سیستمهای کنترل تردد

sszz23

عضو جدید
انواع سیستمهای کنترل تردد موجود:
کنترل تردد افراد با استفاده از RFID:در این سیستم به هر یک از افراد یک کارت یا تگ RFID مخصوص داده میشود.درب های مورد نظر با گیرنده(Reader) های RFID مجهز میشود.افراد با نزدیک شدن به دربها برای کسب اجازه تردد،باید کارت خود را به گیرنده نزدیک سازند و در صورتیکه گیرنده آن کارت را شناسایی نماید و فرد مجاز به عبور از درب باشد،درب مزبور باز میشود.در این سیستم میتوان کارتها را با یک سیستم مرکزی تعریف نمود و زمانهای مجاز برای عبور و مرور را برای آن تعریف نمود.
کنترل تردد خودرو با استفاده از RFID: سیستم کنترل تردد خودرو جهت ثبت و دادن اجازه دسترسی به خودروهای مجاز به کار میرود.این کاربرد امروز در حال تبدیل شدن به یک کاربرد معمول در سازمانهاست.اینکه مشتری کاربر کنترل تردد دارد یا کاربر حضور و غیاب در انتخاب نوع تکنولوژی و گرانی آن موثر است.عملا برای کنترل تردد کاربر ممکن است بخواهد که همکاری نکند.در این صورت سیستم مورد استفاده باید قابلیت قرائت بالایی داشته باشد تا هرگونه تردد را ثبت کند.
در این سیستم،هر خودرو به یک تگ RFID مخصوص مجهز میگردد.این تگها در شیشه جلوی خودرو نصب میشوند.به محض نزدیک شدن خودرو به درب ورودی،تگ توسط گیرنده شناسایی میشود و در صورتیکه در سیستم تعریف شده باشد و مجاز به ورود از درب باشد،فرمان مناسب به بالابر ارسال میشود.همچنین کلیه عبور و مرور خودروها در سیستم ثبت میشود و قابلیت تولید انواع گزارشهای مدیریتی در این سیستم وجود دارد.
کنترل تردد خودرو با تشخیص خودکار پلاک خودرو: سیستم کنترل تردد هوشمند خودرو،سیستمی بر مبنای تکنولوژی پردازش تصویر است که شماره پلاک خودرو را از تصویر خودرو استخراج میکند.این شماره پلاک با پایگاه داده خودروهایی مجاز مقایسه شده و اجازه تردد یا توقف آن توسط سیستم صادر میشود.این سیستم جهت کنترل تردد سازمانی،پارکینگ و ایستگاههای عوارضی جاده ها،قابل استفاده میباشد.سیستم کنترل تردد هوشمند خودرو،خودرو را به عنوان یک شی مستقل بررسی کرده و در صورت مجاز بودن پلاک آن،اجازه عبور صادر میکند.
سیستم کنترل تردد هوشمند خودرو،با تشخیص وجود خودرو در گیت ورود و خروج، عکس آنرا میگیرد.این عکس در رایانه پردازش شده و شماره پلاک خودرو استخراج میگردد.در این سیستم مجاز بودن پلاک خودرو به همراه مجاز بودن راننده مورد بررسی قرار میگیرد.مجاز بودن راننده میتواند به صورت مقایسه چشمی راننده با اطلاعات تصویری و پرسنلی راننده در پایگاه داده انجام شود و یا کارت همراه راننده توسط دستگاه کارت خوان کنترل شود.در صورت غیر مجاز بودن راننده یا خودرو الارم نرم افزاری یا سخت افزاری به کاربر داده میشود.کاربر،عکس راننده و مشخصات خودرو را میتواند همزمان مشاهده کند و مقایسه لازم را انجام دهد.این سیستم به صورت مستقل یا درون شبکه LAN قابل استفاده است.از ویژگیهای دیگر این سیستم قابلیت اتصال به سخت افزارهایی مثل بالابر،کارت خوان و... میباشد.
کاربردها:کنترل تردد انواع پارکینگ بزرگ و کوچک
کنترل تردد خودروهای یک سازمان
کنترل تردد در ایستگاههای عوارضی
کنترل تردد در مرز کشوری
ویژگیها:PC-Based سیستم
قابلیت کاربری به صورت مستقل یا درون شبکه
OCR سیستم بر مبنای تکنولوژی هوش مصنوعی،پردازش تصویر و فارسی
استخراج شماره پلاک خودرو به صورت فیلد حرف-عددی
قابلیت تشخیص انواع پلاک جدید،لیزری،قدیمی،سازمانی به شرط خواناوتمیزبودن
ثبت اطلاعات شماره خودرو-راننده-زمان ورودوخروج-تاریخ-عکس خودرو-مجاز یا غیر مجاز بودن خودرو و راننده و در مجموع آنها
نمایش اطلاعات و تصویرراننده،همراه با عکس و شماره پلاک خودرو
امکان انواع نمایش تک کانال-چهار کانال و با سایز دلخواه
قابلیت ویرایش پلاکها در صورت لزوم
انواع گزارشهای نرم افزاری و چاپ آنها
(remote) گزارشگیری از راه دور از طریق شبکه
تعیین سطح دسترسی برای کاربر
تعیین سطح دسترسی برای رانندگان و خودروها دریک بازه زمانی وتاریخی
ذخیره شدن اطلاعات درب ها دریک سرور مرکزی درحالت شبکه
SQL Server استفاده از بانک
فشرده سازی تصاویر آرشیو جهت کاهش حجم ذخیره سازی
Back Up هشدار پرشدن هارددیسک و اعلام نیاز
دوربین از نوع معمولی رنگی یا سیاه و سفید
قابلیت فعال شدن به یکی از روشهای:دستی(فرمان نرم افزاری)-loop detector سنسور مادون قرمزو... با خوانده شدن کارت ورود و خروج پرسنل-با تشخیص اتوماتیک نرم افزاری،امکان فعال یا غیر فعال کردن خروجی،بسته به نوع اجازه تردد مثل فعال کردن بالابر یا چراغ راهنمایی و...
قابلیت افزودن ویژگی به درخواست مشتری.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
nayyeri1982 کنترل موجودی و انبارداری طراحی و تحلیل سیستم ها 9

Similar threads

بالا