شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل

armangarayan

عضو جدید
طراحی اپلیکیشن اندروید
سفارش ساخت اپلیکیشن اندروید
شرکت طراحی اپلیکیشن اندروید
سفارش تولید اپلیکیشن اندروید
محیط برنامه نویسی اندروید استودیو

اندروید استودیو (Android Studio) محیطی برای توسعه برنامه های اندرویدی است که برای اولین بار خود شرکت گوگل بر پایه محیط برنامه نویسی قدرتمندIntelliJ IDEA طراحی کرده است که همانند اکلیپس ابزارهای لازم برای طراحی، توسعه و مشکل یابی برنامه ها را داراست. اولین نسخه از اندروید استودیو در کنفرانس سالیانه گوگل که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ اتفاق افتاد تحت عنوان نسخه۱ معرفی شد(نحوه دانلود، نصب و کار با این محیط برنامه نویسی در آموزش پنجم به طور مفصل توضیح داده خواهد شد).


محیط برنامه نویسی Beacon Mountain
شرکت معروف اینتل یک محیط برنامه نویسی جدید تحت عنوان Beacon Mountain ساخته که ادعا می کند این ابزار جدید این امکان را به توسعه دهندگان اندروید می دهد تا بتوانند با صرف زمان کمتر و نوشتن کد کمتر دست به توسعه اپلیکیشن های اندرویدی بزنند(از آنجا که این محیط برنامه نویسی تازه به بازار معرفی شده است و این احتمال می رود که دارای یکسری Bug باشد، از توضیح پیرامون نحوه کار با این نرم افزار خودداری می کنیم اما علاقمندان
به تست کردن این برنامه می توانند با مراجعه به آدرسhttp://software.intel.com/en-us/vcsource/tools/beaconmountain این نرم افزار را به صورت رایگان دانلود نمایند).


در این سری از آموزش ها از میان این محیط های توسعه اپلیکیشن اندروید تمرکز روی محیط برنامه نویسی اکلیپس خواهد بود و این در حالی است که نحوۀ نصب و کار با محیط برنامه نویسی اندروید استودیو نیز آموزش داده خواهد شد چرا که به نظر می رسد این محیط برنامه نویسی به عنوان تنها رقیب اصلی اکلیپس در آینده ای نه چندان دور مبدل خواهد شد.


پس از آشنایی با خصوصیات کلی اندروید و همچنین محیط های برنامه نویسی موجود برای توسعه اپلیکیشن اندروید، در قسمت آموزشی دوم با ساختار این سیستم عامل محبوب و اجزای تشکیل دهندۀ آن بیشتر آشنا خواهیم شد.


پس از مطالعه این آموزش انتظار می رود بتوانیم به سؤالات زیر پاسخ بدهیم:
۱٫طراح اصلی سیستم عامل اندروید چه کسی بود؟
۲٫ کنسرسیوم حامی سیستم عامل اندروید از چه شرکت هایی تشکیل می شود؟
۳٫در نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید از چه روش نامگذاری استفاده شده است؟
۴٫ نام نسخه های مختلف اندروید چیست؟
۵٫ از چه IDE هایی می توان برای توسعه اندروید استفاده کرد؟


اهداف آموزشی این قسمت عبارتند از:
۱٫ آشنایی با ماشین مجازی، موتور جستجو، پردازنده عکس و بانک اطلاعاتی در اندروید
۲٫ معرفی Activity ها در اندروید
۳٫ معرفی Service ها در اندروید
۴٫ معرفی Content Provider ها در اندروید
۵٫ معرفی Broadcast Receiver ها در اندروید
۶٫ آشنایی با فایل Manifest مهم ترین فایل در توسعه اپلیکیشن اندروید
 

Similar threads

بالا