شعار تبلیغاتی ...

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز
بررسی ۵ شعار تبلیغاتی که از بهترین ها در تاریخ بوده اند
در این مقاله سعی داریم پنج شعار تبلیغاتی از پنج شرکت و موسسه معتبر جهانی را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. این شعارها را می توان شعارهای فوق العاده اثر گذار در زمان خود دانست.

۲۲ دقیقه از وقتتان را به ما بدهید تا جهان را به شما بدهیم


این شعار تبلیغاتی ایستگاه رادیویی WINS در نیویورک بود که یک پیشنهاد فوق العاده برای شنوندگان محسوب می شد. این ایستگاه رادیویی با این شعار می گوید شما عجله دارید اما قطعاً تمایل دارید از اخبار جهان مطلع شوید. اگر بتوانید در ابتدای صبح و هنگام رفتن به محل کار خود به رادیوی ما گوش دهید بقیه وقت روزتان را هدر نخواهید داد و در طی مسیر، کلیه خبرهای جهان را خواهید شنید و در وقت شما صرفه جویی می شود.
توجه داشته باشید که یک شعار عالی و برجسته گاهی اوقات باید بطور ضمنی بیان شود چرا که قدرتمند تر از بیان دقیق مسئله است. اگر مخاطب خود بعضی از خط چین ها را در ذهنش به هم متصل کند شعار بطور ماندگارتری در ذهن او خواهد نشست. شعار ایستگاه رادیویی WINS چنین خاصیتی دارد.

ما گزارش می دهیم و شما تصمیم بگیرید



این شعاری بود که فاکس نیوز از آن استفاده می کرد. کمی با خود فکر کنید! این شعار چه چیزی را در ذهن شما تداعی می کند؟
بسیار از افراد بر این نظرند که خبرگزاری ها همیشه جهت گیری خاصی دارند. فاکس نیوز با این شعار می خواست بگوید ما اخبار دنیا را بدون هیج دخل و تصرفی در اختیار شما می گذاریم و شما خود آن را تحلیل کنید. در واقع با این شعار تلاش می کند که خود را شبکه ای بدون جهت گیری خاص سیاسی معرفی نماید. هر چند که ممکن است بسیاری از افراد این را غیرممکن بدانند چون به هر حال معتقدند که هیچ شبکه ای نمی تواند بدون گرایش خاصی وجود داشته باشد.


قیمت ما از تمام قیمتهای تبلیغ شده کمتر است، در غیر اینصورت یک تشک مجانی می دهیم

این شعاری است که کمپانی Sit’n Sleep مدتها از آن استفاده می کرد. با این حال که این شعار بسیار احمقانه و غیر منطقی بنظر می رسد ولی برای چرا این شرکت برای چندین سال متوالی از آن استفاده کرد؟
این شعار حداقل یک چیز را خیلی روشن بیان می کند و آن این است که تضمین می کنیم که بهترین قیمت ها را در فروشگاه ما خواهید یافت. بسیاری از مردم در مورد این شعار با جوک و شوخی صحبت می کنند و همین صحبت های شوخی وار باعث شد تا این شعار تا سال ها در ذهن مردم منطقه کالیفرنیای جنوبی بماند.


ارائه خدمات قطعات یدکی ظرف ۴۸ ساعت در هر نقطه از جهان، در غیر اینصورت تمام هزینه ها را کاترپیلار پرداخت می کند


این شعار باعث شد تا شرکت ماشین آلات سنگین کاترپیلار در مدت کوتاهی به غول شرکت های هم رده خود در جهان تبدیل شود. این شعار به صراحت مشخص می کند که درست در زمانی که به چیزی احتیاج دارید آن را درخواهید یافت و در غیر اینصورت آن را مجانی دریافت خواهید کرد.
همانگونه که می دانید کسانی که در صنعت ماشی آلات سنگین فعالیت می کنند زمان برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هر ساعت که ماشین آلات انها خاک بخورد ضرر زیادی متوجه آنها خواهد شد و این شعار پاسخ خوبی به این صنعت به حساب می آید.





ده سال عملکرد بدون مشکل


کمپانی می تگ که تولید کننده ماشین لباسشویی بود با یک آگهی تبلیغاتی که نشان میداد تعمیرکار ماشین لباسشویی می تگ همیشه بیکار نشسته است این شعار را در ذهن های مخاطبان جا داد. مرد تعمیرکار در طول روز همیشه بیکار نشسته بود و حوصله اش همیشه سر می رفت. این شعار بسیار تاثیرگذار بود و مردم هم دقیقاً همین انتظار را از یک ماشی لباسشویی داشتند و آن چیزی نبود جز اینکه برای مدتی طولانی بتوانند از ماشین لباسشویی خود استفاده بکنند.


با جمع اوری شعارهای تبلیغاتی ادامه دهنده ی تاپیک باشید
 

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز
شعار تبلیغاتی بانک های ایرانی:
بانک پاسارگاد : بانک پاسارگاد ، بانک هزاره سوم
بانک پارسیان : پارسیان، بانک ایرانیان
بانک سرمایه : بانک سرمایه ، سرمایه بان
بانک اقتصاد نوین : بانک من بانکی نوین است
بانک مسکن : بانک پاسخگو
بانک رفاه : بانک رفاه بانک همه
بانک سپه : نخستین بانک ایرانی در خدمت مردم
بانک ملی : هر جا سخن از اعتماد است باز هم نام بانک ملی ایران می درخشد .
بانک صادرات : بانک صادرات ایران در خدمت مردم
بانک ملت : بانک ملت بانک شما
موسسه مالی اعتباری سینا: اعتماد شما سرمایه ماست
بانک کشاورزی : بانک همه مردم ایران – بانک الکترونیکی همه مردم ایران

بانک تجارت : اقتصاد پویا، افتخار امروز ، بالندگی فردا
تعاونی اعتبار ثامن الائمه : ثمره اعتماد شما
پست بانک : ارائه کننده خدمات متنوع بانکی
موسسه مالی اعتبار ی مهر : الگوی برتر خدمات رسانی – دست در دست هم دهیم به مهر
موسسه مالی اعتباری قوا مین: امین مردم ایران زمین – سپرده گذاری از شما سود طلایی از ما
 

saeedyr

عضو جدید
شعار همیشه هست مهم عملکردنه... شرکتهای داخلی بهتره خودشون درگیر شعار نکنن.. هن.وز تا عمل کلی فاصله هست. حداقل برای شرکتهای نوپا اینجور فکر میکنم بهتر باشه
 

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز
SONY
پیام make.believe با برقراری ارتباطی یکپارچه با مخاطبان، قصد دارد چهره ای واحد از نقش سونی را به جهانیان معرفی کند. این امر به برجسته تر شدن برند سونی منجر شده و جادوی سونی را در دل مردم برمی انگیزاند. این شعار نمادی از روح برند سونی محسوب می شود و دلالت دارد بر قدرت خلاقیت ، توان تحقق بخشیدن ایده ها و به واقعیت تبدیل کردن هر آنچه به ذهن خطور می کند.


IBM
یكی از قدیمی‌ترین شركت‌های تولید كننده كامپیوترهای شخصی كه یكی از قدیمی‌ترین شعارهای تبلیغاتی در این زمینه را هم دارد.سال 1914 بود كه IBM اولین شعار تبیلغاتی خود را با عنوان «بیندیش» (Think) ارائه كرد. بعد از آن اما این شركت سعی كرده با استفاده از واژه كلیدی «راه‌حل» در تبلیغاتش توجه كاربران بیشتری را جلب كند. «راه‌حل‌هایی برای مشكلات یك سیاره كوچك»(Sdutions for a small planet) و «راه‌حل‌هایی برای تجارت الكترونیك» (e-business solutions) شعار‌های تبلیغاتی دیگر این شركت در دهه 2000 بودند.


Dell
شركت آمریكایی Dell كه در سال‌های اخیر در زمینه تولید و عرضه كامپیوتر‌های شخصی و به خصوص لپ‌تاپ توانسته به جایگاه خوبی در بازار جهانی برسد، شعارهای مختلفی را برای تبلیغ محصولات خود انتخاب كرده است. «به راحتی D«Dell » (Easy as Dell)l)، «صرفا تو» (Purely uou) و «این تنها یك معامله نیست، یك Dell است» (It s not jast a deal , Its s a Dell) جزو پرطرفدارترین شعارهای تبلیغاتی این شركت در سال‌های اخیر هستند.




HP
ثروتمند‌ترین شركت فعال در زمینه IT در سرتاسر دنیا كه محصولات باكیفیتی را هم در این زمینه به بازار عرضه كرده است، این روزها با عبارت «اختراع كنید» (Invent) شناخته می‌شود. این شركت علاوه بر این در گذشته از شعار «كامپیوتر دوباره شخصی می‌شود» (The Camputer is personal again) هم برای تبلیغات محصولاتش استفاده می‌كرد.





Intel
بزرگ‌ترین تولیدكننده پردازنده‌های رسانا و نیمه‌رسانای دنیا با دو شعار «درون I«Intel (Intel inside)e و «جلوتر از دیگران حركت كنید» (Leap ahead) شناخته می‌شود.





Apple
«متفاوت بیندیش» (Think different) یكی از قدیمی‌ترین شعارهای تبلیغاتی محبوب‌ترین شركت كامپیوتری Apple در میان كاربران است كه در حقیقت پایه و اساس تولیدات این شركت هم قرار گرفت. این شركت برای سیستم عامل تولیدی‌اش شعار «قدرت مكینتاش است» (Power is Macintosh) و «برای آیندگان» (For the rest of us) را برای كامپیوترهای شخصی‌اش ارائه كرد. Apple دو شعار «هزار آهنگ در جیب شما» (S1000Songs in your Pocket) و «پنج هزار آهنگ در دستتان» ( S5000Songs in your hard) را برای فروشگاه اینترنتی iTunes خود معرفی كرد.




Microsoft
غول نرم‌افزاری جهان در دهه 1990 شعار «امروز می‌خواهی به كجا بروی؟» (where do you want to go today?y) و «استعداد شما، علاقه‌ما» Our Passion ) و Your Potential)l را در دهه 2000 به عنوان شعار تبلیغاتی خود انتخاب كرد. ایــــن شــــركت امـــا جمله «با پروانه بهتر است» (It’s better with butter fly) را برای تبلیغات خدمات اینترنتی MSN8 خود ارائه كرد.





CISCO
این شركت نرم‌افزاری هم با جمله «به شبكه انسانی خوش آمدید» (welcome to the human network) در میان كاربرانش شناخته می‌شود.





AOL
شركت عرضه‌كننده خدمات اینترنتی America online یا AOL در دهه 2000 با دو شعار «اینترنت بهتری می‌خواهید؟ شما به America online تعلق دارید. (Want a better internet? You belong at America online) و «بسیار آسان برای استفاده، تعجب نكنید این شماره یك است» (So easy use, no wonder it’s number1) به عرصه تبلیغات وارد شد.




eBay
بزرگ‌ترین سایت حراج اینترنتی دنیا هم دو جمله «هر آنچه وجود دارد را در ebay به دست می‌آورید». (whatever it is, you get it on ebay) و «بخرید، بفروشید، به آن عشق بورزید». (Buy it. Sell it. Love it) را به عنوان شعارهای تبلیغاتی خود انتخاب كرده است.




You Tube
پرطرفدارترین وب‌سایت به اشتراك‌گذاری فیلم دنیا كه سال گذشته توسط موتور جست‌وجوی google خریداری شد. با جمله «خودتان را پخش كنید» (Broadcast your self) در میان كاربران سراسر دنیا به شهرت رسیده است.





AT&T
بزرگ‌ترین شركت مخابراتی آمریكا عبارت «بی‌حد و مرز» (Boundless) را به عنوان اولین شعار تبلیغاتی خود ارائه كرد. بعد از آن اما در دهه 1990 این شركت شعارهای تبلیغاتی مختلفی را مانند: «به كسی فكر كنید و با او تماس برقرار كنید» (Reach out and touch some one)، «بهتر صدا می‌كنیم بیشتر بشنوید». T(The more you hear , the beher we Sound)d، «انتخاب درست شما» (your true choice) و «صدای واقعی شما» (your true voice) ارائه كرد. آخرین شعار تبلیغاتی این شركت اما «دنیای شما، به دنیا آمد» y(your world. Delivered)d بود.





BT
شركت مخابرات انگلستان كه این روزها به بخش‌خصوصی واگذار شده است با سه شعار تبلیغاتی «برای صحبت خوب است» (Its good to talk)، «برای توست» (Its for you) و «ما به تو جواب می‌دهیم» (Its you we answer to) در میان كاربران انگلیسی شناخته می‌شود.



T-Mobile
شركت مخابراتی بزرگ T-Mobile عبارت‌های «بیشتر بگیرید» (Get more) و «كاملا نزدیك‌تر» (Simply Closer) را به عنوان شعارهایی تبلیغاتی خود انتخاب كرد.
 

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز
شعار تبلیغاتی نام تجاری خود را بسازید

هر نام تجاری ای شخصیت و شعار تبلیغاتی خاص خود رادارد، کامپیوتر های اپل (Apple)، به عنوان هوش کمک کننده (Helpful Inteligence)، شناخته شده اند. نام های تجاری موفق، نقاط قوت خود را کشف کرده و درطول سالها با تاکید روی این نقاط، تبلیغات خود را به انجام رسانده اند. اگر از نام تجاری ای که برایش آگهی تبلیغاتی می سازید، شخصیتی برای شما به جا مانده است، با تکیه بر آن، راه خود را ادامه دهید. اگر نام تجاری جدیدی در اختیار دارید، آدم خوش شانسی هستید. از جذاب ترین لحظه های این حرفه، خلق شخصیت برای یک محصول و نام تجاری محصول می باشد.
در بازاری که میان محصولات، از لحاظ فیزیکی، فرق چندانی باقی نمانده است، خلق شخصیت مناسب و شعار تبلیغاتی برای یک نام تجاری، ایجاد تفاوت در بازار رقابت است.
فرض کنید برای تبلیغ یک خودرو کار می کنید، در این حالت، در بیشتر موارد، کاری که می کنید، نشان دادن اتومبیل است. بدین ترتیب، از دید کارگردان هنری، کارتان از همین حالا نیمه کاره مانده است. اگر در کنار تصویر اتومبیل، یک عنوان می گذارید، باید این عنوان، صاحب صدا و پیامی منحصر به فرد باشد.برای نمونه، سه عنوان زیر برای تبلیغ خودرو را مشاهده کنید:

  • اگر بنزین آن تمام شود، هول دادنش آسان است
  • هرگز بزرگ نمی سازیم
  • ماشین زشت فقط شما را به مقصد می رساند
سه مورد دیگر:
  • مدعی آن هستیم که راندن اتومبیل یک تفریح است
  • وسیله ای لوکس، مبتنی بر سلیقه ی تمام ثروتمندان
  • پولدار ها فقط به شیوه ای عاقلانه خرج می کنند
اینکه کدام عنوان متعلق به فولکس واگن و کدام یک متعلق به بی ام و بوده است را به راحتی می توان حدس زد.
در ادامه نمونه ای از تبلیغات دو شرکت فولکس واگن و بی ام و جهت ارائه شعار تبلیغاتی خود و معرفی نام تجاری شان را ملاحظه میکنید.


در خیلی از متن های تبلیغاتی، پاراگراف اول متن، وقت خواننده را هدر می دهد. یعنی در واقع، متن به نوعی تکرار عنوان است. برای جلوگیری از چنین مشکلی وارد موضوع شوید و بیدرنگ به جزئیات بپردازید. تا آنجایی که ممکن است جالب ترین و قانع کننده ترین نکته را در سطر اول قرار دهید. اگر مخاطبان، عنوان آگهی را بخوانند، خوش شانس هستید، اما اگر متن را بخوانند، خوش شانس تر هستید.
برای مطالعه مقالات تکمیلی در مورد نگارش صحیح عنوان آگهی تبلیغاتی و روش نوشتن متن آگهی تبلیغاتی نیز میتوانید به مقالات قبلی وبسیما در این زمینه مراجعه کنید.

تطبیق دادن یک استراتژی با اسلوب شخصی خود، کار عادلانه ای نیست.


نایک نمونه ای موفق از ساخت شعار تبلیغاتی

این جمله از (Ed Mc Cabe)، یکی از آگهی نویسان دهه ی 70 است و بدین معنی است که کار شما، ارائه ی خواسته و محصول مشتری است، به صورتی که تا حد ممکن در ذهن مخاطب بماند. کار شما ارائه ی یک شاهکار برای کارنامه ی خودتان نیست. در واقع کار شما هردوی اینها است. اگر اگر بر اسلوب کاری خود پافشاری کنید، ارائه ی هردو اینها خیلی هم ساده نیست. اسلوب در واقع قسمتی از کارکرد مغز شما است، شما روی ارائه ی یک کار خوب، مطابق با استراتژی و خواسته ی مشتری، تمرکز کنید. باقی خود به خود خواهد آمد.

کلمه های پایانی را به شکل یک شعار تبلیغاتی در آورید.
اگر یک جمله پایانی و شعار تبلیغاتی موثرمی خواهید، برای چیزی بالاتر از محصول مشتری خود بنویسید و هدف خود را ارتقا دهید. یکی از مهم ترین این شعار ها برای نایک، نوشته شده است:


این جمله تنها مربوط به کفش نیست، تنها مربوط به ورزش هم نیست. چیزی است که بر کل زندگی حکم می کند و نیز باعث فروش تعداد زیادی کفش ورزشی هم شده است.
در ضمن خلق شعار برای برنامه های تبلیغاتی گوناگون، شما صاحب دیدگاهی نو و نیز اندیشه هایی جدید خواهید شد و این، نوعی آزادی را به شما عرضه می کند.
تا حالا به شعار تبلیغاتی خودتان فکر کرده اید؟ کوتاهترین و تاثیرگذارترین جمله برای معرفی تجارت یا کار شما چیست؟ اگر کسی از شما بپرسد که چه تفاوتی با دیگر رقبایتان دارید چه چیزی در جواب خواهید داشت؟ همین امروز پاسخ این سوالات را در ذهن خود پیدا کنید تا بتوانید نام تجاری و هویت برند خود را به دیگران نیز منتقل کنید.
منبع :
http://websima.com/blog/نام-تجاری/
 
آخرین ویرایش:

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]سوتی های تبلیغاتی شرکت های بزرگ[/h]
یکی از حساس ترین عوامل در معرفی کالا در کشور هدف معنی نام یا ترجمه شعار تبلیغاتی شرکت به زبان محلی است. عاملی که در نگاه اول بسیار ساده به نظر می رسد ولی همین عامل ظاهرا ساده باعث وارد آمدن زیان های هنگفت به اعتبار شرکت های بزرگ شده است.

یک شرکت تولید کننده تی شرت در میامی به مناسبت بازدید پاپ برای استقبال از وی بر روی تی شرت هایش شعاری به زبان اسپانیایی درج کرد تا به این وسیله برای محصولاتش تبلیغ کرده باشد.این شرکت به جای نوشتن «من پاپ را دیدم» (el Papa) نوشت (la papa) که معنی آن می شود «من سیب زمینی را دیدم»!!


انجمن تولید کنندگان محصولات لبنی یک شعار تبلیغاتی بسیار موفق داشت: «شیر گرفته اید؟» وقتی این انجمن می خواست محصولاتش را در مکزیک هم تبلیغ کند همین شعار را به زبان اسپانیایی ترجمه کرد. بعد از مدتی متوجه شدند که معنی ترجمه این جمله به زبان اسپانیایی شده است «آیا شما شیرده هستید؟»


یکی از بزرگترین شکست های تبلیغاتی را شرکت جنرال موتورز در آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی برای خودرو مارک Nova متحمل شد. واژه "No va" در زبان اسپانیایی به معنی «آن راه نمی رود» است.


هنگامی که شرکت پارکر قلم های ball-point را به بازار مکزیک عرضه کرد یک شعار تبیلغاتی برای این محصول در نظر گرفته شد به این مضمون «این خودکار در جیب شما جوهر پس نمی دهد و باعث خجالت شما نخواهد شد» شرکت گمان می کرد واژه "embarazar" (در زبان اسپانیایی به معنی حامله کردن) معنی خجالت دادن embarrass انگلیسی را می دهد. اینگونه بود که شعار تبلیغاتی که این شرکت به زبانی اسپانیایی منتشر کرد چنین معنی می داد: «این خودکار در جیب شما جوهر پس نمی دهد و شما را حامله می کند»!


خمیر دندان کلگیت محصولی به نام Cue را به بازار فرانسه عرضه کرد. این واژه نام یکی از مجلات بدنام پورنوگرافی بود.


شعار تبلیغی برای جوجه های Frank Perdue «این باعث می شود تا یک مرد قوی جوجه را ترد و نازک درست کند» وقتی به اسپانیایی ترجمه شد چنین معنایی می داد: «این باعث می شود تا یک مرد هوس باز یک مرغ مهربان درست کند»!

هنگامی که خطوط هواپیمایی آمریکا می خواست صندلی های چرمی جدید بخش فرست کلاس هواپیما های خودش را در مکزیک تبیلغ کند جمله «روی چرم پروازی کنید» "Fly In Leather" را کلمه به کلمه ترجمه کرد. (vuela en cuero.) معنای این جمله به اسپانیایی می شود «برهنه پرواز کنید»!


نام کوکا کولا در چین ابتدا "Kekoukela" خوانده شد که معنی آن در زبان چینی بسته به گویش محلی می شود «بچه قورباغه مومی را گاز بگیر» یا «اسب ماده با موم انباشته شده». شرکت کوکا کولا 40.000 حرف را جستجو کرد تا موفق به یافتن آوایی مشابه "kokoukole" بشود که معنی «شادکامی در دهان» می دهد.

 

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=5]تبلیغات و شعار های شرکت اپل از قدیم تا حال!!![/h]


1. سال 1977 میلادی: معرفی اپل دو





2. سال 1977 میلادی: «حرف «الف» برای «اپل» است» تیتری بود که برای معرفی نخستین کامپیوتر شخصی این کمپانی نوشته شده بود.




3. سال 1980 میلادی: چه تیپ انسان هایی کامپیوتر شخصی خود را دارند؟


4. سال 1982 میلادی: تیتر تبلیغ جالب و تاثیرگذار اپل این بود: «سیب ها، هویج های خوبی تولید می کنند.»



5. سال 1983 میلادی: «ای کاش، ای کاش بس نیست؟»




6. سال 1984 میلادی: از 235 میلیون شهروند آمریکایی فقط تعدادی محدود می توانند از کامپیوتر استفاده کنند.



7. سال 1997 میلادی: یکی از خلاقانه ترین تبلیغات اپل است که در آن به سن افراد و آرزوی او اشاره کرده است: «شما ... سال سن دارید. آرزوی شما .... است. امضا»




8. سال 1998 میلادی: شیک اما نه بی خاصیت.




9. سال 1998 میلادی



10. سال 1998 میلادی: متفاوت فکر کنید.



11. سال 1999 میلادی: تنوع رنگ زیاد



12. سال 2000 میلادی: متفاوت فکر کنید.



13. سال 2006 میلادی: آی‌پاد: به دنیای انقلابی موسیقی دیجیتال خوش آمدید.



14. سال 2007 میلادی: لمس شما درک می شود.



15. سال 2009 میلادی: یک میلیارد تشکر


 

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=2]اشتباهات تبلیغات - مک دونالد در عربستان[/h]




شركت مك دونالد شعبه عربستان، در يك اقدام تبليغاتي براي جام جهاني 2002، ‏روي كيسه ها، بسته بندي ها و پاكت هايي كه به مشتري مي داد، پرچم تمام كشور ‏هاي شركت كننده در جام جهاني 2002 را چاپ كرد. اين يك اقدام تبليغاتي بود براي ‏فروش بيشتر. چون عربستان يكي از كشورهاي شركت كننده در اين جام بود و مك ‏دونالد شعبه عربستان فكر مي كرد كه اگر پرچم آن كشور هم به عنوان يكي از ‏شركت كننده ها بر روي بسته بندي ها باشد، مردم استقبال بيشتري از شعبه مك ‏دونالد خواهند كرد.
به يكباره شعبه مك دونالد عربستان، توسط مشتريان تحريم شد!‏ مشتريان به شدت ناراضي شدند. مديران ارشد مك دونالد متعجب بودند چون فكر مي ‏كردند با اين اقدام، موفقيت بسيار عظيمي كسب خواهند كرد ولي با يك شكست ‏واقعي روبرو بودند. دليل چه بود؟
روي پرچم عربستان، نام مقدس خداوند نقش بسته و طبيعي است كيسه هايي كه ‏ساندويچ هاي مك دونالد در آن قرار دارد، بعد از مصرف در سطل آشغال انداخته مي ‏شوند. مردم عربستان به شدت ناراحت بودند و نارضايتي اوج گرفت. مك ‏دونالد شعبه عربستان متوجه شد كه چه خطاي بزرگي مرتكب شده است.
مك دونالد شعبه عربستان، قراردادي را با تمام شركت ‏هاي خدماتي فعال بست تا تمامي اين كيسه ها را از سطح شهر جمع آوري كنند و ‏البته اين اقدام خود را در روزنامه ها و بيلبوردها و در مراكز تبليغاتي ديگر به اطلاع ‏مردم رساند. سپس به تمام مردم اعلام كرد كه هر كسي يك كيسه جمع آوري و ارائه ‏كند، يك مك دونالد رايگان دريافت خواهد كرد و اينگونه از يك شكست حتمي رهايي ‏پيدا كرد و توانست دوباره موفقيت خود را در بين مردم كسب كند.‏

[h=1]نکته : حتی یک نسخه عالی هم، برای همه مشتریان جواب نمی دهد. برای هر طیف مشتری بر اساس فرهنگ و شرایط اعتقادی، محیطی و ... برنامه ریزی کنید.[/h]
 

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز

فولکس واگن: کوچک فکر کنید.
پورشه: جایگزینی نیست.



آستون مارتین: قدرت، زیبایی و روح.
فورچن: برای افرادی که تغییر را رقم خواهند زد.
ریبوک: من همانی هستم که هستم.



آدیداس: غیر‌ممکن وجود ندارد.
مارک اند اسپنسر: حق همیشه و کاملا با مشتری است.
نایک: فقط انجامش بده!



سونی: باورش کن.
‌آی مکس: بزرگ فکر کن.
آی‌بی‌ام: راه‌حلی برای سیاره هوشمند.



دوپونت: معجزه دانش.
انرگایزر: به مسیرت ادامه بده، ادامه بده، ادامه بده ...
کداک: لحظاتت را به اشتراک بگذار، زندگی ات را به اشتراک بگذار.



پلی‌استیشن: در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید.
کانن: آن چیزی را که ما اعتقاد داریم ببینید.
دیزنی لند: شادترین نقطه روی زمین.





فدکس: وقتی که هیچ فردایی نیست.
مک دونالد: من عاشقشم!



آژاکس: قوی‌تر از کثیفی.
کوکاکولا: درب قوطی را باز کن تا سرحال شوی.



تگ هیور: موفقیت، یک بازی ذهنی است.
ام اند ام: در دهانتان آب می‌شود، نه در دستانتان.​




المپوس: دید شما آینده شماست.
لیوایز: کیفیت هرگز از مد نمی‌افتد.​




یلو پیج: به انگشتانتان اجازه بدهید، راه بروند.
صلیب سرخ: بزرگ‌ترین تراژدی بی تفاوتی است.​





وال مارت: پول بیشتری ذخیره کنید، زندگی بهتری داشته باشید.



 
بالا