طب سوزنی بهترین علاج کمردردهای مزمن

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک گروه از محققان آلمانی از دانشگاه بوخوم با مطالعه بر روی بیش از هزار بیمار مبتلا به کمردرد به این نتیجه رسیدند که بهترین راه برای درمان کمردرد بهره‌گیری از طب سوزنی است.


به گزارش بی باک نیوز به نقل از سینا ؛ عده‌ای از این بیماران تحت درمان از طریق داروهای شیمیایی قرار گرفتند و عده‌ای دیگر تنها از روش طب سوزنی برای مداوای کمردرد‌هایشان استفاده کردند.

دکتر «هیینز اندرز» نویسنده اصلی این مطالعه معتقد است: «طب سوزنی علاوه بر کاهش شدت کمردرد بیمار باعث بهبود دیگر ناتوانی‌های ناشی از کمر درد نیز می‌شود و از این رو باعث بهتر شدن کیفیت زندگی بیمار می‌شود.»

وی چنین می‌گوید که: «بهترین راه درمان کمردردهای مزمن استفاده از طب سوزنی است.»

در این مطالعه نیمی از شرکت کنندگان که مبتلا به کمردردهای مزمن و طولانی مدت بودند به صورت کامل مداوا شدند، این در حالی است که تنها یک چهارم از افرادی که با دارو‌ها و سایر روشهای درمانی قصد کاهش کمر دردشان را دارند، درمان می‌شوند.

۴۷ درصد از بیمارانی که از طب سوزنی بهره برده بودند پس از ۶ ماه کاهش قابل ملاحظه‌ای در خصوص درد کمرشان گزارش دادند، این در حالی بود که در این مدت تنها ۲۷ درصد از بیمارانی که از دیگر روشهای درمانی (داروهای شیمیایی، ماساژ درمانی، تزریق و گرم کردن محل درد) استفاده کرده بودند چنین گزارشی را اعلام کردند.

تخمین زده می‌شود ۸۵ درصد از مردم در دوره‌ای از زندگیشان کمردرد را تجربه می‌کنند. گفته می‌شود طب سوزنی که بر اساس یک سنت کهن چینی اعمال می‌شود باعث آزاد شدن انرژی حیاتی بدن می‌شود.

سال گذشته نشریه معتبر پزشکی بریتانیا نتایج تحقیقات درباره کمر درد را منتشر کرده بود که در تمام آن‌ها اثر بخشی یک دوره کوتاه طب سوزنی برای درمان کمر درد به اثبات رسیده بود.
 

Similar threads

بالا