شارژ گاز چیلر تراکمی

reza._y

کاربر فعال
1- کپسول مبرّد مناسب را به انشعاب میانی چند راهه آزمایش وصل کنید .2- شیرهای چندراهه را طوری تنظیم كنید كه مبرّد از طریق انشعاب فشار سنج مكش به داخل شیلنگ مكش جریان پیدا كنید. شیرهای چندراهه را طوری تنظیم كنید كه مبرّد از طریق انشعاب فشار سنج مكش به داخل شیلنگ مكش جریان پیدا كنید .3- شیلنگ مكش را به انشعاب شارژ شیر سرویس مكش متصل كنید . قبل از سفت كردن اتصالات ، اندكی از مبرّد را آزاد كنید تا هوای محبوس در شیلنگها كاملاً خارج شود .
4- سیلندر مبرّد را از ترازوی فنری آویزان كنید تا از وزن مبرّد اضافه شده به سیستم مطلع باشید.
5- شیر سرویس مكش را ببندید و بعد از اطمینان یافتن از اینكه كپسول در وضعیت وارونه قرار دارد ، كمپرسور را روشن و شیر كپسول را كمی باز كنید. جهت پیشگیری از آسیب دیدگی كمپرسور شیر تخلیه كپسول را طوری تنظیم كنید كه فشار مكش از bar 3 برای فرئون 12 و bar 5ر5 برای فرئون 22 تجاوز نكند . توجه : قراردادن كپسول در داخل تشت آب گرم موجب افزایش سرعت جریان مبرّد به داخل سیستم می شود .
6- اگر سیستم نیاز به شارژ كامل دارد ،‌ مقدار مبرّد مورد نیاز آن را كه روی پلاك شناسایی آن قید شده است ، به آن اضافه كنید. اگر قرار است فقط مقدار كمی مبرّد اضافه شود ، بعد از گذشت چندثانیه شیر سرویس مكش را ببندید و حدود 5 دقیقه سیستم را به حال خود بگذارید تا متعادل شود. در صورتی كه كمبود گاز سیستم هنوز مرتفع نشده است ، این عملیات را مجدداً تكرار كنید.
اگر سیستم در وضعیت اضافه شارژ قرار دارد ، ‌مقدار کمی از مبرّد آن را از طریق دهانه مخصوص نصب فشارسنج واقع بر شیر سرویس مکش کمپرسور تخیه و کمی صبر کنید تا سیستم متعادل شود . تخلیه مبرّد را آن قدر ادامه دهید تا سیستم در وضعیت کم شارژ قرار بگیرد . حال با استفاده از دستورالعمل ارائه شده در قسمت قبل ، شارژ سیستم را کامل کنید.
 

Similar threads

بالا