شناسنامه ی عناصر شیمیایی

chemblog

عضو جدید


اگر علم شیمی را خواسته باشیم به طور خلاصه در یک جا بیان کنیم به جدولی می رسیم که دیمتری مندلیف در سال ۱۸۶۹ طراحی کرد و به جدول تناوبی مندلیف معروف است.
هر چیزی در اطراف ما از عناصر ساخته شده است.عناصر موادی هستند که از طریق واکنش های شیمیایی قابل تجزیه یا تبدیل به مواد ساده تر نمی باشند. هر عنصر ویژگی خاص خود را دارد. بسیاری از عناصر مانند طلا، نقره و سرب هزاران سال پیش کشف شده بودند. بقیه مانند دارمستادیوم در آزمایشگاه های فوق تخصصی و در سال های دهه ی نود ساخته شده اند.
در سال ۱۸۶۹ مندلیف عناصر شناخته شده را گروه بندی کرد (ستون های جدول تناوبی) و در دوره های تناوبی (ردیف های جدول) قرار داد و برای عناصری که در آن زمان شناخته شده نبودند خانه هایی را خالی گذاشت. اکنون خانه های خالی پر شده اند و ۱۱۴ عنصر شناخته شده وجود دارد ولی هنوز هم ممکن است عناصری وجود داشته باشند که کشف نشده اند.گروه های عمودی جدول، مثل خانواده هایی هستند که روابط و ویژگی های نزدیک به هم دارند و شیطنت های شیمیایی آن ها هم مثل هم است (همان واکنش ها).
در سایت مرجع تخصصی مهندسی شیمی ایران تصمیم گرفتیم اطلاعات اولیه ای در مورد نوع طبقه بندی عناصر، عدد اتمی، رنگ، حالت استاندارد، جرم اتمی، تاریخ اکتشاف، پدر عناصر (فرد کشف کننده عنصر)، چگالی، نقطه دوب و نقطه ی جوش را در قالب یک شناسنامه برای عناصر در اختیار شما کاربر گرامی قرار دهیم…برای مشاهده ی شناسنامه می توانید از لینک زیر استفاده کنید.


برای مشاهده ی شناسنامه روی لینک زیر کلیک کنید

شناسنامه ی عناصر شیمیایی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا