شش اتفاقی که نشان می‌دهد شما رئیس خوبی نیستید

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1][/h]

بیشتر مدیران گمان می‌کنند ارتباط خوبی با کارمندان خود برقرار کرده‌اند اما با این وجود کارمندان معمولاً به دلیل ترس از دست دادن شغل‌شان و یا به هر دلیل دیگر احساس نارضایتی خود نسبت به مدیر را پنهان می‌کنند.



مجله درگی: در خبرها داشتیم که شرکت تحقیقاتی 24/7 وال استریت به تازگی فهرستی از منفورترین مدیرعاملان در امریکا را منتشر کرده است که در میان آنها افراد بزرگی مانند خانم اورسولا برنز (Ursula Burns)، مدیرعامل شرکت زیراکس نیز قرار دارد. بخش زیادی از موفقیت در مدیریت یک کسب‌وکار به میزان توانایی مدیر در برقراری ارتباط با کارمندانش بستگی دارد. بیشتر مدیران گمان می‌کنند ارتباط خوبی با کارمندان خود برقرار کرده‌اند اما با این وجود کارمندان معمولاً به دلیل ترس از دست دادن شغل‌شان و یا به هر دلیل دیگر احساس نارضایتی خود نسبت به مدیر را پنهان می‌کنند. با این حال اگر یک یا چند نشانه از نشانه‌های زیر را در محیط کاری مشاهده کردید، بدانید که به احتمال زیاد شما از نظر کارمندان خود رئیس خوبی نیستید.



1. کسی با شما شوخی نمی‌کند:


اگر کارمندان یک شرکت حاضر نیستند با شما شوخی کنند، این به هیچ وجه رویداد مثبتی به شمار نمی‌رود، زیرا بیانگر این موضوع است که کارمندان از شما وحشت دارند و گمان می‌برند در صورت مزاح، شما آنها را نقره‌داغ خواهید نمود. طبیعتاً در محیطی که بین کارفرما و کارمندان فضای وحشت حاکم باشد، بخشی از ظرفیت‌های نیروی کار فلج خواهد شد.

2. پس از ورود شما به اتاق کارمندان، سکوت حکم‌فرما می‌شود:


اگر پس از ورود شما به اتاق کارمندان، همگی به ناگاه سکوت اختیار کردند، این لزوماً بدین معنا نیست که آنها در حال بدگویی از رئیس‌شان بودند؛ سکوت کارمندان ممکن است بیانگر این موضوع باشد که آنها با شما احساس راحتی نمی‌کنند و این فضا به شدت برای محیط‌های کسب‌و‌کار مضر است.

3. کارمندان با تمامی نظرات شما موافق هستند:


اگر در هنگام سخنرانی‌های شما، کارمندان تنها لبخند می‌زنند و به نشانه‌ی موافقت سر تکان می‌دهند، این احتمالاً به این معناست که لبخند زدن و سکوت را به عواقب احتمالی ناشی از مخالفت کردن با نظرات شما ترجیح می‌دهند. در این شرایط بایستی احساس خطر کرده و حتماً راهی برای از بین بردن این لبخندهای تصنعی و موافقت‌های زورکی بیابید.

4. بهترین کارمندان شما استعفا می‌دهند:


هرگاه استعدادهای واقعی دریابند که مجالی برای بروز و ظهور ندارند، فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد. نرخ خروج کارکنان مستعد هنگامی سرعت می‌یابد که رئیس شرکت بستری برای بروز خلاقیت‌های آنان فراهم نیاورد. به یاد داشته باشیم که خریدن ستاره‌ها هنر نیست، بلکه پرورش ستاره‌ها است که نشان‌دهنده‌ی بالندگی یک سازمان است.

5. در مورد اجرای جزء‌به‌جزء فعالیت‌ها به کارمندان خود دستور می‌دهید:


طبیعی است که رئیس شرکت، کاری را به کارمندان خود محول کند و از او بخواهد این کار را تا تاریخ مشخصی تحویل دهد. اما اگر رئیس شرکت بخواهد در نحوه‌ی انجام جزء‌به‌جزء پروژه دخالت نماید و نظر خود را به کارمندان تحویل نماید، آنجا است که زنگ خطر به صدا در می‌آید.

6. به طور پیاپی عذرخواهی می‌کنید:


اگر به طور مداوم دست به اقداماتی می‌زنید که برای جبران آنها مجبور هستید، عذرخواهی نمایید، شایسته است به جای مقصر دانستن عوامل محیطی و بیرونی خود را سرزنش نمایید و به فکر تغییر الگوهای رفتاری خود باشید.
 
بالا