شغلی با عنوان مدیر ترافیک

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
چند وقت پیش که همزمان در چند آژانس تبلیغاتی به عنوان مشاوره حضور داشتم . شغلی تحت نام مدیر ترافیک در آژانس ها تعریف شده و حتی دیدم در برخی از شرکت ها و سازمان های بزرگ هم دارن این عنوان شغلی را استفاده می کنند . گفتم بد نیست یه توضیحی اینجا در موردش بنویسم .
عنوان شغلی مدیر ترافیک بیشتر و یا به عبارتی تنها در حال حاضر در آژانس های تبلیغاتی استفاده می شود . آژانس های تبلیغاتی ضمن اینکه باید از تیم خلاقی برخوردار باشند باید به موضوع مدیریت هم اهمیت ویژه ای بدهند . با توجه به اینکه آژانس های تبلیغاتی بزرگ عموما درگیر چند برند هستند مدیریت ترافیک کار ها و پروژه ها امری است ضروری . مثلا مجموعه ای که خود من در حال حاضر مشغول به مشاوره هستم آژانسی است که نزدیک به ۱۲۰ برند را همزمان فعالیت می کند . قطعا مدیریت گردش کار ۱۲۰ برند کار آسانی نیست .
مدیر ترافیک یا همان مدیر سیستم قدیم و به عبارتی تنظیم کننده جریان کار شخصی است که تمام ورودی و خروجی های هر پروژه را کنترل می کند و اینکه هر ورودی و یا خروجی به دست چه کسی و کی و کجا باید برسد را برنامه ریزی می کند . حتی در برخی از آژانس ها پیشرفت مالی و سگمنت های پروژه را هم مدیر ترافیک کنترل می کند که این موضوع کمک بزرگی به مدیریت مالی مجموعه می کند به عبارتی ساده تر مدیر ترافیک مانند یک فیلتر عمل می کند تا تسک های یک پروژه به خوبی در مجموعه توزیع شود .تجربه آژانس ها ثابت کرده وجود تیم مدیریت ترافیک نه تنها ترافیک کاری را در مجموهه کاهش می دهند بلکه افزایش بازدهی پروژه و رضایت مشتری را در بردارد .اتفاقی که درآژانس های تبلیغاتی و یا آژانس های نوآوری می افتد به خاطر تعدد پروژه ها برخا مشاهده می گردد که به خاطر دلیل کوچکی پروژه متوقف می گردد و در صورت نبود مدیر ترافیک ادامه پیدا کردن پروژه دیگر دست خداست :)) . اگر مدیر ترافیکی خوبی در آژانس مستقر باشد چرخش اطلاعات و گردش کار را به صورت الکترونیکی آرشیو می کند .از وظایف اصلی مدیر ترافیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  • باید سازمان یافته و انعطاف پذیر نسبت به پروژه ها باشد
  • برنامه ریزی روزانه کار ها را در نظر بگیرد
  • ارتباط موثری رابین بخش مدیریت مشتری و مشتری برقرار کند
  • برنامه ریزی منظمی برای جلسات هفتگی و جلسات روزانه داخل آژانس و مشتری داشته باشد
  • بخش های مهم پروژه را به افراد یادآوری کند و در صورت نیاز پلنی برای این کار داشته باشد
  • از اتمام هر تسک در پروژه مطلع باشد
همچنین توانایی های یک نفر در این سمت
  • با ساختار آژانس آشنا باشد (گردش کار و ارجاعات منابع سازمان)
  • مهارت های سازمانی را بشناسد
  • روحیه کار تیمی قوی
اتفاقی که می افتد این است که هم مشتری و هم کارکنان آژانس از پیشرفت کار خوشحال هستند
البته نرم افزار هایی وجود دارند که کمک بزرگی به تیم ترافیک مجموعه می کند که درآینده شاید در مورد نوشتم . فقط قربون دستتون این شغل مربوط به تیم سه چهار نفره نیستا ، فردا نگید ما تو تیممون ترافیک منیجر داریم ولوکس بازی دربیارید (شوخی)


کاریا
 
بالا