سیری در باغسازی ژاپنی

nima ssss

عضو جدید
سلام دوستانم
من کریمی کارشناس باغسازی هستم و تحقیقات زیادی در مورد باغ سازی ها انجام دادم.امید وارم با این کار که تازگی می خوام انجام بدم کمکی به دوستانم بکنم.
من یک دوره باغسازی شینتو رو در ژاپن و یک دوره درک باغ رو از کشور ایتالیا یاد گرفتم.حدود نه ماه هست روی باغسازی دوره صفوی دارم مطالعه می کنم .

خوشحال می شم در سنت و تاریخ باغ سازی کمکتون کنم.می خوام از باغ سازی زاپن به اندازه یه بخش کوتاه حرف بزنم.



باغ سازی ژاپن:باغ ژاپنی از باغ چینی سرچشمه گرفته است اما فلسفه بی نظیر طراحی خاص خود را توسعه داده است. باغهای ژاپنی چکیده ای از منظر طبیعی بودند که از طریق دست ورزی سنگ، گیاهان و آب،نماد فرآیندها و تمجید از طبیعت محسوب می شدند. این باغ غالبا شبیه صحنه نمایش تجلی می یافت. به طور مثال، لذت تماشایی مهتاب، مانند حساسیت چینی، در طراحی باغ ژاپنی تکامل بیشتری یافته است.نه تنها حرکت ماه در آسمان شب لذت بخش بود بلکه استقرار گیاهان گلده سفید،ماسه های سفید و سنگهای روشن در باغ،تآثیرات ماه این تجربه را افزایش می داد.

TacomaChineseGardenPavilion.jpg
براساس طبیعت ظریف و دقیق ژاپنی ها ، گرایش سمبلیک به گیاهان و بعلاوه خصوصیات طبیعی محیط زیست موجب پیدایش سبک و روش خاصی برای باغهای ژاپنی شد. باغهای اولیه در ژاپن بسیار ساده و از مجموعه آبگیرها ، جزیره ها و نهرها تشکیل شده بودند . گیاهان در باغهای ژاپنی اهمیت و معنای خاصی دارند ، در برخی موارد سعی شده است که بزرگی طبیعت را بر مقیاس کوچکی بنشانند این خود از ظرافت مردمی بر میخیزد که بصورت طرحها مینیاتوری (گیاهان هماهنگ شده با محیط )به وجود می آید . این توجه اختصاص به گیاهان و حفظ دایمی آنها بر مبنای داشتن طبیعت آزاد با مقیاس کوچک را در باغسازی ژاپنی خلق شده است.


این مطالب در اکثر سایت ها هستش اما برای درک بهتر باید از این قسمت شروع کرد.
 

پیوست ها

  • images (1).jpg
    images (1).jpg
    13.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

nabiyollah

عضو جدید
سلام دوست عزیز
من علاقمندم در مورد سبک باغسازی ایرانی و همچنین تاریخ باغسازی در ایران زیاد بدونم ممنون میشم اگه کتاب یا فایلی دارید به ایمیلم بفرستیدnabi.ashrafi@gmail.com
پیشاپیش از همکاریتان سپاسگزارم
 
بالا