شما در این موارد، هیچ توضیحی به کسی بدهکار نیستید

خیلی از انتخاب‌های ما در زندگی، از کاری که می‌خواهیم انجام دهیم گرفته تا آدمهایی که با آنها رفت‌وآمد می‌کنیم، نظرات متفاوتی را در اطرافیانمان ایجاد می‌کند. ممکن است احساس کنید که باید به آنها پاسخ دهید اما واقعیت این است که خیلی چیزهای مربوط به شما به دیگران هیچ ارتباطی ندارد و شما درموارد زیر، هیچ توضیحی به کسی بدهکار نیستید؛ هرچند خودتان فکر می‌کنید که هستید.

_ بخاطر شرایط زندگی‌تان به کسی توضیحی بدهکار نیستید.

چه تنها زندگی کنید، چه دوباره بخواهید با همسر سابقتان زندگی کنید، چه با والدین و چه در این هتل و آن هتل، اگر از بیست سال به بالا داشته باشید، نیازی نیست که به کسی توضیحی درمورد شرایط زندگی‌تان بدهید.

_بخاطر اولویت‌های زندگی‌تان به کسی توضیحی بدهکار نیستید.

درمورد چیزهایی که باعث آرامش و شادی در زندگی شما و عزیزانتان می‌شود، ایده‌هایی دارید که باید اولویت اصلی شما باشد.

_اگر پشیمان نیستید، هیچ عذرخواهی به کسی بدهکار نیستید.

_ بخاطر نیاز به زمانی برای تنها بودن به کسی توضیحی بدهکار نیستید.

وقتی می‌خواهید برنامه‌هایی را بخاطر اینکه نیاز به زمانی برای تنها بودن دارید، کنسل کنید، ممکن است نگران باشید که در نظر دیگران بی‌ادب یا گستاخ دیده شوید. اما باید بدانید که تنها وقت گذراندن مسئله‌ای کاملاً طبیعی و لازم است که بیشتر آدم‌ها باید تجربه کنند. با اعتماد به نفس وقت تنهایی تان را بگذرانید و به فکر دیگران کار نداشته باشید.

_ برای اعتقادات شخصی دیگران، موافقتی بدهکار نیستید.

اینکه کسی اعتقادات شخصی خود را با شور و هیجان بیان می‌کند به این معنی نیست که مجبورید آنجا بنشینید و همه نظراتش را تایید کنید.

_ به هر چیزی که دیگران می‌گویند، پاسخ مثبت بدهکار نیستید.

هر زمان که لازم است حق دارید “نه” بگویید. درواقع موفق‌ترین افراد دنیا کسانی هستند که هنر “نه” گفتن به هر چیزی که اولویت زندگی‌شان نیست را یاد گرفته‌اند.

_ بخاطر وضعیت ظاهری‌تان، به کسی توضیحی بدهکار نیستید.

ممکن است لاغر، چاق، قدبلند یا کوتاه باشید. ممکن است ظاهری زیبا یا خیلی ساده داشته باشید. نیازی نیست که بخاطر ظاهرتان به کسی توضیح دهید. وضعیت ظاهری شما مسئله مربوط به خودتان است و نشاندهنده ارزش فردی شما نیست.

_ بخاطر علایق غذایی‌تان به کسی توضیحی بدهکار نیستید.

خیلی از غذاها هستند که اصلاً دوست ندارید و این به علایق چشایی و مسائل سلامتی برمی‌گردد. نیازی نیست که به کسی توضیح دهید که چرا یکسری غذای خاص را دوست دارید. انتخاب‌های غذایی شما مسئله‌ای مربوط به خودتان است.


_ بخاطر انتخاب‌هایی که در زندگی شخصی و کاری‌تان دارید، به کسی توضیحی بدهکار نیستید.

گاهی‌اوقات شرایط زندگی مجبورمان می‌کند که بین کار و زندگی شخصی انتخاب کنید. این تصمیم همیشه هم آسان نیست و ممکن است در آخر کار مجبور شوید یکی از آنها را انتخاب کنید، نه به این خاطر که توجهی به زندگی شخصی و زندگی اجتماعی‌تان ندارید، بلکه به این دلیل که کارتان طوری است که امنیت آینده‌تان را به خطر می‌اندازد. در هر حالت، برای اینکه کارتان را به زندگی شخصی‌تان ترجیح داده‌اید (یا برعکس) به کسی توضیحی بدهکار نیستید. مهم این است که خودتان به تصمیمی که گرفته‌اید مطمئن باشید.

_ بخاطر مجرد ماندنتان به کسی توضیحی بدهکار نیستید.

چه بخاطر تصمیم خودتان مجرد مانده باشید و چه دست تقدیر، این مسئله به هیچکس جز خودتان ارتباط ندارد. مجرد بودن یک اختلال شخصیتی نیست. دست خودتان است که ازدواج بکنید یا نکنید. از این گذشته، مجرد یا متاهل بودن یکی از آن برچسب‌های اجتماعی است که نباید چندان اهمیت داشته باشد.

_ فقط به خاطر اینکه کسی از شما خوشش آمده، قرارملاقات عاشقانه به او بدهکار نیستید.
ممکن است یکی خیلی مهربان و خوش‌ظاهر باشد و حتی کمی هم به او علاقه داشته باشید، اما فقط به این خاطر که او از شما خواسته است، لازم نیست رابطه‌ای را با او شروع کنید. اگر تمایلی به آن ندارید، به هیچ عنوان جلو نروید. البته باید توضیحی برای رد کردن پیشنهاد او پیدا کنید اما سعی کنید این توضیح کوتاه و در چارچوب تصمیمتان باشد.


_ بخاطر انتخاب روابطتان به کسی توضیحی بدهکار نیستید.

گاهی‌اوقات مردم نظرات نامناسبی درمورد روابط عاشقانه شما می‌دهند که واقعاً هیچ ارتباطی با آنها ندارد. ممکن است بارها و بارها نظراتی مثل (شما اصلاً به هم نمی‌آیید، یا باید کس دیگری را برای خودت پیدا کنی) بشنوید. اما برای انتخاب‌هایی که برای روابط خود دارید، فقط باید به خودتان پاسخگو باشید. زندگی خودتان را بکنید و هیچوقت بخاطر حرف افراد دیگر در رابطه‌ای نمانید یا بیرون نیایید. اگر لازم است اشتباه بکنید، اما سعی کنید همیشه از اشتباهاتتان درس بگیرید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
هیچ آدمی هیچ بدهی به بقیه نداره
هر آدمی تو شرایط و محیط مختلفی زندگی می‌کنه که مجبوره توش به هر نحوی زنده بمونه
چرا باید توضیح بده
 
بالا