شراب از کجا آمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

...pianist

عضو جدید
کاربر ممتاز
درمورد شراب حکایات زیادی بر زبانها جاریست اما جالب ترین آن این است که روزی پادشاهی قصد مجازات یکی از خائنین به خود راداشته و برای او اشد مجازات یعنی مرگ را درنظر میگیرد اما روش مرگ خوراندن سم به فرد خائن در نظر گرفته میشود . یکی از ملازم درابار به اطلاع پادشاه میرساند که ظرفی پر از انگور گندینده در اختیار دارد که چنانکه از ظاهر محتوای ظرف پیداست حاوی سمیست که میتواند فیلی را در دم بکشد (انگور درون ظرف بدلیل تخمیر و و جود کپک به شراب تبدیل شده بود ) پادشاه نیز دستور میدهد که آن سم را به مجرم بخورانند .پس ازچند لحظه متوجه میشوند که نه تنها فرد از پای در نیامد بلکه حالت عجیبی از جسارت و مسرت در وی پدید آمد و اثری از آن ترس از مرگ و پادشاه در وی نمانده وبا حالتی عجیب سخن میگوید و به پایکوبی و شادمانی میپردازد . این شد که پادشاه دستور داد ازآن سم به صاحب ظرف نیز بخورانند و نتیجه همان شد .سپس پادشاه دستور داد که طرز تهیه آن سم را به ملازم درباری بیاموزند .و کم کم این روش تکامل یافت.
 

...pianist

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=times new
roman,times,serif]تاريخه شراب شيراز[/FONT]
[FONT=times new
roman,times,serif]آن چه که در مورد این شراب برای ما ایرانی ها می تواند جالب باشد نام این عصاره پرخاصیت انگور است که برگرفته از نام مالک آن آقای داریوش خالدی است. بله، واینرییا همان کمپانی سازنده این شراب متعلق به یک ایرانی است به نام داریوش خالدی. او یک مهندس راه و ساختمان ایرانی است که تا پیش از انقلاب در شیراز (شهر شعر و البته شراب) زندگی می کرده. پدر وی به صورت تفننی شرابی می انداخته و داریوش هم از آنجاکه از نوجوانی دلخسته و عاشق می ناب بوده یواشکی و دور از چشم پدر گهگاه به خمره دمی می زده. بعد تر او که بسیار شراب خوب می شناخت شروع کرد به جمع آوری بهترین شراب های دنیا. با وقوع انقلاب ۵۷ او هم چون بسیاری دیگر از ایرانیان باکوچ اجباری به آمریکا زندگی جدیدی را با تمام مشکلاتی که برای یک مهاجر هست آغازکرد. او و شوهر خواهرش ابتدا تمام اموال و پس انداز خود را روی هم گذاشتند و یک سوپر مارکت ورشکست شده را خریداری کردند که همان یک فروشگاه شکست خورده حالا با ۱۵۰شعبه تبدیل به یک بنگاه اقتصادی موفق شده. ولی این موفقیت ها تنها آغازی بود برایجهش بزرگ داریوش خالدی. [/FONT][FONT=times new
roman,times,serif]

وی در سال ۱۹۹۷ با خرید زمینی بزرگ در نپا ولی که مرکز شرابآمریکا است رسما سرزمین داریوش را بنیاد گذاشت. او خود می گوید که از همان نوجوانی آرزوی روزی را داشتم که تشکیلاتی چون این را پایه ریزی کنم. حال با دیدن کاخ عظیمی که به زیبایی هر چه تمام تر و به سبک ایران باستان و الهام گرفته از کاخ های کورش وداریوش کبیر ساخته شده و با داشتن یکی از بزرگترین، معروف ترین و بهترین شراب سازیهای دنیا باید گفت که او به آنچه آرزو داشت رسیده .[/FONT]
 

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
پدر وی به صورت تفننی شرابی می انداخته و داریوش هم از آنجاکه از نوجوانی دلخسته و عاشق می ناب بوده یواشکی و دور از چشم پدر گهگاه به خمره دمی می زده.

این قسمتش بسیار زیبا و خواندنی بود
 

mahaya67

عضو جدید
تاريخه شراب شيراز
آن چه که در مورد این شراب برای ما ایرانی ها می تواند جالب باشد نام این عصاره پرخاصیت انگور است که برگرفته از نام مالک آن آقای داریوش خالدی است. بله، واینرییا همان کمپانی سازنده این شراب متعلق به یک ایرانی است به نام داریوش خالدی. او یک مهندس راه و ساختمان ایرانی است که تا پیش از انقلاب در شیراز (شهر شعر و البته شراب) زندگی می کرده. پدر وی به صورت تفننی شرابی می انداخته و داریوش هم از آنجاکه از نوجوانی دلخسته و عاشق می ناب بوده یواشکی و دور از چشم پدر گهگاه به خمره دمی می زده. بعد تر او که بسیار شراب خوب می شناخت شروع کرد به جمع آوری بهترین شراب های دنیا. با وقوع انقلاب ۵۷ او هم چون بسیاری دیگر از ایرانیان باکوچ اجباری به آمریکا زندگی جدیدی را با تمام مشکلاتی که برای یک مهاجر هست آغازکرد. او و شوهر خواهرش ابتدا تمام اموال و پس انداز خود را روی هم گذاشتند و یک سوپر مارکت ورشکست شده را خریداری کردند که همان یک فروشگاه شکست خورده حالا با ۱۵۰شعبه تبدیل به یک بنگاه اقتصادی موفق شده. ولی این موفقیت ها تنها آغازی بود برایجهش بزرگ داریوش خالدی.

وی در سال ۱۹۹۷ با خرید زمینی بزرگ در نپا ولی که مرکز شرابآمریکا است رسما سرزمین داریوش را بنیاد گذاشت. او خود می گوید که از همان نوجوانی آرزوی روزی را داشتم که تشکیلاتی چون این را پایه ریزی کنم. حال با دیدن کاخ عظیمی که به زیبایی هر چه تمام تر و به سبک ایران باستان و الهام گرفته از کاخ های کورش وداریوش کبیر ساخته شده و با داشتن یکی از بزرگترین، معروف ترین و بهترین شراب سازیهای دنیا باید گفت که او به آنچه آرزو داشت رسیده .


چقدر این شیرازیا باحالن ، هرچی امکانات خوبه شیرازیا بوجود آوردن
 

xfx2010

کاربر فعال
من نفهمیدم شراب چه جوری از داریوش گرفته شده؟؟؟؟اگه این شراب پس اونی که سعدی و حافظ میگفتن شراب چی چیه؟؟؟؟
بعدش شایدم منظور شراب نبوده!کمپانی واینرییا کجاش از داریوش گرفته شده؟؟؟

بس کنید بابا....برید همون ویسکی و ودکا رو بخورید اینقدر خیال پردازی نکنید....
هوس شرابم کردید برید 10 کیلو انگور بگیرید یا 2 کیلو کشمش بقیشم کاری نداره یه ذره کارای آزمایشگاهی میخواد فقط:cool:
 

Similar threads

بالا