شهید محمد حنفیه درستي

ho_b

عضو جدید
کاربر ممتاز


سردار سرتيپ پاسدار محمد حنيفه درستي در اواخر تابستان 1337 در روستاي قوروق شهرستان خوي ديده به جهان گشود. (تصویر سمت راست)
عليرغم فشارهاي زندگي كه بر روي خانواده بود، پس از خدمت سربازي به دليل شرايط حساس منطقه شمال غرب كشور و حضور گروهك هاي ضد انقلاب از تاريخ 57/12/23 به مدت يك سال به عنوان چريك در يگان هاي لشكر64 پياده اروميه خدمت نمود؛ تا اينكه فكر پيوستن به جمع سپاهيان پاسدار او ، در تاريخ 59/3/13 محقق شد.
او جزو افرادي بود كه پس از پايان دوره آموزشي در جهت برقراري امنيت در منطقه عملياتي صنور خوي حضور يافته و پس از اندك مدتي به دليل تجربه و لياقتي كه از خود نشان داد سر پرستي اردوگاه عملياتي به او سپرده شد و از آن به بعد تا روز شهادتش در مناطق عملياتي حضور مداوم داشت .
جاي جاي مناطق عملياتي، حنيف را به ياد دارد و مردم خوي قاطعيت و شجاعت و ايثار او را در ذهن دارند كه چگونه ضد انقلاب را از آن مناطق ريشه كن كرد و امنيت را در همان اوايل انقلاب به مردم مومن هديه داد.
حنيف رزمنده اي دلاور و فرماندهي با درايت بود و همين لياقت او باعث شد تا مسئوليت هاي مختلفي را بر عهده داشته و دوشادوش رزمندگان اسلام حافظ حريم و حرمت اسلام و مردم باشد.
زندگي حنيف هيچ وقت رنگ آرامش را نديد و هميشه در فكر مبارزه و در كنار آن همت خود را جزم كرد تا فرزندان اين مرز و بوم را براي دفاع از اسلام و كشور آماده كند.
حنيف فرماندهي را تكليفي الهي مي‌پنداشت و بدين جهت به قبول مسئوليت‌هاي مختلف گردن نهاد و در طول زندگي پر افتخار رزمندگي مسئوليت هاي زيادي را تقبل كرد تا قدمي در دفاع از اسلام عزيز برداشته باشد.
سرپرستي اردوگاه عملياتي در صنور خوي ، فرماندهي گروهان در پيرانشهر ، فرماندهي گروهان در تيپ 27 محمد رسول ا... در جنوب ، جانشيني و مسئوليت عمليات سپاه خوي ، فرماندهي گردان جند ا... خوي، مسئوليت واحد آموزش نظامي سپاه خوي ، فرماندهي گردان حضرت ابو الفضل (ع) تيپ ابا عبد ا... الحسين (ع) ، فرماندهي گروه رزمي شهداي مكه ، معاونت عمليات لشكر3 و فرماندهي تيپ هاي سوم و دوم لشكر 3 بخشي از نشانه هاي ايثار و فداكاري اين شهيد بزرگوار مي باشد.
در طي اين مدت چهار بار مجروح گشته و به افتخار جانبازي نائل آمده بود.
او در كنار رزم در ميدان هاي نبرد به تحصيل علوم مختلف پرداخت و تحصيلات عالي را در دانشگاه امام حسين (ع) سپري نمود .
حيف تاب ماندن در اين دنياي فاني را نداشت و به همراه يار ديرينش »سردار قهاري« و»سردار زمانلو« وديگر همرزمانش شهادت را در آغوش كشيده و به ملكوت اعلي عروج كرد ودر كنار ديگر همرزمانش آرام گرفت.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد


 
آخرین ویرایش:

ho_b

عضو جدید
کاربر ممتاز
وصیتنامه سردار شهید حاج محمد حنفیه درستی


بسم الله الرحمن الرحیم​
تاریخ29/1/1374مصادف با هجدهم دیحجه سال1315هجری قمری وصیت نامه محمد حنفیه درستی فرزند مرحوم علی درستی
اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمدارسول الله واشهدان علی ولی الله
شهادت می دهم به یگانگی خداوند متعال وشهادت میدهم به رسالت ونبوت حضرت خاتم الانبیاءمحمد مصطفی(ص)شهادت میدهم كه حضرت علی ابن ابی طالب ولی ووصی حضرت رسول اكرم میباشد.
دوش وقت صحر از غصه نجاتم دادند
واندر آن ظلمت آب حیاتم دادند
چه مبارك صحری بود چه فرخنده شبی
آن شب قدر كه این تازه براتم دادند
سلام وصلوات خداوند بر روح پاك حضرت رسول اكرم (ص)وائمه معصومین(ع)،سلام وصلوات بر محضر آقا امام زمان عجل الله فرجه الشریف خاتم امامان معصوم(ع)شهادت می دهم كه حضرت مهدی در غیبت كبری میباشد وانشاءالله بنا به تشخیص خدا روزی قیام خواهد كرد.
سلام وصلوات بر روح بلند امام امت خمینی كبیر رهبر بزرگ انقلاب اسلامی كه مارا از ظلم وستم طاغوت واستكبار جهان خوار شرق وغرب خصوصا آمریكای جنایتكار رهایی بخشید ودر این عصر مارا به راه راست هدایت فرمود.سپاس وستایش خداوند منان را كه بر ما منت نهاد ومارا در عصر خمینی به دنیا آوردوما با دیدبصیرت وآگاهی واختیار كامل راه امام امت را انتخاب كردیم ودر این راه به جهاد همه جانبه پرداختیم وبه عنوان پاسداری اسلام را به بركت وجود امام عزیزمان برای خود برگزیدیم وهشت سال با صدامیان وجهان خواران ومعاندان نظام مقدس اسلامی به جنگ پرداختیم تایاری خدا شامل حال ما باشد ونظام مقدس جمهوری اسلامی را از شر ستم كاران نجات دادیم. سلام وصلوات بر ولی امر مسلمین جهان حضرت ایت الله خامنه ای،رهبر وفرمانده كل قوا بعد از رحلت امام این كشتی عظیم اسلامی را هدایت می كندوحقا راه امام امت را طی می نماید.

همه همكاران وهمرزمان ودوستان وآشنایان را توصیه می كنم راه امام امت راكه همان راه انبیای عظام واوایاءگرامی میباشد ادامه بدهند ودر دفاع از مقام معظم رهبری وحكومت اسلامی از هیچ گونه كوششی دریغ نورزندتا انقلاب را به انقلاب مهدی(عج)متصل نمایند.خانواده خودم وبرادران وخواهران را به پاكی وعفت دعوت می نمایم.وصیت می كنم بعداز من حخجاب اسلامی را رعایت نموده وزینب وار ادامه دهنده راه من باشند.
راه وهدفی كه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)در مكدت كوتاهی ترسیم نمودند،تلاش وهوشیاری واستقامت دهنده آن یعنی زینب قهرمان بودكه بعد از چهارده قرن هنوزادامه پیدا كرده وحفظ شده است.ما وشمادر تكمیل آن مسیر باید اقتدا كنیم به حضرت زینب سلام الله علیها.
اكنون كه زیارت بیت خدا نصیب من شده وانشاءالله جمعه حركت میكنم،خانواده ام موظف هستند موارد زیر را بعد ازمن انجام بدهندوطبق وصیت من دراین وصیتنامه عمل كنند:
1- اگر در مدینه از دنیا رفتم در قبرستان بقیع یا نزدیك آن دفن شوم وخانواده ام از دفن من در كنار شهدای بقیع وامامان ناراحت نباشند.
2- البته شهادت در راه حق وملحق شدن به شهدای اسلام آرزوی دیرینه من است كه اگر این هم حاصل شددر كنار همرزمان شهیدمان دفن شوم.
3- هیچ حق شخصی برگردنم ندارم،در صورتی كه كسی مطالبه شخصی نمودبا ارائه سند ومدرك ویا عدله كافی تحویل دهید.
4- وصی من برغادر بزرگم حاج ولی درستی می باشدكه شرعا مجاز هستند برابر وصیت اینجانب عمل نماین.
5- سرپرستی فرزندانم به عهده همسرم می باشد.
6- فرزندانم را توصیه میكنم به تزكیه نفس وتحصیل علم،فقط از طریق كسب علم میتوانید راه بنده را ادامه دهید.
7- اگر در مدت دوران دفاع مقدس وبعداز آْن در مناطق مناطق ماموریتی نتوانستم به صورت معمول مثل همه پدران در كنار شما باشم،برحسب وظیفه شرعی واحساس تكلیف الهی وتعهد پاسداری باخدایم معامله كردم وهركه با او معامله كند درنهایت ضرر نمی كند.شما نیز دنیارا وسیله ای برای رسیدن به او قرار بدهید.خدایا كمكم كن بنده تو باشیم.برای توزندگی كنیم وبرای تو بمیریم.
محمد حنفیه درستی 29/1/1374
 

ho_b

عضو جدید
کاربر ممتاز
علت شهادت دو سردار و هفت نیروی سپاه

» خبرنگار "بازتاب" گزارش داد: در حادثه ظهر دیروز حدود هشت تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه خوی به شهادت رسیدند.

بنا بر این گزارش، ظهر روز گذشته، زمانی که یک فروند بالگرد حامل هشت تن از نیروهای سپاه پاسداران برای سرکشی به منطقه خوی عزیمت کرده بود، بالگرد مذکور دچار مشکل شده و فرود اضطراری می کند، و پس از دقایقی با منفجر شدن این بالگرد، نیروهای مذکور به شهادت می رسند. . .

بر پایه اطلاعات رسیده، سردار سعید قهاری فرمانده لشکر 3 ویژه شهدا و سردار حنیف درستی فرمانده یکی از تیپ های این لشکر، در میان سرنشینان این بالگرد بوده اند. لازم به ذکر است، طی دو روز اخیر درگیری هایی نیز بین نیروهای نظامی ایران و تروریست ها در منطقه جهنم دره خوی رخ داده که تلفات سنگینی از نیروهای تجزیه طلب "پ.ک.ک" در بر داشته است. . . «

خبرگزاری ایسنا نیز به نقل ازفرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، خبر شهادت سرنشینان بالگرد را تائید کرد:

»بر اثر سقوط چرخبال در این عملیات بر اثر سقوط چرخبال 214 ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی خوی سردار قهاری سعید فرمانده لشگر 3 نیروی مخصوص حمزه سیدالشهدا و سردار درستی فرمانده تیپ دوم لشگر 3 حمزه ی نیروی مخصوص سیدالشهدا تعدادی از رزمندگان ارتش و سپاه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا با صدور اطلاعیه ای در این باره آورده است: با دریافت خبر نفوذ تعدادی از عناصر ضد انقلاب به خاک جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی شهرستان خوی رزمندگان همیشه پیروز قرارگاه حمزه سیدالشهدا در 4 اسفند ماه سال جاری موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه با پشتیبانی هوانیروز و یگان های توپخانه ی سپاه به مواضع ضد انقلاب که در دره های شهرستان خوی مخفی شده بودند، یورش برده و تعداد کثیری از ضد انقلاب را به هلاکت برسانند.

بر اساس اعلام سردار رستگارپناه در این عملیات که سردار سعید قهاری فرمانده لشگر 3 نیروی مخصوص حمزه سیدالشهدا و سردار درستی فرمانده تیپ 2 لشگر 3 نیروی مخصوص حمزه به همراه 12 تن دیگر از رزمندگان ارتش و سپاه که با یک چرخبال 214 ارتش جمهوری اسلامی در حال شناسایی مواضع ضد انقلاب و هدایت نیروهای خودی بودند در اثر سانحه ی سقوط چرخبال به فیض شهادت نائل آمدند. . .«

بلافاصله با تائید رسمی خبر شهادت این دلاور مردان، از طرف استاندارآذربایجان غربی، در استان عزای عمومی اعلام شد.

اعلام عزای عمومی در آذربایجانغربی

» استاندار آذربایجان غربی با صدرو اطلاعیه ای در این زمینه اعلام کرد: بار دیگر جمعی از یادگاران دوران 8 سال دفاع مقدس که مظهر بصیرت، شجاعت، اخلاص، توکل بودند در حین انجام مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل شدند. براستی دفتر پر رمز و راز حیات طیبه این شهیدان عزیز و اسوه های بی بدیل، گنجینه ای ناب تر از مروارید است که برای همیشه فراروی مشتاقان و تشنگان وادی عشق و حماسه گشوده شده است.

اینجانب ضمن اعلام یک روز عزای عمومی در استان این مصیبت بزرگ و شهادت این عزیزان را به محضر مقدس حضرت بقیه ا... اعظم عج ا... تعالی فرجه الشریف، ولی امر مسلمین جهان، خانواده معظم شهدا و بازماندگان معزز این عزیزان تسلیت عرض کرده و علو درجات اخروی و رحمت واسعه خداوندی، برای شهیدان همیشه جاوید سپاه اسلام را از درگاه قدس ربوبی مسألت دارم.«

با اعلام عزای عمومی، پرچم های عزا بالا رفتند و مغازه های شهر بسته شدند.

پیکرهای مطهر 7 تن شهدای سانحه سقوط بالگرد ارتش، ابتدا در شهرستان ارومیه تشییع شد و شهیدان سرهنگ خلبان کمال پروینی، سرهنگ سیدمصطفی نعمتی در گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شدند و پیکرهای مطهر شهید سردار سعید قهاری فرمانده لشگر 3 نیروی مخصوص حمزه سیدالشهداءـ شهیدسرهنگ حسین زمانلو و شهید سردار محمد حنفیه درستی فرمانده تیپ 2 لشگر 3 نیروی مخصوص حمزه نیز به ترتیب پس از تشییع در ارومیه برای خاکسپاری به شهرهای همدان و خوی منتقل شدند. پیکرهای پاک و مطهر شهید سروان بهرام مهدوی و شهید پژمان یزدانفر نیز جهتخاکسپاری بر دوش همرزمان و خانواده های خود از شهرستان ارومیه به شهرهای شاهین دژ ومهاباد انتقال یافت.

سردار حسن رستگار پناه، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا در مراسم تشییع پیکرهای پاک این شهدا که در میدان انقلاب ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان همیشه سرزمین شرف، ایثار، مجاهدت و پایمردی بوده و این خطه دلاور پرور کشور همواره برای مقابله با دشمنان اسلام آماده بوده و هست.

وی افزود: امروز دشمنان اسلام با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل قصد تجاوز به ایران اسلامی را دارند و این عزیزان نیز در جهت مبارزه با دشمنان به فیض شهادت نائل شدند.

سردار رستگار پناه در ادامه اظهار داشت: مجاهدان خستگی ناپذیر با اعتقاد و ایمان خود توانستند تا امروز انقلاب را به بالندگی برسانند و ما نیز این عهد را می بندیم که باقی مانده دشمنان را تا آن سوی مرز تعقیب و به زباله دان تاریخ بیندازیم. . .

پس از برگزاری مراسم تشییع در ارومیه، پیکرهای شهدای خوی به این شهر انتقال یافت.

. . . و شهر در سکوتی غریب فرو رفت! چون قرار بود پیکرهای »سردار حاج محمد حنیفه درستی و سرهنگ حسین زمانلو«از مقابل بیمارستان قمر بنی هاشم خوی تشییع شود.یعنی باید باور کنیم که »حاج حنیف« را از دست داده‌ایم؟!

روز دوشنبه فرا رسید. ائمه جمعه و فرمانداران شهرهای شمال استان ، فرماندهان نظامی و انتظامی استانهای آذربایجان غربی ، شرقی و اردبیل میهمان شهر بودند.

مردم فوج فوج به سمت میدان بسیج سرازیر می شدند.

پیکرهای پاک سردارسرتیپ محمد حنفیه درستی، فرمانده تیپ دو اباعبدالله لشکر3و سرهنگ پاسدار حسین زمانلو فرمانده مخابرات لشکر3 حمزه سید الشهدا عصر روز دوشنبه بالای دوش بیش از 50 هزار نفر از مردم خوی رفت. رفته رفته بر تعداد جمعیت نیز افزوده می شد.

در تاریخ سه هزار ساله این شهر سابقه نداشت چنین جمعیتی برای شرکت در یک مراسم تشیع گرد هم آیند.

این تعداد جمعیت در حالی در این مراسم شرکت کرده بودند که هوای خوی بسیار سرد بود.

پیکرهای شهدا در دوش مردم با فریادهای الله اکبر و لا اله الا الله، از مقابل بیمارستان قمر بنی هاشم، پس از عبور از خیابان های امام و طالقانی به میدان ولیعصر رسید.

در این لحظه فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا پشت تریبون قرار گرفت و طی سخنانی گفت: شهید درستی در طول 27 سال که در مناطق عملیاتی حضور داشت، هرگز خسته نشد و همیشه قبل از همه برای از بین بردن فتنه ی اشرار داوطلب بود.

سردار حسن رستگار پناه تصریح نمود: با اینکه دشمنان از سانحه هوایی برای خود خوراک تبلیغاتی درست می کنند. ولی حضور پرشکوه مردم در تشییع پیکر پاک شهیدان نشان دهنده این است که این ملت در سایه تبعیت از مقام عظمای ولایت هرگز سر خم نخواهد کرد و برای استقرار نظام دینی استوارترازهمیشه برپای خواهد ایستاد. .

پیکر شهدا بعد از اقامه نماز توسط امام جمعه خویی شهر سلماس درمزار شهدای خوی به خاک سپرده شدند.

مراسم شام غریبان و مجالس ترحیم این دو شهید بزرگوار و همرزمانشان نیز از شکوه و عظمتی خاص برخوردار بود و سیل جمعیت خوی و حومه دراین مجالس موج می زد.

مردم خوی یک بار دیگر با خلق حماسه ای دیگر نشان دادند که قدر فرزندان غیور و سلحشور خود را می دانند و در ارج گذاشتن به خدمات آنها از هیچ چیز دریغ نمی نمایند.

پس از خاک سپاری این عزیزان ، غیور مردان سپاه عیدی بزرگی به مردم آذربایجان دادند:

مسوول منطقه شمال غرب پژاک کشته شد

رزمندگان نیروی زمینی سپاه در یک عملیات غافلگیرانه و با استفاده از اقدامات اطلاعاتی دقیق، یک تیم از عناصر پژاک که قصد ناامن سازی و انجام عملیات خرابکارانه در منطقه را داشت به دام انداختند و به طور کامل منهدم کردند. فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء با تشریح جزئیات این عملیات گفت: در این درگیری که در ساعت 16/50 بعد از ظهر دوشنبه هفتم اسفندماه در منطقه عمومی "صومای برادوست" به وقوع پیوست سه نفر از فرماندهان گروهک ضدانقلاب پژاک که از سوی بیگانگان و دشمنان اسلام مأموریتهای مختلفی در جهت برهم زدن امنیت شمال غرب کشور به عهده داشتند، کشته و جنازه شان به دست یگان های عملیاتی خودی افتاد. وی افزود: به دنبال کشته شدن این فرماندهان در اسناد کشف شده به جامانده از اشرار طرح های عملیاتی آنها برای ایجاد ناامنی در منطقه شمال غرب لو رفت.

سردار حسن رستگارپناه تصریح کرد: در جریان یورش رزمندگان نیروی زمینی سپاه به اشرار تعداد زیادی از مزدوران پژاک نیز زخمی و در منطقه مخفی شده اند که عملیات گسترده کاوش برای پیداکردن آنها و پاکسازی کامل منطقه از لوث وجود عناصر ضدانقلاب ادامه دارد. وی خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات علاوه بر واردآوردن ضربات مهلک به نیروهای گروهک پژاک، بخش عمدهای از تجهیزات و امکانات اشرار را به غنیمت گرفتند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء اظهار داشت: در جریان عملیات رزمی چند روز گذشته در منطقه شمال غرب، افراد ضدانقلاب متحمل ضربات سهمگین و سنگینی شدند و سازماندهی این گروهک به هم ریخت.

وی گفت: آوات که در میان مزدوران وابسته پژاک به دکتر آوات مشهور بود و جنازه اش همراه سایر معدومان در صحنه درگیری به جا مانده، مسوول منطقه شمال غرب و مسوول قبلی قرارگاه پژاک بود. وی مسوولیت چند عملیات خرابکارانه در منطقه و ایجاد رعب و وحشت میان مردم شهیدپرور را به عهده داشت.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء افزود: آوات این بار با هوشیاری نیروهای خودی در کمین رزمندگان پرتوان قرارگاه حمزه سیدالشهداء گرفتار شد و قبل از طراحی و انجام عملیات خرابکارانه و ایجاد ناامنی در منطقه به هلاکت رسید و باردیگر توطئه های دشمنان اسلام با رشادت رزمندگان اسلام خنثی شد.

وی در پایان یادآور شد: عملیات یگانهای قرارگاه حمزه سیدالشهداء تا پاکسازی کامل منطقه از اشرار وابسته به استکبار جهانی و بیگانگان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است،آوات که عملیاتهای نظامی تجزیه طلبان در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، ماکو و قتل ماموران ایرانی و مردم بی گناه با فرماندهی و دستور وی انجام می شد، یکی از سه مهره اصلی فرماندهی تروریست های پ.ک.ک در ایران به شمار می رفت.
 

Similar threads

بالا