداری که روی سطح آن هم کاملا آثار نبوغ و خوش سلیقگی سازنده و طراح دیده میشود.







خوشبختانه سوئیت مورد نظر کاملا آفتابگیر است و انعکاس نور خورشید در اتاق باعث شده بزرگتر و دلبازتر از آن چیزی که هست دیده شود و به نظر بیاید. در بخشی از این آپارتمان که عملا برای یک فرد مجرد نمی توانست کاربرد چندانی داشته باشد یک پیانو مشکی قرار داده شده که فضا را کمی از رسمیت و سنگینی بیش از حد درآورد و جلوه هنری به دکوراسیون سوئیت آپارتمان کوچک بدهد.







و در نهایت از اتاق که خارج می شویم به یک راهرو کوتاه کم عرض می رسیم که در یک گوشه آن یک آشپزخانه کوچک و نقلی با حداقل امکانات مورد نیاز طراحی شده است. مشخص است که فضای کوچک راهرو اجازه مانور را از طراح گرفته است و بیش از این نتوانسته که هنرنمایی خود را به نمایش بگذارد. در این بخش طرح چوبی اتاق فقط در کفپوش ها دیده میشود و رنگ سفید بخش اصلی دیوار راهرو و آشپزخانه و سطح کابینت ها را پوشانده است تا شاید مرهمی باشد برای فضای کوچک آشپزخانه.
منبع: nobaraneh.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی داخلی و دکوراسیون سوئیت 44 متری

طراحی داخلی و دکوراسیون سوئیت 44 متری



در بدو ورود به این منزل نقلی ، راهرو 3 متری و کوچکی را می بینیم که دکوراتور از فضای اطراف این بخش خانه برای قرار دادن جالباسی و جاکفشی و آینه استفاده کرده است و بسیار هم کار عقلانی به نظر می آید.




کمی که جلو تر می رویم یک آشپزخانه کوچک با کابینت های فلت و یکدست سفید را می بینیم که با کاشی ها سفید رنگ دیوار آشپزخانه کاملا ست شده است. خوب همین دکوراسیون آشپزخانه کافیست که به ما این سرنخ را بدهد که وارد یک آپارتمان با طراحی دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی شده ایم. اسکاندیناوی نام سبک و طرح دکوراسیونی که بیشتر از هر چیز، رنگ سفید در زمینه و تجهیزات آن خودنمایی می کند و کمی هم رنگ های تیره مثل مشکی یا قهوه ای.





سطح رویه کابینت ها از رنگ قهوه ای سیر است و کاملا با رنگ کفپوش های چوبی آشپزخانه ست شده است ، در انتهای آشپزخانه کنار پنجره نورگیر، یک ست میز و صندلی ناهار خوری 4 نفره با رنگ بندی روشن قرار گرفته است. این آشپزخانه با اندازه و شکل ظاهری و طراحی کابینت های جادار و امکاناتی که در آن می بینیم برای یک آپارتمان 44 متری یک آشپزخانه فوق العاده ایده آل به نظر می آید.






از آشپزخانه بیرون می آییم و وارد اتاق نشیمن می شویم، ما بین آشپزخانه و نشیمن دو دیوار آجری شکل به سبک کلاسیک قرار داده شده است که هم تا حدودی فضای آَشپزخانه و اتاق نشیمن را از هم جدا کرده است و هم باعث جذاب تر شدن دکوراسیون داخلی منزل شده است. برای کفپوش این بخش هم از همان جنس و طرح آشپزخانه استفاده شده است ولی کمی کفپوش های اتاق نشیمن رنگ بندی روشن تری دارند همین اختلاف رنگ کوچک باعث شده تا تمایز فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن بیشتر به چشم بیاید. در کل طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن خیلی ساده و بی شیله پیله است یک دست مبلمان راحتی سه نفره با یک میز جلو مبلی سفید رنگ و یک صندلی تک نفره توری شکل کل تجهیزاتی است که در وسط اتاق نشیمن این خانه است. در دیوار جنوبی نشیمن، یک پنجره سه تکه نورگیر تعبیه شده است و از فضای کناره دو طرف پنجره برای ساخت کتابخانه و بوفه چوبی و دکوری کوچک استفاده شده است ، از فضای پایین پنجره و کتابخانه هم برای ساخت کمد دیواری استفاده شده است.






با زرنگی و تیزهوشی که دکوراتور و معمار این سوئیت آپارتمان به خرج داده اند توانسته اند یک اتاقک نقلی و زیبا در گوشه خانه خلق و ایجاد کنند. برای دسترسی به اتاق خواب باید چند پله بالا رفت و همین طراحی باعث شده است که مدل ساخت داخلی منزل، شکل نیمه دوبلکس به خود بگیرد. مساحت اتاق خواب در حدی است که یک سرویس خواب دو نفره ، دور تا دور آن را پر کرده است، اینجا دقیقا همان جایی است که می گویند جای سوزن انداختن نیست ولی با این همه طراحی دکوراسیون یک دست سفید و مشکی این اتاق خواب مرتفع به خوبی به دل می نشیند. در فضای پایین اتاق خواب هم یک انباری و رختکنی کوچک تعبیه شده است.










نقشه پلان آپارتمان کوچک
با دیدن این مدل طراحی های دکوراسیون هوشمندانه به این باور می رسیم که متراژ منزل شاید مهم باشد ولی مهم تر از آن یک چیدمان و طراحی دکوراسیون مهندسی شده و ایده آل است که می تواند منزل را زیبا و جذاب جلوه دهد.

منبع: nobaraneh.com
 

hnfati

عضو جدید
طراحی داخلی زیبا و کاربردی آپارتمان های کوچک

طراحی داخلی زیبا و کاربردی آپارتمان های کوچک



اگر می خواهید یک نمونه عالی از طراحی داخلی فضاهای کوچک ببینید، جای مناسبی را انتخاب کرده اید. آپارتمان روشن و پلان مناسب، که با وجود قرارگیری در مرکز "واسا" سکوت و آرامش را منعکس می کند. اتاق ها در بهترین مکان قرار دارند و هر متر مربع از فضا به بهتربن نحو استفاده شده است. این آپارتمان تنها 41.5 متر مربع مساحت دارد، اما مطمئنا اعتراف می کنید که عالی به نظر می آید. قلب خانه مطمئنا نشیمن نورگیر خانه با مبلی برای گردهمآیی های دوستان جلو تلوزیون است؛ و یک گوشه کار که خلاقیت در آن موج می زند. پنجره ها با عبور دادن اشعه خورشید، احساس تازگی و نشاط به فضا می دهند.​

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
مـنـــــــبـع : www.freshome.com
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا