سیگاری ها هنگام جراحی 38 درصد بیشتر به داروی بیهوشی نیاز دارند

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1] سیگاری ها هنگام جراحی 38 درصد بیشتر به داروی بیهوشی نیاز دارند
[/h] [h=3] تهران-ایرنا-مطالعات محققان نشان می دهد که افراد سیگاری و افرادی که سیگار نمی کشند ولی در معرض دود سیگار قرار دارند، در عمل های جراحی نیازمند داروی بیهوشی بیشتری هستند.[/h]
به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، در این مطالعه میزان داروی بیهوشی مورد نیاز در سه گروه افراد غیر سیگاری، افراد سیگاری و افرادی که سیگار نمی کشند ولی با سیگاری های زندگی می کنند، مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان می دهد که میزان نیاز افراد سیگاری به داروی بیهوشی، نسبت به افراد غیر سیگاری 38 درصد بیشتر است؛ همچنین این میزان نسبت به افراد غیر سیگاری که به طور مستمر در معرض دود سیگار قرار دارند، 17 درصد بیشتر است.

در ادامه این مطالعات آمده است که اثر داروهای مسکن روی افراد سیگاری و غیر سیگاری نیز به همین اندازه است.

محققان نتیجه این مطالعه را به عنوان یکی از بدترین عوارض جانبی سیگار قلمداد می کنند؛ چراکه گاهی اوقات داروهای بیهوشی عوارض جانبی مانند واکنش های آلرژیک، فشار خون مزمن، نارسایی قلبی و نارسایی ریه برجا می گذارند که میزان این عوارض بسته به میزان داروی بیهوشی و شرایط فیزیکی مریض، متفاوت است.

هرچه دوز داروی بیهوشی استفاده شده بیشتر باشد، عوارض جانبی و ماندگاری آن نیز شدیدتر خواهد بود.

یک مطالعه که در سال 2000 میلادی صورت گرفت نشان می دهد که دود تنباکو حاوی بیش از چهار هزار ماده گوناگون است که می تواند منجر به سرطان، بیماری های قلبی و بیماری های ریوی شود.

دود سیگار علاوه بر اختلال در عملکرد تنفسی در حین عمل جراحی، با متابولیسم دارو تداخل دارد و به همین دلیل به بیمارانی که قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرند توصیه می شود که هشت هفته قبل از عمل جراحی، سیگار را ترک کنند.
 

Similar threads

بالا