طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق خواب

وضعیت
موضوع بسته شده است.

World Designer

عضو جدید
24 ایده برای بهتر ساختن اتاق خواب و تبدیل آن به محیطی دنج و راحت

24 ایده برای بهتر ساختن اتاق خواب و تبدیل آن به محیطی دنج و راحت

1. كشف مدل های مورد نظر:





زمانی كه برای خرید وسائل به فروشگاه می روید مطمئناً هر آنچه را كه دوست دارید تهیه می كنید ، اما اغلب طراحان و مهندسین معمار رنگ ها و طرح هایی را توصیه می كنند كه در حین ورود به اتاق خواب شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
2. تخت خوابتان را به عنوان مركز توجه قرار دهید:





از طرح ها و مدل هایی استفاده كنید كه توجه همگان را به خود جلب كند و تخت خود را در مركز اتاق قرار دهید.
3. اضافه كردن و بلند كردن ارتفاع تخت:
ارتفاع تخت خواب های امروزی به صورت استاندارد حدوداًcm 40 می باشد. اگر تخت خواب شما خیلی كوتاه است می توانید از پله های عمودی برای افزایش ارتفاع تخت استفاده كنید.
4. تشك رویی تخت:




بهتر است برای این منظور از تشك های پَر و نرم استفاده كنید كه هم ظاهر زیبایی دارند هم بسیار نرم و مناسب هستند.
5. نصب یك سایبان:





با استفاده از یك تكه پارچه یا پرده، همچنین با استفاده از چند تكه چوب به راحتی می توانید سایبانی برای تختتان بسازید. به این ترتیب كه چوب ها را به دیوار نصب كرده و فضایی را ایجاد كنید كه اطراف آن توسط پارچه یا پرده محصور شده باشد.
6. استفاده از رنگ های خاص برای اتاق خواب:





"صورتی" یكی از رنگ هایی است كه امروزه اغلب شركت های طراحی از آن برای زیباتر كردن اتاق استفاده می كنند. اما رنگ رؤیایی كه می توان از آن استفاده كرد قرمز یا عنابی روشن است.
7. اتاق خواب خود را به صورت محلی عجیب اما قابل توجه درآورید:
شما به راحتی می توانید اتاق خواب خود را با استفاده از وسایل عجیب و غریب اما زیبا كه هر كدام به نحوی نیز می توانند تك باشند تزئین كرده و اتاقی جذاب و زیبا بسازید.
8. ساختن اتاق خواب رؤیایی:





شما می توانید با استفاده از طرح ها و مدل هایی خاص ، همچنین با چینش صحیح وسائل و در نهایت با استفاده از رنگ سفید خالص و یا حتی استفاده از رنگ های روشن، اتاق خوابی رؤیایی برای خود خلق كنید.
9. استفاده از كوسن و بالش های كوچك:






می توانید برای تزئین تختخواب خود از بالش ها و كوسن هایی به شكل های مختلف استفاده كنید ؛ به این ترتیب كه آنها را بر روی تخت قرار داده و در واقع با قرار دادن آنها به سبك های متفاوت می توانید منظره های مختلفی ایجاد كنید.
10. ساختن یك جایگاه نشیمن در كنار پنجره:





شما می توانید در زیر پنجره، محلی را ایجاد كنید كه هم بشود انواع وسائل را بر روی آن قرار داد و هم بر روی آن نشست. اگر قصد دارید از این محل به عنوان جایگاهی برای نشستن استفاده كنید می توانید از یك بالش بزرگ برای این منظور استفاده كنید.
11. ایجاد محلی پنهانی برای تلویزیون:




شما می توانید محلی را با اندازه و ارتفاع مناسب كه به طور عادی در دید هم نباشد و فقط در هنگام استفاده قابل رؤیت باشد برای این منظور در نظر بگیرید كه می تواند یك صندوق و یا حتی یك سكو باشد.
12. تزئین اتاق خواب با استفاده از انواع لامپ ها:





اگر از این اصل كه " سودمندی بر زیبایی ارجحیت دارد" صرف نظر كنیم می توانیم با استفاده از انواع لامپ ها و چراغ ها اتاقمان را تزئین كنیم.
13. مرتب كردن شلوغی ها:




با كنترل كردن وسائل اتاقمان، به راحتی می توانیم اتاقی مرتب و منظم داشته باشیم . مثلاً مرتب كردن سی دی های درهم و برهم، مرتب كردن كامپیوتر، منظم كردن بالش ها و انواع آن.
14. ایجاد یك میز به عنوان جایگاهی برای برخی وسائل:





این كار می تواند یك مدل جالب برای اتاق خواب باشد. میزی برای قراردادن انواع لباس ها و یا میزی برای آثار نقاشی و غیره.
15. اهمیت دادن به ایجاد یك فضای آرام و خلوت:





شما می توانید با داشتن یك اتاق مرتب و تمیز و البته زیبا، محلی آرام و خلوت و همچنین صمیمی برای خود و دیگران ایجاد كنید.
16. استفاده از شمع:





شما می توانید با استفاده از تعدادی شمع معطر بر زیبایی اتاق خود بیفزائید و محیطی با نوری رؤیایی را خلق كنید.
17. استفاده از گل های تازه برای تزئین:
استفاده از گل نیز می تواند راهی برای زیباتر كردن اتاق خواب باشد ؛ با توجه به این نكته كه برخی از افراد طرفدار گل های خشك هستند و برخی دیگر طرفدار گل های تازه كه این كار با توجه به سلیقه و علایق شخصی انجام می گیرد.
18. وجود پنجره:




وجود حتی یك پنجره در اتاق خواب می تواند یك فضای دل انگیز را ایجاد كند.
19. برای آراستن اتاق خواب انتخاب رنگ مناسب، نوع پارچه ای كه برای رویه تشك استفاده می شود و تعیین نوع فرش مؤثر است.




به عنوان مثال، این كه از چه نوع پارچه ای برای تشك و یا بالش ها استفاده می كنیم ( ترمه، مخمل و غیره ) مهم است.
20. استفاده از سیستم های صوتی:
بهره بردن از یك سیستم صوتی امكان لذت بردن از انواع موسیقی ها را به ما می دهد و محیطی جذاب را خلق می كند.
21. استفاده از وسائل معطر:
علاوه بر استفاده از شمع های معطر ، می توانیم از وسایل معطر دیگری نیز استفاده كنیم. مثلاً می توانیم كاغذهایمان را قبل از استفاده آغشته به عطر مورد علاقه مان بكنیم و برای معطر شدن فضا آن را آویزان كنیم.
22. ایجاد یك فضا برای نشستن:






با استفاده از تعدادی صندلی، نیمكت و انواع آن می توان به راحتی فضایی را برای نشستن ایجاد كرد.
23. استفاده از وسائل و ایده های شخصی:






برخی از افراد مجموعه ای از برخی وسائل را در اختیار دارند مانند مجموعه ای از عروسك ها، كتاب ها و... كه با استفاده از این مجموعه ها طرح های زیبایی را می توانند در اتاقشان ایجاد كنند.
24. ساختن یك شومینه یا بخاری: در نظر گرفتن فضایی برای قراردادن شومینه یا بخاری نیز می تواند بسیار مهم باشد. تنها با نصب یك بخاری و یا ایجاد یك شومینه می توانید باعث ایجاد تغییر در اتاق خوابتان شوید و طرحی جدید را ایجاد كنید.
 

mehdi_rsa

عضو جدید
بايدهاي اتاق خواب

بايدهاي اتاق خواب

بايدهاي اتاق خواب
- دوست داريد اتاق خواب شما چه شكلي داشته باشد؟
- دلتان مي خواهد آنرا چگونه دكوراسيون كنيد؟
- بهترين راه چيدمان اتاق خواب چيست؟
- چه آيتم هايي به عنوان اجزاي اوليه بايد در هر اتاق خوابي وجود داشته باشند؟

در زندگي مدرن امروزي بيش از هر چيز بايد به حفظ آرامش در اتاق خواب توجه كنيد. شما بايد فضايي را خلق كنيد كه به واسطه آن بتوانيد در اين اتاق به آرامش رسيده و كليه استرس هاي روزانه خود را برطرف كنيد. در اين قسمت مي خواهيم چند نكته ضروري در مورد دكوراسيون اتاق خواب را براي شما ذكر مي كنيم:


zهسته مركزي
در 90 % موارد نقطه مركزي اتاق خواب تختخواب است. تخت را بايد نسبت به مساحت اتاق انتخاب كنيد. اگر تختخواب شما خيلي بزرگ باشد اتاق خواب كوچكتر به نظر مي رسد. سعي كنيد حتماً يك تشك مناسب هم تهيه كنيد. براي كسب اطلاعات در مورد نحوه انتخاب صحيح تشك مناسب راهنماي منزل را در اين زمينه مطالعه نماييد.


zمسير رفت آمد
وسايل اتاق خواب را طوري بچينيد كه مسيري براي رد شدن وجود داشته باشد.


zجايگاه اختصاصي
اتاق خواب خود را تبديل به دفتر كار، انباري، و يا سينماي خانگي نكنيد و فقط از آن به عنوان اتاق خواب استفاده كنيد.


zرنگ
بسته به سليقه و ميل شخصي از رنگ هاي آرام بخش و متناسب براي اتاق خواب خود استفاده كنيد. براي اتاق هاي كوچك كه نور زيادي نمي گيرند بهتر است از رنگ هاي روشن تر استفاده كنيد.


zشلوغي و درهم ريختگي
هر چند وقت يكبار كل فضاي اتاق خواب خود را تميز كنيد و هر گونه بهم ريختگي و شلوغي را تميز كنيد. همچنين گردگيري و پاك كردن ماهانه را نيز فراموش نكنيد.


zبودجه
در زمان تغييردكوراسيون در اتاق خواب هيچ گاه بودجه اي را كه در اختيار داريد فراموش نكنيد. مي توانيد خيلي چيزهايي را انتخاب كني





 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما از میان تمام اتاق خوابهای با سبک مدرن و یا سنتی 25 مورد را برگزیدیم تا برای داشتن اتاق خوابی زیبا به شما کمک کنیم.در این مقاله به 8 موردآن اشاره می‌کنیم

ما از میان تمام اتاق خوابهای با سبک مدرن و یا سنتی 25 مورد را بر گزیدیم تا برای داشتن اتاق خوابی زیبا به شما کمک کنیم.

.کلاسیک و شیک:

آبی سرد و بنفش سنبلی رنگهای طبیعی هستند که در این اتاق خواب آرام انتخاب شده است که می تواند موجب سردی اتاق شود اما با حضور رنگ سفید و قهوه ای تیره که تا اندازه ای موجب گرمی اتاق شده اند، به تعادل رسیده اند.


چرا آنرا دوست داریم :



مبلمان کلاسیک اگر هماهنگ با سبک مدرن نباشد می تواند به زیبایی اتاق لطمه بزند، رنگ قهوه ای تخت و طرح های هندسی و تاج تخت بلند و رنگهای بکار رفته همگی موجب جذابیت بیشتر این اتاق شده اند.




2.تقاطع شرق و غرب:
تقارن و تناسب در اجزای این اتاق خواب کاملاً بر گرفته از طراحی شرقی می باشد، اما چوب خود رنگ و چرم مصنوعی به کار رفته شده ما را به هنر غربی می کشاند.

چرا آنرا دوست داریم :
در فضای زیر الهامی از چندین سبک رامی توان دید، بافتهای طبیعی به کار رفته شده و تقارن آنها و رنگ مایه مسی پرده ها و دیگر اجزای اتاق همگی به زیبایی و منحصر به فرد بودن اتاق کمک کرده اند.





تختخوابی با چهار ديرک در چهار گوشه آن:

در اولین نگاه پوستر های قاب شده بالای تخت توجه را به خود جلب می کنند. راحتترین راه برای خلق فضایی دراماتیک، زیبا و مدرن انتخاب مبلمان بزرگ سایز می‌باشد.


چرا آنرا دوست داریم :



تخت خواب با رنگهای طبیعی و خاص خودش باعث ایجاد فضایی آرام و ایستا و بی جنبش شده است، رنگ دلفریب دیوار(بنفش کم رنگ؟ خاکستری؟ خاکستری مایل به قهوه ای؟) و رنگ آجری لحاف روی تخت بسیار ماهرانه و فریبنده انتخاب شده است.

4.سبکی کاملاً شخصی:
تخت، نیمکت، میز ، بالشتکها و تاج تخت ترکیبی دارند که موجب گرایش اتاق به سمت افقی(فروتن و لطیف) شده اند که احساسی از نیمه های قرن را به ما می‌دهند. وسایل کنار تخت کمی از حالت افقی کاسته که باعث دلچسب شدن فضا می‌شود.

چرا آنرا دوست داریم :

اثاثیه موجود در اتاق حالتی افسانه‌ای به اتاق داده اند.ترکیب زیبایی از منسوجات و مبلمان سبکی منحص به فرد را خلق می‌کند که در هیچ فروشگاهی به هیچ قیمتی پیدا نخواهد شد.

5-پوششی ظریفانه:
این تخت خواب مجلل با لایه هایی از روتختی های زیبا پوشیده شده است که هر کدام لطیف تر و زیباتر از قبلی می‌باشد.

چرا آنرا دوست داریم :

بافتهای بسیار زیبا که بر روی تخت مشاهده می‌شود مثل تاج تخت با روکش زبر کتانی، بالشتکهای زیبای ابریشمی لطیف با صندلی دو نفره با روکش موهری ترکیبی زیبا ایجاد کرده اند. طرح و رنگ همیشه در دکوراسیون مهم هستند اما جذابیت این اتاق به وجود بافتهای متعدد می‌باشد که جلوه ای فوق العاده به آن داده است.

6.گرم و مدرن:
روتختی سفید و لوازم موجود در اتاق در تضاد با دیوار قهوه ای هستند تا اتاق خواب را فضایی مرموز و مهیج نشان دهند. بالشتکهای رنگارنگ کانون توجه در اتاق می‌باشند.

چرا آنرا دوست داریم :

اتاقهای بزرگ فضای خوبی برای ترکیب انواع سبکها مهیا می‌کنند. دراین اتاق، رنگهای زمینی، روتختی زیبا و هنر های دستی فضایی کامل ایجاد کرده‌اند که کاملاً مناسب و امروزی می‌باشند.

7.ساده و شیک:
آبی مه آلود دیوارها جو آرامی را در این اتاق با شیوه ای زنانه و بصیرانه خلق کرده است. گلچینی از مبلمان بسیار مدرن و عالی فضایی شخصی و جذاب به اتاق داده اند.

چرا آنرا دوست داریم :

کف با رنگ تیره انعکاسی از رنگ قهوه ای سقف است که بسیار گیرا و غیر منتظره می‌باشد و با چهلچراغ آویزان شده بسیار شیک تر و صمیمی‌تر شده‌است.

8.بدو ن تجمل گرایی:
انتخاب ماهرانه مبلمان و رنگ بندی خنثی فضایی بسیار شیک ایجاد کرده است و قرار دادن تخت به صورت مورب و اثاثیه بزرگ سایز فضا را خاص و دراماتیک کرده است.

چرا آنرا دوست داریم :

ترکییب زیبای رنگ سفید و قهوه ای و نوع اثاثیه، بسیار با هم منطبق هستند که مایه‌ی شگفتی فرد می‌شود.

ما از میان تمام اتاق خوابهای با سبک مدرن و یا سنتی 25 مورد را بر گزیدیم تا برای داشتن اتاق خوابی زیبا به شما کمک کنیم.به بخش 2 این مطلب توجه کنید:



9.استراحتگاهی حکیمانه:
رنگ پرده ها،تاج تخت و دیوارها زمینه ای آرام را ارائه داده اند که با رنگ سفید ساده کتانی لوازم موجود اتاق را به سمت آرامش کشانده است.


چرا آنرا دوست داریم :



یک انتخاب عالی برای اتاق خواب رنگهای محدود برای دکوراسیون آن می باشد. تنها نقشی که می توان یافت طرح راه راه بالشتکهای روی تخت است که بسیار هماهنگ با سفیدی تخت می باشد.

10.ترغیب برای خواب:
دراین اتاق،تخت خواب نقش اول را دارد، این در حالی است که وسایل اتاق محدود است. تخت با سادگی خود بسیار عالی در برآمدگی سقف جای گرفته است و توجه را به سمت خود می کشاند.

چرا آنرا دوست داریم :

رنگ بسیار ساده دیوار و تخت و تزئینات بکار رفته به معماری اتاق اجازه می دهد که خودی نشان دهد.


11.ساده اما شاهانه:
این اتاق خواب گویی برای پادشاه تزئین شده اما شما هم می توانید در آن اقامت کنید! تاج تخت بسیار بزرگ بسیار عالی با روتختی مخملین گرم و نرم با رنگ گرم جفت شده است.2 صندلی کوچک در پای تخت بر این لطافت و ظرافت افزوده و به شما پیشنهاد می کند کفش خود را درآورده و استراحتی کنید.

چرا آنرا دوست داریم :

درخشندگی کاغذ دیواری گلدار و همانگی رنگها بر دولتمندی اتاق افزوده است.

12.جای خواب شیک:
2 آینه بلند در دو طرف تخت، چراغ خوابهای منحصر به فرد و میزهای کنار تخت با سبک امروزی و تقارن موجود در آن،سنت و مدرنیته را درهم آمیخته است.

چرا آنرا دوست داریم :

قسمتی از این پنجره وسیع با صفحه ای مات پوشیده شده است که می تواند هم اجازه دهد که نور کافی به اتاق وارد شود هم به تخت حالتی دنج داده است.

ما از میان تمام اتاق خوابهای با سبک مدرن و یا سنتی 25 مورد را بر گزیدیم تا برای داشتن اتاق خوابی زیبا به شما کمک کنیم به بخش سوم این مطلب توجه فرمایید...


13.طرحهای شاد:
رنگ قرمز و صورتی بالشتکها و کاغذدیواری آبی با طرح شبکه ای زمینه جذابی را برای یک تاج تخت راه راه و بلند آماده کرده است.

چرا آنرا دوست داریم :

ترکیب قرمز و سفید و آبی و... و صورتی؟؟ ریسکی می باشد که در این اتاق شده است، متفاوت بودن و ترکیب رنگهای غیر منطقی که به نظر هماهنگ نیستند گاهی فضاهایی منحصر به فرد به وجود می آورند.


14.رنگ های گرم:
در این اتاق با انتخاب تخت خواب صورتمه ای و کنار تخت هایی که گویی ورم کرده اند کمی از حالت سنتی فاصله گرفته اما با انتخاب فرشی با طرح کلاسیک و عکسهای بالای تخت به تعادل رسیده است. گلهای تازه در اتاق توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

چرا آنرا دوست داریم :

اثاثیه بزرگ سایز این اتاق کوچک را بزرگتر نشان می دهد.استفاده از رنگهای گرم در وسایل و رنگ دیوار فضای دلنشینی را ایجاد کرده است.



15.به یاد دریا:
تخته های سفید و کاغذ دیواری آبی پررنگ ما را به یاد نیروی دریایی می اندازد و زمینه ای عالی برای تخت خواب الهام شده از دریا ایجاد می کنند.تزئینات کنار تخت و تصویرهای ساده در بالای تخت موضوع دریا را تقویت می کنند و مفروش استفاده شده کاملاً از شنهای ساحل دریا الهام گرفته شده است.

چرا آنرا دوست داریم :

این اتاق توسط عناصر بصری از جمله پالت رنگی مناسب و تزئینات متناسب با موضوع و البته بدون استفاده از فانوس دریایی؟؟ به موضوع مورد نظر خود که دریا می باشد کاملاً نزدیک است.



16.ظرافتی زنانه:
مخمل خواب دار تاج تخت، بنفش کمرنگ دیوارها و چلچراغ بسیار ظریف و عالی حالتی زنانه به اتاق داده است. ترکیب غیر معمول رنگهای اتاق و همچنین طرح های به کار رفته بر روی تخت جذابیتی فوق العاده به اتاق داده است.

چرا آنرا دوست داریم :

رنگبندی استفاده شده در اتاق بسیار مطابق با مد روز می باشد که بسیار با سلیقه و حیرت آور است و شخصیتی خاص به اتاق داده است.



17.استفاده ای عالی از اتاقک زیر شیروانی:
هنرهای کلاسیک و صنایع دستی موجود در اتاق گاه ویژگی اصلی یک اتاق می باشند. برای نگهداشتن احساس کلاسیک در اتاق زیر شیروانی، سقف با سفید رنگ آمیزی شده که بسیار با نوع معماری اتاق هماهنگ است تخت با رنگهای گرم در زیر پنجره قرار گرفته است.

چرا آنرا دوست داریم :

ترکیب سقف و تزئینات داخل اتاق احساس بسیار خوشایندی به فرد می دهد که این نشانه همانگی اجزای اتاق می باشد.



18.در وسط صحنه:
این اتاق چند سطحی، جذاب و مجلل می باشد. دیوارهای خاکستری روشن یک مکمل زیبا برای بافت گلدار زرد می باشد.پنجره های بلند نور زیادی را وارد اتاق می کنند که به شکوه این اتاق خواب می افزاید.

چرا آنرا دوست داریم :

استفاده از رنگ قهوه ای تیره درکفپوش اصلی فضایی مهیج به اتاق داده است و مفروش اتاق با کفپوش فرعی اتاق از لحاظ رنگی بسیار هماهنگ می باشد.



19.دستی بر مدرنیته:
این اتاق خواب در حین سادگی بسیار خبره و ماهرانه چیده شده است.استفاده از تختی با چهار دیرک در اتاق با چیدمان آن بسیار امروزی و مدرن می باشد.
چرا آنرا دوست داریم :
رنگ مفرغین دیوار آجری و کفپوش چوبی گذشته ای از ساختمان را به ما می گوید که در تضادی بسیار زیبا با مبلمان امروزی درون اتاق می باشد.


منبع: سیمرغ
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

pooran.mehr

عضو جدید
کاربر ممتاز
عناصر یک اتاق خواب رمانتیک و ایده آل

عناصر یک اتاق خواب رمانتیک و ایده آل

ایجاد یک اتاق خواب راحت و رمانتیک به معنای کنار هم قرار دادن اجزا به صورتی است که هم شما و هم همسرتان احساس آرامش و راحتی نمایید. بعضی از این اجزا عبارتند از رنگ، نورپردازی، مبلمان و دکوراسیون. برای ایجاد اتاق خواب رمانتیک به احساسات خود دقت کنید و ایده های مختلف را آزمایش نمایید و به احساسات شریک زندگی خود به این تغییرات نیز توجه نمایید :



رنگ :
رنگ اثر عمیق و موثری بر ذهن شما دارد. حتی نگاه کردن به رنگها احساسات متفاوتی را ایجاد می کند، بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خوابتان حساس باشید. قرمز رنگ عاشقانه و رویایی می باشد. استفاده از روتختی یا کوسن های قرمز در اتاق خواب به ایجاد محیط عاشقانه کمک می کند. البته اگر انسان عصبی مزاجی هستید از رنگ قرمز دوری کنید چون علاوه بر عشق، قرمز تحریک کننده عصبانیت نیز می باشد.

سبز و آبی، رنگهای خودمانی و آرامش بخشی هستند و در اتاق خواب ایجاد حس راحتی می نمایند. سبز رنگ سنتی ازدواج و باروری است. رنگ هایی که چندان مناسب یک اتاق خواب رمانتیک نمی باشند عبارتند از : سفید، خاکستری، صورتی و زرد. البته استفاده از آنها در بعضی وسائل موردی ندارد اما به عنوان رنگ اصلی ایده جالبی نمی باشند. سفید و خاکستری رنگ های بسیار ساده ای هستند و نوعی احساس خلسه و بی حالی ایجاد می کنند رنگ زرد به مقدار زیاد، چشم را اذیت کرده و حس عصبانیت را برمی انگیزد. رنگ صورتی باعث آرامش و شادیست اما در نظر عموم این رنگ بسیار دخترانه است و ممکن است مرد از این موضوع احساس نارضایتی کند.

نورپردازی :

نورپردازی یک راه سریع برای ایجاد احساسات در یک اتاق است. نورپردازی های درخشان و روشن اتاق را شاداب کرده و در فرد احساس شور و شادی ایجاد می کند اما اگر هدف شما ایجاد یک اتاق رمانتیک و خصوصی است استفاده از نورهای تیره مناسب تر می باشد. یکی از راحت ترین راه ها استفاده از چراغهای رنگی به رنگهای تیره است. بعضی از این چراغها قابلیت تغییر رنگ دارند و می توانید هر زمان رنگ دلخواه را امتحان کنید.

می توانید از اباژورها و چراغ های تزیینی به رنگ های مختلف در اتاق استفاده نمایید. بهترین گزینه رنگ های قرمز و سیاه می باشد. دقت کنید که نور سبز یا آبی اثر جالبی ندارد و حالت بیماری را القا می کند. در صورت تمایل به استفاده از این رنگ ها سعی کنید آنها را در کنار مجموعه ای از رنگ های دیگر به کار ببرید. استفاده از شمع های رنگی و معطر نیز ایده خوبی می باشد.

مبلمان:

مهم ترین وسیله در اتاق خواب همان تخت خواب می باشد. در یک اتاق خواب رمانتیک نقش این وسیله مشخص تر نیز خواهد بود. تخت باید زیبا و راحت باشد. به تخت به چشم بوم نقشی نگاه کنید که با کوسن ها، ملافه ها و تشک ها در حال نقاشی آن هستید. استفاده از پارچه های اطلسی یا ابریشمی ایده خوبی خواهد بود. از تشک های کوتاه تر استفاده کنید و در اطراف تخت میزهای کوچک زیبا بگذارید و وسائل بزرگ مانند کمد را چشبیده به دیوار قرار دهید. استفاده از سایبان برای تخت نیز ایده جالب و جذابی است.

دکوراسیون:

برای ایجاد یک اتاق خواب رمانتیک در انتخاب وسائل دقت نمایید. تمام وسائل انتخابی باید زیبا و جذاب باشند. استفاده از بعضی آثار هنری اتاق عاشقانه ای را ایجاد خواهد نمود. دیدن مناظر طبیعی و یا پرتره ها و تصویرهای انسانی جذاب و یا مجسمه های خوش فرم احساس خوبی را ایجاد خواهد نمود. از مناظر تخیلی و ناخوشایند بپرهیزید.

منبع: پرشین استار
 

marali_64

عضو جدید
مجموعه طرح های جدیدی برای اتاق خصوصی

مجموعه طرح های جدیدی برای اتاق خصوصی

چقدر به زیبا سازی اتاق خصوصی خود اهمیت می دهید؟ آیا زیبا بودن و در عین حال جالب بودن اتاق در افکار شما جایگاهی دارد؟
در اینجا در نظر داریم طرح های جدیدی از اتاق خصوصی و یا شخصی را به شما نشان دهیم که می تواند برای تنوع در شکل ظاهری اتاق بسیار کارساز باشد.










 
آخرین ویرایش:

marali_64

عضو جدید
چند توصیه برای دکوراسیون اتاق خواب

چند توصیه برای دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب جایی است برای آسودن و کسب آرامش و انرژی مجدد برای یک روز کاری دیگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنین نوع چیدمان آن کمک زیادی به کسب این آرامش و استراحت واقعی می‌کند.
یکی از اصول اولیه چیدمان در اتاق‌ خواب می‌گوید محل تخت باید به گونه‌ای انتخاب شود که پنجره نورگیر حتما در سمت راست آن قرار گیرد.
استفاده از کوسن‌های فراوان بر روی تخت‌هایی که لبه بالایی بلندی دارند، بر زیبایی تخت می‌افزاید. در سبک‌های کلاسیک بهتر است که این کوسن‌ها از همان جنس و بافت روتختی باشند.
به هماهنگی موجود در بین اشیا و مبلمان بیشتردقت کنید. بافت‌های روتختی و والان‌های پرده بهتراست از یک نوع، از یک طرح و از یک طیف رنگی انتخاب شودو حتی رول‌بوردهای (نوارهای تزیینی دیواری) در قسمت بالایی دیوارها نیز از همان طیف رنگی باشد.
هماهنگی میان بافت‌ها یک سبک کلاسیک به محیط اتاق می‌دهد. البته اگر در میان این هماهنگی، گاهی یکی از بافت‌ها و رنگ‌ها، کاملا متضاد و مکمل دیگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دکور اتاق افزوده شده و آن را از یکنواختی در‌ می‌آورد.
توجه داشته ‌باشید استفاده از روتختی‌های زیبا تنها ملاک زیبایی و راحتی اتاق نیست بلکه باید به نرمی و لطافت آن هم توجه کنید. همه این موارد منجر به افزایش حس آسایش و راحتی در اتاق خواب می‌شود.
فرض کنید:رنگ زمینه اتاق، کرم شکلاتی و گلبهی است. استفاده از دکورهای چوبی تیره و متمایل به زرشکی، مکمل رنگ فضای زمینه است. استفاده از روتختی براق، مانند هر بافت براق دیگر، علاوه بر اینکه نوعی حس تجمل‌گرایی را به ببیننده القا می‌کند، با قرار گرفتن در کنار دکور چوبی تیره باعث می‌شود زیبایی این نوع چیدمان جلوه‌ای چند برابر بیابد. رنگ و طرح بافت‌های پارچه‌ای نیز مابین رنگ زمینه اتاق و دکور چوبی آن است.
همین امر سبب شده است تا در محیط، تعادل برقرار شود. یادتان باشد که یکی از ویژگی‌های سبک کلاسیک، استفاده از بافت‌های براق در کنار دکور چوبی تیره است.
هر چه پهنای قاب تابلوها بیشتر باشد آن تابلو با دکور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهنای قاب کمتر باشد، تنها نقاشی یا سایر آثار داخل قاب جلوه بیشتری خواهد داشت.
همچنین، استفاده از تک‌مبل کمک می کندتا فضایی صمیمی و دلنشین در قسمتی از اتاق فراهم آید. برای تفکیک این فضا در کنار تک‌مبل می توان از نور موضعی (آباژور) استفاده کرد. بهترین آباژورها درکنار تک مبل‌ها، آباژورهایی هستند که نورشان به سمت پایین باشد.
به این ترتیب فضایی مناسب برای مطالعه واستراحت در شب پدید می‌آید. هر چه تعداد نورهای موضعی در داخل اتاق بیشتر باشد، تفکیک فضاهای داخلی بیشتر شده و به نظر می‌رسد که رعایت این نکته برای اتاق خواب، مناسب است.
استفاده از چراغ‌های آباژور کوتاه بر روی پاتختی‌ها، میتواندفضایی رومانتیک‌ به وجود آورد و ضمنا این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوانید قبل از خواب به مطالعه بپردازید.
استفاده از فضای سبز (گلدان، فلاور باکس و . . .)، قاب‌عکس‌های شخصی و تابلوهای خط یا نقاشی مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزایش نشاط و روحیه‌تان شده و روبه‌رو شدن با این عناصر به ویژه در آغاز هر روز می‌تواند انگیزه‌ شروع یک روز کاری را دو چندان کند.
بهتراست قاب عکس و تابلو نیز مطابق با دکورچوبی اتاق،چوبی انتخاب شود و همین امر باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای داخلی اتاق می شود. استفاده از قاب‌های فلزی متعدد در اتاق‌هایی که دکور فلزی و فرفورژه دارند کاملا مناسب است و توصیه می‌شود. معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تخت‌های دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده کنید.
اگر دوست دارید که با یک تابلو و یا تنها یک قاب عکس، دیوار بالایی تخت را تزیین کنید ترجیحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالای تخت انتخاب کنید. ولی اگر می‌خواهید از تعداد تابلوهای بیشتری برای تزیین دیوار استفاده کنید، مناسب‌تر این است که از تابلوهای طولی یعنی تابلوهایی با عرض کم و طول زیاد استفاده کنید.
 

amin_120

عضو جدید
تصاویر اتاق خواب

تصاویر اتاق خواب

یه تعداد تصویر داشتم گفتم شاید بدرد بخوره
فایل rar بدون پسورد
اتاق خواب 1.40MB
 

پیوست ها

  • khab.rar
    1.4 مگایابت · بازدیدها: 0

ox_man_2007

عضو جدید
اتاقی شگفت انگیز برای دختران

اتاقی شگفت انگیز برای دختران

اتاقی شگفت انگیز برای دختران شرکت مشهور ایتالیایی Alta Moda مجموعه ای بزرگ از انواع مبلمان و لوازم جانبی جالب را برای طراحی اتاق خواب دختران ارائه داده است.
شرکت مشهور ایتالیایی Alta Moda مجموعه ای بزرگ از انواع مبلمان و لوازم جانبی جالب را برای طراحی اتاق خواب دختران ارائه داده است.

این مجموعه ترکیبی از محصولات مدرن و با استفاده از مواد سبک و رنگ های شاد طراحی شده است. کمد لباس، مبلمان، مجسمه، وسایل تزئینی، همگی با نهایت دقت انتخاب شده اند و در مجموع اتاقی شگفت انگیز را پدید آورده اند.














منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

بوکانی

کاربر فعال
بزرگ کردن یک اتاق کوچک

بزرگ کردن یک اتاق کوچک

بزرگ کردن یک اتاق کوچک

شما بهترین جا برای ایجاد كردن یك فضای دنج و آرام هستند. این اتاقها و فضاها در عین حال بسرعت به هم ریخته و شلوغ می شوند. اگر چند روش ساده زیر را در نظر داشته باشید قطعاً این فضای شما جادارتر و دنج تر خواهد شد.

- وقتی می خواهید برای اتاق كوچك طراحی رنگ داشته باشید، سعی كنید از رنگهای روشن استفاده كنید
از رنگهای روشن و سرد. مانند سفید یا آبی روشن بهره بگیرید. رنگهای روشن فضا را باز تر می كند و در ضمن باعث انعكاس نور بیشتر می شود. این در حالی است كه اگر شما از رنگهای تیره وكدر استفاده كنید نور اتاق را خواهد گرفت و اتاق را كوچك نشان می دهد. تلاش كنید وسایلی كه برای این اتاق دنج انتخاب می كنید از نظر رنگ به رنگ دیواری كه انتخاب كرده اید نزدیك باشد. این وسایل می تواند رنگ روكش صندلی، مبل و بالشهایی باشد كه برای اتاق انتخاب می كنید. با انتخاب رنگهای متفاوت ممكن است نوعی تناوب و تعدد رنگ ایجاد شود اما باز هم موجب كاهش حجم اتاق از نظر چشمی می شود. یعنی اتاقتان كوچك به نظر می آید.

- به جای اینكه تعداد بی شماری قاب عكس، تابلوی نقاشی و... از دیوارهای اتاق آویزان كنید یكی را انتخاب كرده و به دیوار بزنید
سعی كنید بزرگترین باشد. برای اینكه واقعاً اتاقتان بزرگ جلوه كند سعی كنید از آینه به جای آثار هنری مانند نقاشی استفاده كنید. آینه، نور، رنگ و تصویر را منعكس می كند و در ضمن كمك می كند اتاق جادارتر به نظر برسد.

- معمولاً خرت و پرت و اشیای كوچك هستند كه یك اتاق را بدریخت نشان می دهند
به طور مثال روزنامه های خوانده شده یا مجلاتی كه گوشه ای از اتاق جای گرفته اند. اگر خوب دقت كنید در اتاق كوچك اینگونه اشیا جاگیرتر به نظر می رسند. برای اینكه اتاق شما بزرگتر به نظر بیاید سعی كنید وسایل كوچك تزیینی مانند مجسمه ها، زیر سیگاریها و... را در اتاقتان محدود كنید. این وسایل شاید از نظر اندازه در ابتدای امر جاگیر به نظر نیایند ولی انبوه و تجمع آنها باعث اشغال فضای زیادی می شود.

- اما اگر به آینه علاقه ندارید و ذاتاً آدم هنری هستید و دوست دارید خانه تان را با آثار هنری و نقاشی پر كنید چاره ای نیست
لابد می خواهید این اتاق كوچك را هم با همین تابلوها تزئین كنید. بهترین راه برای استفاده این آثار در یك اتاق كوچك توجه به این نكته است. «یكی و بهترین» از میان تابلوهایی كه دارید یكی را انتخاب كنید و قطعاً برای این اتاق كوچك بهترین را باید انتخاب كنید. مبل و یا صندلی هایتان را با رنگ دیوارها طوری انتخاب كنید كه هارمونی داشته باشند.

- اما در مورد انتخاب مبل برای این اتاق
شما باید بین یك مبل راحتی بزرگ و مبل های كوچك راحتی انتخاب كنید. اگر شما مبل یا همان كاناپه بزرگ راحتی را انتخاب كنید فضای آزاد را به حداقل می رسانید. اگر مبل های كوچك را انتخاب كنید، آنگاه شما فضا برای قراردادن وسایل دیگر هم خواهید داشت.

- میزهای شیشه ای تنها حسنی كه دارد مدرن بودن آنها نیست
این میزهای شیشه ای علاوه بر این خاصیت كمك می كند شما به خواسته خودتان یعنی بزرگ تر جلوه دادن اتاق برسید. با استفاده از این گونه میزها شما می توانید آن طرف تر را نگاه كنید و ببینید و این به بزرگ تر شدن اتاق كوچكتان كمك می كند.

شاید با استفاده از این روشهای ساده بتوانید اتاق كوچك و دنجتان را كه برای لم دادن و استراحت كردن انتخاب كرده اید ، بزرگ و دلباز جلوه دهید. به هر حال این هم چند راهش است.

منبع:
تالار گفتگوی پارسی گلد ( www.forum.parsigold.com )

 

H.SHafiee

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایده هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

ایده هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

bedroom%20%20123.jpg
اتاق خواب یکی از مهم ترین نقاط منزل است زیرا شما بسیاری از وقت خود را در این مکان می گذرانید .
D-101.jpg


اتاق خواب باید مطابق سلیقه شخصی شما چیده شود و حتی می تواند خانه کوچک دیگری درون خانه شما باشد . اتاق خواب جایی بسیار خاص و محل کسب ارامش و استراحت کردن است .
طرح های مختلفی هست که می توانید در تنظیم دکوراسیون یا تغییر دکوراسیون اتاق خوابتان از انها بهره مند شوید . اما قبل از خواندن نکات دکوراسیونی مربوط به اتاق خواب و اشنایی با اناوع طراحی ها و سبک های این قسمت از منزل به ایده ها و سلیقه خود دقت نمایید .
در ابتدا سبک خاصی را انتخاب نمایید . انواع سبک های مختلف دکوراسیونی که رواج زیادی نیز دارند که تعدادی از انها به شرح زیر می باشند .
▪ سبک مصری :
رنگ طلایی در لوازم مصری بسیار محبوب می باشد و به نوعی یادآور شکوه درونی اهرام است . همچنین در ایجاد این سبک می توانید از نقاشی ها و پاپیروس های هندی که در اهرام و مقبره های زیبا متدوال بوده است استفاده کنید.
▪ سبک یونانی و رومی :
این دو سبک تقریبا مشابه می باشند و گفته می شود که رومی ها بعضی از هنرهای یونانی ها را پذیرفته و توسعه دادند که از جمله انها معماری بوده است . در هر دو سبک تاکید خاصی بر ایجاد ستون های تزئینی می شود و اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ است استفاده از این سبک ها ایده خوبی است .
▪ سبک گوتیک :
اگر به رنگ سیاه ، تصاویر و مجسمه های عجیب و کلا چیدمانی غیر عادی علاقه دارید به سراغ این سبک بروید . اگر می خواهید اتاق خواب شما نمایی منحصر و خیره کننده داشته باشد این سبک مناسب شماست .
▪ سبک های مشرقی و مدرن :
معروف ترین سبک شرقی در حقیقت همان اتاق خواب های ژاپنی است اما می تواند شامل سایر نقاط اسیایی مثل کشور خودمان ایران و به کمک صنایع دستی خاص آن باشد . سبک مدرن هم که می تواند اصلا مایه ای از شرق نداشته باشد . در طراحی مدرن باید از لوازم صنعتی جدید و لوازم ساده و کوچک بهره جست .
پس در ابتدا دقت کنید که سبک مورد نظرتان چیست و بعد انواع و اقسام ایده ها به سوی شما خواهد امد .
● اتاق خواب خود را منحصر به فرد کنید
شما می توانید اتاق خواب خود را بدون کمک از مجلات و کتب دکوراسیونی نیز طراحی نمایید . تنها کافیست به طرح فعلی اتاق خود و لوازمتان نگاه کنید و بعد طرح بدهید .
نکته مهم شروع به کار با توجه به علایقتان است . از چیزهای ساده مثل رنگ یا طرح یا سمبل مورد علاقه تان شروع کنید و از محیط خود ایده بگیرید .
 

keyvan-ebooks

عضو جدید
دانلود کتاب اتاق خواب و حمام‌های زیبای تگزاس

دانلود کتاب اتاق خواب و حمام‌های زیبای تگزاس




این کتاب یک مجموعه درخشان از عکس‌های رویایی و متون روشن‌ساز بوده و طراحی‌های جذاب و خوب ایالت‌ تگزاس را از دالاس تا آستین به نمایش گذاشته است.
در این اثر، طراحی‌های اجرا شده و یا پیش‌بینی شده طراحان برجسته داخلی، از اتاق‌ خواب‌های منحصربه‌فرد تا حمام‌های زیبا گنجانده شده و سبک‌های مختلف طراحی را دربرگرفته است…
سال 2010 | 35 صفحه | ISBN: 9780979265846 | 13,5 MB |





Beautiful Bedrooms & Baths of Texas

نویسنده:
Jolie Carpenter

انتشارات:
Signature Publishing Group

ISBN 10:
0979265843

ISBN 13:
9780979265846



عناصر مختلف طراحی شامل عتیقه‌جات، هنرهای زیبا، مبلمان، لوازم جانبی، نور و منسوجات در این طراحی‌ها در نظر گرفته شده‌اند و توضیحات کاملی در رابطه با آنها ارائه داده شده است.
در واقع این کتاب یک ویترین جذاب و سرگرم‌کننده برای مخاطبین علاقمند و یک راهنمای منحصر‌به‌فرد و الهام‌بخش برای کارشناسان طراحی می‌باشد.

برای دانلود این کتاب به آدرس زیر رجوع نمایید.

http://www.booktolearn.com/?p=1152#more-1152
 

Relampago

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب

ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب

ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب ایده های شگفت انگیز طراحی اتاق خواب
 

sheshpar

عضو جدید
بازی با رنگ و الگو
يك روتختي شاد و زنده مي‌تواند راهي آسان برای معرفی رنگ‌ها و طرح‌هاي بيشتر و شادي بخش در اتاق خواب باشد. براي مثال تركيب رنگ نارنجي و آبي زنده براي روتختي، احساس نشاط و سرزندگي را به فضاي اتاق خواب وارد مي‌کند و حال اگر اين تركيب رنگي شاد با الگوهايي از قبيل الگوي شطرنجي، راه راه، دايره دايره يا اشكال هندسي در خود روتختي و ملحفه يا كاغذ ديوار اتاق هم‌نشين شود محيط را شادتر و پرتكاپو مي‌سازد. بنابراين توصيه مي‌كنيم براي ايجاد محيطي شاد و پرانرژي، از الگوها و رنگ‌هاي تند و شاد در كنار هم براي دكوراسيون تخت‌خواب استفاده كنيد.
ايجاد يك طرح آرام و بي‌سروصدا به وسيله ملحفه و روتختي
آبی ملايم، کاکائويي و قهوه‌ای، زوج‌هاي بی‌نقصي براي ايجاد جلوه‌اي آرام و کلاسیک و همچنين معاصر و بی‌سروصدا هستند. در اين صورت استفاده از يك طرح ساده مثل دايره‌های مرتب و منظم مي‌تواند به زيبايي ملحفه و روتختي كمك كند. مي‌توانيد از رنگ ديوار براي دكوراسيون تخت‌خواب استفاده كنيد و براي ايجاد تعادل، رنگ قهوه‌اي را به آن در قالب كوسن‌ها و بالش‌ها اضافه كنيد.
زياده‌روي در لوكس و شيك كردن دكوراسيون تخت‌خواب
پارچه‌هاي ساتن و مخمل از جمله گزينه‌هايي هستند كه در دكوراسيون تخت‌خواب (به عنوان روتختي و روكش كوسن و بالش) با زرق و برقي كه دارند مي‌توانند جلوه لوكس و بسيار شيكي به فضاي اتاق خواب بدهند. ملحفه‌هاي مرغوب و باكيفيت نيز مي‌توانند مكمل خوبي براي اين عناصر باشند. اگر اتاق خوابي لوكس و باشكوه می‌خواهید، موارد بالا مي‌تواند انتخابي ايده‌آل براي استفاده در دكوراسيون تخت‌خواب شما باشد.http://www.www.www.iran-eng.ir/files/fa/news/1390/3/22/10677_370.jpg
ایجاد طرح‌های رنگی به وسيله بالش‌ها

لايه‌هايي از بالش‌هاي متعدد كه در دكوراسيون تخت‌خواب قرار مي‌گيرند، مي‌تواند رنگ‌هاي متعددي را به اتاق‌خوابي خنثي وارد سازد و فضا را نجات دهد. اين تركيب رنگي را از زير تاج تخت‌خواب به سمت پايين تخت‌خواب امتداد دهيد. بالش‌هايي كه داراي روكش‌هاي طرح‌دار هستند علاوه بر رنگ و بافت مي‌توانند طرح و الگو را نيز به اتاق خواب ساده شما وارد كنند. بنابراين اين عناصر مهم را در كوراسيون تخت‌خواب جدي بگيريد و از آن‌ها به خوبي استفاده كنيد.
دكوراسيون تخت‌خواب خود را با سبك شخصي خود تركيب و هماهنگ كنيد

چرا خودتان را محدود به روتختي‌ها و ملحفه‌هاي بسته‌بندي شده و آماده در بازار مي‌كنيد؟ به پارچه فروشي‌ها برويد و پارچه‌هاي زيبا را در طرح و رنگي كه دوست داريد و متناسب با سليقه و خواست شماست بخرید و خودتان ملحفه و روتختي دكوراسيون تخت‌خواب خود را طراحي و آماه كنيد. براي اين كار از مرغوب‌ترين پارچه‌ها استفاده كنيد.
تغيير دكوراسيون تخت‌خواب به صورت فصلي
با تغيير فصول و فرا رسيدن فصلي جديد، جلوه دكوراسيون اتاق خواب خود را با تعويض ملحفه‌ها و روتختي متحول و سعي كنيد طرح و رنگ و بافت ملحفه‌ها و روتختي جديد به نحوي منعکس‌کننده فصل نو باشد. اين پوشش‌هاي جديد متناسب با فصول بايد داراي بافت‌هاي مناسب نيز باشند، براي مثال در فصول سرد بهتر است از پارچه‌هاي سنگين‌تر براي دكوراسيون اتاق خواب استفاده كرد. در پایان همین مطلب چند ایده برای اتاق خواب بهاری پیشنهاد کرده‌ایم.
 

sheshpar

عضو جدید
تختخواب ابتکاری زیبا وعجیب وغریب

تختخواب ابتکاری زیبا وعجیب وغریب



این تختخواب عجیب و غریب و غیر عادی توسط Ernesto Neto طراحی شده است. شما می توانید به صورت عمودی و ایستاده روی این تخت بخوابید.
تختخواب عمودی

تختخواب ایمن

این تختخواب خارق العاده و عجیب شما را در جای خودتان قفل می کند تا حرکت نکنید.​



تختخواب چمنی

این تختخواب الهام گرفته از طبیعت برای افرادی طراحی شده که علاقمند به خوابیدن روی چمن هستند.​




تختخواب ضد زلزله

Wang Wenxi از کشور چین یک تختخواب ضد زلزله طراحی کرده است.​




تختخواب Phi-ton

این تختخواب مدردن به راحتی قابل تغییر به حالات فیزیکی دلخواه شماست.​




تختخواب تاشو

این تختخواب ابتکاری از جنس فایبرگلاس و تیوپ هایی از جنس پلاستیک فشرده است که قابل تا شدن و تغییر به سایزهای مختلف می باشد.​




تختخواب شناور

این تختخواب توسط یک پایه که در وسط آن قرار دارد نگهداری می شود که این باعث معلق و شناور بودن تخت می شود.​




تختخواب یخی

این تختخواب جالب در هتل یخی واقع در کشور سوئد قرار دارد.​




تختخواب با حالت جنینی

این تختخواب ابتکاری مخصوص افرادی است که هنگام خواب هیچ حرکتی نمی کنند.​




تختخواب شیشه ای

این تختخواب مدرن و زیبا توسط یک کارخانه ایتالیایی به نام Santambrogio Milano ساخته شده است.​




تختخواب ننویی

این تختخواب زیبا و جالب قابل نصب در اتاق های خواب امروزی می باشد.​















[h=2][/h]













































[h=2][/h]











 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
[SUP]رنگ [/SUP][SUP][/SUP][SUP]های مناسب برای اتاق خواب[/SUP][SUP][/SUP]




[SUP]از آنجا که اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت. با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دکوراسیون و تأثیرات ناخودآگاهی که هر یک از خانواده های رنگی بر روی روح و روان ما به جا می گذارد، غافل شد. [/SUP]
[SUP][/SUP]

[SUP]ضمن مدنظر داشتن سلیقه ی صاحب اتاق خواب باید کاربرد یک اتاق خواب را نیز در نظر داشت. یک اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم آورد. [/SUP]
[SUP][/SUP]
[SUP]هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ های درخشان پرهیز کنیم. چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ ها آزار دهنده به نظر برسند؛ اما چنانچه رنگ های زنده را بیشتر می پسندید، سایه های مختلف رنگ آجری در کنار رنگ های کرم غنی و سیاه می تواند انتخابی مناسب باشد. [/SUP]
[SUP][/SUP]

[SUP]اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید، استفاده از رنگ های به کار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است. [/SUP]
[SUP][/SUP]
[SUP]رنگ های گرمی چون طلایی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های به کار رفته در طرح های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند. علاوه بر به کارگیری این رنگ ها در فضای اتاق استفاده از پارچه های ابریشمی و کتان طرح دار، تابلوها و مجسمه های زینتی شرقی، پارچه های سوزندوزی و قلمکار غنا جذابیت این دکوراسیون را دوچندان می کند. برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرح دار گوناگون در چنین دکوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می تواند این نقش را به خوبی ایفا کند. [/SUP]
[SUP][/SUP]
[SUP]همچنین آویزهای پارچه ای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیک و خاص به اتاق می بخشد و می تواند تخت خواب را بیش از پیش به کانون توجه در اتاق تبدیل کند. در مقابل دکوراسیون های سنتی دکوراسیون های تک رنگ قرار گرفته اند که با به کارگیری تنالیته های مختلف یک رنگ فضایی آرام و یکنواخت را پدید می آورند. رنگ های روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می دهند.[/SUP]
[SUP][/SUP]

[SUP]ترکیب رنگ های زرد و سبز از آنجا که سبز یکی از رنگ های مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم که غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یک اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می افزاید، اما در یک اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن می بخشد؛ حال آن که غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی می بخشد.[/SUP]
[SUP][/SUP]
[SUP]انتخاب رنگ در اتاق کودکان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است. اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگ های ملایم و پاستلی آرایش کنیم. اتاق خواب کودکان خردسال و نوجوانان را نیز می توانیم با رنگ های شاد و پرانرژیتر زینت دهیم. [/SUP]
[SUP][/SUP]
[SUP]استفاده از ترکیب رنگ های هارمونیک که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز در دکوراسیون یک اتاق خواب می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در کنار یک رنگ روشن متضاد مانند کرم فضایی زیبا می آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دکوراسیون یک اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است که نه تنها انتخاب مجموعه های از رنگ ها بلکه میزان به کارگیری آنها و سطوحی که اشغال می کنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است. [/SUP]
[SUP][/SUP]
[SUP]همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یک قاب عکس، حاشیه های کاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تکرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی ها و یا حتی قرار دادن یک جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش می تواند به دکوراسیون یک اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.[/SUP]
[SUP][/SUP]
[SUP]منبع: [/SUP]
[SUP]http://www.memarworld.blogfa.com/post-23.aspxhttp://www.memarworld.blogfa.com/post-23.aspx[/SUP]





 

liya.s

عضو جدید
چگونه یک اتاق رمانتیک برای همسرمان دکور کنیم؟

چگونه یک اتاق رمانتیک برای همسرمان دکور کنیم؟



ایجاد یک اتاق راحت و رمانتیک به معنای کنار هم قرار دادن اجزا به صورتی است که هم شما و هم همسرتان احساس ارامش و راحتی نمایید .

ایجاد یک اتاق راحت و رمانتیک به معنای کنار هم قرار دادن اجزا به صورتی است که هم شما و هم همسرتان احساس ارامش و راحتی نمایید . بعضی از این اجزا عبارتند از رنگ ،نور ، مبلمان و دکور . برای ایجاد اتاق رمانتیک به احساسات خود دقت کنید و ایده های مختلف را ازمایش نمایید و به احساسات شریک خود به این تغییرات نیز توجه نمایید.

رنگ :
رنگ اثر عمیق و موثری بر ذهن شما دارد . حتی نگاه کردن به رنگها احساسات متفاوتی را در ما ایجاد می کند ، بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خوابتان حساس باشید .

قرمز رنگ عاشقانه و رویایی می باشد . استفاده از روتختی یا کوسن های قرمز در اتاق خواب به ایجاد محیط عاشقانه کمک می کند . البته اگر انسان عصبی مزاجی هستید از رنگ قرمز دوری کنید چون علاوه بر عشق ، قرمز تحریک کننده عصبانیت نیز می باشد.

سبز و ابی ، رنگهای خودمانی و ارامش بخشی هستند و در اتاق خواب ایجاد حس راحتی می نمایند . سبز رنگ سنتی ازدواج و باروری است .
رنگ هایی که چندان مناسب یک اتاق خواب رمانتیک نمی باشند عبارتند از : سفید ، خاکستری ، صورتی و زرد . البته استفاده از انها در بعضی وسائل موردی ندارد اما به عنوان رنگ اصلی ایده جالبی نمی باشند . سفید و خاسکتری رنگ های بسیار ساده ای هستند و نوعی احساس خلسه و بی حالی ایجاد می کنند رنگ زرد به مقدار زیاد ، چشم را اذیت کرده و حس عصبانیت را برمی انگیزد . رنگ صورتی باعث ارامش و شادیست اما در نظر عموم این رنگ بسیار دخترانه است و ممکن است مرد از این موضوع احساس نارضایتی کند .



نورپردازی :
نورپردازی یک راه سریع برای ایجاد احساسات در یک اتاق است . نورپردازی های درخشان و روشن اتاق را شاداب کرده و در فرد احساس شور و شادی ایجاد می کند اما اگر هدف شما ایجاد یک اتاق رمانتیک و خصوصی است استفاده از نورهای تیره مناسب تر می باشد .

یکی از راحت ترین راه ها استفاده از چراغهای رنگی به رنگهای تیره است . بعضی از این چراغها قابلیت تغییر رنگ دارند و می توانید هر زمان رنگ دلخواه را امتحان کنید .

می توانید از اباژورها و چراغ های تزیینی به رنگ های مختلف در اتاق استفاده نمایید بهترین گزینه رنگ های قرمز و سیاه می باشد . دقت کنید که نور سبز یا ابی اثر جالبی ندارد و حالت بیماری را القا می کند . در صورت تمایل به استفاده از این رنگ ها سعی کنید انها را در کنار مجموعه ای از رنگ های دیگر به کار ببرید .
استفاده از شمع های رنگی و معطر نیز ایده خوبی می باشد .



دکوراسیون :
برای ایجاد یک اتاق خواب رمانتیک در انتخاب وسائل دقت نمایید . تمام وسائل انتخابی باید زیبا و جذاب باشند .
استفاده از بعضی اثار هنری اتاق عاشقانه ای را ایجاد خواهد نمود . دیدن مناظر طبیعی و یا پرتره ها و تصویرهای انسانی جذاب و یا مجسمه های خوش فرم احساس خوبی را ایجاد خواهد نمود . از مناظر تخیلی و ناخوشایند بپرهیزید .




مبلمان:
مهم ترین وسیله در اتاق خواب همان تخت خواب می باشد . در یک اتاق خواب رمانتیک نقش این وسیله مشخص تر نیز خواهد بود . تخت باید زیبا و راحت باشد .

به تخت به چشم بوم نقشی نگاه کنید که با کوسن ها ، ملافه ها و تشک ها در حال نقاشی ان هستید .استفاده از پارچه های اطلسی یا ابریشمی ایده خوبی خواهد بود .
از تشک های کوتاه تر استفاده کنید و در اطراف تخت میزهای کوچک زیبا بگذارید و وسائل بزرگ مانند کمد را چشبیده به دیوار قرار دهید .

استفاده از سایبان برای تخت نیز ایده جالب و جذابی است .
در طراحی یک اتاق خواب رمانتیک بهترین راه در نظر گرفتن روحیه و خواسته های خودتان است و با پیاده سازی آنها در محیطی ارام و رمانتیک خواهید بود . در زیر نکاتی است که به شما کمک خواهد کرد :


  • به هیچ عنوان از نورهای درخشان و زننده استفاده نکنید .

  • مبلمان اتاق را تا حد ممکن راحت و ساده انتخاب کنید

  • یک ظرف قشنگ محتوی شوکلات های زیبا یا میوه های خوشرنگ و ریز مثل توت فرنگی بر روی میز توالت زیبایی و ارامش خاصی به همراه دارد .

  • بر روی میزهای کنار تخت یا بر روی میز توالت شمع های معطر قرار دهید .

  • از تخت های دارای سایه بان استفاده کنید و حریرها و دراپه های زیبا برای ان انتخاب نمایید

  • یک اتاق خواب رمانتیک باید محل ساکتی باشد که به شما حتی اجازه شنیدن نفس های همسرتان را نیز بدهد پس هیچ گاه تلویزیون را در چنین اتاقی قرار ندهید و تا حد امکان از پرده های زخیم و چندلایه استفاده کنید .

  • موسیقی رمانتیک مناسب اتقا خواب رمانتیک است پس دستگاه سی دی خود را در دسترس قرار دهید .

  • از پارچه های مخملی و حریر قرمز رنگ ، البالویی یا رنگ هایی با مایه قرمز استفاده کنید .

  • بر روی تخت کوسن های نرم و زیادی قرار دهید .

  • می توانید از چراغ هایی با نور قرمز ملایم یا صورتی استفاده نمایید

  • از عود و سایر چیزهای خوشبو استفاده نمایید

  • می توانید عطر مورد علاقه خود را در صورت ملایم بودن بر روی تخت بپاشید


چگونه فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم ؟

1) در فضای‌ اتاق‌ از كمدهای‌ آینه ‌دار استفاده‌ كنید، چون‌ اتاق‌ را بزرگتر نشان می دهند.
2) برای‌ انعكاس‌ منظره‌ بیرون، آینه‌ را درست‌ مقابل‌ پنجره‌ قرار دهید.
3) آینه‌ انعكاس‌ و جلوه‌ نور را مضاعف‌ می ‌كند، پس‌ برای‌ روشنایی‌ بیشتر از جلوه‌ آن‌ به خوبی‌ استفاده‌ كنید.
4) آینه‌ می ‌تواند یك‌ فضای‌ تاریك‌ را به‌ فضایی‌ دلباز و روشن‌ مبدل‌ كند.
5) آینه‌ به‌ فضای‌ اتاق‌ هویتی‌ خاص‌ می‌ بخشد. پس‌ چرا از آن‌ بهره‌ نبرید؟
6) سعی‌ كنید از رنگ های‌ روشن‌ برای‌ فضای‌ اتاق‌ خواب‌ استفاده‌ كنید، چون‌ این‌ رنگ ها فضای‌ اتاق‌ را بزرگتر نشان‌ می‌ دهند.
7) برای‌ اتاق‌ خواب، كاغذ دیواری‌ با طرح‌ و نقش‌ ظریف‌ انتخاب‌ كنید.
8) اتاق‌ را با موکت طرح ساده كفپوش‌ نمایید.
9) وسایل‌ خود را با هماهنگی‌ بچینید تا اتاق‌ خیلی‌ شلوغ‌ نشود.
10) از انتخاب‌ رنگ های‌ تندی‌ مثل‌ نارنجی‌ و قرمز تند خودداری‌ كنید، چون‌ این‌ رنگ ها دیوارها را به ظاهر به‌ هم‌ نزدیك‌ می ‌كنند و فضای‌ اتاق‌ را كوچك‌ می‌ نمایند. رنگ های‌ روشن‌ و شادی‌ مثل‌ آبی‌ كمرنگ‌ و سبز روشن،‌ فضا را بزرگتر نشان‌ می‌ دهند.


چند توصیه برای دكوراسیون اتاق خواب :
اتاق خواب جایی است برای آسودن و كسب آرامش و انرژی مجدد برای یك روز كاری دیگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنین نوع چیدمان آن كمك زیادی به كسب این آرامش و استراحت واقعی می‌كند.
در این نوشتار سعی داریم مهم‌ترین نكات مربوط به دكوراسیون این منطقه با اهمیت خانه را توضیح دهیم.

یكی از اصول اولیه چیدمان در اتاق‌ خواب می‌گوید محل تخت باید به گونه‌ای انتخاب شود كه پنجره نورگیر حتما در سمت راست آن قرار گیرد.

استفاده از كوسن‌های فراوان بر روی تخت‌هایی كه لبه بالایی بلندی دارند، بر زیبایی تخت می‌افزاید. در سبك‌های كلاسیك بهتر است كه این كوسن‌ها از همان جنس و بافت روتختی باشند.

به هماهنگی موجود در بین اشیا و مبلمان بیشتردقت كنید. بافت‌های روتختی و والان‌های پرده بهتراست از یك نوع، از یك طرح و از یك طیف رنگی انتخاب شودو حتی رول‌بوردهای (نوارهای تزیینی دیواری) در قسمت بالایی دیوارها نیز از همان طیف رنگی باشد.

هماهنگی میان بافت‌ها یك سبك كلاسیك به محیط اتاق می‌دهد. البته اگر در میان این هماهنگی، گاهی یكی از بافت‌ها و رنگ‌ها، كاملا متضاد و مكمل دیگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دكور اتاق افزوده شده و آن را از یكنواختی در‌ می‌آورد.



توجه داشته ‌باشید استفاده از روتختی‌های زیبا تنها ملاك زیبایی و راحتی اتاق نیست بلكه باید به نرمی و لطافت آن هم توجه كنید. همه این موارد منجر به افزایش حس آسایش و راحتی در اتاق خواب می‌شود.

فرض کنید:رنگ زمینه اتاق، كرم شكلاتی و گلبهی است. استفاده از دكورهای چوبی تیره و متمایل به زرشكی، مكمل رنگ فضای زمینه است. استفاده از روتختی براق، مانند هر بافت براق دیگر، علاوه بر اینكه نوعی حس تجمل‌گرایی را به ببیننده القا می‌كند، با قرار گرفتن در كنار دكور چوبی تیره باعث می‌شود زیبایی این نوع چیدمان جلوه‌ای چند برابر بیابد. رنگ و طرح بافت‌های پارچه‌ای نیز مابین رنگ زمینه اتاق و دكور چوبی آن است.

همین امر سبب شده است تا در محیط، تعادل برقرار شود. یادتان باشد كه یكی از ویژگی‌های سبك كلاسیك، استفاده از بافت‌های براق در كنار دكور چوبی تیره است.

هر چه پهنای قاب تابلوها بیشتر باشد آن تابلو با دكور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهنای قاب كمتر باشد، تنها نقاشی یا سایر آثار داخل قاب جلوه بیشتری خواهد داشت.

همچنین، استفاده از تك‌مبل کمک می کندتا فضایی صمیمی و دلنشین در قسمتی از اتاق فراهم آید. برای تفكیك این فضا در كنار تك‌مبل می توان از نور موضعی (آباژور) استفاده کرد. بهترین آباژورها دركنار تك مبل‌ها، آباژورهایی هستند كه نورشان به سمت پایین باشد.

به این ترتیب فضایی مناسب برای مطالعه واستراحت در شب پدید می‌آید. هر چه تعداد نورهای موضعی در داخل اتاق بیشتر باشد، تفكیك فضاهای داخلی بیشتر شده و به نظر می‌رسد كه رعایت این نكته برای اتاق خواب، مناسب است.

استفاده از چراغ‌های آباژور كوتاه بر روی پاتختی‌ها، میتواندفضایی رومانتیك‌ به وجود آورد و ضمنا این امكان را به وجود می‌آورد تا بتوانید قبل از خواب به مطالعه بپردازید.

استفاده از فضای سبز (گلدان، فلاور باكس و . . .)، قاب‌عكس‌های شخصی و تابلوهای خط یا نقاشی مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزایش نشاط و روحیه‌تان شده و روبه‌رو شدن با این عناصر به ویژه در آغاز هر روز می‌تواند انگیزه‌ شروع یك روز كاری را دو چندان كند.

بهتراست قاب عكس و تابلو نیز مطابق با دكورچوبی اتاق،چوبی انتخاب شود و همین امر باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای داخلی اتاق می شود. استفاده از قاب‌های فلزی متعدد در اتاق‌هایی كه دكور فلزی و فرفورژه دارند كاملا مناسب است و توصیه می‌شود. معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تخت‌های دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده كنید.

اگر دوست دارید كه با یك تابلو و یا تنها یك قاب عكس، دیوار بالایی تخت را تزیین كنید ترجیحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالای تخت انتخاب كنید. ولی اگر می‌خواهید از تعداد تابلوهای بیشتری برای تزیین دیوار استفاده كنید، مناسب‌تر این است كه از تابلوهای طولی یعنی تابلوهایی با عرض كم و طول زیاد استفاده كنید.

در این نوع انتخاب، ترجیحا باید سعی كنید اندازه طولی تابلوها تقریبا برابر ارتفاع تخت از سطح زمین باشد.





منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

liya.s

عضو جدید
نقش رنگ ها در ایجاد آرامش در اتاق خواب
اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندكی تجملی هستید، استفاده از رنگهای به كار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است.

اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندكی تجملی هستید، استفاده از رنگهای به كار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است.

رنگهای گرمی چون طلایی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های به كار رفته در طرحهای سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشكوه و گرم در یك دكوراسیون هستند. علاوه بر به كارگیری این رنگها در فضای اتاق استفاده از پارچه های ابریشمی و كتان طرحدار، تابلوها و مجسمههای زینتی شرقی، پارچههای سوزندوزی و قلمكار غنا جذابیت این دكوراسیون را دوچندان می كند. برای نیل به موفقیت در تركیب سطوح طرحدار گوناگون در چنین دكوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند كه رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می تواند این نقش را به خوبی ایفا كند.



همچنین آویزهای پارچهای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیك و خاص به اتاق می بخشد و می تواند تختخواب را بیش از پیش به كانون توجه در اتاق تبدیل كند. در مقابل دكوراسیون های سنتی دكوراسیونهای تك رنگ قرار گرفته اند كه با به كارگیری تنالیته های مختلف یك رنگ فضایی آرام و یكنواخت را پدید می آورند. رنگهای روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می دهند.

تركیب رنگهای زرد و سبز از آنجا كه سبز یكی از رنگهای مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم كه غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یك اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می افزاید، اما در یك اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی كه لازمه یك اتاق خواب است به آن می بخشد؛ حال آن كه غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی میبخشد.

انتخاب رنگ در اتاق كودكان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است. اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگهای ملایم و پاستلی آرایش كنیم. اتاق خواب كودكان خردسال و نوجوانان را نیز میتوانیم با رنگهای شاد و پرانرژیتر زینت دهیم.



استفاده از تركیب رنگهای هارمونیك كه در چرخه رنگ در كنار یكدیگر قرار گرفته اند نیز در دكوراسیون یك اتاق خواب می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در كنار یك رنگ روشن متضاد مانند كرم فضایی زیبا می آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دكوراسیون یك اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است كه نه تنها انتخاب مجموعه های از رنگها بلكه میزان به كارگیری آنها و سطوحی كه اشغال می كنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یك قاب عكس، حاشیه های كاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تكرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی ها و یا حتی قرار دادن یك جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش میتواند به دكوراسیون یك اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.

 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
رنگ در اتــــــــــاق خواب

رنگ در اتــــــــــاق خواب

ازآنجا كه اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دكوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت، با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دكوراسیون و تاثیرات ناخودآگاهی كه هر یك از خانوادههای رنگی بر روی روح و روان ما به جا میگذارد، غافل شد.
ضمن مدنظر داشتن سلیقهی صاحب اتاق خواب باید كاربرد یك اتاق خواب را نیز در نظر داشت. یك اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد كه مكانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم آورد.




.
.




هنگام طراحی رنگ یك اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگهای درخشان پرهیز كنیم. چرا كه ممكن است هنگام استراحت این رنگها آزاردهنده به نظر برسند؛ اما چنانچه رنگهای زنده را بیشتر می پسندید، سایه های مختلف رنگ آجری در كنار كرمهای غنی و سیاه میتواند انتخابی مناسب باشد.
اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندكی تجملی هستید، استفاده از رنگهای به كار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است.
رنگهای گرمی چون طلایی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های به كار رفته در طرحهای سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشكوه و گرم در یك دكوراسیون هستند. علاوه بر به كارگیری این رنگها در فضای اتاق استفاده از پارچه های ابریشمی و كتان طرحدار، تابلوها و مجسمه های زینتی شرقی، پارچه های سوزندوزی و قلمكار غنا جذابیت این دكوراسیون را دوچندان می كند. برای نیل به موفقیت در تركیب سطوح طرحدار گوناگون در چنین دكوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند كه رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می تواند این نقش را به خوبی ایفا كند.




.
.


.
.





همچنین آویزهای پارچهای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیك و خاص به اتاق می بخشد و می تواند تختخواب را بیش از پیش به كانون توجه در اتاق تبدیل كند. در مقابل دكوراسیون های سنتی دكوراسیونهای تك رنگ قرار گرفته اند كه با به كارگیری تنالیته های مختلف یك رنگ فضایی آرام و یكنواخت را پدید می آورند. رنگهای روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می دهند.​
تركیب رنگهای زرد و سبز از آنجا كه سبز یكی از رنگهای مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم كه غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یك اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می افزاید، اما در یك اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی كه لازمه یك اتاق خواب است به آن می بخشد؛ حال آن كه غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی میبخشد.






.



انتخاب رنگ در اتاق كودكان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است. اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگهای ملایم و پاستلی آرایش كنیم. اتاق خواب كودكان خردسال و نوجوانان را نیز میتوانیم با رنگهای شاد و پرانرژیتر زینت دهیم.
استفاده از تركیب رنگهای هارمونیك كه در چرخه رنگ در كنار یكدیگر قرار گرفته اند نیز در دكوراسیون یك اتاق خواب می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در كنار یك رنگ روشن متضاد مانند كرم فضایی زیبا می آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دكوراسیون یك اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است كه نه تنها انتخاب مجموعه های از رنگها بلكه میزان به كارگیری آنها و سطوحی كه اشغال می كنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.
همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یك قاب عكس، حاشیه های كاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تكرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی ها و یا حتی قرار دادن یك جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش میتواند به دكوراسیون یك اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.




.
.





___________________________

منبع : مجله اینترنتی صبح بخیر ایران
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]رنگ های مناسب برای یک اتاق خواب[/h]
از آنجا که اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت. با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دکوراسیون و تأثیرات ناخودآگاهی که هر یک از خانواده های رنگی بر روی روح و روان ما به جا می گذارد، غافل شد.
ضمن مدنظر داشتن سلیقه ی صاحب اتاق خواب باید کاربرد یک اتاق خواب را نیز در نظر داشت. یک اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم آورد.
هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ های درخشان پرهیز کنیم. چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ ها آزار دهنده به نظر برسند؛ اما چنانچه رنگ های زنده را بیشتر می پسندید، سایه های مختلف رنگ آجری در کنار رنگ های کرم غنی و سیاه می تواند انتخابی مناسب باشد.
اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید، استفاده از رنگ های به کار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است.
رنگ های گرمی چون طلایی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های به کار رفته در طرح های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند. علاوه بر به کارگیری این رنگ ها در فضای اتاق استفاده از پارچه های ابریشمی و کتان طرح دار، تابلوها و مجسمه های زینتی شرقی، پارچه های سوزندوزی و قلمکار غنا جذابیت این دکوراسیون را دوچندان می کند. برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرح دار گوناگون در چنین دکوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.
همچنین آویزهای پارچه ای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیک و خاص به اتاق می بخشد و می تواند تخت خواب را بیش از پیش به کانون توجه در اتاق تبدیل کند. در مقابل دکوراسیون های سنتی دکوراسیون های تک رنگ قرار گرفته اند که با به کارگیری تنالیته های مختلف یک رنگ فضایی آرام و یکنواخت را پدید می آورند. رنگ های روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می دهند.

ترکیب رنگ های زرد و سبز از آنجا که سبز یکی از رنگ های مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم که غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یک اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می افزاید، اما در یک اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن می بخشد؛ حال آن که غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی می بخشد.
انتخاب رنگ در اتاق کودکان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است. اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگ های ملایم و پاستلی آرایش کنیم. اتاق خواب کودکان خردسال و نوجوانان را نیز می توانیم با رنگ های شاد و پرانرژیتر زینت دهیم.
استفاده از ترکیب رنگ های هارمونیک که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز در دکوراسیون یک اتاق خواب می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در کنار یک رنگ روشن متضاد مانند کرم فضایی زیبا می آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دکوراسیون یک اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است که نه تنها انتخاب مجموعه های از رنگ ها بلکه میزان به کارگیری آنها و سطوحی که اشغال می کنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.
همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یک قاب عکس، حاشیه های کاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تکرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی ها و یا حتی قرار دادن یک جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش می تواند به دکوراسیون یک اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا