شش اختراعی که باید از آنها ترسید ! ! !

kahrobaa

عضو جدید
جذابیت این اختراعات از ترسناکی شون بیشتره البته به جز ربات و مهندسی ژنتیک که من واقعا از پیشرفت بیش از حدشون نگرانم.
 

HniArsh

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان آیا اختراع جدیدی نداریم که خیلی ترسناکتر از این موارد باشه؟
 

عامریانی

عضو جدید
:)سلام
خیلی جالب بودن!
خوب فکر کنیم همه ی دست ساخته های بشر می تونن خطرناک باشن! حالا فرض کنید یکی از این 6 علم به دست یکی از همون آدم بدای کارتون های دوران بچگی مان بیفته!
امیدوارم قبل از چنین اتفاقی سوپرمن به دنیا اومده باشه!

مهندسان و مهندسان آینده
فعلا خدا حافظ!
 

زر خانیم

عضو جدید
تکنولوژی نا مریی کردن که تازگی ها خیلی مورد توجه قرار گرفته هم به نظر من ترسناکه
 

HniArsh

عضو جدید
کاربر ممتاز
تکنولوژی نا مریی کردن که تازگی ها خیلی مورد توجه قرار گرفته هم به نظر من ترسناکه

1- جوهر الکترونیک برای نامرئی کردن تانکها




جوهر الکترونیک فقط برای خواندن مصرف نمیشود بلکه دانشمندان شرکت سیستمهای BAE در حال کار روی تکنولوژی هستند که میتواند با استفاده از جوهر الکترونیک تانکها را استتار کرده و سبب نامرئی شدن آنها شود.
به گزارش خبرنامه کامپیوتر و وب www.PcWebPaper.com از پی سی مگزین، در این روش سنسورهای فوق تکنولوژی روی بدنه تانک کار گذاشته میشود که محیط اطراف تانک را روی آن منعکس میکنند و سبب نامرئی شدن آن میشوند. بدین ترتیب محیط اطراف تانک روی بدنه آن شکل میگیرد و آنرا مانند متن زمینه ای که در آن قرار دارد میکند.
این استتار الکترونیکی باعث میشود تا تانک در محیط اطرافش حل شود درست مانند سمندر در محیطی که زندگی میکند.
انتظار میرود که تا سال 2013 دانشمندان BAE بتوانند تجربه عملی با این پدیده داشته باشند و نمونه آزمایشی آنرا طی چهار سال آتی ارائه نمایند.

2- نانو تکنولوژی و نامرئي كردن اجسام
يك محقق ايراني در دانشگاه پنسيلوانيا به كمك يكي از همكارانش ، نشان داده است كه مي توان با استفاده از پرتوهاي پلاسمايي اجسام را نامريي كرد.

ايده نامريي كردن اجسام تا چندي پيش تنها در سطح داستانهاي تخيلي علمي نظير «مرد نامريي» ، «چ جي ولز» مطرح بود اما «نادر انقطاع» و «آندرآ آلو» از دانشگاه پنسيلوانيا شيوه اي را پيشنهاد كرده اند كه با استفاده از آن مي توان با فناوريهاي موجود، اجسام را تا حد زيادي غير قابل رويت ساخت .

به اعتقاد فيزيكدان اين روش كاربردهاي متعددي در فناوري هاي نظامي مربوط به مخفي كردن و استتار اجسام خواهد داشت . در گذشته گروههايي از فيزيكدانان كوشيده بودند با روش موسوم به «روش آفتاب پرست» به استتار اشيا و اجسام دست يابند.

محققان دانشگاه توكيو نيز بر روي نوعي پارچه تحقيق مي كنند كه بر همين مبنا عمل استتار را انجام مي دهد: در داخل اين پارچه دانه هايي نظير رشته تسبيح كار گذارده شده كه مي تواند صحنه اي را كه برروي آن تابانده مي شود منعكس سازد و جسمي را كه اين پارچه بر آن پوشانده شده نظير بدن آفتاب پرست به رنگ محيط درآورد و به اين ترتيب آن را نامريي سازد.

محقق ايراني و همكارش با انجام محاسباتي نشان داده اند اجسام كروي يا استوانه اي كه با اين قبيل سپرها پوشيده شوند، عملا نور بسيار كمي از خود بازمي تابند. در عمل زماني كه اين اجسام در معرض نور مريي قرار داده مي شوند، نوري كه از آنها به چشم مي رسد آنقدر اندك است كه عملا ديده نمي شوند.

يك محدوديت اين فناوري آن است كه هر سپر مخصوص تنها براي يك طول موج خاص كار مي كند و به عنوان مثال جسمي كه در زير نور قرمز غيرقابل رويت شده اگر تحت پرتوهاي به رنگ سبز يا آبي قرار گيرد قابل مشاهده خواهد بود. نكته ديگر آنكه سپر نامريي كننده زماني عمل مي كند كه طول موج با تابيده شده نزديك ابعاد خود جسم باشد. به اين ترتيب در مورد نور مريي، از اين سپر تنها براي مخفي كردن اجسام ميكروسكوپي مي توان استفاده به عمل آورد. اجسام بزرگتر تنها هنگامي از ديد پنهان مي شوند كه پرتوهاي با طول موج بلندتر به آنها تابيده شود. بنابراين با اين فناوري نمي توان افراد يا خودروها را نامريي كرد.

اما انقطاع معتقد است كه از اين فناوري مي توان در زمينه هاي ديگر نظير توليد موادي كه از برق زدن و درخشش اجسام جلوگيري مي كنند استفاده به عمل آورد. اين سپرها همچنين مي توانند مانع از تاثير نامطلوب نوري شوند كه از اجسام ريز پراكنده مي شود و به اين ترتيب مي توانند بازده ميكروسكوپها را افزايش دهند. يك كاربرد ديگر اين روش نامريي كردن ماهواره ها در فضا است.
 
بالا