طراحی داخلی و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

nastaran-20

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصول دکوراسیون حمام

اصول دکوراسیون حمام

حمام یکی از مهم ترین عناصر معماری هر خانه ای است . در گذشته حمام نه فقط محلی برای استحمام ، بلکه جایی برای انبار کردن لوازم و وسایل کهنه بود . این روزها دیگر حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی می شود . حتی گاهی استراحت فردی از همین نقطه شروع می شود .بعضی از حمام های امروزی کاربری های تجملی و رفاهی زیادی نیز دارند : استخرهای کوچک ، سونا و جکوزی برای تفریح و سلامت اعضای خانواده در این فضا قرار داده می شود . بعضی دیگر از حمام های امروزی که در آپارتمان های کوچک وجود دارند ، از ابعاد کوچک تری برخوردارند . کاربری این دسته از حمام ها برای رفع خستگی روزانه و سلامت و پاکیزگی جسم هستند . مهم نیست که ابعاد حمام شما بزرگ یا کوچک است بلکه مهم این است که از این فضا بهترین استفاده را برای آرامش جسم و روح خود به عمل آورید .

عناصر مهمی که در خلق یک حمام زیبا و بی نقص وجود داردعبارت است از : کفپوش مناسب ، پوشش دیواری ، استفاده از هواکشی با قدرت مناسب برای تخلیه ی بخار ، کابینت هایی برای قرار دادن حوله و دیگر لوازم جانبی ، انواع بافت ها و رنگ ها. با انتخابی صحیح از تمامی این مجموعه به فضای دلخواه که آرامش شما را برقرار کند دست می یابید .






انتخاب دکوراسیون مناسب برای حمام

به هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای حمام نکاتی مانند کیفیت ، سایز ، رنگ ، الگو ، طرح و بافت را باید در نظر داشته باشید . بهترین انتخاب زمانی صورت می گیرد که قسمتی از کف حمام را که بسیار توی چشم است با آن کفپوش مورد علاقه دکور کنید ( یعنی در ابتدا آن را نصب نکنید ) سپس اگر نوع ، طرح و رنگ را پسندیدید ، آن را برای نصب در کل حمام انتخاب کنید .تنها بایک امتحان کوچک این امکان برای شما به وجود می آید که از انتخابی که کردید ، ناراضی و پشیمان نشوید .
از بهترین گزینه های انتخابی برای کفپوش حمام ، سرامیک است . چرا که به راحتی تمیز می شود ، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است .استفاده از سرامیک های شیار دار در اطراف وان بسیار توصیه می شود چرا که به هنگام خیس بودن کف حمام این دسته از سرامیک ها امنیت بالاتری را فراهم می کنند ، یعنی میزان سر خوردگی را کمتر می کنند .بهتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا ، در اطراف وان و زیر سینک روشویی از کفپوش های دو لایه حاوی لاتکس استفاده کنید . این کفپوش ها توسط لاتکس زیرین به کف حمام نصب می شود و لایه ی بیرونی که دارای بافت ناهموار است میزان سر خوردگی را کاهش می دهد .با رعایت این چند نکته می توانید شاهد آن باشید که میزان آسیب دیدگی در حمام به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند .
در حمام هایی که کف آن شیب زیادی دارد بهتر است موزائیک هایی با سایز کوچک نصب کنید تا هم شیب کمتر به نظر رسد و هم شکستگی و آسیب دیدگی در بین موزائیک ها به وجود نیاید .
می توانید ردیف یا ردیف هایی از این موزائیک ها را طرحدار انتخاب کنید تا دکور حمام شما دارای بافت و رنگ باشد . بهتر است این ردیف ها رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته باشد . اگر کفپوش از سرامیک های سفید و روشن پوشیده شده است بهتر است رنگ قرمز ، زرد و آبی را برای ردیف ها انتخاب کنید . توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد ، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل می سازد .
در سبک ویکتورین استفاده از سرامیک های طرح دار و گلدار بسیار رایج است . استفاده از سرامیک هایی با طرح گل می تواند فضایی آرام بخش و شاعرانه خلق کند . در این سبک معمولا از رنگ های آبی روشن ، سبز روشن و صورتی کمرنگ استفاده می شود .
در سبک مدرن استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگ های تند و گرم بسیار رایج است . رنگ سرامیک برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشار از انرژی بسیار مهم است .پس بهتر است رنگی را انتخاب کنید که هم روشن باشد و هم با روحیات شما و اعضای خانواده سازگاری داشته باشد . استفاده از رنگ های مورد علاقه در حمام باعث می شود که علاوه بر آرامش بخشیدن به شما روزی تازه و پر انرژی را شروع کنید . اگر سبک های شلوغ را می پسندید از رنگ های هلویی و زرد درخشان استفاده کنید . این رنگ ها فضا را شلوغ تر و پر اثاثیه تر نمایان می کنند . اگر می خواهید که حمام شما بزرگ تر از آنچه هست نمایان شود بهتر است از رنگ های طبیعی برای سرامیک ها استفاده کنید . بهترین توصیه ی دکوراتورها استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و بژ و گاهی زرد و کرم بسیار روشن است که به خوبی نور را منعکس می کند و فضا را بزرگ تر جلوه می دهد .
اگر حمامی بزرگ و عریض دارید بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید تا کوچک تر و گرم تر به نظر برسد . استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوهای تزئینی و دکورهای چوبی در این حمام ها باعث می شود که فضا کوچک تر و گرم تر جلوه کند . استفاده از حوله های طرحدار و پوشش دیواری نقش دار ، محیط حمام را به جایی دنج و گرم تبدیل می سازد .
استفاده از آینه در هر مکانی باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا می شود بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه می شود و همچنین باعث تمیزتر جلوه دادن این فضا می شود .
بنا بر سبک دکور حمام می توانید انواع آینه را هماهنگ با آن سبک انتخاب کنید . برای مثال اگر کف حمام سرامیک است و سبک مدرن دارد بهتر است از آینه های مدرن که دور آن ها قاب فلزی به رنگ استیل و برنز است استفاده کنید . اگر کفپوش حمام به رنگ چوب است و کابینت های استفاده شده در آن از نوع چوبی هستند بهتر است آینه ای را انتخاب کنید که قاب چوبی داشته باشد تا سبکی هماهنگ را خلق کند . در نظر داشته باشید که استفاده از کابینت های چوبی آن هم به رنگ تیره حس القای گرمای حمام را بیشتر می کند .



منبع : هفته نامه ی سلامت
 

بوکانی

کاربر فعال
سبكي تازه در دكوراسيون حمام و دستشويي ها




سبكهاي نوين سرويس هاي حمام و دستشويي ها كه در اغلب كشورهاي توسعه يافته رايج است، تحت عنوان سبك معاصر مورد استفاده قرارمي گيرد.
در اين سبك، حمام و دستشويي ها بسيار ساده و با كارآيي بالا هستند، دكوراسيون اينگونه سرويس ها داراي تركيبي با خطوط قوي و اشكال هندسي مي باشد، فضاي حمام و دستشويي توالت و خصوصاً كابينت ها و مدل و فرم آنها بيشتر بر تأكيد كاربرد خطوط عمودي و افقي است.
درهاي اين كابينت ها، اغلب از جنس چوب و يا نئوپانهايي با روكش هاي قابل شستشو و متنوع از نظر طرح و رنگ ساخته شده و براي صفحات روئي كابينت ها نيز ازنئوپان با روكش هاي مخصوص و مقاومت دربرابر آب، گرما و ضدخش استفاده مي شود كه بيشتر آنها داراي فرمي ساده هستند.
البته نوع طرح دار آن نيز در طرحها و رنگهاي مختلف يافت مي شود ولي مسأله مهمتر اين است كه نحوه كاربرد آنها در قالب اشكال هندسي و قواعد مربوط به آن مي باشد. پوشش كف اين سبك از سرويس هاي بهداشتي، اغلب سراميك و يا احياناً سنگ و در مكانهايي كه نفوذآب در آنها كمتر است از چوب انتخاب مي شود. تنوع پوشش براي سقف و ديوارها در سبك معاصر بسيار است، آنها را مي توان توسط رنگ، كاغذ ديواري، آئينه، كاشي و يا چوب پوشاند. رنگهايي كه بطور معمول در اين فضاها به كار مي روند خنثي و روشن مي باشند.
لوازم و تجهيزات مورداستفاده در حمام و دستشويي هاي امروز داراي تنوع بسيار زياد بوده و اكثر آنها از جنس شيشه، كرم، استيل و برنج هستند. شما قطعاً نمونه هاي مختلفي از شيرآلات حمام و دستشويي همچنين لوازم و وسايل مربوط به اين فضاها را اعم از صرفاً كاربردي (جاي صابون، مسواك، لوازم حمام، سطل، برس و...) و يا كاربردي تزئيني (آئينه، چراغ و...) را در مدلها و طرحها و رنگهاي مختلف در فروشگاهها ملاحظه كرده ايد.
در اين سبك، افراد ترجيح مي دهند براي مجزا نمودن فضاي دوش حمام، به جاي پرده هاي پلاستيكي و پارچه اي رايج، از اتاقكهاي شيشه اي استفاده كنند. زيرا اين روش جداسازي، به علت آنكه مانع نفوذ بخارها به خارج از محيط دوش مي شود، از امكان پوسيدگي و آسيب لوازم چوبي مصرفي و كابينت ها جلوگيري به عمل آورده وبهداشتي تر نيز مي باشد.

منبع: ایران

__________________
 

بوکانی

کاربر فعال
بازسازي سرويس هاي بهداشتي خانه تان








اگر تصميم بر بازسازي سرويسهاي بهداشتي خانه تان داريد، نخست بايد با دقت بيشتري به حمام و دستشويي كنوني منزل خود نگاه كنيد و دلايل تغيير آن را روي كاغذ بياوريد. سپس مشخصات حمام و دستشويي دلخواهتان را با ذكر تغييرات موردنظر و باتوجه به شرايط موجود باتوجه به وسعت محيط، شرايط ساختماني، نوع استفاده و حتي ميزان هزينه برآورد شده، بر روي كاغذ ديگري يادداشت كنيد.
لازم به يادآوري است، از جمله مهمترين اهداف، جهت انجام تغييرات و ايجاد نورآوريها در يك محيط موارد زير است:
۱ـ سهولت در نحوه استفاده با شرايط موجود
۲ـ تبديل آن محيط به زيباترين حالت ممكن از نظر ظاهري
۳ـ انجام اين تحولات با صرف هزينه اي نه چندان گزاف و با روشي صحيح و اصولي.
البته اگر سرويس هاي بهداشتي منزلتان مشكل ساختاري و اساسي نداشته و صرفاً قصد داريد ظاهر آنها را تغيير دهيد، مي توانيد تنها با تغيير سبك و بدون دخالت در نقشه اين كار را صورت دهيد اما بخاطر داشته باشيد هنگام انجام تحولاتي بنيادين مي بايد از افرادي كارآزموده و با تجربه در اين راه كمك گرفت.
اكنون براي سهولت در تصميم گيري و انجام كار، پرسش هايي را مطرح مي كنيم و شما با پاسخ به آنها خواهيد دريافت كه باتوجه به شرايط موجود از چه امكاناتي مي توانيد بهره مند شويد.
۱ـ آيا حمام و دستشويي خانه تان مجهز به لوازم گرم كننده براي فصول سرما هست؟ آيا به لوازم اضافي نيازمنديد؟
۲ـ آيا كفپوش هاي آن ايمني كافي را جهت جلوگيري از ليز خوردن دارد؟
۳ـ آيا محيط دستشويي شما نيازي به كابينت و يا طبقه بندي جهت قراردادن لوازم و وسايل مربوطه و حتي داروها و شوينده ها دارد؟
۴ـ آيا براي جلوگيري از انتقال بخارات از قسمت دوش حمام ترجيح مي دهيد، دوش درون اتاقكي شيشه اي قرارگيرد و يا به علت وجود پنجره و هواكش نيازي به آن نبوده و با آويختن پرده مي توان اين محيط را مجزا كرد؟
۵ـ آيا ترجيح مي دهيد براي ديوارهاي محيط دستشويي از كاشي استفاده كنيد و يا با رنگ و يا آنها را با كاغذ ديواري قابل شستشو بپوشانيد؟
۶ـ آيا لوازم جانبي حمام و دستشويي شما از جمله دوش، شيرآلات و حتي سينك توالت فرسوده شده و نياز به تعويض دارند و يا از كيفيت خوبي برخوردار بوده و احتياج به تعويض آنها نيست؟
۷ـ آيا باتوجه به شرايط، به سينك، دوش، وان و يا توالت اضافي نياز داريد؟
۸ـ آيا مي خواهيد سرويس هاي بهداشتي شما براي افرادي با شرايط خاص، مانند افراد سالمند، افراد معلول و يا كودكان نيز مناسب باشد؟
۹ـ در صورت داشتن معلول جسمي و يا سالمند در منزل، آيا دستگيره هايي براي كمك بيشتر به آنها در اين محيط تعبيه شده است؟
۱۰ـ و بالاخره آيا محيط حمام و يا دستشويي شما از نور كافي در هنگام روز و شب بهره مند است؟
پس از پاسخ به سؤالات فوق و با توجه به شرايط موجود، همچنين با مشورت با افرادي كاردان و متخصص قطعاً به نتيجه اي صحيح و دلخواه دست خواهيديافت.

__________________

ترجمه منابع لاتین
 

archgreen

عضو جدید
حمام

حمام

حمام یكی از مهم‌ترین عناصرمعماری داخلی هر خانه‌ای‌ است. در گذشته حمام‌ نه فقط محلی برای استحمام، بلكهجایی برای انبار كردن لوازم و وسایل كهنه بود. این‌روزها دیگر حمام محل آرایش وپیرایش جسم و روح تلقی می‌شود، حتی گاهی استراحت فردی از همین نقطه شروع می‌شود.بعضی از حمام‌های امروزی كاربری‌های تجملی و رفاهی زیادی نیز دارند: استخرهایكوچك، سونا و جكوزی برای تفریح و سلامت اعضای خانواده در این فضا قرار داده می‌شود.بعضی دیگر از حمام‌های امروزی كه در آپارتمان‌های كوچك وجود دارند، از ابعاد كوچك‌تریبرخوردارند. كاربری این دسته از حمام‌ها برای رفع خستگی روزانه و سلامت و پاكیزگیجسم هستند. مهم نیست كه ابعاد حمام شما بزرگ یا كوچك است بلكه مهم این است كه ازاین فضا بهترین استفاده را برای آرامش جسم و روح به وجود آورید.

عناصر مهمی كه در خلق یك حمام زیبا و بی نقص وجود دارد، عبارت است از: كفپوشمناسب، پوشش دیواری، استفاده از هواكشی با قدرت مناسب برای تخلیه بخار، كابینت‌هاییبرای قراردادن حوله‌ها و دیگر لوازم جانبی، انواع بافت‌ها و رنگ‌ها. با انتخابیصحیح، از تمامی این مجموعه به فضای دلخواه كه آرامش شما را برقرار كند، دست می‌یابید.



انتخاب دكوراسیون داخلی مناسب برای حمام
به هنگام انتخاب كفپوش مناسب برای حمام‌، نكاتی مانند كیفیت، سایز، رنگ، الگو، طرحو بافت را باید در نظر داشته‌باشید. بهترین انتخاب زمانی صورت می‌گیرد كه قسمتی ازكف حمام را كه بسیار توی چشم است با آن كفپوش مورد علاقه دكوراسیون كنید( یعنی درابتدا آن را نصب نكنید .) سپس اگر نوع، طرح و رنگ را پسندیدید، آن را برای نصب دركل حمام انتخاب كنید. تنها با یك امتحان كوچك این امكان برای شما به وجود می‌آیدكه از انتخابی كه كردید، ناراضی و پشیمان نشوید.



از بهترین گزینه‌های انتخابی برای كفپوش حمام، سرامیك است چرا كه به راحتی تمیز می‌شود،در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است. استفاده از سرامیك‌هایشیار‌دار در اطراف وان بسیار توصیه می‌شود چرا كه به هنگام خیس بودن كف‌حمام، ایندسته ‌از سرامیك‌ها امنیت بالاتری را فراهم می‌كنند، یعنی میزان سرخوردگی را كمترمی‌كنند. بهتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا، در اطراف وان و زیر سینكروشویی از كفپوش‌های دولایه حاوی لاتكس استفاده كنید.

این كفپوش‌ها توسط لاتكس زیرین به كف حمام نصب می‌شود و لایه بیرونی كه دارای بافتناهموار است میزان سرخوردگی را كاهش می‌دهد. با رعایت این چند نكته می توانید شاهدآن باشید كه میزان آسیب‌دیدگی در حمام به صورت چشمگیری كاهش پیدا می كند. در حمام‌هایی‌كهكف آن شیب زیادی دارد بهتر است موزاییك‌هایی با سایز كوچك نصب كنید تا هم شیب كمتربه نظر رسد و هم شكستگی و آسیب دیدگی در بین موزاییك‌ها به وجود نیاید.

می‌توانید ردیف و یا ردیف‌هایی از این موزاییك‌ها را طرح دار انتخاب كنید تادكوراسیون حمام شما دارای بافت و رنگ باشد. بهتر است این ردیف‌ها رنگی متضاد ومتفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته‌باشد. اگر كفپوش از سرامیك‌های سفید و روشن پوشیدهشده است، بهتر است كه رنگ قرمز، زرد و آبی را برای ردیف‌ها انتخاب كنید. توجهداشته باشید كه رنگ زمینه اگر سفید باشد، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل می‌سازد.

در سبك ویكتورین، استفاده از سرامیك‌های طرح دار و گل‌دار بسیار رایج است. استفادهاز سرامیك‌هایی با طرح گل می‌تواند فضایی آرامش‌بخش و شاعرانه‌ خلق كند. در اینسبك معمولا از رنگ‌ها‌ی آبی روشن، سبز روشن و صورتی كمرنگ استفاده می‌‌شود.

در سبك مدرن، استفاده از سرامیك‌هایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگ‌های تند وگرم بسیار رایج است. رنگ سرامیك‌ برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشاراز انرژی بسیار مهم است، پس بهتراست رنگی را انتخاب كنید كه هم روشن باشد و هم باروحیات شما و اعضای خانواده سازگاری داشته باشد. استفاده از رنگ‌های مورد علاقه درحمام باعث می‌شود كه علاوه بر آرامش بخشیدن به شما، روزی تازه و پر انرژی را شروعكنید.

اگر سبك‌های شلوغ را می پسندید، به شما پیشنهاد می‌كنم كه از رنگ‌های هلویی و زرددرخشان استفاده كنید. این رنگ ها فضا را شلوغ‌تر و پر اثاثیه‌تر نمایان می‌كنند.اگر می خواهید كه حمام شما بزرگ‌تر از آنچه هست نمایان شود، بهتر است از رنگ‌هایطبیعی برای سرامیك‌ها استفاده كنید. بهترین توصیه دكوراتورها استفاده از سرامیك‌هاییبه رنگ سفید و بژ و گاهی زرد و كرم بسیار روشن است كه به خوبی نور را منعكس می‌كندو فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

اگر حمامی بزرگ و عریض دارید، بهتراست از رنگ‌های تیره استفاده كنید تا كوچك‌تر وگرم‌تر به نظر رسد، استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوهای تزئینی و دكورهای چوبیدر این حمام‌ها باعث می‌شود كه فضا كوچك‌تر و گرم‌تر جلوه كند. استفاده از حوله‌هایطرح‌دار و پوشش‌دیواری نقش‌دار، محیط حمام را به جایی دنج و گرم تبدیل می‌سازد.

استفاده از آینه در هر مكانی، باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا می‌شود.بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه می‌شود و همچنین باعث تمیزتر جلوهدادن این فضا می‌شود.

بنابر سبك دكور حمام، می‌توانید انواع آینه‌ را هماهنگ با آن سبك انتخاب كنید.برای مثال، اگر كف حمام سرامیك است و سبك مدرن دارد بهتر است از آینه‌های مدرن كهدور آنها قاب‌های فلزی به رنگ استیل و برنز است، استفاده كنید. اگر كفپوش حمام بهرنگ چوب است و كابینت‌های استفاده شده در آن از نوع چوبی هستند، بهتر است آینه‌ایرا انتخاب كنید كه قاب چوبی داشته باشد تا سبكی هماهنگ را خلق كند. در نظر داشته ‌باشیدكه استفاده از كابینت‌های چوبی آن هم به رنگ تیره، حس القای گرمای حمام را بیشترمی‌كند.

بسیاری از حوادث خطرناک در خانه اتفاق می‌افتد که بخش عظیمی از آن نیز مربوط بهرعایت نکردن نکات ایمنی در حمام است. آب و وسایل برقی در کنار هم خطر آفرین‌اند.از سوی دیگر، وجود کف‌پوش نامناسب تا حد زیادی احتمال سر خوردن در حمام را افزایشمی‌دهد.

امروزه حمام در خانه‌های شهری به مکانی برای رفع خستگی و پاکیزه کردن جسم تبدیلشده است. فرقی نمی‌کند که حمام شما کوچک باشد یا بزرگ. رعایت برخی موارد دکوراسیونداخلی مانند انتخاب کف‌پوش مناسب، رنگ زیبا، دستگاه تهویه و وسایل جانبی مناسب می‌توانداین مکان را به مکانی دلنشین، آرام و ایمن برای تمامی اعضای خانواده تبدیل کند.

چند نکته درباره کف‌پوش حمام
بهترین گزینه برای کف‌پوش حمام، سرامیک است. سرامیک در برابر آب مقاوم و از لحاظطرح و رنگ بسیار متنوع است.
از میان انواع سرامیک‌ها، سرامیک‌های شیاردار از امنیت بالاتری برخوردار است ومیزان خطر لیز خوردن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.استفاده از کف‌پوش بدون لعابتوصیه نمی‌شود چون پاک کردن این نوع کف‌پوش‌ها کار بسیار سختی است.
در حمام‌هایی که کف شیب‌داری دارند، بهتر است از موزاییک‌هایی با سایز کوچکاستفاده کنید تا هم شیب کمتر به نظر برسد و هم شکستگی و آسیب‌دیدگی در میانموزاییک‌ها به وجود نیاید.

چند نکته درباره رنگ حمام
اگر حمام کوچکی دارید، دکوراتورها و طراحان داخلی به شما توصیه می‌کنند از سرامیک‌هاییبه رنگ سفید و بژ یا زرد و کرم بسیار روشن استفاده کنید تا نور منعکس شده و فضایحمام بزرگ‌تر به نظر برسد.
اگر کف‌پوش از سرامیک سفید و روشن است، بهتر است دیوارها به رنگ قرمز، زرد یا ‌آبیباشد، استفاده از پوشش دیواری طرح‌دار نیز محیط حمام را دنج و گرم می‌کند. استفادهاز رنگ مورد علاقه در دکوراسیون حمام سبب آرامش و به وجود آمدن انرژی در شما می‌شود.

چندنکته درباره تهویه حمام
در بسیاری از موارد اتفاق می‌افتد که افراد در حمام دچار خفگی شوند. در خانه‌هایقدیمی آبگرمکن اغلب در حمام است و همین امر سبب نشت گاز و خفگی می‌شود.
محیط حمام محیطی مرطوب است و رطوبت بالا برای افرادی که دچار بیماری قلبی یا آسمهستند، خطرناک است.
متاسفانه در برخی خانه‌ها پنجره یا هواکشی در حمام نصب نشده و اغلب پس از حمام،اعضای خانواده مجبورند در حمام را باز گذارند تا هوای حمام عوض شود اما همین موضوعسبب ورود هوای نامطبوع و مرطوب حمام به داخل فضای خانه می‌شود. برای از بین بردنبوهای نامطبوع و رطوبت در حمام بهتر است از پنجره یا هواکش استفاده شود.

نورپردازی در حمام
حمام محیطی مرطوب است و در صورتی که تاریک باشد، محل مناسبی برای رشد قارچ‌هاخواهد بود.
بنابراین بسیار ضروری است که به گونه‌ای طراحی شود که حتما نور طبیعی به داخل آنبتابد.


3 نکته درباره ایمنی حمام
1) برق‌گرفتگی از جمله حوادثی است که اغلب در حمام رخ می‌دهد. تمامی وسایل برقی راپس از استفاده از پریز برق بکشید و جمع کنید. برای پریزهای حمام نیز باید از محافظپریز استفاده کرد. تمامی سیم‌‌های برق درون حمام باید با روکش عایق پوشانده شوند،به طوری که هیچ سیمی با آب تماس نداشته باشد.

2) از پادری پلاستیکی نیز می‌توانید برای کف حمام استفاده کنید. نصب میله‌هایی بهعنوان دستگیره روی دیواره‌های حمام نیز ایده خوبی است و می‌توانید پیش از زمینخوردن با گرفتن آنها تعادل خود را حفظ کنید.

3)در صورتی که محیط داخل حمام به گونه‌ای طراحی شده که در آن شیشه وجود دارد، توجهداشته باشید که این شیشه‌ها باید از جنس پلاستیک یا شیشه نشکن باشد تا موجب بریدگیو پارگی شدید پوست در صورت شکستن نشوند.
برای جلوگیری از سر خوردن در حمام، در اطراف وان از کف‌پوش‌های دولایه حاوی لاتکساستفاده کنید. این کف‌پوش‌ها به وسیله لاتکس زیرین به کف حمام نصب می‌شود و لایهبیرونی که دارای بافت ناهموار است میزان سرخوردگی را کاهش می‌دهد.

4) نظافت حمام موضوع مهمی است که اغلب فراموش می‌شود. پس از هر بار حمام کردن،دیوارها و کف حمام را با مواد پاک‌کننده بشویید و دستگاه تهویه یا پنجره را بازکنید تا رطوبت خارج شود. در درون حمام حتما سطل زباله درپوش‌دار، تمیز و مجهز بهکیسه زباله قرار دهید. هیچ گاه حوله‌های کثیف را در حمام روی هم جمع نکنید چون سببرشد قارچ‌ها خواهد شد.

1 نکته درباره حمام‌های مدرن
به تازگی سردوش‌هایی وارد بازار شده که میزان آب را متعادل کرده و در ضمن فشار آبرا بالا می‌برد. این دوش‌ها در این روزها که همگی ما باید در مصرف آب صرفه‌جوییکنیم می‌توانند کمک بسیار مناسبی باشند.
گمان می‌کنید درجه حرارت آب در هنگام دوش گرفتن برایتان مهم است؟ به تازگی دوش آبهوشمندی وارد بازار شده که می‌تواند دمای آب را اندازه گرفته و آن را در رنگنورهای متفاوت گزارش کند.

 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
دکوراسیون سرویس بهداشتی را جدی تر بگیرید

دکوراسیون سرویس بهداشتی را جدی تر بگیرید

[h=1]دکوراسیون سرویس بهداشتی را جدی تر بگیرید[/h]

اگر به نظرتان دكوراسیون سرویس بهداشتی خانه، كسل كننده و فاقد جذابیت شده است، این متن را بخوانید تا با ایده‌های آسان و موثری در مورد تغییر جلوه دكوراسیون و دوست‌داشتنی كردن آن آشنا شوید.تدارك چیدمانی زیبا برای حوله‌ها ایده‌‌ای موثر است. شما می‌توانید با به نمایش گذاشتن تعدادی حوله در دو رنگ یا طرح به‌صورت یكی در میان (یكی ساده و دیگری طرح‌دار) به دكوراسیون سرویس بهداشتی خانه خود روح و جذابیت ببخشید. به این نکته توجه کنید که یكی از رنگ‌های انتخابی برای حوله‌ها با رنگ پادری سرویس بهداشتی هماهنگ باشد.

برای قسمتی از سرویس بهداشتی كه دوش در آن نصب شده، پرده حمام در نظر بگیرید؛ استفاده از پرده‌ای با طرح و رنگ شاد می‌تواند، دكوراسیون سرویس بهداشتی را جذاب‌تر كند.اگر در سرویس بهداشتی خود دیوار خالی به مقدار کافی دارید، توصیه می‌كنیم روی دیوار قفسه یا طبقاتی نصب کنید و عناصر دكوراتیو و كاربردی از قبیل شمع‌ها و گلدان‌های كوچك و زیبا یا وسایل آرایشی بهداشتی خود را كه بسته‌های شیك دارند، روی آن طبقات قرار دهید. به این ترتیب، نهایت استفاده را از دیوار سرویس بهداشتی خانه خود ببرید و بر جذابیت بصری دكوراسیون آنجا بیافزایید.به‌دنبال اكسسوری‌های مخصوص سرویس بهداشتی باشید و از آنها استفاده كنید؛ این عناصر می‌توانند، رنگ‌های متعددی را وارد دكوراسیون كنند و در زیباتر شدن جلوه دكوراسیون سرویس بهداشتی، بسیار موثر باشند.
استفاده از گل ‌و گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و همچنین شمع‌ها و صابون‌های معطر را فراموش نكنید؛ وجود گل‌ها یا یك رایحه خوشایند، در سرویس بهداشتی موثر و مفید است.استفاده از كاغذ دیواری، یكی دیگر از ایده‌های مفید برای رنگ بخشیدن به دكوراسیون سرویس بهداشتی است. شما می‌توانید قسمتی از دیوار آنجا را كه با آب تماس كمتری دارد، با كاغذ دیواری‌های قابل شست‌وشو بپوشانید.آینه‌ای بزرگ و شكیل در سرویس بهداشتی خود نصب كنید. معمولا تمام سرویس‌های بهداشتی آینه دارند اما مهم این است كه آینه‌ای پیدا كنید كه به متمایز شدن جلوه دكوراسیون فضای شما كمك كند.آثار هنری را می‌توانید به سرویس بهداشتی خانه خود راه دهید. نصب تابلوهای زیبا و متناسب با دیوار یا قرار دادن مجسمه‌‌ای مناسب از دیگر ایده‌های بسیار موثر است.اغلب افراد تمایل دارند كه سرویس بهداشتی سفید در خانه داشته باشند؛ این ایده خوب است اما به این افراد توصیه می‌كنیم كه رنگ‌های تند و قوی را به عنوان چاشنی در دكوراسیون سرویس بهداشتی خود اضافه كنند.

 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
حمام های مدرن و زیبااااا

حمام های مدرن و زیبااااا

حمام های مدرن و زیبااااا من که عاشق همشونم امیدوارم شما هم خوشتون بیاد!!!!!!!!!!!



تصویر به اندازه 13% (700x525) کوچک شده است. برای دیدن تصویر در اندازه واقعی (800x600) روی این نوار کلیک کنید. برای باز شدن در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید.​

تصویر به اندازه 13% (700x525) کوچک شده است. برای دیدن تصویر در اندازه واقعی (800x600) روی این نوار کلیک کنید. برای باز شدن در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید.​








تصویر به اندازه 13% (700x472) کوچک شده است. برای دیدن تصویر در اندازه واقعی (800x539) روی این نوار کلیک کنید. برای باز شدن در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید.​


 

JEN.Arc

کاربر بیش فعال
اصول دکوراسیون داخلی حمام

اصول دکوراسیون داخلی حمام

حمام یكی از مهمترین عناصر معماری داخلی هر خانهای است. در گذشته حمام نه فقط محلی برای استحمام، بلكه جایی برای انبار كردن لوازم و وسایل كهنه بود. اینروزها دیگر حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی میشود، حتی گاهی استراحت فردی از همین نقطه شروع میشود. بعضی از حمامهای امروزی كاربریهای تجملی و رفاهی زیادی نیز دارند: استخرهای كوچك، سونا و جكوزی برای تفریح و سلامت اعضای خانواده در این فضا قرار داده میشود. بعضی دیگر از حمامهای امروزی كه در آپارتمانهای كوچك وجود دارند، از ابعاد كوچكتری برخوردارند. كاربری این دسته از حمامها برای رفع خستگی روزانه و سلامت و پاكیزگی جسم هستند. مهم نیست كه ابعاد حمام شما بزرگ یا كوچك است بلكه مهم این است كه از این فضا بهترین استفاده را برای آرامش جسم و روح به وجود آورید.






عناصر مهمی كه در خلق یك حمام زیبا و بی نقص وجود دارد، عبارت است از: كفپوش مناسب، پوشش دیواری، استفاده از هواكشی با قدرت مناسب برای تخلیه بخار، كابینتهایی برای قراردادن حولهها و دیگر لوازم جانبی، انواع بافتها و رنگها. با انتخابی صحیح، از تمامی این مجموعه به فضای دلخواه كه آرامش شما را برقرار كند، دست مییابید.



انتخاب دكوراسیون داخلی مناسب برای حمام
به هنگام انتخاب كفپوش مناسب برای حمام، نكاتی مانند كیفیت، سایز، رنگ، الگو، طرح و بافت را باید در نظر داشتهباشید. بهترین انتخاب زمانی صورت میگیرد كه قسمتی از كف حمام را كه بسیار توی چشم است با آن كفپوش مورد علاقه دكوراسیون كنید( یعنی در ابتدا آن را نصب نكنید .) سپس اگر نوع، طرح و رنگ را پسندیدید، آن را برای نصب در كل حمام انتخاب كنید. تنها با یك امتحان كوچك این امكان برای شما به وجود میآید كه از انتخابی كه كردید، ناراضی و پشیمان نشوید.




از بهترین گزینههای انتخابی برای كفپوش حمام، سرامیك است چرا كه به راحتی تمیز میشود، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است. استفاده از سرامیكهای شیاردار در اطراف وان بسیار توصیه میشود چرا كه به هنگام خیس بودن كفحمام، این دسته از سرامیكها امنیت بالاتری را فراهم میكنند، یعنی میزان سرخوردگی را كمتر میكنند. بهتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا، در اطراف وان و زیر سینك روشویی از كفپوشهای دولایه حاوی لاتكس استفاده كنید.

این كفپوشها توسط لاتكس زیرین به كف حمام نصب میشود و لایه بیرونی كه دارای بافت ناهموار است میزان سرخوردگی را كاهش میدهد. با رعایت این چند نكته می توانید شاهد آن باشید كه میزان آسیبدیدگی در حمام به صورت چشمگیری كاهش پیدا می كند. در حمامهاییكه كف آن شیب زیادی دارد بهتر است موزاییكهایی با سایز كوچك نصب كنید تا هم شیب كمتر به نظر رسد و هم شكستگی و آسیب دیدگی در بین موزاییكها به وجود نیاید.

میتوانید ردیف و یا ردیفهایی از این موزاییكها را طرح دار انتخاب كنید تا دكوراسیون حمام شما دارای بافت و رنگ باشد. بهتر است این ردیفها رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشتهباشد. اگر كفپوش از سرامیكهای سفید و روشن پوشیده شده است، بهتر است كه رنگ قرمز، زرد و آبی را برای ردیفها انتخاب كنید. توجه داشته باشید كه رنگ زمینه اگر سفید باشد، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل میسازد.

در سبك ویكتورین، استفاده از سرامیكهای طرح دار و گلدار بسیار رایج است. استفاده از سرامیكهایی با طرح گل میتواند فضایی آرامشبخش و شاعرانه خلق كند. در این سبك معمولا از رنگهای آبی روشن، سبز روشن و صورتی كمرنگ استفاده میشود.

در سبك مدرن، استفاده از سرامیكهایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگهای تند و گرم بسیار رایج است. رنگ سرامیك برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشار از انرژی بسیار مهم است، پس بهتراست رنگی را انتخاب كنید كه هم روشن باشد و هم با روحیات شما و اعضای خانواده سازگاری داشته باشد. استفاده از رنگهای مورد علاقه در حمام باعث میشود كه علاوه بر آرامش بخشیدن به شما، روزی تازه و پر انرژی را شروع كنید.

اگر سبكهای شلوغ را می پسندید، به شما پیشنهاد میكنم كه از رنگهای هلویی و زرد درخشان استفاده كنید. این رنگ ها فضا را شلوغتر و پر اثاثیهتر نمایان میكنند. اگر می خواهید كه حمام شما بزرگتر از آنچه هست نمایان شود، بهتر است از رنگهای طبیعی برای سرامیكها استفاده كنید. بهترین توصیه دكوراتورها استفاده از سرامیكهایی به رنگ سفید و بژ و گاهی زرد و كرم بسیار روشن است كه به خوبی نور را منعكس میكند و فضا را بزرگتر جلوه میدهد.

اگر حمامی بزرگ و عریض دارید، بهتراست از رنگهای تیره استفاده كنید تا كوچكتر و گرمتر به نظر رسد، استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوهای تزئینی و دكورهای چوبی در این حمامها باعث میشود كه فضا كوچكتر و گرمتر جلوه كند. استفاده از حولههای طرحدار و پوششدیواری نقشدار، محیط حمام را به جایی دنج و گرم تبدیل میسازد.

استفاده از آینه در هر مكانی، باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا میشود. بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه میشود و همچنین باعث تمیزتر جلوه دادن این فضا میشود.

بنابر سبك دكور حمام، میتوانید انواع آینه را هماهنگ با آن سبك انتخاب كنید. برای مثال، اگر كف حمام سرامیك است و سبك مدرن دارد بهتر است از آینههای مدرن كه دور آنها قابهای فلزی به رنگ استیل و برنز است، استفاده كنید. اگر كفپوش حمام به رنگ چوب است و كابینتهای استفاده شده در آن از نوع چوبی هستند، بهتر است آینهای را انتخاب كنید كه قاب چوبی داشته باشد تا سبكی هماهنگ را خلق كند. در نظر داشته باشید كه استفاده از كابینتهای چوبی آن هم به رنگ تیره، حس القای گرمای حمام را بیشتر میكند.

بسیاری از حوادث خطرناک در خانه اتفاق میافتد که بخش عظیمی از آن نیز مربوط به رعایت نکردن نکات ایمنی در حمام است. آب و وسایل برقی در کنار هم خطر آفریناند. از سوی دیگر، وجود کفپوش نامناسب تا حد زیادی احتمال سر خوردن در حمام را افزایش میدهد.

امروزه حمام در خانههای شهری به مکانی برای رفع خستگی و پاکیزه کردن جسم تبدیل شده است. فرقی نمیکند که حمام شما کوچک باشد یا بزرگ. رعایت برخی موارد دکوراسیون داخلی مانند انتخاب کفپوش مناسب، رنگ زیبا، دستگاه تهویه و وسایل جانبی مناسب میتواند این مکان را به مکانی دلنشین، آرام و ایمن برای تمامی اعضای خانواده تبدیل کند.

چند نکته درباره کفپوش حمام
بهترین گزینه برای کفپوش حمام، سرامیک است. سرامیک در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ بسیار متنوع است.
از میان انواع سرامیکها، سرامیکهای شیاردار از امنیت بالاتری برخوردار است و میزان خطر لیز خوردن را تا حد زیادی کاهش میدهد.استفاده از کفپوش بدون لعاب توصیه نمیشود چون پاک کردن این نوع کفپوشها کار بسیار سختی است.
در حمامهایی که کف شیبداری دارند، بهتر است از موزاییکهایی با سایز کوچک استفاده کنید تا هم شیب کمتر به نظر برسد و هم شکستگی و آسیبدیدگی در میان موزاییکها به وجود نیاید.

چند نکته درباره رنگ حمام
اگر حمام کوچکی دارید، دکوراتورها و طراحان داخلی به شما توصیه میکنند از سرامیکهایی به رنگ سفید و بژ یا زرد و کرم بسیار روشن استفاده کنید تا نور منعکس شده و فضای حمام بزرگتر به نظر برسد.
اگر کفپوش از سرامیک سفید و روشن است، بهتر است دیوارها به رنگ قرمز، زرد یا آبی باشد، استفاده از پوشش دیواری طرحدار نیز محیط حمام را دنج و گرم میکند. استفاده از رنگ مورد علاقه در دکوراسیون حمام سبب آرامش و به وجود آمدن انرژی در شما میشود.

چندنکته درباره تهویه حمام
در بسیاری از موارد اتفاق میافتد که افراد در حمام دچار خفگی شوند. در خانههای قدیمی آبگرمکن اغلب در حمام است و همین امر سبب نشت گاز و خفگی میشود.
محیط حمام محیطی مرطوب است و رطوبت بالا برای افرادی که دچار بیماری قلبی یا آسم هستند، خطرناک است.
متاسفانه در برخی خانهها پنجره یا هواکشی در حمام نصب نشده و اغلب پس از حمام، اعضای خانواده مجبورند در حمام را باز گذارند تا هوای حمام عوض شود اما همین موضوع سبب ورود هوای نامطبوع و مرطوب حمام به داخل فضای خانه میشود. برای از بین بردن بوهای نامطبوع و رطوبت در حمام بهتر است از پنجره یا هواکش استفاده شود.

نورپردازی در حمام
حمام محیطی مرطوب است و در صورتی که تاریک باشد، محل مناسبی برای رشد قارچها خواهد بود.
بنابراین بسیار ضروری است که به گونهای طراحی شود که حتما نور طبیعی به داخل آن بتابد.


3 نکته درباره ایمنی حمام
1) برقگرفتگی از جمله حوادثی است که اغلب در حمام رخ میدهد. تمامی وسایل برقی را پس از استفاده از پریز برق بکشید و جمع کنید. برای پریزهای حمام نیز باید از محافظ پریز استفاده کرد. تمامی سیمهای برق درون حمام باید با روکش عایق پوشانده شوند، به طوری که هیچ سیمی با آب تماس نداشته باشد.

2) از پادری پلاستیکی نیز میتوانید برای کف حمام استفاده کنید. نصب میلههایی به عنوان دستگیره روی دیوارههای حمام نیز ایده خوبی است و میتوانید پیش از زمین خوردن با گرفتن آنها تعادل خود را حفظ کنید.

3)در صورتی که محیط داخل حمام به گونهای طراحی شده که در آن شیشه وجود دارد، توجه داشته باشید که این شیشهها باید از جنس پلاستیک یا شیشه نشکن باشد تا موجب بریدگی و پارگی شدید پوست در صورت شکستن نشوند.
برای جلوگیری از سر خوردن در حمام، در اطراف وان از کفپوشهای دولایه حاوی لاتکس استفاده کنید. این کفپوشها به وسیله لاتکس زیرین به کف حمام نصب میشود و لایه بیرونی که دارای بافت ناهموار است میزان سرخوردگی را کاهش میدهد.

4) نظافت حمام موضوع مهمی است که اغلب فراموش میشود. پس از هر بار حمام کردن، دیوارها و کف حمام را با مواد پاککننده بشویید و دستگاه تهویه یا پنجره را باز کنید تا رطوبت خارج شود. در درون حمام حتما سطل زباله درپوشدار، تمیز و مجهز به کیسه زباله قرار دهید. هیچ گاه حولههای کثیف را در حمام روی هم جمع نکنید چون سبب رشد قارچها خواهد شد.

1 نکته درباره حمامهای مدرن
به تازگی سردوشهایی وارد بازار شده که میزان آب را متعادل کرده و در ضمن فشار آب را بالا میبرد. این دوشها در این روزها که همگی ما باید در مصرف آب صرفهجویی کنیم میتوانند کمک بسیار مناسبی باشند.
گمان میکنید درجه حرارت آب در هنگام دوش گرفتن برایتان مهم است؟ به تازگی دوش آب هوشمندی وارد بازار شده که میتواند دمای آب را اندازه گرفته و آن را در رنگ نورهای متفاوت گزارش کند.
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز

طراحی و آرگنومی سرویس بهداشتی و حمام







خصوصیات سطوح:

از آنجا که همواره حمام ها و سرویس های بهداشتی در معرض رطوبت هستند، باید درزگیری مناسبی بین مصالح کف و دیوار و همچنین بین مصالح و در، یا مصالح و پنجره ها صورت گیرد تا رطوبت دیر تر به دیوارهای عایق پشتی نفوذ کرده و احتمال نم کشیدن دیوار و یا تشکیل کپک در لایه های درونی دیوار کاهش یابد.

سطوح حمام به دلیل وجود رطوبت در معرض رشد انواع قارچ، میکروب و باکتری هستند بنابراین باید به آسانی قابل نظافت باشند. پوشش سقف یا قسمت های انتهایی دیوار نیز می بایست در برابر این نوع شرایط مقاوم باشد (معمولاً برای پوشش این قسمت ها از رنگ های روغنی و قابل شستشو یا مصالح جدیدی که به دلیل وجود انواع چسب یا رزین درون آنها مقاومت مطلوبی در برابر رطوبت دارند استفاده می شود).

پوشش کف فارغ از طرح و رنگی که دارد باید غیر لغزنده باشد. اما اگر فاقد این خصوصیت بود می توان با چند عدد لاستیک زیرپایی که در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع در بازار موجود است این مشکل را برطرف نمود.
جاگذاری این لاستیک ها در مسیر رفت و آمد، یا کف وان یا زیر دوش اهمت بیشتری دارد. به خصوص در زمان استحمام کودکان و سالمندان. البته به دلیل تخلخل بسیار این لاستیک ها بهتر است پس از استحمام آنها را در محلی قرار دهید که هرچه سریع تر خشک شوند.

روشویی:

روشویی چه از نوع کاسه ای بوده و چه از نوع کابینتی باشد می بایست دارای اندازه ای مناسب جهت شستشو (حدوداً 40 - 60 سانتی مترطول و حداقل 30 سانتی متر عرض) بوده و در اطراف خود دارای سطوحی وسیع و تخت برای قرار دادن اشیاء باشد. ارتفاع مناسب برای روشویی 80 سانتی متر از زمین است. بهتر است عمق حوضچه برای روشویی کمتر از 10سانتی متر نباشد. در مکان هایی که به دلیل کمبود فضا هنگام باز شدن در امکان برخورد آن با لبه روشویی وجود دارد معمولاً از روشویی های که لبه جلویی آنها منحنی است استفاده می شود. در سال های اخیر روشویی های سنگی که دارای طرح های فانتزی و جالبی نیز هستند به جز انواع سرامیکی آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که استفاده از روشویی های کابین دار علاوه بر یکپارچه سازی فضا و کمک به زیبایی آن می توانند محل مناسبی برای نگهداری از وسایل مورد مصرف در سرویس های بهداشتی مانند صابون، شوینده، دستمال کاغذی و... به خصوص در مکان های کوچکی که امکان نصب طبقات یا قفسه وجود ندارد، باشند.

وان:

در بازار لوازم و تجهیزات حمام و استخر انواع متفاوتی از وان ها در طرح ها و مدل های مختلف ازنوع تک نفره نشسته با ابعاد حدودی 80 * 100 گرفته تا وان جکوزی های دونفره خوابیده با ابعاد حداقل 3 متر مربع یافت می شود که می توان بنا بر هزینه و فضای مورد نظر آنها را خریداری و نصب نمود. لازم به ذکر است که یک وان مناسب باید به اندازه کافی بزرگ باشد اما خارج از انتظاری که از آن می رود (یک نفره یا دونفره بودن، نشسته یا خوابیده بودن) فضای اضافی و غیر لازم نداشته باشد زیرا در این صورت مستلزم پر کردن با حجم زیادی از آب گرم خواهد بود.

از آنجا که در آپارتمان های کوچک که گاهی کل فضای حمام، فقط به چند متر محدود می شود، زیر دوشی و یا کابین دوش به جای وان مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا دوش ها فضای کمتری نسبت به حمام ها دارند و در اغلب آپارتمان های کوچک امروزی به جای وان از دوش استفاده می شود. البته حمام ها برای افراد مسن مناسب تر می باشند. زیرا بر خلاف دوش ها که برای شستشوی سریع و سرپایی طراحی شده اند، حمام ها فضای کافی و مناسب برای نشستن و استفاده آرام و طولانی مدت تر از آب و سایرامکانات حمام دارا هستند. هرچند کاربرد وان علاوه بر شستشو می تواند تمدبد اعصاب و یا مصارف طبی مانند ماساژ باشد اما به هر حال کابین ها و زیر دوشی ها جای بیشتری در حمام های کوچک امروزی دار








در قسمت کف وان و یا کابین دوش به منظور جلوگیری از لغزندگی، شیار ها و یا فرم های برجسته ای تعبیه شده است و جنس این کابین ها معمولاً از پلی استر بوده و در رنگ های متنوعی یافت می شوند. کابین های L شکل برای قرار گیری در کنج حمام های کوچک بسیار مناسب اند و حداقل فضا را اشغال می نمایند. بهتر برای جلوگیری از ایجاد جرم و کپک، پس از استحمام کابین را خشک نموده و یا به وسیله تهویه رطوبت موجود در حمام را کاهش داد.


شیر آلات:

- آبپاش دوش بایستی در ارتفاع حدودا ً190 الی 200 سانتی متری نصب شده باشد اما ترجیح آنست که این ارتفاع قابل تنظیم باشد.

- نقطه خروج آب از شیر باید حدود 10 سانتی متر بالاتر از لبه روشویی قرار گیرد چرا که در ارتفاع کوتاه تر، فرد استفاده کننده باید خمش بیشتری به سمت شیر و حوضچه داشته باشد و این با مختصات ارگونومیکی متغایر است، پس به محل نصب و قرار گیری شیر آب توجه نمایید.
به علت سهولت در تنظیم دما و همچنین جلوگیری از هدررفت آب شیر های اهرمی نسبت به انواع گردشی آنها ترجیح داده می شوند. شیرآلات دارای ترموستات گرچه هزینه بالاتری نسبت به شیرآلات معمولی دارند، اما از مزیت بزرگ تری در مقایسه با آنها برخوردارند و آن حفظ همواره دمای آب طبق تنظیماتی است که انجام می گیرد. بنابر این با اینگونه شیرها دیگر لازم نیست تا مقدار زیادی آب تصفیه شده روانه فاضلاب شود تا دمای آب به نقطه مطلوب برسد.



نیازهای نوری:

ایده آل ترین حالت این است که حمام و سرویس های بهداشتی نیز مانند سایر بخش های منزل، روشنایی مورد نیاز خود را در طول روز از نور طبیعی به دست آورند و تنها در هنگام شب به منابع نوری دیگر نیاز پیدا کنند. اما اگر این ایده آل تحقق نیابد می بایست در طول روز نیز از نورهای مصنوعی که توسط طیف وسیعی از لامپ ها و چراغ ها ساخته می شوند استفاده نمود. در حمام و توالت وجود یک نور عمومی با رنگ سفید خنثی یا گرم که از سقف یا یکی از دیوارهای اصلی تابیده شود به همراه یک نور متمرکز زرد در کنار آینه ها (جهت اصلاح و آرایش) نیاز های نوری محیط را پوشش می دهد. اگر در حمام از وان استفاده می شود باید به این نکته توجه نمود که منابع نوری روبروی شخص استفاده کننده قرار نگیرند، زیرا علاوه بر بهم زدن آسایش بصری فرد، می تواند در چشم ایجاد خیرگی نماید که بسیار ناخوشایند بوده و در شرایط مرطوب حمام که امکان لغزنگی وجود دارد خط آفرین نیز می باشد. در چنین مواقعی می توان با استفاده از یک نورافکن ملایم سقفی یا دیواری، نور مستقیم را بر روی دیوار یا سقف تاباند و به این ترتیب به روشنایی عمومی اما غیر مستقیم دست یافت. با این روش علاوه بر تامین روشنایی محیط، فضای بصری آرام تری نیز خلق می شود. اگر فضا و هزینه این امکان را به وجود می آورد که نورپردازی دکوراتیو در حمام انجام گیرد، می توان از نورهای مخفی رنگی با کلید دیمر (تنظیم کننده میزان تابش نور) به منظور دست یابی به یک نورپردازی رمانتیک یا آرام بخش استفاده نمود.



"چند نکته" :

- مناسب ترین محل قرارگیری برای حمام، نزدیک به اتاق خواب و توالت است.
- بهتر است حمام و توالت در سمت شمال قرار بگیرند و به طورعادی با نور طبیعی خورشید، روشن و از طریق پنجره با هوای آزاد تهویه گردند.
- داخل و خارج شدن از وانی که عمق بیشتری دارد می تواند خطر آفرین باشد، به خصوص برای کودکان و افراد معلول و یا سالمند. پس هنگام انتخاب وان، به اشخاص استفاده گر و ارتفاع وان توجه نمایید.
- درجه حرارت 22 تا 24 سانتی گراد برای حمام و درجه حرارت 20 سانتی گراد برای توالت ها مناسب است.
- هرگاه متوجه شدید که لوازم و تجهیزات و اکسسوری های داخل حمام یا سرویس بهداشتی نیاز به جرم گیری و گند زدایی دارد هرچه زودتر این کار را انجام دهید و اگرمواد شوینده و ضد عفونی کننده قادر به از بین بردن این جرم ها نبودند، این لوازم را دور بیاندازید. زیرا حتماً به سلامتی شما آسیب خواهند رساند.




وجود تجهیزات زیر در توالت ضروری است:

- یک پریز برق در ارتفاع 30/1 متری در کنار آینه (برای لوزم برقی)
- آینه و چراغ با نور زرد یا سفید گرم
- میله حوله
- قفسه یا کنسول (ترجیحاً دارای کشو) برای قرار دادن جا مسواکی، لوازم بهداشتی و آرایشی
- جاصابونی
- هواکش یا پنجره جهت تهویه
موارد زیر جزو امکانات یک سرویس بهداشتی محسوب شده و می توان برای داشتن سرویسی کامل تر از آنها استفاده نمود:
گرمکن جانبی یا پکیج حرارتی به شکل خشک کن، قفسه حوله، نگهدارنده کاغذ توالت، خوشبو کننده هوا، کابین برای قرار دادن دارو و انبارکردن لوازم بهداشتی.



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/search.asp?id=938&rnd=5965
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
طراحـــــــــی داخلــــــــی ِ سرویس بهداشتی، حمام 01

طراحـــــــــی داخلــــــــی ِ سرویس بهداشتی، حمام 01


1




2

3

4

5

6

7

8

9


10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20


ادامه دارد . . .
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
طراحـــــــــی داخلــــــــی ِ سرویس بهداشتی، حمام 02

طراحـــــــــی داخلــــــــی ِ سرویس بهداشتی، حمام 02




21

22


23

24

25

26


27



28

29

30

31


32
.
33


34


35

36



37

38


39



40

 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]بازسازی سرویس بهداشتی[/h]
بازسازی حمام و سریس بهداشتی ممکن است کاری سخت و دشواری به نظر برسد اما همیشه راه حلی برای تسهیل هر کار سختی وجود دارد که این مورد نیز از این قاعده مستثنا نیست.هر کاری اگر روی اصول و با برنامه پیش ببرید مطمئن باشید کار نه تنها برایتان سخت و خسته کننده نیست بلکه از انجام آن نیز لذت خواهید برد.به مراحل زیر که برای بازسازی سرویس بهداشتی به شما توصیه می کنیم توجه کنید.



• از ابتدا برای خود مشخص کنید که در چه حد تصمیم دارید به تغییر مدل و بازسازی سرویس بهداشتی بپردازید و برنامه روشنی را برای خود تعیین نمایید. تصمیمات آنی و بی برنامه ریزی قبلی در اواسط کار هیچ نتیجه ای جز سردرگمی و خسته شدن شما ندارد و سبب می شود به نتیجه دلخواه و ایده آل خود نرسید.

• مشخص کنید که آیا تصمیم داریدیکم تغیرات سطحی و جزئی را اعمال کنید یا قصد دارید یک تغییر اساسی و کلی در سرویس بهداشتی خود بوجود آورید. تعیین این موضوع به شما کمک می کند تا راحت تر و صحیح تر برای شروع و برنامه ریزی کنید.

• میزان سختی کار و زمان تقریبی لازم را محاسبه کنید.مقیاس سرویس بهداشتی نیز در تعیین سختی کار بسیار اندازه دارد.



• تخمین بودجه مورد نیاز : از ابتدای کار به فکر هزینه های مورد نیاز باشید و آن را فراهم کنید و کنار بگذارید. اگر در اواسط کار با کمبود بودجه مواجه شوید کار به بن بست می خورد و ناچارید برای مدتی پروژه را متوقف کنید و این سبب می شود از کار دل زده شوید و کار برایتان کسل کننده و خسته کننده شود و برای مدت ها اتمام کار به تعویق بیافتد.

شما می توانید با انجام اقداماتی در هزینه های بازسازی سرویس بهداشتی خود صرفه جویی کنید برای مثال اقداماتی که فکر می کنید خودتان از پس انجام دادنشان برمی آیید را خودتان انجام دهید و تنها برای کارهایی که هیچ گونه مهارتی در انجام آن ندارید را به یک فرد پیمان کار ماهر واگذار کنید.



فراموش نکنید که برای خرید وسایل و ابزار سرویس بهداشتی خود به خاطر صرفه جویی در هزینه ها انواع نامرغوب را به دلیل ارزان تر بودن انتخاب نکنید. زیرا این کار نه تنها هیچ کمکی به صرفه جویی در هزینه های شما نمی کند بلکه سبب می شود پس از گذشت زمانی کم خراب شوند و نیاز به هزینه ای مجدد برای تعمیر یا تعویض داشته باشند. بنا بر این خرید وسایل و تجهیزات با کیفیت تر و کمی گران تر می تواند به نوعی صرفه جویی در هزینه ها باشد.

اگر تصمیم به ایجاد تغییرات کلی و اساسی در مدل و شکا سرویس بهداشتی دارید ممکن است نیاز به کسب مجوز داشته باشید که این کار نیز هزینه بر است و هنگام تعیین هزینه های مورد نیاز آن را نیز باید مد نظر داشته باشید.

• لازم به ذکر است که تغییر کلی در مدل سرویس بهداشتی با تغییر مدل ساختار قسمت های دیگر مثل اتاق خواب متفاوت است. برای تغییر مدل یک اتاق خواب برای مثال تنها کافیست یک دیوار را خراب کنید و یک دیوار جدید در جایی دیگر بسازید. اما برای تغییر مدل و ساختار یک سرویس بهداشتی علاوه بر این کار باید تمام لوله کشی ها و سیستم سیم کشی و جای روشویی و توالت را نیز تغییر دهید به هیمن دلیل است که تغییر در ساختار یک سرویس بهداشتی پیچیده تر و زمان بر است و از ابتدا باید خود را برای این کار آماده کنید.



• زمانی که تصمیم گرفتید که یک تغییر کلی در ساختار سرویس بهداشتی خود ایجاد کنید, بهترین فرصت است برای اضافه کردن تجهیزاتی که به آن نیاز دارید اما از داشتن آن محروم بودید. برای مثال اگر برای حل مشکل رطوبت نیاز به خشک کندده فضا است و سرویس بهداشتی شما از این سیستم محروم است زمان بازسازی سرویس بهداشتی بهترین فرصت است برای تجهیز کردن سرویس بهداشتی به این سیستم.

• وان حمام , روشویی و شیرهای آب و دوش از مهم ترین و اصلی ترین وسایل در یک سرویس بهداشتی هستند. بنابراین اگر نیاز به تعویض هر یک از آن هاست در انتخاب و خرید آن ها دقت لازم را داشته باشید و سعی کنید نوعی که انتخاب می کنید هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار داشته باشند.هم چنین هنگام نصب وان و دیگر تجهیزات دقت نمایید که عایق بندی و زیر سازی مناسب انجام شده باشد.

• نکته مهم دیگر کف÷وش سرویس بهداشتس است که باید در انتخاب آن دقت شود زیرا از گزینه نامناسبی را انتخاب نمایید ممکن است رطوبت و نم موجود در سرویس بهداشتی مشکل ساز شود. بهترین گزینه برای سرویس بهداشتی انواع کاشی ها و سرامیک ها هستند که امروزه با تنوع بی حدی که دارند می توانند با هر دکوراسیونی در هر سبک و رنگ هماهنگ شوند.ضمنا عایق بندی کف سرویس بهداشتی قبل از نصب عرگونه کفپوشی نیز بسیار مهم و الزامی است.​
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]10 ايده براي سرويسهاي بهداشتي كوچك[/h]
همه افراديكه كه منزل آنها داراي سرويس هاي بهداشتي كوچك مي باشد، علاقه زيادي به بزرگتر جلوه دادن آن دارند. انجام اين تغييرات ساده، كم هزينه، و موثر بوده و در كمتر از چند ساعت قابل اجرا مي باشند. با اعمال اين تغييرات مي توانيد سرويس بهداشتي كوچك خود را وسيع تر كنيد.
همه افراديكه كه منزل آنها داراي سرويس هاي بهداشتي كوچك مي باشد علاقه زيادي به بزرگتر جلوه دادن آن دارند. دست شما براي تغيير دكوراسيون دستشويي باز نيست و هميشه نمي توانيد طراحي داخلي آن را به دلخواه و بنا به سليقه شخصي تغيير دهيد و در اكثر موارد هر گونه ايده جديد براي اين قسمت از خانه هزينه هاي بالايي را در بردارد. البته راههاي زيادي وجود دارند كه بدون نياز به بازسازي مجدد شما را قادر مي سازند دستشويي كوچك خود را بزرگتر و كارامد تر كنيد. در زير اشاره اي به چند نمونه از بهترين موارد خواهيم داشت.
1- رنگ هاي روشن براي ديوارها
يكي از آسان ترين راههايي كه مي توانيد دستشويي خود را بزرگتر جلوه دهيد اين است كه هم براي ديوارها و هم براي سرويس دستشويي و حمام رنگ هاي روشن انتخاب كنيد.
2- گيرايي بصري
اگر دستشويي شما داراي كاغذ ديواري است، سعي كنيد از گزينه هايي استفاده كنيد كه خيلي شلوغ و پرطرح نيستند. سعي كنيد حداقل يكي از ديوارها كاغذ ديواري بدون طرح داشته باشد و ساير ديوارها نيز از پوشش هاي ساده و كم طرح استفاده كنيد. همچنين مي توانيد بر روي يكي از ديوارها طرح فضاي باز بكشيد.
3- تن ملايم كفپوش
درست مانند رنگ هاي روشني كه براي ديوارها در نظر گرفتيم، كفپوش روشن در دستشويي كوچك به شما كمك مي كند كه فضا را بازتر كنيد. رايج ترين رنگ ها كرم ملايم، خاكستري روشن، و آب آسماني هستند. با تركيب اين رنگ ها اساس يك دكوراسيون مطلوب براي سرويس بهداشتي تان پايه ريزي مي شود.
4- استفاده از سينك هاي پايه دار
يكي ديگر از ترفندهاي طراحي در بزرگتر كردن دستشويي هاي كوچك، استفاده از سينك هاي پايه دار است كه فضا را كشيده تر و به مثابه آن بزرگتر جلوه مي دهند. انواع اين سينك ها در طرح ها و رنگ هاي مختلف در بازار موجود مي باشند كه شما را قادر مي سازند تا آنها را با هر گونه دكوراسيوني به راحتي ست كنيد. اين كار فضا را تا 10% بزرگتر جلوه مي دهد.
5- اثاثيه كلاسيك
زمانيه ساير وسايل سرويس بهداشتي خود را انتخاب مي كنيد بايد يادتان باشد كه آنها را براي يك فضاي كوچك تهيه مي كنيد، بنابراين بهتر است كه وسايل شما خيلي بزرگ نباشند. حتي الامكان هرچقدر وسايل ساده تر، با سطح صاف (مثل سراميك و شيشه)، و رنگ هاي روشن و خنثي باشند بهتر است
6- افزودن نور
اضافه كردن نور در يك حمام كوچك يك دنيا تغيير و تحول ايجاد مي كند. چند لامپ ديگر اضافه كنيد و يا از لامپ هايي با وات بالاتر استفاده كنيد. با روشن تر ساختن منطقه حمام و دستشويي فضا به نظر بزرگتر و فاصله ديوارها از هم بيشتر مي شود.
7- افزايش نور طبيعي
راههاي زيادي براي اضافه كردن نور طبيعي به فضاي سرويس بهداشتي وجود دارد. به اين منظور مي توانيد دريچه اي براي نور ايجاد كنيد و يا مقدمات تعبيه يك پنجره جديد را در نظر بگيريد.
8- محدود كردن وسايل
با حذف كردن وسايل اضافي از دستشويي به راحتي مي تواني فضاي بيشتري ايجاد نماييد. اگر وسايلي نظير قفسه هاي اضافي و آيتم هاي دكوراتيو از محيط حمام حذف شوند شما خيلي راحت تر مي توانيد فضا را باز كنيد.
9- استفاده از آينه
افزودن آينه سبب مي شود كه دستشويي و حمام از آن چيزي كه هستند بزرگتر جلوه كنند. آينه نور را منعكس مي كند و فضا را روشن تر جلوه داده و به آن عمق و ژرفا مي بخشد.
10- نصب قفسه در خارج از دستشويي
به جاي اينكه كليه وسايل بهداشتي و آرايشي را در داخل حمام و دستشويي نگهداري كنيد، براي آنها يك قفسه در راهرو و يا جاي ديگر تهيه كرده و آنها را به قسمت جديد انتقال دهيد. اگر به صورت مكرر از آنها استفاده نمي كنيد مي توانيد آنها را در قفسه داروها قرار دهيد.
انجام اين تغييرات ساده، كم هزينه، و موثر بوده و در در كمتر از چند ساعت قابل مي باشند. با اعمال اين تغييرات مي توانيد سرويس بهداشتي كوچك خود را وسيع تر كنيد.

 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]طراحي پرده حمام[/h]
پرده اي كه در حمام مقابل دوش نصب مي شود بر خلاف نظر برخي از افراد كه اعتقاد دارند وسيله اي اضافي و غيرضروري است, نقش بسيار مفيد و مثبتي در حمام دارد و سبب مي شود تا آب به قسمت هاي ديگر حمام انتقال پيدا نكند و فضاي دوش از ديگر قسمت هاي حمام مجزا شود. هم چنين اگر زيبا و چشم گير طراحي شود مي تواند يكي از عوامل دكوري در حمام باشد و سبب زيبايي فضا شود.



اگر به شما بگوييم كه پرده حمام را نيز مي توان دكوراسيون و طراحي كرد شايد در ابتدا تعجب كنيد و بخنديد! اما حقيقت اين است كه نه تنها امكان چنين كاري وجود دارد بلكه مي تواند به يكي از عناصر و موارد بسياز شيك و زيبا در دكوراسيون خانه شما تبديل شود.



هميشه توجه نكردن به جزئيات در طراحي دكوراسيون خانه از اشتباهات بزرگي است كه برخي از افراد و طراحان مرتكب ان مي شوند و بدون اينكه دليل را بدانند با نتيجه اي نه چندان دلچسب مواجه مي گردند. در صورتي كه هميشه گفته شده كه در دكوراسيون اين جزئيات هست كه مي تواند دكوراسيون خانه اي را بي نهايت زيبا و چشم گير كند و در حقيقت چاشني هاي دكوراسيون به حساب مي آيند. پرده حمام نيز يكي از اين جزئيات مهم و تاثير گذار در دكوراسيون سرويس بهداشتي است.




اگرچه دكوراسيون حمام اغلب اوقات فراموش مي شود و مانند پرده ديگر قسمت هاي خانه آنچنان مورد توجه قرار نمي گيرد اما اين دليل نمي شود كه شما هم نسبت به اين وسيله در سرويس بهداشتي خود بي تفاوت باشيد. شما مي توانيد تنها با كمك اين جزء سرويس بهداشتي جلوه اي متمايز و منحصر به فردي را به سرويس بهداشتي خود بدهيد.



جنس پرده اي كه در حمام نصب ميشود بايد از جنس نايلن باشد اما طرح ها و رنگ هاي آن كاملا بستگي به سليقه شما و رنگ ديگر قسمت هاي دكوراسيون حمام شما دارد. شما حتي مي توانيد پرده اي نايلني ساده اي را خريداري كنيد و روي ان با رنگ هاي مخصوص و ضد آب و متناسب با رنگ كاشي ها و كفپوش هاي حمام خود روي ان طرح هاي زيبا و دلخواه خود را ترسيم كنيد و جلوه اي هنري به دكوراسيون حمام خود ببخشيد.​
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
سرویس حمام چوبی

سرویس حمام چوبی

یک گروه طراحی آلمانی، سرویس حمامی را با استفاده از چوب و الگوبرداری از ساختار بدنه کشتی طراحی کرده اند. این گروه طرح خود را با دو هدف زیبایی شناسی بصری و تسکین ناراحتی های ناحیه کمر خلق کرده اند.

این گروه در طراحی این سرویس از چوب ماهون استفاده کرده اند. همچنین، سنگ های دریایی سفیدرنگ،آذین بخش این سرویس می باشد. کابینت، روشویی و جکوزی نیز با الگوهای مشابه و طرحی منحصر به فرد به مجموعه سرویس حمام اضافه شده اند.














منبع : سایت معماری نیوز
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
حمام شیک و سرسبز در میان گیاهان

حمام شیک و سرسبز در میان گیاهان

در این حمام احساسی از ثبات، آرامش و فراغت از زندگی روزمره جاری است. چرا که در فضای باز بیرون قرار گرفته است و سرسبزی از کف شیشه ای و شفاف آن نمایان است و بر تمام جداره های آن پوشش گیاهی بالا رفته است.

Azuma Makoto طرح خود را در نماشگاه " House Vision " در سال 2013 میلادی در شهر توکیو و در کشور ژاپن به نمایش گذاشت. این طرح یک ایده کاملا مینیمالیستی است، چرا که به جز اندک وسایل سفید رنگی که بر دیواره ها شناور شده، بقیه همگی شیشه و سرسبزی طبیعی است.


به گزارش معماری نیوز، عکس های با کنتراست بالا، طرح را بهتر نمایش می دهد. درها، پنجره ها و کف ها را سفید نشان می دهد، دید به بینهایت را محدود می کند و تنها شکلی که باقی می ماند، شکل گیاهانی است که داخل اتاق زندگی می کنند.

اگرچه عملا ممکن نیست که این حمام را به خانه خود اضافه کنید، اما قطعا می تواند یک نمونه الهام بخش باشد که نشان می دهد چگونه سطوح سبز می توانند فضاهای معمولی را دگرگون کنند.













منبع: سایت خبری معماری نیوز -
 

saman.arch

عضو جدید
وانی نَنوگون از فیبر کربن

وانی نَنوگون از فیبر کربن

3205635078788306395703201310266396.jpg
این روزها حوضچه ی سفید وان حمام باقاعده ی شما, برای زدودن استرس های قرن 21 کافی نیست, قبل از اینکه گوشی هوشمند خود را در دریاچه بیندازید و شروع به ساخت یک خیمه ی کوهستانی کنید. باتوجه به سرمایه گذاری که بر برخی مبلمان ها برای زمانهای تفریح در خانه شده است, میتوان گفت این وان ننو مانند یک دوش افقی یا (حتی دستگاه خنک کننده) می باشد.​
این وسل (کشتی) آخرین محصول محدود از شرکت بریتانیایی اسپیلینتر ورک از فیبر کربن ساخته شده است. این وان ننو شکل وعده ی اصلاح حمام شما را دارد(یا در قامت تصاویر سیاه و سفید قابل توجه به اتاق مرطوب بتن – چادری شما معرفی شده است) و به مثابه وسیله ای نهایی برای فرار از واقعیات عمل می کند. " تجربه ای کم نظیر از آرام شدن در یک ننو که پیشتر توسط ترکیب آن با راحتی تمام عیار از خیس شدن در یک وان گرم افزایش یافته." همانطور که اسپلینسر وسل را توصیف می کند.
 

پیوست ها

  • 3205635078788029413281201342269416.jpg
    3205635078788029413281201342269416.jpg
    71.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] فخرفروشی حمام‌ کاشی‌کاری شده! [/h]




حمامی که در ادامه مطلب برایتان مثال زده ایم، نمونه بسیار زیبا از هنر کاشی‌کاری به سبک مدرن است. با الهام از این ترکیب می توانید حمام ساده خانه را به یکی از شاهکارهای طراحی تبدیل کنید.











برترین ها: حمامی که در ادامه مطلب برایتان مثال زده ایم، نمونه بسیار زیبا از هنر کاشی‌کاری به سبک مدرن است. با الهام از این ترکیب می توانید حمام ساده خانه را به یکی از شاهکارهای طراحی تبدیل کنید.


1. کاشی‌های شادی‌آور



همان که در تصوی می بینید، در این حمام از دو نوع کاشی یک اندازه با شکل و قالب متفاوت استفاده شده است که نوعی درخشش و شادی خاصی به بیننده می بخشند. تم اصلی دیوارها و کابینت ها نیز سفید هستند. وان تخم‌مرغی زیبایی که در گوشه ای از حمام کار شده است نیز تناسب بیشتر با فضا دارد و جلوه و زیبایی به آن بخشیده است. نصب شیر آب وان روی زمین و در کنار وان باعث شده است تا بتوان از لبه های وان به عنوان تاقچه ای برای قرار دادن وسایل حمام بهره گرفت.

2. تجمع انباری‌ها



با اینکه این حمام زیبا اندازه خیلی بزرگی ندارد، اما فضای ذخیره زیادی در آن تعبیه شده است. این فضا در نتیجه کشوهای بزرگ و جادار، کمد حمام، کابینت های بلند و دیواری به وجود آمده است. همه کمد و کابینت های حمام سفید نقاشی شده اند که بسیار شیک و باکلاس است و باعث می شود تا فضا بزرگ تر از آنچه هست، دیده شود.

3. ایجاد تحول



وقتی شیر آب روشویی را در دل دیوار کار کنید، نه تنها تحولی در طراحی های کلاسیک ایجاد کرده اید، بلکه باعث زیبایی بیشتر و راحتی در تمیز کردن سینک نیز شده است. کابینتی که زیر سینک قرار دارد و برای قرار دادن بسیاری از وسایل حمام جا دارد.

4. تمیزکاری فوری




نصب شیرآلات دستشویی در دیوار این مزیت را دارد که بسیار سریع و بی مشکل می توان سینک و اطراف آن را شست و تمیز کرد. همیشه برای تمیز کردن سینک دستشویی، فضای پشت شیر آب سرش کلاه می روی از تمیز شدن دایم بی نصیب است. این باعث جرم گرفتن آن منطقه می شود. اما با نصب شیرآب در دیوار دیگر از این درد قدیمی راحت خواهد شد.

5. کاشی‌کاری به سبک قالی



کاشی های شش ضلعی موجود در این حمام در وسط اتاق کار شده و جلوه ای چون قالی به آن بخشیده است. حاشیه هایی که از همان کاشی در زمین کار شده اند در کنار سنگ های مرمر کف بسیار هنرمندانه چیده شده اند و تصور می کنید فرشی با طرح برجسته در حمام پهن است.

6. آرامش در حمام همانند اسپا



در قسمت دوش حمام همه دیوارها سفید کار شده اند و یک دوش آب گرم بزرگ نیز وجود دارد که آن را از دیگر بخش های حمام جدا می کند. در کنار دوش، صندلی حمام کار شده است و روی آن سنگ مشکی قرار داده شده است تا در تضاد به سفیدی دیوارها، بیشتر جلب توجه کند.

7. بارش باران



این دوش بخار بسیار زیبا به قدری بزرگ است که با باز کردن آب، گویا باران بر سرتان می بارد. وسایل و ابزارهای استفاده شده در این حمام همچون اسپاهای بیرون است که برای کسب آرامش و تمدد اعصاب به آنجا می روید.

8. روشنایی حمام



از دیگر مواردی که باید در مورد طراحی حمام رعایت کرد، نور و نورپردازی حمام است. مهتابی های باریک و کوچک که به صورت عمودی روی دیوارهای حمام نصب می شوند، به محیط جلوه زیادی می بخشد.

9. تزئین میز توالت



در برخی از حمام های بزرگ، بخشی به عنوان میزتوالت قرار دارد. برای زیباسازی این میز و کابینت زیر آنها در دوطرف آنها دو کمد دیواری بلند نصب کنید که از زمین تا سقف ادامه داشته باشند. برای کانتر آن نیز از سنگ مرمر رگه‌دار توسی استفاده کند. کمدها بهتر است سفید باشند تا در کنار موزاییک های طرح‌دار وشلوغ، به خوبی دیده شوند.
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایده ای نو برای سرویس بهداشتی؛گروه استودیو پسیفیک

ایده ای نو برای سرویس بهداشتی؛گروه استودیو پسیفیک





این سرویس های عمومی در میدان سینرژی Synergy در کوموتوتو Kumutoto واقع در یکی از سواحل شمالی ولینگتون است.همان اندازه که به جنبه های عملکردی کار مثل حفظ حریم،بهداشت و نظافت توجه شده به ظواهر کار هم اهمیت داده شده است.هدف این طراحی،ایجاد ساختاری تندیس گونه،فرمی مجسمه وار،پر بیننده و غیر معمول است که تکمیل کننده چشم انداز اطراف و ارزش محیط باشد.برای انکه ساختار از هر جهت قابل دیدن باشد از دو فرم کشیده طولی که به شکل بی قاعده ای چرخیده تشکیل شده است،به طوری که از زاویه دید افراد پیاده به راحتی قابل تشخیص بوده و تکمیل کننده محیط اطراف است.الگوی فرم ها برداشته شده از حیوانات دریایی خصوصا سخت پوستان است و حتی فرم به پوسته فسیل شده ای که گویا کشف و در آنجا قرار گرفته شباهت دارد. برای القای پوسته سخت در کنار آب بی نمک این منطقه،داخل فضا از پلکانی بسیار ملایم و صاف استفاده شده و لبه های کار شبیه لبه های قایق های کنار اسکله است.علاوه بر ایجاد فرمی جذاب و سرگرم کننده،این ایده آبزیان بی ربط به گذشته منطقه هم نیست،الهام از رودی که در گذشته از این محدوده عبور داشته است.
Kumutoto Toilets

Kumutoto Toilets

Kumutoto Toilets

Kumutoto Toilets

هرکدام از بخش بندی های فرم از یک سرویس بهداشتی مجزا تشکیل شده و هر دو سرویس یک سیستم شستشوی مشترک دارند.

Kumutoto Toilets

Kumutoto Toilets

Kumutoto Toilets

Kumutoto Toilets

plan

perspective

 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا