[ صنعتی]ساخت کارخانه تنباکو به سبک معماری مساجد اسلامی

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
معماري گستاخ : توهين به اسلام با معماري




اين جايي را كه مي مبينيد درستن نام شهري صنعتي در آلمان است و اين عكس بر خلاف معمول كه مينماياند كه مسجدي است ولي كارخانه تنباكو در شهر درستن آلمان است !!!. با موتيف هايي كاملا اسلامي فقط با تغيير كاربري از خانه خدا به مركز تهيه وتوليد سيگار.لعنت بر معماري و معماري كه تعهدي به جامعه خود نداشته باشد.

در اينكه اين كار معمارانه بسيار گستاخانه است شكي نيست ولي نبايد ديد فني را فراموش كرد آري 200 سال است كه مسجد را چونين مي سازيم آيا وقت آن نرسيده كه به تعابير جديد از مسجد برسيم بايد اقراركنم
كه فقط خانم زاها حديد ا آلترناتيو بسيار پرنگ و جلوتر از زمانه را در زمينه طراحي مسجد ارائه كرده اند طرحي نو براي مسجد ي در استراسبورگ كه جاي بسي تاسف است كه ساخته نشد تا كمي مباني معماري اسلامي را به جلو فراخواند. ولي بازهم جاي تاسف كه در مدارس معماري ما هم هنوز به مسجد نگاه درستي نينداخته ايم فقط چندتا شاهكار داريم كه همش با تعجب آنها را به هم نشان ميدهيم با با به خدا دوران استوره و استوره سازي ديگر به پايان رسيده .اطرافتان را نگاهي بيندازيد چقدر گنبد ميسازيم براي مساجدمان و از بد حادثه آدمهاي با سواد با مدركهاي كارشناسي ارشد و دكتري بد ميسازندش و هنوز استا حسن بنا مي داند چطور طوق بزند و درست محاسبه كند و گنبد برپا كند.
 

atish_baran

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساخت کارخانه تنباکو به سبک معماری مساجد اسلامی

ساخت کارخانه تنباکو به سبک معماری مساجد اسلامی

"توهین به اسلام در قالب معماری"​


ساخت کارخانه تنباکو به سبک معماری مساجد اسلامی

این کارخانه در کشور المان میباشد
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT]




منبع: خبرگزاری قرانی ایران
 

ایتوک

عضو جدید
معماری مساجد اسطوره و اسطوره سازی نیست.بلکه حفظ حالات روحانی و عرفانی که وقتی وارد صحن و شبستان میشی؛ بهت دست میده. حس ذاتی خداپرستی و عبادت . گنبد و مناره جزء معماری مساجده. وقتی حتی از دور گنبدی میبینیم احساس میکنیم که تنها نیستیم و خدا با ماست. دوست عزیز؛درسته که در طول زمان ساختار شکنی های زیادی داشتیم از جمله شعر نیمایی. شعر نیما لطافت خاص خودش رو داره اما وقتی غزلی از حافظ میخونی بیشتر در عمق روح و وجودت میشینه یا یک شعر نو؟ قبول کنیم که یک معمار تعهدات معماری داره.(احترام به ارزشهای معنوی). دوست خوبم؛ ساختار شکنی صحیح نیست. وقتی اسم مسجد میشنویم نا خوداگاه گنبد و گلدسته میاد جلو چشمامون. پس این بنا در تار و پود ما نقش بسته ؛برای معماری نوین مساجد باید با ظرافت و احتیاط قدم برداشت زیرا علاوه بر بنای مساجد با روح و جسم ملت مسلمان هم باید بجنگی.(این نظرات شخصی منه).
 
سلام.من یه چند روزیه که عضو این باشگاه شدم و خوشحالم که اولین مطلبمو واسه همدردی با شما می فرستم.وقتی هیچ شناختی از کامل ترین دین خدا نباشه نتیجه اش همینه دیگه.با این که دیدن مسلمونا در برابر این توهینا ساکت نمیشن ،بازم ادامه میدن.فقط می تونم بگم متاسفم.
 

sohraq

عضو جدید
عدم توهین به اسلام به وسیله معماری

عدم توهین به اسلام به وسیله معماری

سلام دوستان معمار عزیز
من این مطالب رو یکی یکی خوندم... جالب بودن...
اما نکته قابل عرض اینه که به نظر من با ساختن گنبد و یا اینکه بنایی به خاطر داشتن فرم شبیه به یک مکان دیگر، نمی تونن توهین آمیز باشن. اگه ما معماری رو از زاویه خلق فضا و فضا سازی ببینیم ، می بینیم که این بنا فقط و فقط به خاطر فرمال بودنش هیج توهینی نمی تونه بکنه به اصول اعتقادی شما. دوست مسلمان من به معماری یکمی بیشتر احترام بذار. هر دولتی و هر حکومتی باید بدونه که هنرمندش با هر عقایدی به اون نگاه میکنه و از اون انتظار داره.
 

sires

عضو جدید
اشکال هرمی ، گنبدی شکل و شش وجهی در معماری برای جذب انرژی های مثبت در بنا ها استفاده میشه!
در مساجد هم بدلیل اینکه شکل گنبدی موجب دریافت انرژی به افراد و به تبع احساس آرامش میشود این شکل هندسی در معماری اسلامی جا افتاده است و دلیل بر این نمیشود در دیگر سازه ها (هر سازه ای که باشد،چه اسلامی و چه غیر اسلامی) از ان بهره گرفته نشود!!!!
خواهشا به عنوان یک معمار احساسی برخورد نکنید و بیشتر راجب گنبد در معماری و پیشینه آن مطالعه کنید
اگه به یک کارخانه گیر داده اید جالبه بدونید در معماریه فراماسونری ها چقد از این الگو ها استفاده میشه آیا معماری اونا توهین نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
اینو داشته باشین..................


کاخ ریاست جمهوری که در قسمت مهم شهر واقع
شده در انتهای مسیر تشریفاتی قرار گرفته که با برج با تیرک آغاز می‌شود. یک گنبد
بسیار بزرگ بر بام این کاخ قرار دارد که برخلاف برج آلت گونة باتیرک – نشانگر
ماهیت ذکور – نمایانگر ماهیت تأنیث است . این طرح تقریباً در تمام شهرهای مهم از
جمله واشنگتن DC و پاریس مشاهده می‌شود.

اگه کسی توضیحات بیشتر میخواد پیام بده در خدمتیم%
 
آخرین ویرایش:

4698546985

اخراجی موقت
مساجد یکی از الگوهای مهم در حفظ حریم و سازماندهی کل فضاها از جمله مدارس و فضای گفتگو بوده است. اما امروز دیگر از این مساجد با هویت جمعی خبری نیست.( نظر شخصی)
 
بالا