[ صنعتی ]ساختمان جدید ترین شعبه کارخانه ساعت سازی سویس

سـعید

مدیر بازنشسته
قدیمی ترین کارخانه ساخت ساعت جهان ،"واچرون کنستاتین"، به تازگی دفتر مرکزی اش را که بسیار شیک و مجلل است را با توجه به تکنولوژی نوین قرن 21 افتتاح کرد.

این کارخانه در ناحیه "پلن-لس-کاتس" ،ایالت ژنوا سویس، تاسیس شد که ساخت این ساختمان توسط ادارات و سازمان های خصوصی پاریس به اتمام رسید. این ساختمان طوری طراحی شده است که تصویری از نوگرایی و تداوم را به تصویر می کشد. کارخانه "واچرون کنستاتین" در سال 1755 ساخته شد و از نظر خلاقیت در طراحی و انجام دادن تحقیقات و تولیدات تکنیکی سرآمد بوده است.
شعبه جدید این کارخانه که 10,250 متر مربع مساحت دارد و یک شرکت سهامی است که عملکرد های اداری و تولیدی را در یک مجموعه واحد فراهم آورده است. در این ساختمان با پوشاندن سطوح شمالی و جنوبی آن با ورقه های فلزی در روشنایی روز جلوه زیبا و خاصی به نمای بیرونی ساختمان می بخشد.
معمار این ساختمان زیبا می گوید :"استفاده از ورقه های آهن در سطح بیرونی نما بسیار آسان و جذاب است. " این ساختمان از دو بخش تشکیل شده است ، جناح ادرای ساختمان که مرتفع تر است و بخش تسهیلات تولیدی که کوتاه تر است. این سبک معماری انسان را به
یاد نماد کلاسیک معماری نوین می اندازد. نمای کشیده و قوس دار این ساختمان جدید را از ساختمان های قرن 21 متمایز ساخته است اگر چه سعی شده که عملکرد های متفاوت بخش تولیدی و اداری با هم همگون و یکپارچه شوند.
درون ساختمان منظره بسیار جذابی از تالار مرکزی سه طبقه که از جنس شیشه می باشد و راه پله شیشه ای و شفافی که به اداره و رستوران راه دارد چشم هر بیننده را خیره می کند. بخش اداری این ساختمان در طبقه پنجم یعنی طبقه بالاتر از سالن پذیرش قرار دارد. در بالاترین طبقه سالن نهار خوری مدیران و رستوران قرار دارد که اطراف آن را مناظر بسیار زیبا و زمین های کشاورزی احاطه کرده است و چشم انداز بسیار جذابی دارد.
 
بالا