شارژ باتری با آب!

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشمندان توانستند یک باتری را از طریق واکنش شیمیایی با آب مجددا شارژ کنند.

این باتری کهAquacell نام دارد، نیاز به شارژ مجدد ندارد بلکه از طریق یک واکنش شیمیایی با آب، دوباره فعال می شود.این باطری برای اولین بار که در آب غوطه ور می شود به طور کامل شارژ می گردد.






پس از استفاده و مصرف انرژی آن توسط دستگاه های الکترونیکی، Aquacellرا می توان بازیافت کرد.
امروزه با وجود همه گیر شدن باتری های جاسازی شده در دستگاه های الکترونیکی از جمله تلفن های همراه، وجود باتری های قلمی خوب قدیمی که هنوز هم در تعداد قابل توجهی از لوازم جانبی با مصرف انرژی پایین مانند کنترل های از راه دور، رادیو دستی، صفحه کلید بی سیم و موس رایانه، ایستگاه های تغییر آب و هوا، ساعت، ساعت زنگ دار، چراغ قوه و غیره همچنان ضروری است. پس از گذشتسال ها ازتولید این نوع باتری ها، باور اینکه هنوز هم نوآوری در این بخش ممکن خواهد شد، سخت می باشد.
Aquacell، یک باتری است که به طور کامل در پنج دقیقه و بدون برق، فقط با آب شارژ می شود! راز عملکرد این باتری در الکترولیز است. فعال سازی این باتری به سادگی با باز کردن نوک باتری که از ذرت بازیافتی ساخته شده است و با فرو رفتن پنج دقیقه ای در یک لیوان آب، صورت می گیرد. پس از یک واکنش شیمیایی به طور کامل فعال می شود و ظرفیت انرژی به باتری باز می گردد. سپس باید درپوش پیچ را بست و قبل از استفاده از باتری، آن را خشک کرد.
در واقع، این تکنولوژی بسیار جدید نیست بلکه در حال حاضر تعدادی از باتری های لوازم جانبی الکترونیکی کوچک وجود دارد که با آب کار می کنند.

به گفته سازنده، Aquacellیک باتری سازگار با محیط زیست نسبت به باتری های آلکالاین سنتی است. این تولیدات بسیار کمتر سمی هستند و موارد استفاده از آنها خیلی بیشتر است و به راحتی قابل بازیافت می باشند. علاوه بر این، بر خلاف باتری های معمولی چند سال می تواند تقریبا به طور نامحدود و بدون تغییر طول عمر،نگهداری شود.
تولید این باتری یک انقلاب واقعی در نوآوری های فنیمی باشد که برای تولید کننده گان آن سودآور خواهد بود.
Aquacell، در حال حاضر در بازار سوئیس عرضه شده است، همچنین بزودی در فرانسه به ازای هر چهار باتری، به قیمت 5 یورو توزیع خواهد شد.


باتری غیرفعال را با آب شارژ کنید+تصویر - فارس
 
بالا