طراحی، اسکن و پرینت سه بعدی انواع مدل های صنعتی، معماری، تزیینی، انیمیشن ها و ماکت ها

hadi.afazeli

عضو جدید

یک شرکت چینی با استفاده از پرینترهای سه بعدی توانست 10 خانه را در یک روز بسازد

در یک نگاه ممکن است این خانه های کوچک ساده به نظر برسند، اما نشان دهنده دستاورد قابل توجهی در ساخت و ساز سریع می باشد. یک شرکت چینی با استفاده از قابلیت های پرینترهای سه بعدی غول پیکر خود، نشان داده است که می تواند در کمتر از 24 ساعت 10 خانه را بسازد. این خانه ها عمدتا از مصالح بازیافت شده ساخته شده است و هزینه آن کمتر از 5000 دلار می باشد و می تواند برای کاهش بحران مسکن در کشورهای در حال توسعه بسیار کارآمد باشد.

چندی پیش پرینتر سه بعدی از زمین به ایستگاه فضایی بین المللی ناسا ارسال شد که در ایستگاه توسط Barry Wilmore نصب و راه اندازی شده بود. حال فضانوردان این ایستگاه موفق شده اند با این پرینتر برای اولین بار شی را در شکلی کامل پرینت و تولید نمایند. هدف از نصب این چاپگر در ISS، تست امکان شدنی بودن ساخت قطعات و ابزارها توسط فضانوردان در شرایط بی وزنی (microgravity) می باشد. گفته شده که این شی تولید شده در واقع قطعه ای یدکی است که می تواند درون خود پرینتر بکار گرفته شود.


نمونه‌ی آزمایشی خودروی الکتریکی ساخته شده با استفاده از یک پرینتر سه‌بعدی

به نظر می‌رسد Local Motors کمپانی‌های زیادی را ترغیب به ورود به دنیای خودروهای چاپ‌ سه‌بعدی کرده است. StreetScooter، تولیدکننده‌ی آلمانی خودروهای الکتریکی اخیرا نمونه‌ی آزمایشی C16 خود را تکمیل نموده که اغلب بخش‌های داخلی آن با استفاده از سیستم تولید سه‌بعدی Stratasys Objet1000 ایجاد شده‌اند.


پاشنه‌ی تیتانیومی چاپ سه‌بعدی برای کمک به بیماران سرطانی

چاپ سه‌بعدی به صورت آرام اما قطعی در حال پیدا کردن جایگاه ثابتی در مبحث آناتومی انسان است و تا به حال برای جایگزینی با فک‌های آلوده، مهره‌های سرطانی و مفاصل بدشکل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. جدیدترین قسمتی از بدن را که باید به این لیست افزود، پاشنه‌ی پا است. در این دستاورد یک بیمار سرطانی 71 ساله که از زانو به پایین دچار قطع عضو شده بود توانست دوباره بر روی پاهای خود بایستد.

طراحی، اسکن و پرینت سه بعدی انواع مدل های صنعتی، معماری، تزیینی، انیمیشن ها و ماکت ها با بالاترین کیفیت ممکن
دوستان برای اطلاعات بیشتر می تونند :
منبع :www.esfvision.com


Click here to view the original image of 671x371px.



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا