شیوع بیماری پرخوری عصبی در خانم‌ها 10 برابر بیشتر از مردان

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
شیوع بیماری پرخوری عصبی در خانم‌ها 10 برابر بیشتر از مردان



افرادی که دچار پرخوری عصبی می‌شوند حداقل به مدت 2 تا 3 بار در هفته شروع به خوردن‌های بیش از حد می‌کنند.


پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری پرخوری عصبی یک در 10 هزار نفر یا یک در 100 هزار نفر جمعیت دیده می‌شود و در خانم‌ها 10 برابر شایع تر از آقایان است و سن شیوع بیماری بین 16 تا 24 سالگی است.

وی عنوان کرد: افرادی که دچار بیماری پرخوری عصبی می‌شوند حداقل 2 تا 3 بار در هفته شروع به خوردن‌های بیش از حد می‌کنند و زمانی که این خوردن قطع می‌شود دچار عذاب وجدان می‌شوند و دست به رفتارهای جبرانی می‌زنند تا این وضعیت را معکوس کنند.

فرح بخش اظهار داشت: در این افراد استفراغ کردن توسط خود فرد، سوء مصرف ورزش های شدید و طاقت فرسا بعد از استفاده از مواد غذایی حجیم و سنگین نمایان است.

وی بیان کرد: بیماری پرخوری عصبی یک بیماری مشترک میان روان‌پزشکی و تغذیه است که فرد هم باید تحت نظر روان‌پزشک و هم متخصص تغذیه باشد که برای او برنامه غذایی تنظیم کند.

این متخصص تغذیه افزود: زمانی که شخص به علت استرس دچار پرخور‌های وحشتناک می‌شود یعنی در یک وعده شخص 500 تا 2000کلیو کالری را به راحتی استفاده می‌کند و بعد از دست به رفتارهای جبرانی می‌زند در واقع این رفتارها باعث آسیب جدی به بدن می‌شود یعنی استفراغ‌های مکرر باعث آسیب به دستگاه گوارش می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین بیماری پرخوری عصبی یک بیماری شایع نیست ولی بسیار جدی است و حتما باید تحت نظر روان‌پزشک و متخصص تغذیه باشد
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Foster.nicely آیا میدانید بیماری ها روی IQ شما هم تاثیر می گذارند؟ مغز و اعصاب 0

Similar threads

بالا