سی‌امین سالگرد تولید مرسدس بنز سری C 124

jooorvajoor

عضو جدید

از سال ۲۰۱۷ مدل های C 124 مرسدس بنز واجد شرایط دریافت لیسانس H (تاریخی) در آلمان خواهند بود.
مرسدس بنز این روزها بسیار شاد است چراکه سی‌امین سالگرد تولید سری C 124 را جشن می گیرد. با معرفی E کلاس کوپه تازه، این کمپانی تصمیم گرفته تا تقریبا تاریخ سه دهه ای این کلاس را که با عرضه ی C 124 در نمایشگاه خودروی ژنو ۱۹۸۷ جشن بگیرد.

در بروشور نسل اول این خودرو نوشته شده بود: “کوپه‌ی تازه میدسایز مرسدس ترکیبی متوازن از فرم انحصاری و کارایی قدرتمند، تکنولوژی تازه، ایمنی و راندمان بالا است. خصیصه‌ی ذاتی راحتی بالا در رانندگی‌های روزانه و سفرهای طولانی نمایان است. نمای بیگانه این خودرو دارای استایلی ظریف و متمایز بوده و همه‌ی جزئیات آن به‌طور عالی طراحی شده است.”

با سی ساله شدن این خودرو برای دریافت نمره لیسانس H (تاریخی) واجد شرایط خواهد بود. اولین مدل‌های C 124 که تولید شدند CE و ۳۰۰ CE بودند که بعد از آن‌ها نیز دیگر نسخه‌ها همانند ۲۰۰ CE، ۲۲ CE و ۳۲۰ CE به بازار آمدند. در سال ۱۹۸۹ نیز پکیج اسپورت لاین با همراهی یک فیس لیفت معرفی شد. این پکیج سفارشی دارای سیستم تعلیق سفت‌تر، رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن ۱۵ اینچی با لاستیک‌های پهن‌تر، صندلی‌های عقب انفرادی و غربیلک فرمان چرمی تازه بود. کمی بعدتر نیز مدل پرچم‌دار ۳۰۰ CE-24 با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۲۰ اسب بخاری معرفی شد.

از ژوئن سال ۱۹۹۳ مرسدس بنز در تمامی مدل‌های خانواده ۱۲۴ تغییراتی ایجاد کرد و نام‌گذاری آن‌ها نیز به E کلاس تبدیل شد به گونه‌ای که مدل ۳۲۰ CE به E 320 تغییر نام یافت. با گذشت زمان طیف وسیعی از پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر در این کلاس بکار رفت که بالاترین آن‌ها پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری AMG با نیرو ۲۶۵ اسب بخار در E 36 AMG عرضه شده در سپتامبر ۱۹۹۳ بود. این خودرو یکی از اولین محصولات حاصل همکاری این دو شرکت در سال ۱۹۹۰ برای توسعه‌ی مشترک خودروهای پرفورمنس و جاده‌ای بود.

جدای از طراحی مختص همه‌ی زمان‌ها، مدل‌های کوپه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های اواخر دهه‌ی ۸۰ و اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی به بازار آمدند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به سیستم تعلیق عقبی چند اتصالی، ABS، آینه‌های گرم شونده‌ی برگرفته از S کلاس و… اشاره کرد.
این خودرو بر پایه‌ی W 124 سدان بود اما طول آن ۸۵ میلی‌متر کوتاه‌تر شده و ستون‌های A، درب‌ها و پانل‌های بدنه تقویت شده بودند. این تغییرات ساختاری موردنیاز باعث شدند مدل کوپه اندکی سنگین‌تر از برادر ۴ درب سدان خود باشد.



مرسدس بنز در سال ۱۹۹۶ سری C 124 را با تولید مجموع ۱۴۱۴۹۸ دستگاه بازنشسته کرد. دوست داشتنی‌ترین مدل از این سری ۳۰۰ CE بود که در بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ شمار ۴۳۴۸۶ دستگاه از آن تحویل مشتریان گردید.






 
Similar threads

Similar threads

بالا