طراحی جرثقیل سقفی

reza.pey

عضو جدید
جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی

دوست عزیز سلام
برای طراحی جرثقیل سقفی باید آنرا ابتدا مدل کنی و سپس در یکی از نرم افزارهای آنالیز کننده نیروها را در نقاط مختلف وارد کرده و نتیجه را ببینی . من نرم افزارهای sap2000 و Etabs فولادی را پیشنهاد میکنم. برای جرثقیل سقفی معمولاً از تیر ورق استفاده میشود که در این نرم افزارها تمامی مقاطع موجود هم هست و هم قابل طراحی است. محاسبه نیروی پیشران و بالابر آن کار مشکلی نیست. مهم استقامت شاسی آن است که گفتم. اگه سوال دیگه ای داشتی بگو در حد توان کمکت میکنم.
 

si136718

عضو جدید
کمک

کمک

سلام منم ی پروژه طراحی اجزا 2 دارم که باید همه موارد ازقبیل محاسبات تنش.طراحی تمام قسمتهای وسیله ازجمله گیربکس و اندازهگیری ابعاد و خلاصه باید ازتمام درسهای تخصصی مکانیک استفاده کنم ولی نمیخام ببرم بیرون.کسی میتونه ی نمونه انجام شده بهم معرفی کنه ممنون میشم
 

paya group

عضو جدید
اماده همکاری

اماده همکاری

در کدام زمینه کاری جرثقیل کمک لازم دارید؟
 

bchegini

عضو جدید
دوست گرامی سلام
جرثقیل سقفی تخصص ماست با ما تماس بگیرید:

جرثقیل سقفی شرکت مهندسی کارین

شرکت مهندسی کارین با نام تجاری KARIN CRANE در زمينه طراحی،ساخت،نصب و خدمات مهندسی انواع جرثقیل سقفی،جرثقیل دروازه ای،جرثقیل بازویی،جرثقیل سقفی های خاص و ترکیبی و سیستمهای جابجایی مواد و قطعات فعالیت دارد.و در حال حاضر جزو نمايندگان فروش بالابر کيتو (KITO) و بالابر دماگ زنجیری (DEMAG) و تنها نماینده انحصاری خدمات کیتو (KITO) در ایران میباشد.

1- جرثقیل سقفی در مدلهای :

- جرثقیل سقفی تک پل،جرثقیل سقفی دو پل،جرثقیل سقفی آویز(SUSPENSION) و جرثقیل سقفی های خاص و ترکیبی

2- جرثقیل دروازه ای در مدلهای :

- جرثقیل دروازه ای تک پل،جرثقیل دروازه ای دو پل،جرثقیل نیم دروازه ای

3-جرثقیل بازویی در مدلهای :

- جرثقیل بازویی ثابت،جرثقیل بازویی گردان،جرثقیل بازویی دیواری،جرثقیل ستونی بازویی

4- جرثقیل سقفی مونوریل در مدلهای :

- جرثقیل سقفی مونوریل خط مستقیم،جرثقیل سقفی مونوریل L شکل،جرثقیل سقفی مونوریل U شکل،جرثقیل سقفی مونوریل مارپیچ (CURVE)

5- خرید و فروش و تعمیرات و خدمات انواع بالابر و لوازم و قطعات جرثقیل سقفی :

- بالابر کیتو ژاپن (KITO) -بالابر دماگ آلمان (DEMAG)- بالابر کی جی کره (KG) -

بالابر پودم بلغارستان (PODEM) - بالابر سامسونگ کره (SAMSUNG) - بالابر استوک

اروپایی مخصوصاٌ دماگ (DEMAG)

نوع آوریهای شرکت مهندسی کارین در زمینه جرثقیل سقفی و سیستمهای جابجایی :

شرکت مهندسی کارین توانایی طراحی،ساخت و اجرای جرثقیل های خاص و سیستمهای جابجایی خاص را دارد و در این زمینه تاکنون دو مدل جرثقیل خاص را برای اولین بار در ایران طراحی و اجرا نموده است.

1- جرثقیل (HUMAN GANTRYCRANE) با نام تجاری HGC CRANE:

این سیستم جهت دسترسی به نقاط مختلف بزرگترین پل راه آهن ایران (پل قطور) طراحی و اجرا گردیده است که در ارتفاع 130 متری و با بالابری 90 متر و به ظرفیت 6 تن میباشد که برای اولین بار توسط شرکت مهندسی کارین اجرا گردیه است.

2- جرثقیل (DESERT GANTRYCRANE) با نام تجاری DGC CRANE:

این جرثقیل از ترکیب جرثقیل دروازه ای و ترانستینر ها میباشد و به عنوان یک جرثقیل دروازه ای پرتابل برای انواع فضاهای مختلف طراحی و اجرا میگردد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ajaxbolt

عضو جدید
دوست عزیز
جرثقیل های سقفی هم مثل خیلی از ماشین های صنعتی دسته بندی های خیلی گسترده ای دارن. از جرثقیل های دستی گرفته که با حرکت دستی یک زنجیر کار می کنند تا جرثقیل های برقی که خودشون دسته بندی های مختلفی از جرثقیل های برقی زنجیری و سیم بکسلی دارند. انتخاب نوع جرثقیل سقفی به دسترسی و یا عدم دسترسی شما به الکتریسیته، نوع و ولتاژ برق که می تونه به استفاده از جرثقیل های تک فاز و سه فاز بیانجامه و نوع اتصال سقفی بستگی داره.
جرثقیل های سقفی هم می تونن با بکارگیری قلاب سقفی اتصال پیدا کنن که بهشون گفته می شه جرثقیل 2 کاره و هم می تونن با بکارگیری ترولی یا کالسکه اتصال پیدا کنن که بهشون می گن جرثقیل چهار کاره. جرثقیل های چهار کاره برقی از نوع زنجیری در صورتیکه سقف شما ریل بندی باشه در محدوده وزنی 1 الی 10 تن ایده آل ترین انتخاب برای شما هستند. خود این جرثقیل های برقی هم نوع تک سرعته دارند و هم نوع دو سرعته. اگه برای جایگذاری دقیق قطعه می خوای ازشون استفاده کنی باید دو سرعته رو استفاده کنی در غیر این صورت همون حالت تک سرعته جواب کار شما رو میده.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا