[طراجی صنعتی] -استودیو برم گینت؛ طراحی صندلی بر سیاق سازه های سهموی گائودی

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز




طراحی این صندلی دنباله رو شیوه های به کار رفته در پروژه های کلیسایی آنتونیو گائودی می باشد. این رهیافتِ بخصوص شامل زنجیرهای وارونه ی آویزان شده ای هستند که نمایانگر چینش رگه های قوسی است. و اجازه می دهد نیروی گرانشی سنگین ترین اشکال برای ساختمان های آینده را معین کند.



این رویکرد در طراحی صندلی مورد استفاده قرار گرفته است. مدل های زنجیروار با یک برنامه ی کامپیوتری در تولید سازه ی رگه های قوسی, به منظور شکل گیری پیچیدگی نیروها در تکیه گاه پشتی صندلی با هم ترکیب شدند. این صندلی توسط استودیو برم گینت تولید شده است. پروژه به عنوان مبلمان سازه ی مقدماتی بسط یافت, که تحقیقات گسترده در سیستم های سازه ای یافت شده در طبیعت و معماری و امکانات طراحی مبلمان سبک وزن تولید شده در چنین سیستم هایی را در بر می گیرد.



این برنامه در تعیین سازه ی رگه های قوسی بر اساس سه گام استفاده می شود: توزیع نیروها در سرتاسر سطوح صندلی, جهت گیری نیروها جهت گیری رگه های قوسی را تعریف می کنند, و نمایتاً میزان نیرو ارتفاع گره ها را مشخص می کند. یک پوسته ی نازک ساخته شده از فیبر کربن که حامل نیروهای فشرده است. زیر ساخت تیرهای شبکه مانند سفید در برابر خمیدگی پوسته مقاوم است. زیر ساختِ به کار برده شده از تکنیک های نمونه سازی سریع در دستیابی به پیچیدگی لازم ساخته شده است. در این پروژه ماده ی فیبر کربن به دلیل سبکی و استحکامش انتخاب شد.

...

...

...

...

 
بالا