این مرکز تحقیقاتی طی یک دوره 15 ماهه محبوبترین خبرهای تصویری در یوتیوب را مورد بررسی قرار داد. بر اساس این تحقیق، تلویزیون هنوز مرجع خبری شماره یک مردم محسوب میشود، اما یوتیوب در فضای مجازی و روزنامهنگاری حرفهای تحت وب با شتاب زیادی در حال توسعه است. این در حالی است که محتوای کاربران محوریت روزنامه نگاری دیجیتال را تشکیل میدهد.
ایمی میچل، مدیر این تحقیق میگوید: «شکل جدیدی از روزنامه نگاری ویدیویی در یوتیوب در حال شکل گیری و توسعه است. در این قالب از روزنامهنگاری رابطه بین نهادها و سازمانهای خبری و شهروندان پویاتر و تعاملیتر از قالبهای خبری دیگری است که تاکنون دیدهایم».
بر اساس این تحقیق، بیش از دو سوم تصاویر ویدیویی-خبری محبوب در یوتیوب به وسیله کاربران بارگذاری شده است. در حالی که کاربران، بیش از نیمی از همین تصاویر ویدیویی را از طریق رسانههای خبری به اشتراک گذاشتهاند، با وجود این لا به لای بسیاری از این تصاویر ویدیویی تصاویری به چشم میخورد که شهروندان با دوربینهای خود ضبط کردهاند.
طی دوره انجام این تحقیق که ژانویه 2011 تا مارس 2012 را شامل میشود، تصاویر مربوط به زلزله و سونامی ژاپن پرمخاطب ترین تصاویر ویدیویی کاربران یوتیوب بوده است.
منبع
[/h]