سیلور لایت چیست و به چه دردی میخورد!!

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
محیط طراحی برنامه های SilverLight
برای تولید برنامه های SilverLight می توانید از دو ابزار Microsoft Experssion Blend2 و Visual Studio 2008 استفاده نمایید:
Microsoft Experssion Blend2: از این ابزار می توانید برای طراحی ظاهر گرافیکی، Encode کردن فایل های تصویری و صوتی و قرار دادن آن در برنامه های SilverLight استفاده نمایید.
Visual Studio 2008: برای کد نویسی طرف کلاینت و سرور، مربوط به برنامه های SilverLight می توانید از این برنامه استفاده نمایید؛ همچنین این ابزار امکان Debug کردن کدهای برنامه های SilverLight را نیز به صورت کامل فراهم می کند و قابلیت full-Intellisence (منظور Syntax Highlighting, AutoComplete, Syntax Checking و ...) آن نیز فعال می باشد.
آخرین ورژن: سیلورلایت 3:
مارس در MIX09مایکروسافت نسخه ی بتای سیلورلایت 3.0 را معرفی کرد. در این کنفرانس که در لاس وگاس برگزار شد، علاوه بر نسخه جدید سیلورلایت، IIS 7، ASP.NET MVC Framework، IE 8، Blend 3، Visual Studio 2010 نیز مورد بررسی قرار گرفتند.
اجرا خارج از مرورگر Out of Browser
یکی از مهمترین و پر سر و صداترین ویژگی های سیلورلایت جدید، امکان اجرای برنامه های مبتنی بر سیلورلایت بدون استفاده از مرورگر وب است.با سیلورلایت 3 قادرید اپلیکیشن هایی بسازید که خارج از مرورگر و در دسکتاپ شما اجرا می شوند. در این حالت کاربران می توانند از اپلیکیشن شما در حالت آفلاین هم استفاده کنند.
بهبود های گرافیکی
سیستم گرافیکی سیلورلایت بهبودهای زیادی در این نسخه پیدا کرده است. پشتیبانی از افکت های قابل برنامه ریزی، perspective 3D، ایجاد فایل های Bitmap با استفاده از API های جدید سیلورلایت از این جمله اند. این بهبودهای گرافیکی، توسعه دهندگان را قادر میسازد تا مانور بیشتری روی تصاویر بدهند و افکت های تصویری مطلوب خود را تولید کنند.
کنترل های جدید
چندین کنترل جدید به SDK سیلورلایت اضافه شده اند و برخی از کنترل های موجود بهبود یافته اند. در این نسخه کنترل های جدید برای اعتبار سنجی داده های ورودی و هندل کردن خطاهای رابط کاربری معرفی شده اند. این کنترل ها به هنگام وارد کردن داده ها توسط کاربر به اعتبار سنجی آن و احتمالاً نشان دادن پیغام خطا می پردازند. برخی از کنترل های موجود در Silverlight Control Toolkit از جمله WrapPanel, DockPanel, ViewBox, AutoCompleteBox,Label در SDK نسخه 3.0 سیلورلایت ارائه شده اند. کنترل جدید SaveFileDialog هم به کاربران اجازه ذخیره فایل ها را روی هارد دیسک کامپیوترشان می دهد.
کنترل های پیشرفته تر مثل DataForm که امکان کار با داده ها (اضافه کردن، حذف و ویرایش) و حرکت میان آن ها را به شما می دهد. DataPager که امکان مرور صفحه به صفحه داده ها را به کاربر نهایی می دهد و Navigation Framework که برای حرکت میان صفحات یک اپلیکیشن سیلورلایت کاربرد دارد.
قابلیت های چند رسانه ای
چیزی که از قبل معلوم بود، پشتیبانی سیلورلایت 3.0 از فرمت های H264 و ACC است. پشتیبانی از RAW و امکان ایجاد Codecهای سفارشی توسط توسعه دهندگان از دیگر قابلیت های اضافه شده به سیستم مالتی مدیای سیلورلایت است.
بهبود کیفیت رندر متون Text Rendering
استفاده از افکت های انیمیشنی در متن ها و ایجاد متونی واضح تر برای کاربر در این نسخه از سیلورلایت بیشتر به چشم می آیند. با استفاده از API جاوا اسکریپت موجود در این نسخه، اپلیکیشن های سیلورلایت می توانند از فونت های محلی روی سیستم کاربر نیز علاوه بر فونت های روی سرور، استفاده کنند، که این باعث کاهش زمان بارگذاری اپلیکیشن می شود. در نسخه نهایی سیلورلایت قرار است از فناوری ClearType هم برای افزایش کیفیت متون استفاده شود.
بایند کردن عنصر به عنصر Element-to-Element Binding
این قابلیت به عناصر موجود روی رابط کاربری اجازه بایند شدن به مشخصات (Properties) یکدیگر را می دهد. مثلاً بدون کد نویسی می توانید مقدار یک Slider را به پراپرتی Text یک TextBox نسبت دهید. با این کار هر گاه مقدار Slider توسط کاربر تغییر کند، مقدار Text مربوط به TextBox به صورت خودکار آپدیت می شود.
Network Monitoring API
با استفاده از این API خواهید توانست اتصال به اینترنت را در یک اپلیکیشن سیلورلایت چک کنید. برخی مواقع لازم است که بدانید کاربر با اینترنت ارتباط دارد یا از آن Disconnect شده است.
Binary XML
برای ارتباط با سرویس های WCF، علاوه بر فرمت معمولی مبتنی بر متن XML، می توانید از فرمت فشرده Binary XML در سیلورلایت 3 استفاده کنید.
سرویس های .NET RIA
به همراه سیلورلایت 3 بتا، مایکروسافت فریم ورک .NET RIA Services را منتشر کرده است. این ابزار سعی می کند تا معماری n-tier را ساده تر کند و دو فناوری Silverligt و ASP.NET را به هم نزدیک تر نماید. .NET RIA Services الگویی برای نوشتن منطق برنامه در لایه میانی اپلیکیشن به شما ارائه می کند و دستیابی به داده ها را کنترل می کند. وظیفه هایی مثل اعتبار سنجی داده ها، تشخیص هویت و ارتباط میان سیلورلایت در کلاینت و ASP.NET در لایه میانی را بر عهده دارد

http://www.pcpedia.ir/ViewArticle.aspx?ID=145
 
آخرین ویرایش:

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
به طور عامیانه میتونیم سیلور لایت رو اینجوری تفسیر کنیم که مایکرو سافت امده بوسیله یکسری کلاس های اماده ابزارهایی رو برای برنامه نویسان تحت وب اماده کرده که بشه مثل محیط ویندوز توش برنامه نویسی کرد که این مساله تو نسخه های 1 و 2 زیاد دیده نمیشد اما تو نسخه های 3 به بالا بشتر مشهوده
اگر به نمونه های بازی های ساخته شده و سایت ها و نرم افزار های که با این تکنولوژی ایجاد شده اند نگاه کنین میفهمین که این نرم افزار به زودی بسیار فراگیر میشه و بجای تمامی متد های موجود برنامه نویسی جاشونو تصاحب میکنه

از ویژگی های بارز این برنامه نویسی میتوان به بهینه شدنسورس های پیچیده جاوا اسکریپت و استفاده از انها بصورت پیشرفته در سورس ها اشاره کرد که قبلا با مشکلات زیادی همراه بود در شمن بخاطر استفاده از سورس های جاوا اسکریپت برنامه بسیار نرم و روان تر کار میکند و نکته بسیار مهم استفاده از استاندارد های برنامه نویسی است که در این متد رعایت شده
 

Similar threads

بالا