شرایط و علائم حتمی ظهور اقا

arc.majid

عضو جدید
در روایات می گشت
دنبال علائم ظهور...!
گفتمش
نگرد!
علامت همین جاست!
با تعجب نگاهم کرد
شاید برچسب شیخ دیوانه را زده بود...!
که گفتم:
علامت من و تواییم!
عوض شدیم
می آید!
 

arc.majid

عضو جدید
خدمت دوستان عرض کنم که:
ما به همراه هم بیایم در این بخش از تالار مهدویت شروع یه بحث جدید به اسم

"نقش ما(من) بر نزدیک شدن ظهور"

رو داشته باشیم که ان شاالله امثال من از خواب غفلت بیدار بشن. پس:
با بررسی شرایط و علائم ظهور میخواهیم بحث نزدیک شدن ظهور رو شروع کنیم, البت با این شرط که بیشتر به نقش خودمون در ظهور بپردازیم!
""که ایا ما در نزدیک یا طولانی شدن ظهور نقش داریم یا نه؟؟؟؟؟؟!!!""
یاعلی
 

arc.majid

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان.
یکی از قواعد این عالم اینه که اگر کسی به خدا اتکا کند خداوند او را یاری خواهد کرد.(سوره طلاق-ایه 3)
عوامل موثر در ظهور اقا میتونه به 4 بخش تقسیم شه:1-رفتارمان 2-احساس و انگیزه 3-ایمان و معرفت 4-دعاهایمان
پس اگر رفتار و عملکرد خوبی داشته باشیم ظهور نزدیک خواهد شد.
مهمترین بحث.بحث دعا هستش که در مورد دعا و تضرع باید گفت: ظهور و خروج حضرت موسی(ع) برای نجات بنی اسرائیل 170 سال جلو افتاد,به خاطر اینکه بنی اسرائیل برای این امر مهم,40 روز دعا و تضرع کردند و از خداوند ملتمسانه خواستند که ظهور منجیشان را به جلو بیندازد.
که در همین مورد امام صادق(ع) فرمودند:اگر شما هم همین طور برای ظهور حضرت دعا کنید,فرج نزدیک شده و محقق خواهد شد.
البت دعای ندبه جزئ مهمترین دعاهای موثر در ظهور محسوب میشه.
حال باید از خودمان بپرسیم ما برای امر ظهور : چقدر اصرار می کنیم؟ چقدر گریه می کنیم؟ چقدر دعای ندبه می خوانیم؟

به امید ظهور مولایمان
.
.
.
.
 

arc.majid

عضو جدید
و ای شیعه حسین تو اینگونه شنیده ای که مهدی موعود در عاشورایی باز می گردد و علم قیام بر علیه ظلم و جور و ستم یزیدیان را برمی دارد. آری اما اینبار دیگر قرار نیست عصر عاشورا سر امام زمان بر نیزه رود اینبار نه یک بلکه هزاران و میلیون ها عباس هستند که نگذارند حرف حسین شان روی زمین بماند. پس اگر خواهان مهدی هستی عباس شو!!!!
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام

من فکر میکنم ترک برخی اعمال خیلی مهمتر از گریه وزاری وندبه خوانی هست

مهمترین عامل ،
گناه نکردن




 

arc.majid

عضو جدید
مرحوم حضرت آیت الله بهجت(ره) در توصیه ای فرمودند:" ما در دریای زندگی در معرض غرق شدن هستیم؛ دستگیری ولیّ خدا لازم است تا سالم به مقصد برسیم. باید به ولیّ عصر (عج) استغاثه کنیم که مسیر را روشن سازد و ما را تا مقصد، همراه خود ببرد".
امام زمان (عج) (عینُ النّاظره و اُذُنُه السّامِعَه ولِسانُهُ النّاطق و یَدُهُ الباسطَه: چشم بینا، گوش شنوا، زبان گویا و دست گشادۀ خداوند) است. [در محضر بهجت:1/22]
در رؤیت امام (علیه السلام) مقابله و محاذات شرط نیست؛ بلکه هر جا نشسته، بر اَرَضین سُفلی و سماوات سبع و مافیهنَّ و ما بینهنَّ اِشراف دارد. [در محضر بهجت:1/41]سبب غیبت امام زمان (عج) خود ما هستیم! [در محضر بهجت:1/91]دعای تعجیل فَرج، دوای دردهای ما است. [در محضر بهجت:1/363]
 

arc.majid

عضو جدید
مهمتر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی (عج)، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار حضرت تا ظهور او می باشد. [در محضر بهجت:2/101]
افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند، و نمی دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فَرَج او دعا کنند! [در محضر بهجت:2/118]
به طور یقین دعا در امر تعجیل فرج آن حضرت، مؤثّر است، اما نه لقلقه. [در محضر بهجت:2/324]
تا رابطۀ ما با ولیّ امر: امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد. و قوّت رابطۀ ما با ولیّ امر (عج) هم در اصلاح نفس است.[فیضی از ورای سکوت:65] روایت دارد که در آخر الزّمان همه هلاک می شوند به جز کسی که برای فرج دعا می کند. گویا همین دعا برای فرج، یک امیدواری است و یک ارتباط روحی با صاحب دعا است. همین، مرتبه ای از فرج است.[گوهرهای حکیمانه:115]
 

arc.majid

عضو جدید
حضرت غائب (عج) دارای بالاترین علوم است؛ و اسم اعظم بیش از همه در نزد خود آن حضرت است. با این همه، به هر کس که در خواب یا بیداری به حضورش مشرّف شده، فرموده است: برای من دعا کنید! [در محضر بهجت:2/299]
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
موضوعی که نباید فراموش کرد

موضوعی که نباید فراموش کرد

صدقه دادن برای امام زمان (علیه السلام)

برای امام زمان علیه السلام صدقه بدهیم. ممکن است سوال شود که مگر امام زمان علیه السلام محتاج به صدقه یا دعای ماست ؟! ما چه کسی هستیم که اصلا صدقه و دعای ما ارزشی داشته باشد ؟! این حرف کاملا صحیح است ، ایشان ابدا محتاج به دعا و صدقه ما نیست اما این کارها وظیفه ی ماست. البته ممکن است صدقه و دعاهای ما هم تأثیری داشته باشد و خدای متعال به بهانه ی دعای ما غمی را از ایشان بر طرف کند و به بهانه ی صدقه ی ما بلایی را از ایشان یا بستگانشان بردارد و این مطلب هیچ مانع عقلی و علمی ندارد. صدقه دادن ، منحصر به آخر هفته نباشد. هر صبح که از خانه بیرون می آییم و هر شب که به منزل باز می گردیم به مقداری که در توان ماست صدقه برای حضرت بقیة الله بدهیم. و الله ! اگر به آن عمل کنیم خیر و برکات بسیاری به همراه دارد.

آداب صدقه دادن برای سلامتی امام زمان (عج)

اهمیت این موضوع از زبان سید بن طاووس (متوفی 664 ه.ق) در این است که این عالم ربانی در زمان غیبت کبری با حجت ‌بن الحسن (علیه السلام) دیدار داشته است.
یکى از اعمالى که سید بن طاووس، رحمة الله علیه، به آن بسیار اهمیت مى‏داده، صدقه براى حفظ وجود مقدس امام زمان، ارواحنا فداه، بوده است چون یکى از تکالیف زمان غیبت صدقه دادن است ‏به آنچه میسر است ‏براى حفظ وجود مبارک امام زمان (عج).

به طور کلى صدقه آثارى دارد یکى اینکه صدقه نمایشگر صداقت ایمان مؤمن است که با انجام آن نشان مى‏دهد تا چه حد در وادى ایمان و خداپرستى صادق است و از این طریق نیازمندیهاى مؤمنان رفع مى‏گردد و رفاه عمومى به وجود مى ‏آید چنان که قرآن کریم در آیه 103 سوره توبه مى‏فرماید:


«خُذ مِن اَموالِهِم صَدَقَةً تُطهِرُهُم و تُزَکِیهِم بها»

اى رسول ما! تو از مؤمنان صدقات را دریافت کن تا بدان صدقات نفس آنها را پاک و پاکیزه سازى.



یکى از اعمالى که سید بن طاووس، رحمة الله علیه، به آن بسیار اهمیت مى ‏داده، صدقه براى حفظ وجود مقدس امام زمان، ارواحنا فداه، بوده است چون یکى از تکالیف زمان غیبت صدقه دادن است‏به آنچه میسر است‏براى حفظ وجود مبارک امام زمان(عج)


مؤمن صدقه را باید خود یا براى فایده و غرضى که در نظر دارد بدهد و یا براى حفظ نفس خود و یا محبوب و عزیزى که بسیار نزد او گرامى است و چه محبوبى بالاتر از امام زمان، ارواحنا فداه، که اصلاح بسیارى از امور دینى و آخرتمان بستگى به وجود و سلامتى آن حضرت دارد و این مطلب به دلیل عقل و نقل ثابت است که هیچ شخصى عزیزتر و گرامیتر نیست و نباید باشد از وجود مقدس امام زمان، ارواحنا فداه، بلکه حضرتش باید محبوبتر از نفس خودمان باشد و اگر چنین اعتقادى نداشته باشیم در ایمان و معرفتمان نسبت ‏به آن حضرت ضعف و خللى وجود دارد.

لذا سید بن طاووس، رحمة الله علیه، به فرزند خود سفارش مى‏فرماید: «ابتدا کن به صدقه دادن براى آن حضرت قبل از اینکه براى خود و عزیزانت صدقه بدهى».

باید توجه داشت که آن حضرت هیچ احتیاجى به صدقه و دعاى ما ندارد بلکه از شؤون بندگى و اداى بعضى از حقوق بزرگ آن حضرت است و خود یک نوع اظهار محبت و دوستى به آن جناب است، و این عمل راه و سببى است‏براى جلب رضاى پروردگار و حصول قرب به خداوند در قضاى حوائج و دفع بلا.

لذا آثار صدقه به انفاق کنندگان آن مى ‏رسد مخصوصا اگر انفاق براى اظهار محبت و دعا براى وجود مقدس امام، علیه السلام، باشد.
سید بن طاووس، در کتاب «امان‏ الاخطار» در ضمن دعایى که براى صدقه دادن در وقت‏ سفر ذکر مى ‏کند، مى‏ نویسد:

«اَللهُمَ اِنَّ هَذِهِ لَکَ وَ مِنکَ وَ هِىَ صَدَقَةٌ عَن مَولانا المهدی، عجل‏الله‏ فرجه، وَ صَلِّ عَلَیهِ بَینَ اَسفارِهِ و حَرکاتِه و سَکَناتِه فِى ساعاتِ لَیلِه وَ نَهارِه وَ صَدقَهٌ عَمَّا یَعنِیهِ اَمرَهُ وَ مَالا یَعنیهِ وَ مَا یُضمِنه و ما یُخلِفُه.»

خدایا! این (صدقه) از آن تو و براى توست و صدقه ‏اى براى سلامتى مولایمان مهدی( عجل‏الله ‏تعالى‏ فرجه ‏الشریف) مى‏باشد، و بر او درود بفرست آن هنگام که در سفر است و در تمام حرکت‌ها و استراحت‌هایش، در تمامى اوقات شب و روزش و صدقه ‏اى است، ‏براى هرچه که متعلق به اوست.


یکى از علماى اهل معنا مى ‏فرمود: چه در هنگام سفر و چه در هنگام حضر، وقتى که صدقه براى وجود مقدس امام زمان، ارواحنا فداه، مى ‏دهید این دعا ـ دعاى فوق ـ را بخوانید.

منبع
 

arc.majid

عضو جدید
چرا برای سلامتی امام زمان (عج) دعا می کنیم؟
دلیل دعا کردن برای سلامتی امام عصر چیست؟ در حالی که خدای منان اراده دارد ایشان زنده و سلامت بمانند، آیا اصلا امکان دارد آن وجود مبارک دچار کسالت شوند؟
آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست هر کجا هست خدایا به سلامت دارش
دعا از هر حیث مخصوصا برای سلامتی امام زمان (عج) آثار و برکات فراوانی دارد که برخی عبارتند از:
1 . دعا نشان گر علاقه و محبت مسلمانان به ایشان است . اگر چه دوستی تمام ائمه معصومین علیهم السلام بخشی از ایمان و شرط قبولی اعمال است، در عین حال دعا کردن در حق امام زمان (عج) موجب ازدیاد محبت آن حضرت در دل و در نتیجه موجب تقویت ایمان می گردد .
2 . دعا اظهار تجدید عهد و پیمان با آن حضرت است و محتوای پیمان با آن حضرت را دین داری، شریعت محوری و تصمیم قلبی بر اطاعت امر امام علیه السلام و یاری رساندن او با نثار جان و مال تشکیل می دهد .
تجدید بیعت با آن حضرت علیه السلام کاری است که بعد از هر نماز از نمازهای پنجگانه یا در هر روز و یا در هر جمعه انجام آن مستحب است . هر روز بعد از نماز صبح، دعاهایی که مربوط به وجود مبارک امام عصر (عج) است، خوانده شود، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود .
دعای شریف «اللهم بلغ مولای صاحب الزمان صلوات الله علیه عن جمیع المؤمنین ...» و نیز «دعای عهد» شاهدی برای این سخن است .

3 . دعا سبب زنده نگه داشتن یاد امام غایب در دل منتظران می گردد . یاد امام زمان (عج) توجه به ارزش های
دین و اصول اخلاقی را در دل ها زنده می کند و غفلت از یاد امام، یکی از دلایل عمده پژمردگی و سستی ارزش های الهی وانسانی در جوامع اسلامی است .

4 . کسی که سلامتی امام زمانش برایش مهم است، مسلما آزردن آن حضرت برایش سخت است; در نتیجه دعا برای سلامتی آن حضرت، انسان را به انجام کارهایی وامی دارد که موجب خشنودی آن حضرت و در نتیجه سبب رسیدن به مقام رضوان الهی می گردد .
5 . دعا بسیار مؤثر است و موجب فرج آن حضرت و نیز فرج و گشایش در زندگی مؤمنان می شود .
6 . دعا موجب قرب الهی است . امام مهدی (عج) در خصوص زیارت آل یس می فرمایند: «هرگاه خواستید به وسیله ما به خداوند و به ما توجه کنید، این زیارت را که از جانب خداوند انشا شده است، بخوانید» .
 

arc.majid

عضو جدید
از ماموریت که برگشت , خوشحال بود.پرسید:
"راستی فرمانده! گمراه کردن اینها چه فایده ای دارد ؟"
ابلیس جواب داد:
"امام اینها که بیایید, روزگار ما سیاه خواهد شد,
اینها که گناه می کنند, امامشان دیرتر می آید...
با کنجکاوی پرسید:این هفته پرونده ها چطور بود؟
ابلیس یک نگاه عاقل اندر سفیهی به او انداخت و گفت:
مگر صدای گریه اقایشان را نمی شنوی؟!
 

arc.majid

عضو جدید
در کنار خیابان کاغذرنگی مچاله شده ای نظرم را به خودش جلب کرد.
در قسمتی از آن ورقه آمده بود که «مؤمنی »(شیخ مفید) در مسجد جمکران قم یک آقای نورانی را می بیند . آب خوردن به دست ایشان می دهد، ظرف آب را که پس می گیرد، به آقا می گوید: آقا شما دعا کنید و فرج امام زمان را از خدا بخواهید . آقا می فرماید: شیعیان به اندازه ی آب خوردن ما را نمی خواهند، اگر بخواهند، دعا می کنند و فرج ما می رسد ...
با خود خلوت کردم . اندکی اندیشیدم که خود را چقدر برای ظهور آقا آماده کرده ام ؟ چقدر خودم، محیط اطرافم و دوستانم را برای این امر بزرگ آماده کرده خود و ساخته ام ؟
در خلوت خویش گفتم: آیا من بی نوا، من درمانده، به اندازه ی آب خوردن غیر از مواقع اندک و نادر زندگی ام، مثل هنگامه های نیاز، به ظهور آقا اندیشیده ام یا خیر؟ برای فرج ایشان چه اقدام عملی کرده ام؟ در فرج ایشان چه سهمی را خواهم داشت!؟
آیا موانعی از سر راه ظهور فرج آقا برداشته ام . نکند که خدای ناکرده، نه تنها موانعی را بر نداشته باشم، موانعی را ایجاد کرده باشم؟!
اما انتظار، انتظار ...
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
انتظار مداوم ظهور آن حضرت

انتظار مداوم ظهور آن حضرت

باید پیوسته منتظر آن حضرت باشیم‌، و هر لحظه خود را برای آن واقعه عظیم و بی‌مانند آماده سازیم‌. خداوند متعال درقرآن‌،هدف از خلقت انسان را عبادت می‌داند و پیامبر اکرم در حدیثی معنای این آیه شریفه را بیان می‌فرمایند‌:
«برترین عبادت‌ها‌، انتظارفرج است»​

پس انتظار ظهور‌، رسیدن به بالاترین عبادت و دستیابی به هدف خلقت است‌. در بیان اهمیت انتظار‌، امام صادق‌(ع) می‌فرمایند‌:
«‌هرکسی دوست دارد از جمله یاران حضرت قائم علیه السلام باشد‌، باید در حالی انتظار کشد که پرهیزگاری و اخلاق نیکو داشته باشد.»



 

arc.majid

عضو جدید
شعری ک ایت الله بهجت دراواخر عمرشان زمزمه میکردند....

با كدام آبرويی روز شمارش باشيم؟*****عصرها منتظر صبح بهارش باشيم؟

سال ها منتظر سيصد و اندی مرد است
*****آنقدر مرد نبوديم كه يارش باشيم...

گيرم امروز به ما اذن ملاقاتی داد*****مركبی نيست كه راهی ديارش باشيم

سال ها در پی كار دل ما افتاده
*****يادمان رفت كمی در پی كارش باشيم

ما چرا؟ خوبترين ها به فدای قدمش
*****حيف او نيست كه ما ميثم دارش باشيم؟

اگر آمد
, خبر رفتن ما را بدهيد*****به گمانم كه بنا نيست كنارش باشيم...


اللهم عجل لولیک الفرج

سلامتی حضرت بقیةالله و تعجیل در امر فرج آن حضرت صلوات
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
مقام معظم رهبری:

" بزرگترین وظیفه ی منتظران امام زمان (عج) این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مومنین و همچنین برای پنجه در افکندن با زورگویان خود را آماده کنند. "


دیدار با اقشار مختلف مردم،نیمه شعبان




 

arc.majid

عضو جدید
حضرت امام خمینی رحمه الله می فرمودند: «نامه اعمال ما می رود پیش امام زمان علیه السلام هفته ای دو دفعه به حسب روایت. من می ترسم ما که ادعای این را داریم که تبع این بزرگوار هستیم، شیعه این بزرگوار هستیم، اگر نامه اعمال را ببیند و می بیند؛ تحت مراقبت خداست، نعوذ بالله شرمنده شود... من خوف آن را دارم که کاری بکنیم که امام زمان علیه السلام پیش خدا شرمنده بشود که اینها شیعه تو هستند، این کار را می کنند! نکند یک وقت خدای نخواسته یک کاری از ماها صادر بشود که وقتی نوشته برود، نوشته هایی که ملائکة الله مراقب ما هستند، رقیب هستند، هر انسانی رقیب دارد و مراقبت می شود، ذره هایی که بر قلبهای شما می گذرد، رقیب دارد، چشم ما رقیب دارد، گوش ما رقیب دارد، زبان ما رقیب دارد، قلب ما رقیب دارد. کسانی که مراقبت می کنند اینها را، نکند که خدای نخواسته از من و شما و سایر دوستان امام زمان علیه السلام یک وقت چیزی صادر بشود که موجب افسردگی امام زمان علیه السلام باشد! مراقبت کنید از خودتان!»
 
آخرین ویرایش:

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
درمحضر یار

درمحضر یار

امام علي (ع) مي فرمايند:

هيچ مؤمني در شرق و غرب زمين از ما غايب نيست.

روشن است كه اعمال شامل عمل جوارحي و جوانحي، هردو مي‌شود. بنابراين هر نوع نيت و عمل كه در كارنامه‌ي انسان ثبت شود امام از آن آگاه است. خداوند در قرآن كريم بياني نوراني دارند كه توجه به آن بر حالات و رفتار انساني تأثير بسزايي دارد.
وَ قل اعَلموا َسَيرَي الله عَمَلكم و رَسوله و المؤمنون

نه تنها خداوند اعمال شما را مي‌‌بيند، بلكه پيامبر صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌و‌سلّم و ائمه عليهم‌السلام نيز شاهد بر اعمال شما هستند و در اصول كافي در ذيل اين آيه امام صادق عليه‌السّلام مي‌فرمايند:

چرا پيامبر صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌و‌سلّم را ناراحت مي‌كنيد؛ اصحاب پرسيدند: چگونه ايشان را ناراحت مي‌كنيم؟ ايشان فرمودند: آيا نمي‌دانيد كه كارهاي شما بر او عرضه مي‌شود، پس هر گاه در آن گناهي ببينند، ناراحت مي‌شوند؛ پس پيامبر صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌و‌سلّم را ناراحت نكنيد و او را شاد كنيد.

مگر نه اين است كه امام از سرّ درون ما آگاه است و آن وجود مقدس فرمودند:

إنّا غَير مهملين لمراعاتكم و لا ناسين لذكركم: ما از مراعات حال شما غافل نيستيم و شما را فراموش نكرده‌ايم.

يك چشم زدن غافل از آن ماه نباشيد

شايد كه نگاهي كند آگاه نباشيد.

پس اولاً بايد بدانيم اعمال ما در محضر بقيةالله الأعظم امام زمان عج الله تعالي فرجه است و ايشان از تمام نيات و اعمال ما اطلاع دارند، لذا نبايد با گناهان خويش قلب نازنين ايشان را مجروح كنيم.

ثانياً بايد در طول زندگي بسيار به ياد آن يار سفر كرده بود، چه‌قدر ناپسند است كه او نامه‌ي كردار ما را ببيند كه يادي از او نكرده‌ايم و غافل از آن جان جانان بوديم.

منبع:http://shiraz.mahdi313.org
 

arc.majid

عضو جدید
داشتم یه کتاب میخوندم یه دفعه رسیدم به این حدیث:
امام صادق(ع) آخرین منجی بشر حضرت مهدی‌(عج) را این گونه خطاب می‌کند: «ای آقای من! غیبت تو خواب را از من ربوده، بستر را برایم تنگ ساخته، روح و روانم را بی‌تاب کرده است.»

مو به تنم سیخ شد!!!
ما (خودمو بگم بهتره) به کجا داریم میریم!!!!!!!!!!!!
 

arc.majid

عضو جدید
••• نامه‌ای از امام مهدی(عج) به شیخ مفید.
((ای دوست مخلص! ای کسی که با ستمگران در راه ما مبارزه می‌کنی!
خداوند بزرگ، آن چنان که دوستان صالح ما را در گذشته یاری فرمود، شما را نیز با نصرت خود تأیید فرماید. ما با شما عهد می‌کنیم هر یک از برادران دینی شما که تقوا را سرمایه خویش قرار دهد، از فتنه‌های گمراه‌کننده در امان داریم و اگر کسی بر خلاف وظیفه رفتار کرده و از آنچه باید عمل کند بخل ورزد، مسلّماً در هر دو جهان خسران و زیان نصیبش خواهد شد.
اگر شیعیان ما -که خداوند آنها را به طاعت و بندگی خویش موفّق بدارد- در وفای به عهد و پیمان الهی اتّفاق و اتّحاد داشته و عهد و پیمان الهی را محترم می‌شمردند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمی‌افتاد و زودتر از این به سعادت دیدار ما نائل می‌شدند.
آنچه موجب جدایی ما و دوستانمان گردیده و آنان را از دیدار ما محروم نموده است، عمل نکردن آنان به احکام الهی است.))
1
1-طبرسی، احمد بن علی، «الإحتجاج»، ترجمه جعفری، تهران، اسلامیه، چاپ: اوّل، 1381، ؛ ج‏2، ص655
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
اوصاف منتظران حقيقي

مردم عصر غيبت برترين مردم عصرها و نسل‌ها هستند، رمز اين فضيلت به خاطر عقل و درک و فهم آن‌هاست که خداوند به آنان عنايت کرده است. در صورتي اين افراد، برتر از همه‌ي انسان‌‌ها هستند که علاوه بر اعتقاد به امامت، منتظر ظهور امام باشند. چه بسا افرادي که معتقد به امام غائب هستند اما منتظر ظهور او نيستند و لذا کاري که نشانگر انتظار باشد انجام نمي‌دهند؛ مثل تهذيب نفس و خودسازي يا تهذيب و تزکيه‌ي ديگران.

برتري مردم زمان غيبت به خاطر آن است که خداوند متعال آن منتظران را به منزله‌ي کساني قرار داده است که در رکاب پيامبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌و‌سلّم شمشير مي‌زنند و اين مطلب بسيار روشن است که فضيلت شمشير زدن، آن هم در رکاب رسول اکرم صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌و‌سلّم را به هر انساني نمي‌دهند.

منتظران واقعي حضرت داراي سه وصف ممتاز و سه خصيصه‌ي برجسته هستند:

1- مخلصان حقيقي

2- شيعيان راستين

3- دعوت‌کنندگان به دين خدا به طور آشکار و پنهاني.

کارگري منتظر واقعي است که به اين نيت تلاش و کار مي‌کند که جامعه‌اي با پايه‌هاي قوي اقتصادي و در خور حکومت مهدوي بسازد.

دانش‌آموزي منتظر واقعي است که درس بخواند تا در عصر ظهور بتواند باري از دوش حضرت بردارد.

پدر و مادري، منتظر واقعي هستند که فراگرفتن تخصص خود را براي حکومت جهاني و تحمل مسئوليتي در آن جايگاه، قرار دهد.

معلم و استادي منتظر واقعي است که به اين نيت درس بدهد که شاگرداني تربيت کند تا بازوان پرتواني در حکومت جهاني باشند.

منبع:​
http://shiraz.mahdi313.org
 

arc.majid

عضو جدید
سرنوشت شیطان در زمان ظهور چه می شود؟
در قرآن مجید از شیطان نقل می کند که پس از اینکه به دلیل سجده نکردن بر انسان و تمرد از دستور الهی، رانده شد، به خداوند عرض کرد: ” قالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِی إِلى یَوْمِ یُبْعَثُونَ”؛”پروردگارا! مرا تا روزی که برانگیخته خواهند شد، مهلت ده”(حجر، ۳۶). شیطان در این درخواست دو مطلب را از خداوند متعال خواسته است: ۱. به او مهلت داده شود ۲. این مهلت تا قیامت و روز مبعوث شدن بندگان ادامه داشته باشد.
پاسخ حضرت حق تعالی به او چنین است: ” قالَ فَإِنَّکَ مِنَ الْمُنْظَرِینَ * إِلى یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ ؛تو از مهلت یافتگانی، تا روز و وقت معلوم”(حجر، ۳۷و۳۸) خداوند متعال به او مهلت داده است و درخواست نخست او را اجابت کرده است. اما درخواست دوم او او را که خواسته بود تا روز قیامت مهلت داشته باشد اجابت نشده است، بلکه تا روز و وقت معلوم به او مهلت داده شده است. پرسش این است که ” وقت معلوم” چه زمانی است؟ در بحار الانوار، ج۶۰ ص۲۲۱، از امام صادق(ع) روایتی وارد شده است. ابن وهب از امام درباره سرنوشت ابلیس در آیه پرسش می کند که این روز، چه روز و زمانی ااست؟ امام می فرمایند: “ای وهب! آیا تصور می کنی که آن روز زمانی است که خدا در آن روز مردم را مبعوث می کند؟(چنین نیست)بلکه خداوند ابلیس را تا روز قیام قائم ما مهلت می دهد. در آن زمان حضرت، ابلیس را محکم می گیرند و گردن او را می زند و آن روز، زمان معلوم است.”
هدف اصلی انسان سعادت است و سعادت در جامعه بشری با حکومت حضرت مهدی(ع) حاصل می شود که در آن زمان زمین پر از عدل و داد می شود و خبری از کفر و ظلم نیست. در آن زمان، قلب ها از وسوسه های شیطانی پاک می شود و فساد نابود می شود. در این روز، ابلیس که کاری جز وسوسه و به انحراف کشاندن جامعه بشری ندارد، به عنوان اصل فساد، گردن زده می شود. پس منظور از کشته شدن ابلیس و شیطان به دست حضرت، به قتل رساندن شیطان و پایان مهلتی است که به شیطان داده بود.
البته قتل شیطان و ابلیس، به معنای از بین رفتن همه شیاطین به ویژه انسان های شیطان صفت نیست، زیرا تکلیف برقرار است و تکلیف دائر مدار اختیار خیر و شر است و برخی انسان ها هستند که نقش شیطان را برعهده دارند. ضمن اینکه نفس اماره نیز وجود دارد. امام رئیس شیطان ها را که نقشی اساسی برای انحراف و گناه دارد، از بین می برد. (1)
حالا میفهمم که چرا شیطان داره خودشو به در و دیوار میزنه که ما (بهتره بگم من!) مقدمات ظهورآقامونو فراهم نکنیم!!! چه با گناه کردن باشه!!چه اینکه ما رو مشغول این دنیای فانی کرده!!........... ((
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم))

پی نوشت ها:
(1)برای آگاهی بیشتر به تفسیر المیزان، ج۱۴، ص۱۶۷ـ ۱۶۹ ذیل آیه ۳۸ از سوره مبارکه حجر و ص ۱۸۴ ذیل بحث روایی آیه مذکور مراجعه شود.
 

arc.majid

عضو جدید
سلام خدمت دوستان محترم
4 تا روایت دیدم فکر(!!!!) منو به شخصه بهم ریخته!!!(یعنی میشه که ببینیم!!!!)

از امام صادق(ع) نقل شده است: “به زودی، کوفه، از مؤمنان خالی می گردد و دانش مانند ماری که در سوراخش پنهان می شود، از آن شهر رخت برمی بندد؛ سپس علم ظاهر می شود در شهری به نام قم؛ آن شهر معدن علم و فضل می گردد(و از آنجا به سایر شهر ها پخش می شود) به گونه ای که باقی نمی ماند در زمین جاهلی نسبت به دین، حتی زنان در خانه ها. این قضیه نزدیک ظهور قائم(ع) واقع می شود … علم، از قم به سایر شهر ها در شرق و غرب پخش می شود و حجت بر جهانیان تمام می شود به گونه ای که در تمام زمین، فردی پیدا نمی شود که دین و علم به او نرسیده باشد. بعد از آن قائم، قیام می کند و سبب انتقام خدا و غضب او بر بندگان(ظالم و معاند) می شود؛ زیرا، خداوند انتقام (و عذاب) بر بندگان روا نمی دارد، مگر وقتی که حجت را انکار کنند”(بحار الانوار، ج ۵۷و۶۰، ص۲۱۳).
از امام کاظم(ع) نقل شده است: “مردی از اهل قم، مردم را به سوی حق دعوت می کند. گروهی، دور او اجتماع می کنند که مانند پاره های آهن اند و باد های تند(حوادث) نمی تواند آنها را از جای برکند. از جنگ خسته نمی شوند و کناره گیری نمی کنند و بر خدا توکل می کنند. سر انجام، پیروزی برای متقین و پرهیزکاران است”.(بحار، ج۶۰، ص۲۱۶، ح۳۷).
گویا این حرکت، همان حرکتی است که از امام باقر نقل شده است: “گویا می بینم گروهی از مشرق زمین خروج می کنند و طالب حق هستند، اما به آنان پاسخ داده نمی شود. مجدداً برخواسته ی خود تاکید می کنند ولی جواب نمی شنوند. پس چون چنین دیدند، شمشیر ها را به دوش می کشند، در مقابل دشمن می ایستند تا حق به آنها داده می شود، اما این بار قبول نمی کنند بلکه قیام می کنند و نمی دهند آن را (پرچم قیام را) مگر به صاحب شما(امام زمان(ع))”.(بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۴۳، ح۱۱۶).
در حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده است: “قم را قم نامیدند، چون اهل او، اجتماع می کنند با قائم آل محمد(ص) و با او قیام می کنند و او را یاری می کنند”.(بحار الانوار، ج ۵۷و ۶۰، ص۲۱۶، ح۳۸).
اللهم عجل لولیک الفرج
 

arc.majid

عضو جدید
سلام خدمت دوستان محترم
4 تا روایت دیدم فکر(!!!!) منو به شخصه بهم ریخته!!!(یعنی میشه که ببینیم!!!!)

از امام صادق(ع) نقل شده است: “به زودی، کوفه، از مؤمنان خالی می گردد و دانش مانند ماری که در سوراخش پنهان می شود، از آن شهر رخت برمی بندد؛ سپس علم ظاهر می شود در شهری به نام قم؛ آن شهر معدن علم و فضل می گردد(و از آنجا به سایر شهر ها پخش می شود) به گونه ای که باقی نمی ماند در زمین جاهلی نسبت به دین، حتی زنان در خانه ها. این قضیه نزدیک ظهور قائم(ع) واقع می شود … علم، از قم به سایر شهر ها در شرق و غرب پخش می شود و حجت بر جهانیان تمام می شود به گونه ای که در تمام زمین، فردی پیدا نمی شود که دین و علم به او نرسیده باشد. بعد از آن قائم، قیام می کند و سبب انتقام خدا و غضب او بر بندگان(ظالم و معاند) می شود؛ زیرا، خداوند انتقام (و عذاب) بر بندگان روا نمی دارد، مگر وقتی که حجت را انکار کنند”(بحار الانوار، ج ۵۷و۶۰، ص۲۱۳).
از امام کاظم(ع) نقل شده است: “مردی از اهل قم، مردم را به سوی حق دعوت می کند. گروهی، دور او اجتماع می کنند که مانند پاره های آهن اند و باد های تند(حوادث) نمی تواند آنها را از جای برکند. از جنگ خسته نمی شوند و کناره گیری نمی کنند و بر خدا توکل می کنند. سر انجام، پیروزی برای متقین و پرهیزکاران است”.(بحار، ج۶۰، ص۲۱۶، ح۳۷).
گویا این حرکت، همان حرکتی است که از امام باقر نقل شده است: “گویا می بینم گروهی از مشرق زمین خروج می کنند و طالب حق هستند، اما به آنان پاسخ داده نمی شود. مجدداً برخواسته ی خود تاکید می کنند ولی جواب نمی شنوند. پس چون چنین دیدند، شمشیر ها را به دوش می کشند، در مقابل دشمن می ایستند تا حق به آنها داده می شود، اما این بار قبول نمی کنند بلکه قیام می کنند و نمی دهند آن را (پرچم قیام را) مگر به صاحب شما(امام زمان(ع))”.(بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۴۳، ح۱۱۶).
در حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده است: “قم را قم نامیدند، چون اهل او، اجتماع می کنند با قائم آل محمد(ص) و با او قیام می کنند و او را یاری می کنند”.(بحار الانوار، ج ۵۷و ۶۰، ص۲۱۶، ح۳۸).
اللهم عجل لولیک الفرج

آیا میشه از این روایات نتیجه گرفت منظور از ((مرد قمی)) "امام خمینی(ره)" بوده است؟؟؟!!!
اگر بگیم آره....
 

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهترین معرف قرآن، انسان کامل و بالاترین معرف انسان کامل، قرآن کریم است. بر همین اساس، کسی که بخواهد قرآن را به گونه ای شایسته بشناسد، باید به محضر انسان کامل تشرف یابد و از بیان او حقیقت و صفات قرآن کریم را در یابد و در محضر قرآن به معرفت انسان کامل بار یابد. ...
عترت طاهره که مجموعه انسان های کامل هر عصرند و قرآن کریم که کتاب محکم الهی است، همان دو ثقل ثقیل اند که یادگاران پیامبر اعظم اسلام و حبل محکم خداوند که درآویختن به آنان سبب رستگاری است. قرآن کریم حبل الله است؛ ریسمانی که یکسویه آن به دست انسان هاست و با تلاوت، تعلیم کتاب و حکمت، تزکیه و تفسیر و تاویل به دست می آید و سوی دیگرش در دست ذات اقدس الهی است و عترت طاهره نیز عدل قرآن و برابر با آن است، همچنان که در دعای ندبه وجود مبارک ولی الله الاعظم امام عصر عج را سبب متصل میان زمین و آسمان معرفی می کنند: این السبب المتصل بین اهل الارض والسما. به این ذوات مقدس، چون از منظر ملکوتی شان نگاه شود، به حبل آویخته ی الهی مانند می شوند و چون از آن جهت که رابط میان آسمان و زمین اند لحاظ گردند، سبب نامیده می گردند. (جوادی آملی، امام مهدی موجود موعود ، ص۱۱۰)
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
منتظران بازنده، منتظران برنده!

منتظران بازنده، منتظران برنده!

آیا تا به حال و در روزگارانی که زیسته ایم با صدایی، فغانی، شیونی، فریادی شگفت زده شده ایم و از جا پریده ایم؟

حتما برای همه ما این اتفاق ساده و کلیشه ای افتاده است؛ گاهی در ترافیک سنگین، آنگاه که فارغ از هر گونه مشغله و گرمایی و بدون توجه به انبوه اتومبیل ها اندر تفکرات خود غرق شده ایم با بوق ممتد اتومبیل پشت سر تکانی خورده ایم و تمام اندیشه هایمان دود شده است و شاید ابر تشکیل شده بالای سرمان محو.

گاه می توان از اتفاقات ساده و به شدت معمولی و عادی زندگی نتایج بزرگ و قابل تأملی گرفت، می توان درس ها آموخت و به خاطر سپرد و از آن استفاده کرد.
آیا تا به حال به همین حادثه که البته حادثه نمی توان گفت؛ به همین اتفاق عادی طور دیگر و متفاوت تری نگریسته ایم؟آیاتا به حال اندیشیده ایم که اگر آن صدای اصلی به گوش برسد و منادی ندا دهد و ما همچنان غرق در زندگی دنیایی باشیم؛ چه عکس العملی خواهیم داشت؟
آیا ما در این بزنگاه اصلی زندگی هول نخواهیم کرد؟ آیا بهت زده و شگفت زده نخواهیم شد؟


بازنده‌ی دوران
آری، قطعاً ما؛ آدمیانی که در زندگی و لذت های آن غرق شده و حواسمان پرت از اصل است و سخت مشغول فرع شده ایم با آن ندا از جا می پریم و حالی عجیب خواهیم داشت. زیرا هیچ گاه نمی اندیشیدیم که این اتفاق عظیم که تمام عمر شعار آن را داده ایم و خود را منتظر نامیده ایم حادث شود.
در هیچ برهه ای از زمان آن را نزدیک احساس نمی کردیم. به همین علت حالی همچون بازنده ها داریم و بازنده همه اعصار و دوران ها هستیم. آن را دور می پنداشتیم که دنبال اصلاح خود نبودیم و مدام آن را به فردا و فرداهای دیگر موکول می کردیم.


اسم های بدون مسمی

اگر یادمان می ماند که «وَ اسْتَمِعْ یَوْمَ یُنادِ الْمُنادِ مِنْ مَكانٍ قَریب» و مدام این نجوا در گوشمان بود قطعاً منتظرانی می بودیم که آن امام منتظَر سزاوار آن است.
و چقدر فراموشکاریم که «منتظران مصلح خود باید صالح باشند»؛ و ما هیچ تلاشی در این جهت نکردیم و اسم هایی بدون مسمی بودیم. به انسان های منتظر که سال ها انتظار برپایی عدالت و داد را کشیده‌اند؛ دستور داده شده که همواره سلاح در دست داشته باشند و آن را بر زمین نگذارند و به خاطر داشته باشند که اگر به عدالت و قسط معتقدند نباید در مقابل ظلم و جور ساکت بنشینند.



برای زیباترین روز، خود را آراسته کنیم

اینجا باید گفت که ما آدمیان و به خصوص ما مسلمانان منتظر باید برای اعتقاد و ایمان خود هزینه بپردازیم و به راحتی آن را از دست ندهیم و از مرزهای عقیدتی حراست و نگهبانی کنیم و در این امر سستی نورزیم؛ با هر بادی که از هر سویی می وزد تکانی نخوریم و بسیار حواسمان به اعتقادات باطل باشد و ایمان جزوی از جانمان گردد. ما باید بسیار مقاومت کنیم؛ مقاومتی که در همه ابعاد باشد و این را یک تکلیف دینی و واجب الاهی بدانیم.
این مقاومت باید همواره زنده و پویا بماند تا مقدمات تحقق عدالت الاهی در سراسر گیتی فراهم شود. مردم باید هم از نظر ذهنیت و هم از نظر عینیت آمادگی کامل داشته باشند یعنی این مقاومت غیر از آنکه به عنوان یک اصل اعتقادی در جامعه با ایمان حضور دارد باید در بعد عمل نیز هویدا و ظاهر باشد. جامعه دین مدار هیچ گاه تحت سلطه حکومت های ظالم نمی رود و در برابر هیچ جبار و ستمگری سر خم نمی کند. پس در عصر غیبت انسان مومن نباید خود را کم ارزش تلقی کند و تن به هر حکومتی دهد.
ما در این زمان باید در مقابل هر گونه ظلم و جوری مقاومت کنیم و تسلیم نشویم و بهترین و قوی ترین نیروی خود را تا آن روز بزرگ مهیا سازیم و برای زیباترین روز خود را آراسته کنیم: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ».
حتی اگر به دست هم نمی توانیم کاری و حرکتی انجام دهیم حداقل با زبان و قلبمان انزجار از ستم را داشته و در مقابل آن بی تفاوت نباشیم. کردار و رفتارمان این نباشد که چون ظلم و تعدی آسیبی به ما نرسانده و کیلومترها و فرسنگ ها از ما دور است، پس مهم نیست و ما که در آرامش زندگی می کنیم.

آیا فقط "آقا بیا" کافی است
این روزها که شاهد نسل کشی و جنایت های بی شماری از سوی جنایتکاران هستیم نباید بگوییم که چون ما متحمل لطمه ای نشده ایم و یا آن ها هم مسلک ما نیستند پس به ما ربطی ندارد و بی تفاوت باشیم.
ما که خود را شیعه مولای متقیان علیه السلام می دانیم باید توجه داشته باشم که ایشان می فرمایند:
مردم یا در دین با تو یکسانند یا در خلق.
حتی اگر کاری ازمان بر نمی آید حداقل به زبان و قلب غم زده و ناراحت باشیم و بدانیم که در عصر غیبت و برای ایجاد زمینه های ظهور اگر بنشینیم و خود را منتظر بنامیم و تنها و در زبانمان "آقا بیا" باشد و جمعه به جمعه دعای ندبه ای بخوانیم و انابه کنیم کافی نیست و باید حرکتی هر چند اندک برای رفع هر گونه ظلم و ستم و ستاندن چهره فقر انجام دهیم که این اندک و حداقل خودش حداکثری است و ارزشمند و پرفایده.


کدام معرفت

ذکر این نکته هم لازم است؛ ما را که منتظران آن امام همام می خوانند باید نشانه هایی از آن امام داشته باشیم. باید شعار انتظارمان به جانمان بزند و یارمان باشد.باید طوری عمل کنیم که بتوانیم در آن روز بزرگ در مقابل آن امام جلیل القدر و والا منزلت سرمان را بالا بگیریم.

باید معرفت به امام عصر علیه السلام پیدا کنیم و امام شناختیمان ارتقا پیدا کند؛ برای مایی که امام را نمی شناسیم و از جایگاه او مطلع نیستیم و خبر نداریم که این جهان طفیلی وجود امام است چه فرق می کند که ایشان با 313 نفر می آیند یا با یک تن. این ها که معرفت امام نیست. این ها که انسان را به بلوغ و رشد نمی رساند.آیا بهتر نیست به جای بسیاری از کارها که تاکنون انجام داده ایم که بعد این همه سال فایده ای خاص و دستاوردی نداشته دنبال اموری باشیم که برتر از آن است و معرفتی خاص ایجاد می کند. اگر آدمی می خواهد دنیایش دنیای انسانی باشد و مراتب کمال را طی کند باید با حجت الله مرتبط باشد

اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک.

اللّهم عرفنی نبیک فانک ان لم تعرفنی نبیک لم اعرف حجتک.
اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرّفنی حجتک ضللت عن دینی؛

پروردگارا! خود را به من بشناسان که اگر خود را به من نشناسانی، نمی توانم پیغمبرت را بشناسم.پروردگارا! پیغمبرت را به من بشناسان که اگر پیغمبرت را به من نشناسانی، نمی توانم حجت تو را بشناسم.پروردگارا! حجت خود را به من بشناسان، که اگر حجت خود را به من نشناسانی، دین خود را از دست می دهم، و گمراه خواهم شد.

منبع:تبیان
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
امام قائم اميد انسان ها

امام قائم اميد انسان ها

هدايت ورهبري مردم از گمراهي به راه سعادت هميشه در تاريخ انسان ها بوده و با به وجود آمدن انسان ها خداوند پيامبراني را براي هدايت آنها گسيل داشت . تا اين راه 124000 پيامبر آمدند كه اولين آنها حضرت آدم و آخرين آنها پيامبر اسلام حضرت محمد (صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌و‌سلّم) است اين ها تمام توان و تلاش و كوشش خود را براي هدايت و رهبري مردم صرف كردند . ولي هيچ يك در زمان حيات خود به نتيجه نهايي و مطلوب و حكومت دلخواه نرسيدند وحكومت هاي محدودي داشتند ولي حكومت حضرت مهدي (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف ) حكومت جهاني است و با حكومت ايشان همه ي پيامبران و مستضعفان به آرزو و اميد خود كه يك حكومت درخشان پر از صفا و صميمت است نايل گردند اين حكومت آن چنان در دل و جان همه جاي دارد كه پيامبر(صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌و‌سلّم) هم فرموده اند : اگر از دنيا يك روز هم باقي بماند خداوند آن روز را طولاني مي كند تا حكومت قائم برقرار شود حكومت مهدي موعود آرزوي تمام اديان با تمام زبان و نژادهاي متفاوت است . ايشان بقيه الله هستند كه حاكي از آن است كه خداوند ايشان را ذخيره كرده است .

يكي از ياران امام صادق(عليه‌السلام) مي گويد : به محضر مبارك امام صادق (عليه‌السلام) شرف ياب شدم و عرض كردم آيا شما صاحب ما هستيد ؟ فرمودند : آيا من صاحب شما هستم؟ من پير و سالخورده ام اما صاحب شما جوان است . تعبير "صاحب " در موردامام قائم (عليه‌السلام) حكايت از حكومت سراسري همه جانبه ي او مي كند كه مسلمانان جهان بايد در انتظارش باشند و براي به دست آوردن آن بكوشند و حال سخني از رهبر انقلاب امام خميني (ره) من نمي توانم اسم رهبر روي ايشان (قائم) بگذارم بلكه بزرگ تر از اين است نمي توانم بگويم كه اول شخص است براي اين كه دومي در كار نيست ايشان را ما نمي توانيم با هيچ تعبيري تعبيركنيم الا همين كه "مهدي موعود"است. آن كسي كه خداوند او را ذخيره كرده است براي بشر. با توجه به گفتار بعضي از پيامبران كه در كتب آسماني تورات و انجيل و...آمده از گفتار ائمه(عليه‌السلام) چنين بدست مي آيد كه امام قائم (عليه‌السلام) اميد همه در طول تاريخ و همه ي جهان است .

البته بايد توجه كرد كه انسان ها به چنين اميد بزرگي نخواهند رسيد مگر با كوشش و تلاش و جهاد و آگاهي و مبارزه و امر به معروف و نهي از منكر چنان كه خود امامان (عليه‌السلام) بارها اين مطلب را تذكر داده اند . پس بيايد خودسازي را از همين الان شروع كنيم و براي ظهور دعا كنيم كه دعا براي او فرج براي خودمان است .

اكثروا الدعا بالتعجيل الفرج فان ذلك فرجكم مي فرمايند: براي فرج بسيار دعا كنيد چرا كه فرج شما در آن است.

بر گرفته ازكتاب«حضرت مهدي (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) فروغ تابان ولايت »محمد محمد اشتهاردي

 

mehdi.chem

مدیر تالار شیمی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
صادق آل محمد(ص) می فرمایند :

که هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند ، من ظهور را برای او تضمین می کنم!...

(غیبت شیخ طوسی ص 271 – بحار الانوار ج 52 ص 210)

دیگه لحظه ها که میگذره، لحظه های عادی نیست. شرایط این روزا عادی نیست. یکم که چشم باز کنیم میبینیم توی دریایی از فتنه ها و فریب ها هستیم. هیچ چیز اون چیزی که باید باشه نیست!
تنها راه فریب نخوردن توی این شرایط، میزان قرار دادن خود امام زمانه که هر قدمی که برمیداریم و هر کاری که میکنیم ببینیم رضایت ایشون رو به همراه داره یا نه.
طوفانی شروع شده که اگه آدم به جای محکمی وصل نباشه، اونو با خود میبره.

یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ
 
آخرین ویرایش:

mehdi.chem

مدیر تالار شیمی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
روزگار غریبی اسلام

روزگار غریبی اسلام

پیامبر خدا محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:

روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند .


مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد ، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است .

در آن هنگام خداوند ، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب بر آنها ببارد .
اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند

زمانی بر مردم بیاید که چهره هایشان چهره های آدمیان ولی دل هایشان دل های شیاطین باشد ، بسان گرگان درنده خونریز باشند. از منکرات اجتناب نکنند، پیوسته به کارهای ناپسند خویش ادامه دهند ، اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند و اگر خبری برایشان بازگویی تو را دروغگویی شناسند و چون از آنها غایب باشی غیبتت کنند . افراد بد بر آنان مسلط شود که آنان را به انواع عذاب معذب دارند، نیکانشان دعا کنند ولی اجابت نشود.

شکم هاشان خدایان آنها، و زنانشان قبله گاهشان و پولشان دین شان

در جایی دیگر رسول خدا فرمود : زمانی بر مردم بیاید که شکم هاشان خدایان آنها شود، و زنانشان قبله گاهشان و پول شان دین شان شود و کالاهای دنیوی را مایه شرف و اعتبار و ارزش خویش دانند .

از ایمان جز نامی و از اسلام جز آثاری و از قرآن جز درس نماند. ساختمان های مسجدهایشان آباد باشد ولی دلهایشان از جهت هدایت خدا خراب شود .

به چهار بلا مبتلا شوند. نخست: تجاوز به ناموس شان

در آن روزگار است که خداوند، آنها را به چهار بلا مبتلا سازد . نخست: تجاوز به ناموسشان و دوم: هتک حرمت از ناحیه زورمندان و ثروتمندانشان ، سوم: خشکسالی، چهارم: ظلم و ستم از جانب زمامداران و قاضیان .
اصحاب از سخنان آن حضرت سخت به شگفت آمدند و گفتند : یا رسول الله ! مگر آنها بت پرست هستند؟ پیامبر فرمود : آری هر پول و درهمی به نزد آنها بتی است که در حد پرستش به آن تعلق خاطر دارند .
آنچنان از علما بگریزند که گوسفند از گرگ گریزد

از پیامبر خدا در منابع شیعه و اهل تسنن روایت شده است که در جایی دیگر فرمود:

روزگاری بیاید که مردم شان آنچنان از علما بگریزند که گوسفند از گرگ گریزد. در آن هنگام، خداوند آنها را به سه بلا دچار سازد : نخست آنکه برکت از مالشان بگیرد ، دوم: ستمگران را بر آنها مسلط سازد و سوم انکه بی ایمان از دنیا بروند .

یکی از اصحاب از پیامبر پرسید: یا رسول الله دین مردم شان چگونه خواهد بود؟

پیامبر فرمود : زمانی بر مردم بیاید که هر کس دین خویش را به سختی حفظ کند . دینداری شان بسان کسی ماند که آتش در دست خود نگه دارد.
از قرآن جز رسم الخطی و از اسلام جز نامی برای مسلمانان نماند

در جایی دیگر در بحارالانوار جلد52ص190 پیامبر فرمود : زمانی برسد که از قرآن جز رسم الخطی و از اسلام جز نامی برای مسلمانان نماند ، آنچنانکه گروهی به دین خدا در جهان خوانده شوند در حالی که همین گروه از هرکسی از اسلام دورتر باشند. مسجدهاشان از حیث ساختمان آباد ولی از نظر هدایت، خراب باشد.

در میان مردمانشان قرآن و اهل آن در اقلیت باشند. مومنانشان در میان مردم باشند ولی در میان آنها نباشند، با مردم باشند ولی براستی با مردم نباشند ، زیرا هدایت با ضلالت همراه نیست گرچه در کنار یکدیگر باشند .به اندک نانی پیش هرکسی کرنش کنند

در بحار ج 77ص369 آمده است پیامبر در اواخر عمر خود اصحاب را جمع کردند و فرمودند: زمانی بر مردم بیاید که اخلاق انسانی از آنان رخت بربندد چنانکه اگر نام یکی را بشنوی به از آن بود که آن را ببینی یا اگر او را ببینی به از آن است که او را بیازمایی. چون او را بیازمایی، حالاتی زشت و ناروا در او مشاهده کنی .

دینشان پول و قبله گاهشان زنانشان شود. برای رسیدن به اندک نانی پیش هرکسی کرنش کنند نه خود را در پناه اسلام دانند و نه به کیش نصرانی زندگی کنند . بازرگانان و کاسبان شان رباخوار و فریبکار ، و زنانشان خود را برای نامحرمان بیارایند. در آن هنگام اشرارشان بر آنها چیره گردند و هر چه دعا کنند به اجابت نرسد .

روزگاری خواهد امد که مردمانشان به پراکندگی مصمم باشند و از هماهنگی و اتفاق نظر و اتحاد بدور شوند. آنچنان به قوانین اسلامی بی اعتنا بشوند که گویی آنان خود پیشوای قرآن بودند نه قرآن پیشوای آنها . از حق جز نامی نزد آنها نمانده باشد و از قرآن جز خط و ورقی نشناسند. بسا یکی در درس قرآن و تفسیر وارد شود ، هنوز جا خوش نکرده از دین خارج شود . و چون در آخرالزمان دینتان دستخوش افکار گوناگون روایات جدید شود، کمتر کسی از شماست که دینش را حفظ کند.



در کنزالاعمال حدیث 31008 آمده است یکی از اصحاب پرسید دین خدا چگونه خواهد شد؟

پیامبر(ص) فرمود : زمانی بر مردم بیاید که هیچ دیندار دینش برایش سالم نماند جز اینکه از قله کوهی بگریزد یا از سوراخی به سوراخ دیگر پناه برد چون روباه که با بچه هایش چنین کند ، و این آخرالزمان باشد .

هنگامی که معیشت جز با گناه تامین نگردد ، چون این وضع پیش آید عزب بودن و تجرد حلال شود ، در آن روزگار است که مرد به دست پدر و مادرش تباه و گمراه شود و اگر پدر و مادر نداشته باشد به دست زن و فرزندش و اگر زن و فرزند نداشته باشد، چه بسا هلاکت و تباهی اش به دست خویشان و همسایگانش باشد که او را به تهیدستی و فقر سرزنش کنندو بترسانند و تکالیفی بر او نهند که وی از عهده ان بر نیاید تا گاهی که او به پرتگاه های هلاکت سقوط کند .

در آخرالزمان فریبکارانی بیایند که حدیث هایی نو و روایت هایی جدید از دین بر شما بخوانند

و نیز از پیامبر خدا در کتاب کنزالاعمال، حدیث 290324 روایت شده است که فرمود : در آخرالزمان دغلبازان و فریبکارانی بیایند که حدیث هایی نو و روایت هایی جدید از دین بر شما بخوانند، انچنان که نه شما و نه پدرانتان چنین حدیث هایی نشنیده باشید. پس دوری گزینید از آنها. مبدا به دام تزویر و فریب شان بیافتید .


از علی بن ابی طالب(ع) درباه آخرالزمان پرسیده شد : آیا در آن زمان مومنانی وجود دارند؟ فرمود: آری . باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه ها چیزی کاسته می شود؟ فرمود: نه ، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد اما آنان در رنج بسر برند.

امیرالمونین (ع) فرمود : زمانی بر مردم بیاید که مقرب نباشد جز به سخن چینی ، و جالب شمرده نشود جز فاجر بودن ، و تحقیر نشوند جز افراد با انصاف، در آن زمان دستگیری مستمندان زیان بشمار آید و صله رحم لطف وبزرگواری بشمار آید .(نهج/حکمت 102)

امام سجاد(ع) فرمود : چون خداوند می دانست در آخرالزمان اهل فکر دقیق النظر خواهند آمد، از این جهت قل هوالله و احد و آیاتی از سوره حدید نازل کرد. بحار 60/18

بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید
امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. بحار 36/45

پیامبر (ص) فرمود :« این دین مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار ان بجنگند تا قیامت بپا شود » و فرمود « در هر عصر و زمانی گروهی از امتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند » کنزالاعمال حدیث34499و34500

در جای دیگری فرمودند: « چون در اخرالزمان دینتان دستخوش افکار گوناگون گردد، بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید که به دل هایشان دیندارند و دین انها از الایش به افکار مصون ماند." بحار 52/111
 

arc.majid

عضو جدید
صادق آل محمد(ص) می فرمایند :

که هرکس برای من مرگ عبدالله (ملک عبدالله) را تضمین کند ، من ظهور را برای او تضمین می کنم!...

(غیبت شیخ طوسی ص 271 – بحار الانوار ج 52 ص 210)

دیگه لحظه ها که میگذره، لحظه های عادی نیست. شرایط این روزا عادی نیست. یکم که چشم باز کنیم میبینیم توی دریایی از فتنه ها و فریب ها هستیم. هیچ چیز اون چیزی که باید باشه نیست!
تنها راه فریب نخوردن توی این شرایط، میزان قرار دادن خود امام زمانه که هر قدمی که برمیداریم و هر کاری که میکنیم ببینیم رضایت ایشون رو به همراه داره یا نه.
طوفانی شروع شده که اگه آدم به جای محکمی وصل نباشه، اونو با خود میبره.

یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ
با سلام خدمت دوستان
البت که بحث خوب و به موقعی بود ولی نکته اینه که شما طوری حدیث رو گفتید و جلوی اسم عبدالله...داخل پرانتز ملک عبدالله اوردید...که:
اون پرانتز و اسمش تو حدیث نیست که شما همون جا مطرح کردید..و ثانیا(که دعا میکنیم ایشالا منظور امام..همین فرزند نحص ال سعود باشه) نمیشه صد در صد گفت که امام منظورشون همین حرف من و شماست و اصل مطلبم اینه که وقتی حدیث رو میگیم نتیجه گیریهای خودمونو تو حدیث بیان نکنیم.
ان شالله به این روزای عزیز ظهور نزدیکه
روایت پیامبر اکرم(ص):...رسول اکرم (ص) : مردی در حجاز حکومت خواهد کرد که اسمش چون اسم حیوان است.هنگامیکه او را از دور ببینی، تصوّر میکنی که در چشمش کژی (انحراف) است ولی وقتیکه بهاو نزدیک می شوی در چشمش چیزی دیده نمیشود. بعد از او برادرش که نامش عبدالله است به خلافت می رسد.پیامبر ۳ مرتبه فرمودند: وای بر شیعه ما از او.... خبر مرگش را به من بشارت دهید تا من ظهور حجت را بشما بشارت دهم.

اون مردی که پیامبر میفرمایند اسمش..اسم حیوانه پادشاه قبلی فهد(فهد در عربی یعنی یوزپلنگ)بود..و حالا هم عبدالله...
ان شاالله که ظهور آقامون نزدیکه...
 
بالا