سیستم پنل های ذخیره کننده خورشیدی LSC

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

مترجم: مهرداد نجیب زاده
سیستم پنل های ذخیره کننده خورشیدی، فن آوری جدید نیست. اما زمانی که این صحبت از شفاف کردن این پنل ها می شود، می توان نتیجه گرفت که با فن آوری جدیدی روبرو هستیم.
به لطف محققان دانشگاه میشیگان (MSU)، صفحات خورشیدی فتوولتائیک با ترکیب رشته های شفاف، شکل وکاربری جدیدی از این صفحات را به نمایش گذاشته اند.
با توجه به انکه سابقاً این صفحات صلب بودند و به صورتی محدود در برخی پروژه های معماری و فن آوری به کار می رفتند.
اما با این طرح جدید می توان از این صفحات در اکثر نورگیرها و پنجره ها استفاده کرد تا بتوان حداکثر جذب انرژی را بدست آورد.



ریچارد لانت، استادیار و محقق شیمی دانشگاه میشیگان اظهار داشته که هیچکس نمی خواهد پشت شیشه های رنگی و مات، کار یا زندگی کند.
استفاد از حداکثر نور مناسب روز، از ویژگی های اصلی طرح های معماری به شمار میرود.بنابراین این صفحات تحولی بزرگ در عرصه متریال و مصالح معماری عرضه می کنند.
فن آوری جدید LSC با هدف قرار دادن تشعشعات نامرئی خورشیدی ماوراء بنفش و مادون قرمز و تبدیل آنها به انرژی الکتریکی، شکل جدیدی از ذخیره سازی انرژی را به نمایش گذاشته است.
در این سیستم اشعه ماوراء بنفش در مرکز این صفحات و اشعه مادون قرمز در لبه ها و کناره های آن جذب می شوند و توسط نوار نازکی که از جنس سلول های فتوولتائیک ساخته شده، به انرژی الکتریکی تبدیل می شوند. بر خلاف سیستم های سابق که انرژی حاصل از گرمایش خورشید را ذخیره و تبدیل میکردند.






منبع:arel.ir
 
بالا