شباهت رگه های صورت با اثر انگشت

Nazi_Elite

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/رگ1373750438.jpeg

گروهی از محققان هندی می گویند الگوی رگهای خونی که درست در زیر پوست صورت قرار دارند مانند اثر انگشت و عنبیه هر کس، کاملا منحصر به فرد است.

این رگهای خونی را می توان با دوربینهای تصویربرداری گرمایی فروسرخ شناسایی کرد. این امر می تواند به ارائه شیوه فوری تشخیص چهره منجر شود که امکان تکرار یا تقلب در آن تقریبا غیر ممکن است."آیان سیل" و همکارانش از دانشگاه جوادپور در کلکته اعلام کردند یک الگوریتم رایانه ای ارائه کرده اند که می تواند جزئیات رگهای خونی که توسط اسکن فروسرخ صورت یک فرد به دست می آید را آنالیز کند.
این اسکن رگهای خونی را تقریبا تا کوچکترین مویرگها با دقت بیش از 97 درصد نشان می دهد.
چنین دقتی می تواند حتی برای کاربردهای بسیار امنیتی نیز کفایت کند. محققان می گویند می توان از این پس اسکن ترموگرام را یکی از ابزارآلات تشخیص هویت دانست.
در حال حاضر می توان اثر انگشت لاستیکی ساخت تا اثرانگشت فرد دیگری را شبیه سازی کرد یا آنکه با لنزهای تماسی عنبیه واقعی را پنهان ساخت؛ از این رو شیوه هایی برای دور زدن اقدامات امنیتی بیومتریک وجود دارد.
با این حال غیر ممکن است بتوان ماسک واقعی ساخت که بتواند الگوی رگهای خونی صورت را پنهان کند چرا که هیچ ماده مناسبی برای ساخت این ماسک وجود ندارد. دوربین تصویربرداری گرمایی می تواند رگهای خونی شیاد را مشاهده کرده و هویت آنها را فاش کند.
تشخیص چهره توسط سیستم های امنیتی، نهادهای اجرایی و قانونی پذیرفته شده است از این رو می توان با کمک تصویربرداری گرمایی زیر پوست صورت به یک شیوه دقیق تر دست یافت.
 
بالا