طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق کودک

وضعیت
موضوع بسته شده است.

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اصول طراحی اتاق کودک[/h]فرآیند رشد انسان ها، در کودکی، تأثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد. عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در 7 سال اول زندگی او شکل می گیرد، فرآیند رشد کودک در سال های اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است. فعالیت، به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک، رشد همه جانبه او را موجب می گردد. فضاهای مرتبط با فعالیت کودکان باید دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد فیزیکی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی آنان باشد. تحقق این امر از طریق به کارگیری المان های طراحی معماری ای که منطبق با شرایط جسمی و روانی کودک باشد امکان پذیر است.
طراحی اتاق کودک می بایست با روحیه کودکان در تطبیق باشد و باید طوری طراحی شود که تا مدرسه رفتن کوک مورد استفاده قرار گیرد از این رو در طراحی فضاهای کودکان، شناخت کودک اهمیتی خاص می یابد و از آنجائی که کودکان دنیای تخیلی خاص خویش را دارند، بسیاری از آنان در سنین زیر 7 سال دنیا را آن طور که باید باشد مجسم می کنند، نه آنگونه که هست و همین امر باعث می شود محیط کودکان آن فضائی نباشد که معمار بدون شناخت، آن را طراحی می کند؛ آنچنان که وقتی معماری بر نمود های سنتی زندگی از طریق تفاوت های مفهومی تأثیر می گذارد، بر خوردهایی مطرح می شود که قبل از آن به طور کامل پنهان بودند و این چنین است که آشکار و هویدا می شوند.
شکل کلی فضای معماری کودکان از عناصری منحصر بفرد، برجسته و آنچه بر انگیزنده احساسات وی است، سرچشمه می گیرد. اشکال خالص هندسی رفتار ادراکی کودک را مورد توجه قرار می دهند و اجازه نمی دهند تا مفاهیم گوناگون در جزئیات تصوری کودکانه مدفون بماند. نقاشی های کودکان نشان می دهد که کودکان در تصوراتشان، فضا را چگونه می بینند. آنها به طور دقیق و کامل، (به عنوان کاربر) فضا را قبول کرده و آن را با جزئیات در ترسیماتشان بیان می کنند، که خود مایه تعجب است.
کودکان معمولا دوست دارند در مورد اینکه که اتاقشان چگونه دیده می شود، بحث کنند. آنها اظهارات مهمی می نمایند و نظراتی در باره رنگ اتاق و دیوارها و مبلمان مناسب خود را بیان می کنند و می خواهند در مورد آنها تصمیم پذیری شود. بدینگونه کودکان فرضیه طراحان را قطعی خواهند کرد. این فرضیه اساس طراحی خواهد بود که تصور کودکانه، اشکال معماری و شاخص مخصوص به خود را بر می انگیزد، مثل آنچه که، اینگونه توسط کودک بیان می شود: شبیه به ماهی است، سر و چشم دارد، مثل قایق است اما بدون پارو.
اتاق کودک قلمروئی مخصوص به آنان است. آنجا برای آنان همچون جهان بزرگ تصور می شود آنان در آنجا به موسیقی گوش فرا می دهند، بازی می کنند، در رویاهای خود فرو می روند، کتاب می خوانند و از این رو کودک هواره در حال جنبش و جنبیدن است و دوست دارد کنجکاوی و کاوش را همراه با بازی در دنیای خود انجام دهد، بنابراین محیط اطرافش باید مطابق با فعل و انفعال درون کودک باشد و حواس و حس کنجکاوی او را بر انگیزد. از این رو بهترین فضا ها جهت کودکان می بایست، رنگارنگ، جاذب، پر مشغله و منظم، پر نشاط ولی با این حال آرامش بخش و در عین حال بی خطر باشد. نائل گشتن بدانها تنها به وسیله برنامه ریزی دقیق میسر خواهد بود. از این رو با مد نظر گرفتن المان های زیر خواهیم توانست در ایجاد محیطی مناسب و متناسب با حال و هوای آنان و هر آنچه در رشد و تعالی آنان تأثیر گذار است، فائق گردیم.
مشورت:
با کودک خود صبحت کنید و فعالیت های مورد علاقه او را بیابید و توجه نمائید او از چه چیزهائی لذت می برد. از صفات منحصر بفرد او به دقت مطلع شوید و بیابید که دوست دارد محیطش چگونه آراسته شود. کودکان باید کمک کنند تا محیط خود را بیا فرینند، بدین گونه آنها یاد می گیرند، مسئولیت پذیر بوده و برای به ثمر رساندن کیفیت استعداد و جودی خود کوشش نمایند.
مقیاس و مبلمان:
طراحی فضا ی منطبق با شرایط کودکان به طور قطع بستگی به شناخت کافی از ویژگی های رشد آنان دارد. خصوصیات جسمی و روانی کودکان در مراحل مختلف رشد، اساس برنامه ریزی فضا و طراحی برای آنان است. اندازه میز و صندلی، کمد های اسباب بازی و نیز ارتفاع مناسب دستگیره درها، دستشوئی ها، شیر ها و... ضروری است. اگر فضا و عناصر آن متناسب با اندازه های کودکان باشد، آن ها به سادگی می توانند از فضاها و وسایل مربوط به خود استفاده کنند. قطعات متنوع مبلمان، نیمکت، میز و صندلی، تابلوها، قفسه ها و غیره ای که با مقیاس و در حد و اندازه آنان ساخته می شود، اغلب برای هر بازی شکل ویژه ای بخود می گیرند.
تقسیمات فضا:
اتاق کودک باید به طریقی چند منظوره طراحی شود و از آنجائی که کودکان از اتاقشان برای بسیاری از فعالیت ها در کنار استراحت و خواب استفاده می کنند، تقسیمات و قلمرو های خاص و مشخص خود را طلب می کند. از قبیل فضائی برای مطالعه و بازی های مهیج و همچنین فضائی برای سرگرمی. فضای بازی باید در کنار فضای خواب و استراحت کودک و در ارتباط مناسب با آن طراحی شود. تجهیزات مورد نیاز در فضای بازی شامل: قفسه و صندلی، پارک کودک و.... است.
محدودیت ها:
کودک در این مرحله کنجکاو و بی باک است، تا آنجائی که آنها هیچگونه اطلاعی از خطر ندارند. از این رو با ایجاد قفسه ها نه تنها اشیائی مانند بطری و دارو در ارتفاعی مناسب و به دور از دست کودک در امان است بلکه محیط نیز نظمی دوچندان می یابد.
رنگ:
رنگ های روشن به چشم بچه ها با شکوه هستند. برای دیوارها از کاغذ دیواری رنگی و یا رنگ شاد استفاده کنید و رنگ و بافت را به آنها اضافه نمائید. می توانیم حریم ها و همچنین لبه های دیوار را مشخص و بر جسته نمائیم و ابرها و ستارگان را بر سقف اضافه نمائیم.
کودکان رنگ های تابناک و درخشنده را دوست دارند. اما شما می توانید با به کار بردن رنگ های شاد و تابناک در روی هر دیوار محدوهای رنگی را نیز معین کنید. رنگ های شاد و شفاف و آزاد، تصور کودکانه را بر می انگیزند و آنان را به آفرینش و خلاقیت را تشویق می کنند. همچنین پیدایش یا ظهور دیوارهای روشن از قبیل استفاده از کارکترهای کارتونی و مانند آن در دیوارهای اتاق های کوچک می تواند بسیار مفید باشد.
روشنائی:
فضاهائی با نور طبیعی و شفاف اثر مثبت بر کودکان دارند.به عبارت دیگر اتاق های تاریک با نور مصنوعی و نامناسب اثر منفی در پی خواهند داشت. از این رو گزیدن نحوه و میزان روشنائی در اتاق کودک اهمیتی بس مهم را ایفا می نماید و تأثیر مهمی در خواندن و نوشتن و ایجاد آرامش و تمرکز آنان دارد. نور مناسب فضا را جهت محیطی آرام و مناسب جهت مطالعه محصور می نماید. بررسی تأثیر میزان نور در شب نیز در روحیه آنان حائز اهمیت است.
پنجره ها:
پنجره و جهت آن در اتاق کودک اهمیتی ویژه دارد. از طریق آن نور شمالی به داخل می تابد و شادابی و سحرخیزی را به بار می آورد.
کودکان پنجره هایی را که در تقابل و مرتبه چشمانش است را بیشتر دوست می دارد، به طوری که ایشان مجبور نیستند برای نگاه کردن به خارج قد بکشند. از سوی دیگر کودکان از میان پنجره ها حرکت خورشید را دنبال می کنند تا زمانی که به محل مشخصی برسد و غروب کند، فعالیت های خود را خاتمه می دهند. در گرداگرد این عناصر کودکان بازی می کنند و از این طریق از تصوراتشان بهره می برند تا دنیای خودشان را بیافرینند. از این رو با ایجاد کنش و واکنش و ایجاد کنجکاوی خواهیم توانست کودک خود را به فکر فرو بریم. ایجاد کنش دنیای جدیدی را بر روی کودک خواهد گشود و او را در شناخت هر چه بیشتر پیرامون و دنیای پر رمز و راز خود تشویق خواهد نمود. آنچنان که که معماری و عناصرش برانگیزنده نیروی حرکتی و تشویقی خواهند بود و آن هنگام دیگر پایانی بر این باور نخواهد بود.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]هنر انتزاعی برای رنگ دادن به اتاق بچه ها[/h]​




با خلاقیت در استفاده از هنر نقاشی انتزاعی و رنگ های شاد و روشن، اتاق فرزندتان را زیبا کنید.










برترین ها: با خلاقیت در استفاده از هنر نقاشی انتزاعی و رنگ های شاد و روشن، اتاق فرزندتان را زیبا کنید.

شاید این طرح ها مانند تصاویر ماشین، حیوان، اسباب بازی یا چیزهای آشنایی که در بازار می بینید نباشند. ولی رنگ های شاد و طرح های خلاقانه آنها می تواند تأثیر جدید و خوشایندی در دکور اتاق فرزندتان ایجاد کند.

با این طرح ها روی دیوارهای اتاق فرزندتان از همان ابتدا او را با رنگ ها و طرح های مدرن آشنا کنید.

تصویری به نام هایدرا 2



رنگ های غنی و سایه های متنوع ما را به یاد زمین و مناظر زیبای دریایی می اندازند. از این تصویر مدل های مختلفی وجود دارد.

نقاشی اکریلیک به نام روزنه



همه بچه ها رنگین کمان را دوست دارند و از وجود رنگ های مختلف روی دیوار اتاقشان قطعاً استقبال می کنند.

صورتی، نیلی، زمردی



این بهترین جلوه برای یک اتاق دخترانه است. حتی به فضای اتاق کلاس می دهد.

باغچه شب



دخترها این نقاشی را برای دیوار اتاقشان می پسندند.

تصویر چشم انداز غروب




اگر دوست دارید در اتاقتان عنصری باشد که شما را به یاد روزهای آفتابی ساحل بیندازد، چنین چیزی انتخاب کنید.

تصویر انعکاس



برای اتاق هایی با زمینه سبز و صورتی، این تصویر جور درمی آید.

هنر انتزاعی تغییر 2



دختری دارید که طرح قلب را دوست دارد؟ این مدل طرح ها را انتخاب کنید. تابلویی از یک قلب و گلبرگ های بیشمار به دور آن، دیوار اتاق دخترتان را مزین می کند.

نقاشی اکریلیک و پاستل هامسا



این نقاشی درست مثل تماشای یک بعدازظهر بارانی از پشت پنجره است و رنگ های غنی آن به فضای اتاق شادی می بخشند.

تصویری از شفق



از فرزندانتان بپرسید وقتی به این نقاشی انتزاعی نگاه می کنند چه می بینند. یکی از بچه ها می گفت یک مرد و چند گل می بیند. شما چه می بینید؟

نقاشی شربت 2





از مد رنگ فسفری الهام بگیرید و با این طرح اتاق کودکتان را شاد کنید. رنگ آن بسیار روشن و جذاب است و روحیه تان را بالا می برد.

کلاژ



با این کلاژ به فرزندتان الهام ببخشید. بهتر نیست از کاردستی های هنری خود او برای تزئین اتاقش استفاده کنید؟

نقاشی هادریان



این نقاشی که مانند بلوک ساختمانی یا پارچه چهل تکه است، برای اتاق بچه مناسب است.

تابلوی چهل تکه



طرح چهل تکه معمولاً محبوب است و اگر اتاق فرزندتان خلوت است یا می خواهید طرح و رنگ بیشتری وارد آن کنید، از این طرح استفاده کنید.

نقاشی آبرنگی



این نقاشی ما را یاد نقاشی های آبرنگی می اندازد که در تابستان در کلاس های نقاشی می کشیدیم.

تصویر هنری به سوی آفتاب



این اثر هنری نیز الهامبخش است و پالت رنگی شگفت انگیزی دارد. رنگ های آن حسی جادویی دارند.

نقاشی با فاصله



رنگ آبی سیر بسیار زیباست و با هر رنگی جور درمی آید. با قرمز، نارنجی، آبی، سبز، زرد و حتی بنفش.

تصویر سرگرمی 2



بچه ها فکر می کنند این اکلیل یا کاغذ شادی است و البته باید گفت طرح زیبا و سرگرم کننده ای برای مهمانی جشن تولد است.

تصویر ترانه تابستانی



با این تصویر، آبی آسمان را به اتاق فرزندتان بیاورید. چشم اندازی شگفت انگیز این نقاشی ما را یا نقاشی های رنگارنگ کاندینسکی می اندازد، ولی این یکی مقرون به صرفه تر است.

تصویر پر پرنده



بچه ها شاید این تصویر را به پر رنگین پرنده تشبیه کنند و البته حق با آنهاست و این بهترین شرح از این تصویر است.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] اتاق بازی رویایی برای کودکان [/h]




این ایده ها برای خانه های مناسب هستند که حیات و زمین بازی برای کودکان ندارند. داخل خانه نیز فضای کافی برای اختصاص دادن به بازی کودکان وجود ندارد. بنابراین باید کمی خلاقیت به خرج داد و از فضای کم، بهترین استفاده را برد.










برترین ها: این ایده ها برای خانه های مناسب هستند که حیات و زمین بازی برای کودکان ندارند. داخل خانه نیز فضای کافی برای اختصاص دادن به بازی کودکان وجود ندارد. بنابراین باید کمی خلاقیت به خرج داد و از فضای کم، بهترین استفاده را برد. برای اینکه کمی ایده در ذهنتان جرقه بزند بد نیست به فضاهایی که افراد گوناگون برای فرزندان خود اختصاص داده اند نگاهی بیندازید.

فرانک لیولد رایت، فضایی فوق العاده زیبا و البته بزرگ برای فرزندان خود ساخته است. مکانی با سقف گنبدی و پنجره های بزرگ در دو طرف. همه فضای اتاق از چوب است. کودک می تواند در آن به راحتی فوتبال، بسکتبال و .. بازی کند و از زمین بازی خود نهایت لذت را ببرد.

شارون و پیتر نیز مکان جالبی برای فرزند خود ایجاد کرده اند. آنها عقیده دارند کودک باید اتاقی داشته باشد که بتواند به راحتی ادعا کند کاملا شخصی و مخصوص او ساخته شده است. یکی از بهترین روش ها برای اینکه فضای بازی کودک دقیقا به دلخواه او باشد این است که با خود او هم صحبت و مشورت و به علاقه مندی هایش توجه کنید.

1. ساخت فضای کوچک در اتاق بزرگ

شاید اتاق بزرگ با سقف بلند برای اتاق بازی کودکان چندان نرمال به نظر نرسد اما ایده بدی نیست. می توانید اتاق را از سقف بزرگ کنید. با این کار کودک دوست دارد بیشتر زمان خود در خانه سپری کند و حوصله اش هم سر نمی رود. در نتیجه به جان شما هم غر نمی زند. در ضمن، نگران یادگرفتن کارهای زشت و حرف های بی ادبی هم نخواهید بود.




2. استفاده از کف به عنوان زمین بازی

بچه ها همیشه دوست دارند روی زمین بازی کنند. به همین منظور، بهتر است طرح ها و شکل های مختلف با رنگ و جنس های متفاوت برای زمین بازی او در نظر بگیرید. به طور مثال، در گوشه ای یک دایره بکشید تا فرزند شما و دوستان او با هم در آنجا دور هم جمع شوند و بازی کنند.




3. کمد پیش ساخته هم می تواند زمین بازی باشد

کودکان اصولا وسایل بسیاری در اتاق خود دارند و این وسایل باید در مکانی جمع و انبار شوند. اگر خانه برای خودتان است و می توانید تغییرات دلخواه را در آن ایجاد کنید، یکی از ایده های خلاقانه استفاده از دیوارها و کمدهای پیش ساخته ای است که می توانید به راحتی آنها را جابه جا کنید. اگر این دیوارها طرح های جالبی هم داشته باشند که چه بهتر. به این طریق حتی می توانید ذوق هنری کودک را تحریک کنید و شاید دوست داشته باشد در آینده معمار یا طراح شود. داخل این کمدها می توانید انواع وسایل بازی کودک را جمع کنید و اتاق را از به هم ریختگی بیرون بیاورید.




4. نظر کودک را جویا شوید

شاید به نظر خودتان رنگ صورتی یا ارغوانی برای دیوارهای اتاق مناسب باشند. یا مثلا آبی پررنگ خوب باشد. ما بهتر است از خود کودک هم نظر بپرسید. او می خواهد در این اتاق بازی کند و چه بهتر که خودش هم در مورد رنگ دیوارهای اتاقش نظر بدهد. با این کار اعتماد به نفس کودک را نیز تقویت می کنید و احساس ارزشمند بودن پیدا می کند.


5. رنگ را قهرمان ایده های خود کنید

هرگز ذهن خود را به رنگ های طبیعی و خنثی محدود نکنید. انتخاب رنگ کاملا سلیقه ای است و شاید برخی از افراد رنگ منتخب شما را دوست نداشته باشند. رنگ چیزی نیست که دیگر نتوانید آن را تغییر دهید. هر زمان احساس کردید مناسب نیست و دلتان را زد، آن را تغییر دهید. اگر کودک، رنگی انتخاب کرد که خیلی جالب نبود، سعی کنید با آن کنار بیایید.




6. به اتاق شکل و داستان بدهید

چرا نباید اتاق را به شکل آسمان که ابرها در آن دیده می شوند، درست کرد؟ چرا نباید در را طوری درست کرد که از داخل آن بیرون قابل تماشا باشد؟ اینکه اتاق کودک را به بهترین محل برای بازی و سرگرمی تبدیل کنید، خوب است از میان داستان ها ایده هایی را بیرون بکشید و در دکور اتاق اعمال کنید. اجازه دهید دکور اتاق با کودک حرف بزند.




7. اتاق نشیمن

در اتاق نشیمن که بزرگ است و همه اعضای خانواده از آن استفاده می کنند، می توانید مکان هایی را به کودک و تفریحات او اختصاص دهید. به طور مثال، در گوشه ای از اتاق نیمکتی برای مطالعه کودک قرار دهید. حتی می توانید تغییرات دکوراسیونی هم در آن ایجاد کنید. به طور مثال، طرح، گرافیک، رنگ، طبقه، صندلی، نور و ... همه مواردی هستند که با کمک آنها می توانید گوشه ای از اتاق نشیمن رابه محل بازی کودک تبدیل کنید.





8. پایین بروید

زیرزمین خانه را نیز می توانید به اتاق بازی کودک تبدیل کنید. یا اتاق های پایین یا اتاقک های بالای پشت بام هر دو مکان هایی هستند که می توانید به عنوان اتاق بازی کودک از آنها استفاده کنید. اگر بودجه دارید، دیوارهای اتاق را شیشه ای کنید تا کودک بتواند منظره بیرون را به خوبی ببیند. در چنین فضایی کودک احساس تنهایی نمی کند زیرا در محلی امن، به بیرون هم دید دارد.





9. بالا بروید

از دیگر ایده های بسیار جالب و خلاقانه برای اتاق کودک این است حس صعود و بالا رفتن را در وجود او پرورش دهید. برای این منظور، می توانید از نردبام، پله های فلزی کار شده در دیوار و ... استفاده کنید. البته این کار به طراح اتاق کودک نیاز دارد تا با توجه به فضا، تخت و وسایل لازم را بسازد و در فضا اجرا کند. به طور مثال، پله هایی که برای رسیدن به تخت انتخاب می کنید را می توان طوری ساخت که کشو یا صندوقی برای ذخیره وسایل بازی یا کفش و لباس او نیز باشد. یا مثلا در گوشه ای از بالای در می توانید فضایی همچون تراس برای او بسازید که آن بالا برای خودش حسابی بازی کند.




10. ساخت مخفیگاه

بهترین اتاق برای کودک، اتاقی است که خلاقیت او را پرورش می دهد. اگر فضای کافی دارید و می توانید یک اتاق کامل را به او اختصاص دهید که هیچ، اما اگر این طور نیست، یک گوشه از هال را به کودک و وسایلش اختصاص دهید. به طور مثال، قلعه ای چوبی برای او بسازید و بالای آن فضایی درست کنید که کودک بتواند از نردبان کنار قلعه بالا برود و خودش را مثلا مخفی کند.

 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

اتاق خوابهای دخترانه





































































































































منبع:پرشين استار
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] دکوراسیون اتاق خواب دختربچه‌ها [/h]




اتاق دختربچه ها اصولا خیلی تنوع ندارد. تقریبا همه آنها روتختی های گل دار و دیوارهایی به رنگ روشن دارند. اما در اینجا چند ایده جالب مطرح کرده ایم که باعث تنوع بخشیدن به فضا می شود.











برترین ها: اتاق دختربچه ها اصولا خیلی تنوع ندارد. تقریبا همه آنها روتختی های گل دار و دیوارهایی به رنگ روشن دارند. اما در اینجا چند ایده جالب مطرح کرده ایم که باعث تنوع بخشیدن به فضا می شود.




جادوی سفیدی

برای زیبایی بیشتر اتاق دختر خود بهتر است رنگ سفید را به عنوان زمینه اصلی دیوارها و مبلمان انتخاب کنید. حتی پرده های اتاق را نیز سفید انتخاب کنید. حتی می توانید در استفاده از این رنگ اغراق کنید و به همه جای اتاق رنگ پاکی و پاکیزگی بپاشید. این رنگ باعث می شود اتاق بسیار مرتب و تمیزتر هم دیده شود. برای خودنمایی سفید از چند عنصر رنگ با رنگ های گرم و زیبا می توانید استفاده کنید.






طرح های گل‌دار

اضافه کردن پارچه های گل‌دار یا طرح‌دار به تاج تخت کودکان باعث می شود تا اتاق کاملا شخصی دیده شود. به طور مثال، رنگ سبز کمرنگ دیوارها در کنار پارچه گلدار قرمز ترکیب جالبی با یکدیگر می سازند. بقیه وسایل اتاق را نیز به گونه ای انتخاب کنید که از کودکی تا نوجوانی فرزندتان را ساپورت کند.






فضای متحد

اضافه کردن وسایل تزئینی ویژه برای هر تختی در اتاق های مشترک باعث جدا شدن آنها از هم می شود. برای اینکه تخت های داخل یک اتاق هماهنگی لازم را با هم داشته باشند از روتختی و طرح یکسان برای آنها استفاده کنید. اما برای تشخیص بهتر است رنگ آنها با هم فرق داشته باشد. برای اتاق های مشترک اگر دیوارها رنگ خنثی داشته باشند بهتر است.






رنگ آکوا

رنگ فیروزه ای برای اتاق دختربچه ای که همه وسایل سفید هستند بسیار انتخاب مناسبی است. می توانید کف اتاق را نیز طرح چوب انتخاب کنید تا زیبایی آن تکمیل شود. وسایل دکوری سیاه و سفید همچون گلدان ها یا پاپیون های راه راه کنار تخت به این دکوراسیون می آیند.






بهره گرفتن از طرح و بافت

همه اتاق ها به طرح و بافت نیاز دارند. به طور مثال، در این اتاق یکی از دیوارها با کاغذدیواری صورتی گلدار و دیوار دیگر به رنگ لیمویی تزئین شده اند. بالش های رنگی به زیبایی طرح و رنگ دیوارهای کمک بسیاری می کند.






فضای شبیه سیرک

می توانید اتاق دختربچه خود را همچون چادر سیرک تزئین کنید. در چنین اتاق شادی به طور مثال می توانید یکی از پیراهن های زیبای فرزند خود را از سقف آویزان و سقف را همچون چادر سیرک به طور راه راه رنگ آمیزی کنید. تخته های کلاسیکی که چهار دیرک در چهارگوشه خود دارند نیز برای این ایده مناسب هستند. میز، صندلی و دیگر وسایل اتاق را می توانید با بزرگ تر شدن کودک تغییر دهید.






گل های شاد

استفاده از رنگ های صورتی تیره برای فضای اطراف تختخواب ایده خوبی است. برای اینکه فضا بیش از این دخترانه شود می توانید از طرح گل های درشت تیره روی زمینه صورتی استفاده کنید. برای ایجاد تضاد در اتاق هم می توانید از رنگ آبی مایل به شبز بهره بگیرید.






کاملا دخترانه

از دیوارهای صورتی گرفته تا تختخواب گلدار و چراغ خواب، همه فضای این اتاق دخترانه است. پارچه های گلدار مبلمان و روتختی در کنار پرده های سفید باعث لطافت فضا شده اند.






ایجاد فضای ذخیره

می توانید اتاق کوچک دختر کوچک خود را به انباری داخلی تبدیل کنید. برای این منظور باید همه وسایل و مبلمان اتاق او را با جای ذخیره بیشتر انتخاب کنید. به طور مثال، تختی انتخاب کنید که کشوهایی برای انبار وسایل دارد. یا کابینت و کمدهایی در اتاق قرار دهید که همه وسایل فرزندتان در آنها جمع شوند. اگر باز هم جا کم داشتید می توانید از کمدهای حاضری و زیبا برای جا دادن لباس، کفش و اسباب بازی های او استفاده کنید.






ادغام سبک ها

پارچه توری نازکی را از بالای تخت کودک آویزان کنید تا همچون تخت های قدیمی به نظر برسد. تخت را نیز در گوشه اتاق قرار دهید. ترجیحا دیوار را با رنگ های خنثی نقاشی کنید و روتختی های طرح داری انتخاب کنید که با رنگ وسایل و دیوار تناسب دارند.






فیروزه ای برای دوقلوها

رنگ های فیروزه ای، نارنجی و صورتی در این اتاق خودنمایی می کنند. با نقاشی دیوار ها به رنگ فیروزه ای بهتر است پرده ها و چراغ خواب دخترها را به رنگ صورتی انتخاب کنید تا ترکیب زیبایی تشکیل دهند. برای روتختی هم از انواع گل دار با رنگ نارجی استفاده کنید تا به فضای اتاق گرمای لازم را ببخشد.






نامحدود و زیبا

رنگ های ملایم و طرح های کلاسیک محدودیت زمانی ندارند و می توان برای سال ها متمادی از آن استفاده کرد. دیوارهایی با رنگ های خنثی و پرده ها و تخت خواب طرح‌دار برای این منظور مناسب هستند.






اتاقی شاد برای بازی

اگر می خواهیددخترتان فضای کافی برای بازی داشته باشد تخت او را به دیوار بچسبانید. اسباب بازی ها و عروسک های او را نیز در سبدها و سطل هایی که به زیبایی تزئین شده در گوشه اتاق قرار دهید تاهم دم دست باشند و هم اتاق را از به هم ریختگی نجات دهد.






قفسه ای برای مرتب سازی

می توانید از کتابخانه های قدیمی به عنوان قفسه ای برای جمع آوری وسایل دختر بچه خود استفاده کنید. آن را تمیز رنگ آمیزی کنید و همه کتاب ها و وسایل بازی را در قفسه ها و داخل سبدهای زیبا روی طبقات کتابخانه قرار دهید. طبقه بالایی را با قاب عکس و وسایل دکوری تزئین کنید.
 

multiman

عضو جدید
دخترها هميشه دوست دارند اتاق خوابشون شبيه روياهاشون باشد.طراحان، اتاق آرامش بخش را براي دخترها مناسب تر می دانند.

برخي از ويژگي هاي طراحي اتاق خواب آرامش بخش براي دختران عاطفي
1-مدرن
2- ساده
3-ترکيبي از مدرن و ساده.
دخترها هميشه دوست دارند اتاق خوابشون شخصيتشون را نشون بده و هرکسي با نگاه کردن به آن به طرز فکر اونا پي ببره

امروزه اکثريت دختران دوست دارند اتاق خواب مدرن داشته باشند، اتاقی که همه رامسحور خود سازد

otdd(1).jpg

otdd1.jpg
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
اتاق‌های رنگارنگ برای کودکان

اتاق‌های رنگارنگ برای کودکان

اتاق‌های رنگارنگ برای کودکان

اولین کاری باید انجام دهید این است که رنگ سفید و رنگ‌های خسته کننده و خنثی را از روی دیوارها پاک کنید و رنگ‌های شاد و زیبا را برای اتاق کودکتان در نظر بگیرید.


آرامش رنگ آبی:



رنگ ٱبی سرد، نقاشی دوزیستان و نیزارها و ابرها روی دیوار سراسر اتاق را از قاب‌های مختلف و هنری بی‌نیاز می‌کند. فرزند شما با داشتن این اتاق تمایلی به بیرون رفتن از خانه پیدا نخواهد کرد!


تمام رنگ‌های رنگین کمان:



رنگ سبز زنده و با طراوت سرتاسر دیوارهای اتاق را پوشانده است و این اتاق را مناسب یک دختر دبستانی ساخته است. در پائین تخت زیبا و منحصر بفرد یک کشوی متحرک قرار گرفته که دسترسی به آن را برای دختر کوچولو راحت می سازد و سایبان زیبا و رنگارنگ بالای تخت که بارش ربان‌های پارچه‌ای می باشد به زیبایی فضا کمک کرده است.


فضای رقابت:



فضای کمدی لبخند را به ارمغان می‌آورد. تقریبا تمام رنگ‌های رنگین‌کمان در این تخت خواب بکار برده شده است که در کنار رنگ فیروزه‌ای دیوار خودنمایی می‌کنند رنگ‌های موجود در روتختی و بالشتک‌ها در قاب‌های بالای تخت هم تکرار شده‌اند.


قرمز، سفید و لاجوردی:



خطوط راه را ه تقریبا در تمام اتاق به کار برده شده است: دیوارها،‌ بالش، روتختی، پنجره و حتی تخت دیواری. رنگ‌های بکار برده شده در این اتاق انتخاب بسیار ماهرانه‌ای بوده است که هر پسر بچه‌ای را به خود جذب خواهد کرد.


آبی و نارنجی:



پوشش این دیوار با رنگ آبی دریانوردی می باشد. این رنگ در کنار رنگ نارنجی با طرح‌های راه‌راه آبی در روی تخت اتاق را اسپرت می سازد که براای هر پسر نوجوانی عالی و جذاب می‌باشد.


اتاق دزدان دریایی برای دو نفر:



جزئیات دریانوردی این اتاق را منحصر به فرد و زیبا ساخته است و برای پسربچه‌ها می‌تواند جذاب باشد و وجود دو تخت خواب به شکل قایق اتاق را بسیار جذاب ساخته است.


رنگ‌های شاد و دخترانه:



رنگ‌های زرد، قرمز و صورتی این اتاق را تشکیل می‌دهند. اتاق زرد رنگ با طرح گلدار و یک تخت بزرگ شاهانه برای هر دختر نوجوانی جذاب و مطلوب می‌باشد.


دیوارها با نوارهای پهن:



طرح غالب در این اتاق طرح راه راه و رنگ غالب رنگ‌های گرمی چون زرد، قرمز و نارنجی می‌باشد. این رنگ‌های شاد وفریبنده و این تخت و دکوراسیون شاهانه مورد پسند هر دختر خانم کوچکی می باشد.


اتاق ورزشکاران:



این اتاق با دیوارهای آبی و سبز رنگ و وسایل ورزشی برای یک پسر نوجوان مناسب است دراین فضا به طرزی زیبا و هوشمندانه از بیشتر رنگها در قسمت‌های مختلف اتاق استفاده شده است.


زندگی در جنگل:


این اتاق جالب که الهام گرفته از زندگی در فضای باز می باشد، که برای دو کودک مناسب است. تخت و وسایل از منابع طبیعی تهیه شده و دیوارهای سبز رنگ جنگل و فضای باز را تداعی می‌کند. در این اتاق باید مواظب حضور خرس‌ها هم بود!!
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
10 تاج تخت زیبا و منحصر به فرد برای اتاق کودک

10 تاج تخت زیبا و منحصر به فرد برای اتاق کودک

10 تاج تخت زیبا و منحصر به فرد برای اتاق کودک



یکی از این مدلهای تاج تخت را برای کودکتان انتخاب و تهیه کنید. ما به شما قول می دهیم که او را خوشحال خواهید ساخت. بهتر نیست از او هم کمک بگیرید؟!


1. عروسک های ساده و زیبا:

برای تهیه این تاج تخت ساده به چند تکه مکعب چوبی، پیچ و مهره، یک ورق فلزی. عروسکها از یک ورق پلاستیکی قرمز رنگ شیاردار تهیه شده است.
طرز تهیه این تاج تخت جالب به این صورت است که 4 نوار فلزی که با درل در کناره ها و وسط سوراخ شده است را مطابق شکل به مکعب‌های چوبی متصل می کنید. عروسک ها را به صورت متصل روی یک ورقه پلاستیکی برش دهید و از روی دستان عروسکها تا کنید و به شکل زیگزاگ مانند تصویر تا زنید و آنرا بین دو نوار فلزی جا دهید. با استفاده از مکعب های چوبی می‌توانید این تاج تخت جالب و ساده را به دیوار متصل کنید.


2. مناسب برای پرنسس های کوچولو:


این تاج تخت بزرگ بسیار مناسب است برای دخترخانم‌های کوچکی که به بازیها و فیلمهای پرنسس‌ها علاقه دارند. برای داشتن ظاهری شاهانه به تاج تخت، در قسمت بالای آن حالتی کنگره‌دار در نظر گرفته شده که الهامی از قلعه‌های پادشاهان می‌باشد.


3. تاج تختی راحت و دوستانه:

این تاج شبیه بالشتکهای بسیار بزرگ می باشد که نرم و پرزدار می باشد. دیگر این تاج شبیه بالشتکهای بسیار بزرگ می‌باشد که نرم و پرزدار می‌باشد. دیگر شما لازم نیست نگران پرشهای و بازیهای کودکتان روی تخت باشید‍!


4. تاج تختی از کلمات:

این هم آبگوشتی از کلمات مختلف برای دوقلوهای شما!! شما می توانید از تابلوهای بی‌مصرف یا حراج‌ها و وسایل دست دوم این حروف را تهیه کنید و یا خودتان قطعات چوبی را به شکل حروف دلخواهتان برش دهید و رنگ کنید.


5. انباری صاف و بزرگ:


این تاج تخت بزرگ و مدرن برای پسر شما که دارای وسایل تزئینی برای نمایش می باشد بسیار مناسب است.


6. تاج تخت سبز:



این تاج تخت منحصر به فرد از تنگهای پلاستیکی ازران قیمت تهیه شده است که این تاج تخت بسیار مناسب است برای کودکانی که به گیاهان و بازیهای بیرون از خانه علاقمند هستند.
برای تهیه این تاج تخت زیبا شما باید یک سیم را در زیر برامدگی لبه تنگ پیچیده و دو سمت سیم را به هم محکم کنید و سپس به شکل یک حلقه در آورید این حلقه را به میخی که به دیوار زده‌اید متصل کنید و داخل تنگ را با گیاهان دلخواهتان پر کنید.


7. تاج تختی برای مسافر کوچولو:

شبها کودکتان می‌تواند با این رویا که در آینده به کدام قسمت کره زمین مسافرت کند به خوابی خوش فرو رود. طرز ساخت این تاج تخت خلاقانه به این صورت است که در ابتدا نقشه‌های دلخواهتان را بهم بچسبانید و با چسب چوب روی یک تاج تخت قدیمی بچسبانید و سپس اجازه دهید تا کاملا خشک شود.


8. تاج تختی از نوشته ها:


برای تهیه این تاج تخت جالب یک نوشته زیبا از یک کتاب را انتخاب کنید و آن را با خطی شاد و رنگارنگ روی دیوار که هماهنگ با دیگر وسایل اتاق است بنویسید.


9. تاجی تختی به شکل کتابخانه:


این تاج تخت فلزی بسیار مناسب است برای نگهداری کتابها و وسایل ورزشی و یادگاری‌های باارزش کودک شما. نوار موجدار وسط کتابخانه نمایی جالب به این تاج تخت داده است.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
چگونه یک کمد برای وسایل بازی بچه ها ایجاد کنیم؟

چگونه یک کمد برای وسایل بازی بچه ها ایجاد کنیم؟

چگونه یک کمد برای وسایل بازی بچه ها ایجاد کنیم؟


کمد بچه‌های معمولا همیشه احتیاج به تمیز کردن دارد . کمد آنها همیشه ریخت و پاش است ، جوراب‌های ، کفش‌های شان هر روز در یک جای کمد است . لباس‌هایی را که پوشیده اند و کثیف می‌باشد را در ماشین لباس شویی نمی‌گذارند ، باز هم بعد از لباس عوص کردن آنها را در کمدشان می‌گذارند . به همین دلیل مادران برای تمیز کردن کمد بچه‌های همیشه مشکل دارند و از بی سلیقگی بچه‌های شکایت دارند .

آویز پارچه ای هوشمندانه:
شما می‌توانید کمد بچه‌های را مانند کمدی که در شکل زیر آورده شده است درست کنید


این ترتیب کمد و ستون‌هایی را که به درب کمد آویخته اید کمک بسیاری به شما می‌کنید به بچه‌های بگویید هر یک از این ستون‌های مخصوص کاری می‌باشد مثلا یکی از ستون‌های را برای جوراب‌های شان قرار دهید ، ستون دیگر را برای لباس زیر شان ، ستون دیگر را برای کلاه‌های که بر سرشان می‌گذارند ، و همین طور می‌توان ستون‌های را تقسیم کنید ، وسایل یا پوشاک‌های مختلفی را در آنها قرار دهید .

2-کمد بسازید:
اگر مکانی را که برای کمد فرزندتان می‌خواهید اختصاص دهید کوچک می‌باشد توصیه می‌شود از کمدی که در شکل زیر آورده شده است و شرایط آن را برایتان توضیح می‌دهیم :

مانند شکل زیر یک پرده ی نیز در جلوی آن نصب کنید تا دیده نشود در عین این که داخل کمدتان کاملا زیبا می‌باشد ، هم از فضای جاری بهترین استفاده را کرده اید و هم این که کمد زیبایی را برای فرزندتان درست کرده اید .
شما می‌توانید در این ناحیه ی قفسه‌های را با چوب درست کنید و در این مکان قرار دهید تا بچه ی شما بتواند به راحتی وسایلبش را داخل آن قرار دهد و همین طور می‌توانید قسمتی را برای او اختصاص دهید که لباس‌هایش را به چوب لباسی آویزان کند .

3-یک کمد هوشمندانه قابل جابجایی:
اگر شما منزلتان دارای کمد دیواری‌های بسیاری است و یک یا دو تا از این کمد دیواری‌های را نیاز ندارید می‌توانید از این کمد دیواری‌های استقاده کنید و تغییر کاربری دهید تا مانند شکل زیر یک کمد زیبا برای فرزندتان بسازید تنها با جا به جا کردن حای قفسه‌های و همین طور با استفاده از رنگ‌های شادی که آنها را به کار می‌برید می‌توانید یک کمد کاملا زیبا را برای فرزندتان برقرار کنید زیرا با رنگ‌های شادی که به کار می‌برید باعث می‌شود فرزندتان از این کمد استقبال بیشتری را انجام دهد بخصوص این که رنگی را استفاده کنید که او دوست دارد مسلما شادی و حوشحالی فرزندتان دو چندان حواهد شد .


4-کاربری جدید برای کمدهایی با یک در:
گاهی نیز پیش می‌آید که در منزل تان شما یک کمد دیواری تک در یک گوشه از منزل تان دارید و نمی دانید چگونه از آن استفاده کنید ، ما برای شما راه حلی داریم :

در این کمدهای تک شما می‌توانید کاری مانند شکل زیر را پیاده سازید ، شما می‌توانید از قفسه‌های آماده ای که در شکل زیر آمده است استفاده کنید و به درب کمد آویزان شده است استفاده نمایید ، برای مثال شما می‌توانید کفش‌های تان را در این قسمت قرار دهید زیرا معمولا کفش‌های در کمد جا و فضای زیادی را اشغال می‌کنند و خاتم‌های از این موضوع شکایت دارند ، البته توصیه می‌شود که این قسمت را زیاد سنگین نکنید ، زیرا اگر زیادی سنگین شود باعث سقط مداوم وسایلی می‌شود که به این ناحیه ی آویخته اید .
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
یک اتاق زیبا برای یک نوزاد کوچولو

یک اتاق زیبا برای یک نوزاد کوچولو

یک اتاق زیبا برای یک نوزاد کوچولو


اگر منتظر ورود یک عضو جدید هستید!؟ اگر به دنبال یک دکوراسیون عالی برای نوزادتان می باشید!؟ اگر فضای خانه شما برای قراردادن وسایل شیرخواتان کم است!؟ این مطلب را حتما بخوانید. اغلب کوچکترین اتاق را به شیرخوار اختصاص می‌دهند، این اتاق هم، بسیار کوچک است. ببینید که چطور از این اتاق کوچک استفاده شده است تا تمام امکانات در اتاق وجود داشته باشد. از تمام گوشه‌ها به بهترین نحو استفاده شده و یک فضای جالب و زیبا ایجاد شده است.

1. زیبا و جادار:


شما مجبورید در یک اتاق تمام وسایل مورد نیاز را جای دهید، این طراح از تمام زاویه‌ها استفاده کرده است. در این گوشه از اتاق یک تخت مناسب نوزاد قرار داده شده. رنگ سفید آن باعث بزرگ جلوه دادن اتاق می‌شود و استفاده از دایره‌های متعدد روی آن که در سراسر اتاق هم دیده می‌شود اتاق را به شکلی مدرن و جالب درآورده است.

2. آویزهایی منحصر به فرد:


آویزهای بالای تخت هم به زیبایی فضا کمک کرده و هم صورتی از منظومه شمسی را در بالای تخت نشان داده است که برای سرگرمی کودک هم مفید می‌باشد.
3. ریلی از تصاویر:


ارزش فضای 3 اینچی را هم در فضا دست کم نگیرید؛ مانند این اتاق که طراح از این فضا برای قرار دادن قابهای زیبا کمک گرفته است. این تصاویر کاغذی زیبا روی برآمدگی نوار دیوار قرار گرفته است، شما می‌توانید از این فضاها برای قرار دادن کارهای هنری، زلمزیمبوها و نورها استفاده کنید.
4. انبارهای پنهان:


در زیر تخت فضای موجود است که به نظر بی استفاده می‌باشد، اما در واقع یک فضای درجه یک دراین زیر وجود دارد. اگر شما به دنبال فضایی برای لباسهای فصلهای آینده یا بی استفاده هستید؛ این فضا به شما کمک زیادی خواهد کرد. شما می‌توانید از جعبه‌های متعدد برای انبار کردن وسایلتان استفاده کنید و آنها را در زیر تخت قرار دهید و با یک پارچه ساده آنها را مخفی کنید تا منظره زیبای اتاق کودکتان را خراب نکند.
5. یک گوشه دیگر:


در این فضا یک صندلی همه کاره برای زمانهای خیالپردازی‌های شما با کودکتان تعبیه شده است و قابهای زیبای دیگری هم روی برآمدگی قرار داده شده، طراح به هر صورتی از تمام زوایا و فضاها استفاده کرده است.
6. یک همه کاره جالب:


اگر شما به دنبال یک صندلی راکر می‌باشید که در مواقعی که می‌خواهید کودکتان را بخوابانید از آن استفاده کنید؛ این نوع صندلی‌ها تمام نیاز شما را بر آورده می‌سازد. این صندلی با پشتی متحرک خود و پایه‌های متحرکش می‌تواند نیازهای شما را برطرف سازد بدون آنکه فضای زیادی را اشغال کند.

7. همیاری طبقات:



دراین طبقات از سوار شدن دو شکل L مانند برای ایجاد یک فضای جالب استفاده شده است، شما می‌توانید در این گونه فضاها برای قرار دادن کتاب داستان درکنار صندلی و یا دوستهای کودکتان و یا حتی شیشه شیر کودکتان استفاده کنید.

8. فرش زیر پا:



اگر شما به دنبال یک فرش مناسب برای اتاق کودکتان می‌باشید، آن را از نوع کرکی و نرم و ضخیم انتخاب کنید. یک طرح ساده با نقشهای بزرگ با رنگی یکدست به بزرگ جلوه دادن اتاق کمک می‌کند و یک فرش چند رنگ فضا را آشفته و بی نظم جلوه می‌دهد. این فرش آبی مانند یک استخر دیوارهای اتاق را در خود منعکس می‌کند و به زیبایی و بزرگی فضا کمک بسیار کرده است.

9. گوشه ای دیگر از اتاق:


یک صفحه کرباسی جادار برای قرار دادن کهنه‌ها روی دیوار قرار گرفته است در پشت آن یک صفحه دیگر با سوراخ‌های متعدد برای بازوهای نگه دارنده قرار گرفته در پایین آن یک میز تعویض فضا را پر کرده است که در زیر آن فضاهای متعددی مانند کشو‌ها و کمد وجود دارد شما می‌توانید هر آنچه که می‌خواهید در این فضا قرار دهید پتو و لحاف و کهنه بچه و حتی یک دستگاه بخور بزرگ.
10. تخته میخ کوب:


این تخته سوراخ دار یک تخته تزیینی و کاربردی می‌باشد که با آویزان کردن وسایل مورد نظر رنگارنگ می‌شود شما حتی می‌توانید از آن برای آویزان کردن یادگاری‌ها و کارهای هنری هم استفاده کنید.
11. فضایی برای قراردادن لباسها:


دراین فضا مکعبهای متعدد و دو ریل برای قراردادن لباسها تعبیه شده است که در پشت یک در مخفی خواهند شد و با رنگ کردن دیوار آن به رنگ آبی به زیبایی فضا کمک شده است. با استفاده ازجعبه‌های متعدد با رنگهای هماهنگ فضا را زیباتر خواهید ساخت اگر شما چنین فضایی در اختیار ندارید می‌توانید از یک کمد لباس استفاده کنید و یا از یک پرده زیبا برای پنهان ساختن آن کمک بگیرید.
12. میله دوتایی:


اگر شما ارتفاع مناسب برای دو سطح کردن فضا را در اختیار ندارید می‌توانید با فاصله کوتاه از یکدیگر مطابق شکل میله را به دیواره کمد وصل کنید کیله اولی عقبتر و میله بعدی جلوتر نصب شود تا تمام فضا قابل استفاده شود.
13. کشوها و طبقات:


در کشوها می‌توان هر آنچه مطلوب شماست انبار کنید اما در طبقات برای حفظ زیبایی فضا نمی توان به صورت انبارهای کوچک از این فضاها استفاده کرد برای این منظور شما می‌توانید از جعبه‌های متعدد دریک سایز و در رنگهای هماهنگ استفاده کنید تا بتوانید از تمام جاها برای انبار وسایلتان بهره ببرید شما می‌توانید جعبه‌ها را با تخته سه لایی درست کنید و روی آن را رنگ کنید.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
7 نکته درباره چیدمان اتاق کودک

7 نکته درباره چیدمان اتاق کودک

7 نکته درباره چیدمان اتاق کودک


پیش از دکور کردن اتاق کودک, بهتر است به چند سوال پاسخ دهید. برای مثال اینکه قرار است اتاق برای چه کسی و در چه سنی دکور شود؟

1) پیش از دکور کردن اتاق کودک, بهتر است به چند سوال پاسخ دهید. برای مثال اینکه قرار است اتاق برای چه کسی و در چه سنی دکور شود؟ روحیه صاحب اتاق چگونه است؟ و بلاخری اینکه چه سبکی مناسب و هماهنگ با سلیقه اوست؟
2) اتاقی آرام وروشن, حال و هوایی خاطره ساز, دکوری متناسب با نیازها و فعالیت های کودکان, عناصری مناسب برای خلق فضایی بی عیب و نقص و هماهنگ با حال و هوای کودکان هستند.
3) اتاق خواب برای کودکان تنها جایی برای خوابیدن نیست بلکه حکم قلمروی استثنایی را دارد که انجام هر نوع فعالیتی در آن امکان پذیر است. پس باید طوری آن را دکور کنید که خلاقیت او را برانگیزد و او را به بازی کردن تشویق کند.
4) از گذاشتن هرگونه وسایل نوک تیز, در اتاق کودک اجتناب کنید چرا که ممکن است موجب ایجاد حادثه شود.
5) نور اتاق کودک باید ملایم و غیر مستقیم باشد. برای این کار می‌توانید از انواع نورهای بازتابی و یا پخش شونده استفاده کنید تا چشم کودک آزرده نشود. یادتان باشد که در مکانی که اختصاص به فعالیت های کودک دارد نوری جداگانه تعبیه کنید. از نورهای تزئینی هم در دکور اتاق کودک بهره ببرید. می‌توانید انواع چراغ های تزئینی ریز را در جایی از اتاق قرار دهید تا فضایی را برای سرگرمی و تفریح کودکان اختصاص داده باشید.
6) در مورد پوشش پنجره ای اتاق کودکان, کرکره ها گزینه های ساده و مناسبی هستند به این دلیل که چین دار و دست و پا گیر نیستند و هم تنظیم نور و جریان هوا به وسیله آنها به سهولت امکان پذیر است.

7) برای انتخاب پوشش دیوارها بهتر است که ایده و سلیقه کودک را در نظر داشته باشید چرا که بچه ها بیشتر فعالیت هایشان را در اتاقشان انجام می‌دهند. بهتر است برای رنگ آمیزی دیواره ها رنگی را که مورد علاقه کودک است به کار ببرید.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
چگونه اتاق کودک را با موضوع مشخص دکوراسیون کنیم

چگونه اتاق کودک را با موضوع مشخص دکوراسیون کنیم

چگونه اتاق کودک را با موضوع مشخص دکوراسیون کنیم

یکی از بهترین راهها برای دکوراسیون اتاق کودک این است که موضوع ویژه‌ای را که هم دارای رنگ‌بندی زیبا و طرح‌های جالب است و هم موردپسند کودک است را برای اتاق کودکتان انتخاب کنید. یکی از بهترین راهها برای دکوراسیون اتاق کودک این است که موضوع ویژه‌ای را که هم دارای رنگ‌بندی زیبا و طرح‌های جالب است و هم موردپسند کودک است را انتخاب کرده و به واسطه آن موضوع و جزئیات آن اتاق را تزئین کرد. ما در اینجا چند دستور‌العمل ساده برای راحت‌کردن کار برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که هم مناسب برای اتاق دختر بچه‌هاست و هم پسربچه‌ها.
1. شروع کنید به جستجو کردن در کتاب‌های مطلوب کودکتان و یا مجله‌ها و کتاب‌های دکوراسیون اتاق کودک و یا حتی ایده‌هایی از سایت‌های مختلف. الهامات زیادی از این منابع می‌توان گرفت.
2. همچنین شما می‌توانید از کودکتان در این‌باره کمک بگیرید، و یا می‌توانید الهاماتی از ورزش مورد علاقه او یا دلبستگی به یک فیلم یا حتی یک هنرپیشه و کاراکترهای سینمایی مثل هری پاتر و یا مرد عنکبوتی کمک بگیرید.
3. شما می‌توانید با استفاده از پارچه‌های طرح‌دار یا کاغذ‌دیواری مناسب موضوع انتخاب شده و حاشیه‌های مطلوبتان در دکوراسیون اتاق خلاقیت خود را نشان دهید همچنین شما می‌توانید از هنر چاپ برای تزئین تمام اتاق استفاده کنید.
4. در ابتدای کار یک رنگ زمینه برای دیوارها و کف و سقف انتخاب کنید. شما می‌توانید چاپ‌های هنری خود را بر روی رنگ زمینه انجام دهید.
5. پارچه‌های هماهنگ، اسباب بازی‌ها و پوسترهای مناسب موضوع انتخابیتان می‌تواند به شما در تزئینات اتاق کمک کند.
6. یک کانون اصلی برای اتاق در نظر بگیرید، مثلا می‌تواند تختخواب کانون اصلی در اتاق باشد و یا شما می‌توانید در آن قسمت یک قفسه زیبا یا منطقه بازی برای کودک و یا یک نقاشی دیواری زیبا به عنوان کانون اصلی قرار دهید. کانون اصلی در اتاق موضوع را بسیار تقویت می‌کند.
7. روی عناصر تزئینی اتاق ابتکار نشان دهید مثلا اگر کودک شما به ورزش تنیس علاقمند است می‌توانید در پشت تخت وی یک ریسمان به عنوان تاج تخت آویزان کنید و راکتهای تنیس را در کنار توری قرار دهید. توپ‌های تنیس را برای نوک‌های رخت‌آویز قرار دهید. شاید موضوع شمشیر بازی هم برای تزئین یک تخت و اتاق بسیار جالب باشد.
8. پوششی برای تخت انتخاب کنید که رنگ و طرح موضوع اصلی را تقویت کند. برای دختران از گل‌های زیبا می‌توانید استفاده کنید یا هر موضوع دخترانه دیگر و برای پسر هم می‌توانید از پارچه‌های شطرنجی استفاده کنید.


نکات مهم:

1. نخستین توجه شما به ایمنی اتاق و وسایل داخل آن باید معطوف باشد. ریسمان‌های برقی را خارج از راه بکار ببرید، برای جلوگیری از لیز خوردن فرش از ترمز فرش استفاده کنید و توده‌های انبار اسباب بازی و وسایل مورد توجه کودک را در قسمت‌های بالا قرار ندهید و حتی‌الامکان آنها را در دسترس وی قرار دهید.
2. رنگ‌های هماهنگ را در تمام اتاق حتی در وسایلی که به هم شبیه نیستند بکار ببرید زیرا موضوع را پشتیبانی می‌کنند.
3. یک رنگ معمولی برای پس‌زمینه انتخاب کنید. چند پوستر چاپی هماهنگ روی آن بچسبانید. پوسترها را در مقیاس‌های متفاوت در نظر بگیرید و آنها را هماهنگ با اثاثیه انتخاب کنید. مثلا پوسترهای با موضوع دریایی در کنار پارچه‌های شطرنجی زیباتر به نظر خواهد رسید.
4. شما همچنین می‌توانید یک قاب هنری گران‌قیمت که تشکیل شده است از کارهای هنری کودکتان یا عکس‌های وی و یا تصاویر جمع‌آوری شده توسط او را در جایی از اتاق آویزان کنید.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش رنگ کردن و پتینه دیوار برای یک اتاق دخترانه!

آموزش رنگ کردن و پتینه دیوار برای یک اتاق دخترانه!

آموزش رنگ کردن و پتینه دیوار برای یک اتاق دخترانه!

این طراحی با نقش و نگار های تصادفی یا فضای با برنامه كنترل شده است. در اینجا گل ها ی به كار برده شده تصادفا و اتفاقی با فاصله های یكسان از هم قرار دارند.
قدرت گل
این طراحی با نقش و نگار های تصادفی یا فضای با برنامه كنترل شده است. در اینجا گل ها ی به كار برده شده تصادفا و اتفاقی با فاصله های یكسان از هم قرار دارند.



1- پوشش رنگ اصلی دیوار را میتوانید با انواع رنگهای پلاستیک یا روغنی یا حتی پوشش دیواری بلکا انجام دهید ، لكه ها و سوراخ ها را با دقت پیدا كرده و آن ها را بپوشانید و از بین ببرید. یك دیوار را تمام كنید و زمان دهید تا خشك شود




3- اگر از رنگ دیوار استفاده کنید میتوانید به صورت زیر با تنالیته رنگهای روشنتر و تیره تر بر روی دیوار سایه روشن ایجاد کنید. رنگی كه در زمینه قرار دارد با ماله های پشمی مالیده شده و زمینه ای مناسب برای گل های زیبا ایجاد كرده است.




4- با فشار زیاد گل ها را روی دیوار مهر كنید. از رنگ غلیظ استفاده کنید. مهر را بدون لغزش از دیوار دور كنید. مكان گل ها تقریبا در فاصله ی 20 تا 30 سانتی در كنار هم قرار دارند. برای ساختن مهر هم به راحتی میتوانید با یک عدد مقوای کلفت (مثلا مقوای جعهبه کفش) وچسباندم آن بر روی یک تکه شیشه این قالب را درست کنید.

 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مدلهای جدید میز تحریر و کمد برای کودکان!

مدلهای جدید میز تحریر و کمد برای کودکان!

مدلهای جدید میز تحریر و کمد برای کودکان!


به جدیدترین مدلهای میزتحریر و کمدبرای کودکان که برای شما کاربران عزیز تهیه کرده ایم توجه فرمایید. هدف از ارائه چنین مطالبی دادن ایده های جدید می باشد

نمونه های بی نظیر از میز تحریر برای کودکان:











کمدهای زیبا و کودکانه:





برای مشاهده عکس کامل اینجا را کلیک کنید


 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس‌هايي از دکوراسيون اتاق بازي کودکان













































































 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

faezehky

عضو جدید
طراحی اتاق رنگی رنگی کودک و نوجوان

طراحی اتاق رنگی رنگی کودک و نوجوان

طراحی اتاق رنگی رنگی کودک و نوجوان


در اینجا یک سری طرح های شاد اتاق کودک و نوجوان داریم با ایده های رنگارنگ,مبلمان و تاب سرگرم کننده. ک هر کدوم میتونه الهام بخش ایده ای زیبا برای اتاق فرزند دلبندتان باشد.






منبع : chideman.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hnfati

عضو جدید
10 ایده الهام بخش فوق العاده دیزنی برای اتاق کودکان

10 ایده الهام بخش فوق العاده دیزنی برای اتاق کودکان




اتووود با داشتن ستون های ثابتی همچون تراشه های کانسپچوال، کتابخانه اتووود و هنر گفت وگو، پوشش دادن اخبار سایت هایی مانند ساکرپانچ و پرداختن به معماران اوانگارد و مدارس معماری پیشرو بعضا به عنوان سایتی نخبه گرا شناخته می شود، حال انکه اتووود عملا از همان ابتدا با فراوری فضایی برای بارگذاری آزادانه پروژه هایی از لایه های به لحاظ کیفی متفاوت جغرافیای معماری ایران تلاشش صرفا هم رسش این لایه های پویا به یکدیگر بوده است، بدون انکه به فرادست یا فرودست بودن این لایه ها در گفتمان معماری بیاندیشد.
ستون تازه ای که تحت عنوان پالپ نیوز اتووود صورت بندی شده است، گامی دیگر است برای نزدیک شدن به همان اتمسفر همگرا، انچه اتووود انقلاب سبک زندگی می خواند؛ ایده پردازی برای دستکاری های ساده در فضای روزمره توسط ادم هایی که هیچ تجربه حرفه ای معماری ندارند، اما کنش غریزی شان کیفیت فضا را بهبود می دهد.
پالپ نیوز اتووود همان ایده فیلسوف مجارستانی؛ اگنس هلر را در پس زمینه اش تعقیب می کند:"بدون به اشتراک گذاری حافظه تاریخی هویتی شکل نمی گیرد." تلاش های روزمره ما برای تغییر کیفیت فضا عملا به تولید فضا می انجامد و این در مقیاس خرد نوعی انقلاب است در سبک زندگی مان.
چه تمی می تواند مناسب تر از الهامات دیزنی برای اتاق کودکان باشد؟ پس به تعدادی از الهامات دیزنی برای اتاق کودکان توجه کنید:​
1ـ پری دریایی کوچک، پر از فانتزی:​

2ـ موش کوچک بی نظیر:

3ـ ماجراجو ها در جستجو نمو:

4ـ تینکربل دوست داشتنی:

5ـ الهام فیلم پارک ایالتی یخ زده:

6ـ پرنسس های دیزنی:

7ـ هواپیماهای دیزنی:

8ـ الهام درهم جادویی:

9ـ ماشین های والت دیزنی:

10ـ دو دنیا در یکی؛ تینکربل وسیندرلا:
مـنـــــــبـع : www.architecturendesign.net
 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتاقی برای کوچولوها

اتاقی برای کوچولوها

[h=2]اتاقی برای کوچولوها[/h]
چیدمان اتاق کودک یکی از دشوارترین و مهمترین مراحل چیدمان محیط خانه است، چون عزیزترین عضو خانواده در آن زندگی می کند.
بنابراین به سلیقه، دقت و دانش بسیار نیاز دارد. همچنین کودک ما هر روز که بزرگتر می شود، نیازها و خواسته هایش نیز تغییر می کند، در نتیجه باید چیدمان اتاق او براساس نیازش تنظیم شود.
● اتاق کودکان زیر پنج سال
اگر قرار است به زودی مسافر کوچکی پا به خانه شما بگذارد و در تقلای آمادگی وسایل او هستید پیش از هر اقدامی، چند نکته اساسی را در این زمینه به خاطر داشته باشید.
نخست رنگ اتاق است؛ زیرا همه ما طبق پیش زمینه ذهنی خود برای دختر رنگ صورتی و برای پسر رنگ آبی را انتخاب می کنیم.
در حالی که می تواند همیشه هم این گونه نباشد. رنگهای لیمویی و سبز روشن هم رنگهای مناسبی هستند که فضای اتاق را روشن تر و وسیع تر نشان می دهد.
ناگفته نماند، بهترین نوع رنگ برای اتاق کودک رنگ روغن قابل شستشو است در صورتی که قادر به تأمین این هزینه نیستید حداقل به مقدار یک متر از ارتفاع آن را رنگ بزنید؛ زیرا بارها اتفاق می افتد که کودک نوپای شما با دستهای کثیف دیوار را نیز کثیف نماید یا روی آن نقاشی بکشد. پرده های اتاق کودک نیز بهتر است کوتاه باشد تا او قادر به کشیدن آن نباشد.
از انباشت وسایل بخصوص کالاهای تجملاتی و غیرضروری بپرهیزید؛ چون کودک ما نیاز به فضایی ساده، سالم و البته شاداب دارد.
بنابراین انباشت وسایل بدون دقت در نظافت و گردگیری به موقع امکان بیماری را فراهم می کند.
همچنین، به دلیل عوارض و خطرات وسایل پلاستیکی بهترین محصولات برای اتاق کودک محصولات چوبی اند، اما همواره به خاطر داشته باشید همین کالاها اگر با دقت تهیه نشود، آسیب زا خواهد بود. از تهیه وسایل نوک تیز، مرتفع و... بپرهیزید.
گرچه شما علاقه مند به وسایل زیبا و جذاب برای کودک خود هستید، اما همواره به خاطر داشته باشید امنیت کودک مهمترین اصل است.
نکته دیگر اینکه، کف پوش اتاق کودک باید از نوع قابل شستشو باشد و چنانچه از پارکت استفاده می کنید به هنگام صدمه آن را به موقع تعمیر کنید؛ زیرا این خرابی ضمن آنکه خاک را در خود نگه می دارد، می تواند برای سلامت کودک نیز خطرناک باشد.
همچنین، از آنجا که هر چه محرکهای محیط کودک بیشتر باشد روند رشد او آسان تر انجام می شود، می توان با نصب نقاشیهای رنگارنگ از تصاویر مختلف این فضا را مناسب بسازید. در همین زمینه نیز عروسکها و اسباب بازیها می توانند نقش قابل توجهی داشته باشند.
نکته بعد اینکه در تهیه وسایل کودک سن او را نیز در نظر بگیرید. به هر حال کودکان ما بسرعت در حال رشد هستند. بنابراین تخت یا کمد او را به گونه ای انتخاب کنید که امکان استفاده بیشتر و حتی برای آینده نیز باشد.
برای نمونه، شما می توانید با برداشتن حفاظ تخت کودک برای دوران نوجوانی، کاناپه جذابی تهیه کنید. به هر حال زیبایی چیدمان مناسب منزل به معنای صرف هزینه زیاد نیست، بلکه استفاده بهتر از امکانات است.
منبع: میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک ،دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ، چراغ مطالعه

ناگفته نماند، کودکان از سه سالگی به طور جدی تر با محیط ارتباط برقرار می کنند.
بنابراین فضای اطرافشان باید ضمن جذابیت در تقویت حس کنجکاوی آنها مؤثر باشد.
● اتاق کودکان بالای پنج سال
بسیاری از نکاتی که پیش از این خواندید برای این سن هم مؤثر است. اما چند نکته خاص نیز وجود دارد؛ چون کودکان در این دوره وسایل بیشتری دارند و به کمدها و قفسه های بیشتری نیاز است. همچنین اگر دو کودک مشترک از اتاقی استفاده می کنند حریم هر کدام را مشخص کنید تا مشکلی در ارتباط آنان ایجاد نشود.
بهره مندی از تختهای دو طبقه نیز می تواند کارکرد مؤثری در افزایش فضا داشته باشد حتی هنگام تهیه تخت می توانید نوعی را انتخاب کنید که دارای کشو باشد.
در صورتی که امکان خرید تخت وجود ندارد، می توان از قفسه های فلزی نیز برای سامان دادن وسایل فرزندان استفاده کرد.
ناگفته نماند، برای جذابیت بیشتر اتاق می توان از رنگهای هماهنگ استفاده نمود.


 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا