سیتریکس چیست و چه کاربردی دارد؟

mostafadam

عضو جدید
[h=2]درباره سیتریکس (CITRIX):[/h] سیتریکس، یک شرکت نرم افزاری چند ملیتی آمریکایی است که مجازی سازی سرورها، نرم افزارها، دسکتاپ و شبکه، سرویس SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) و تکنولوژی های رایانش ابری (Cloud Computing) را ارائه می کند. شرکت CiTRIX در سال 1989 در تگزاس توسط Ed Iacobucci، تاسیس گردید. در ابتدا، سیتریکس با توسعه نرم افزارهای دسترسی از راه دور برای سیستم عامل های ماکروسافت آغاز به کار کرد. در دهه 1990، سیتریکس با تکنولوژی Thin client به اهمیت رسید. بین سالهای 2005 تا 2012 با گسترش مجازی سازی دسکتاپ و سرور همزمان با توسعه ابر، به درآمدهای بیشتری رسید.
[h=2]محصولات سیتریکس:[/h] سیتریکس نرم افزارهایی تولید می‌کند که به هر کسب و کاری اجازه می دهد که به صورت ریموت بدون نیاز به شبکه و تجهیزات همکاری کند. مهم ترین بخش شرکت، دسکتاپ به عنوان سرویس (DaaS) و نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) می باشد.
[h=3]1.دسکتاپ ها و نرم افزارها:[/h] دسته ای از نرم افزارهای این شرکت درباره دسکتاپ ها و نرم افزارها هستند. این ابزارها، امکان دسترسی به دسکتاپ های ویندوز و نرم افزارها را به صورت مستقل و بدون توجه به تجهیزات فراهم می کند. Citrix XenApp، عملیات مجازی کردن نرم افزارها و Citrix XenDesktop ، VDI-in-a-box و XenClient همگی عملیات مجازی سازی دسکتاپ ها را انجام می دهند.
DesktopPlayer برای مک، امکان دسترسی آنلاین و آفلاین به دسکتاپ های ویندوزی از روی مک را فراهم می کند.
[h=3]2.دسکتاپ به عنوان سرویس (DaaS):[/h] این تکنولوژی، باعث شد که Provider ها بتوانند سرویس دسکتاپ و نرم افزارهای کسب و کاری را به مشتریان خود ارائه دهند. این محصولات شامل work mobile apps برای ایمیل امن و مرورگر و اشتراک مستندات و محصول Citrix Workspace برای فضاهای کاری سیار است.
[h=3]3.شبکه و ابر:[/h] محصولات سیتریکس در زمینه شبکه و ابر شامل:

  • Citrix Xenserver
  • مجازی سازی سرور
  • Netscaler
  • Software-Defined WAN
  • ADC
  • GW
  • AppFirewall web application
[h=3]4.نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS):[/h] این نرم افزارها روی همکاری و ارتباطات در کسب و کار تمرکز دارند. شامل Podio ، سرویس ابری همکاری و OpenVoice که کنفرانس صوتی ارائه می کند.
[h=2]مزایای XenApp و XenDesktop:[/h]

این دو محصول، نرم افزارها و دسکتاپ ها را با امنیت بالا برای کاربران به صورت مجازی فراهم می کنند. هزمان هزینه را کاهش و کارایی و بهره وری را افزایش می دهند. بالای 100 میلیون کاربر در حال حاضر از این محصولات استفاده می کنند.
[h=3]ویژگی ها:[/h] [h=4]انعطاف پذیری:[/h] با توجه به نقش کاربران ، نرم افزارها یا دسکتاپ برای کاربران یک سازمان ارائه می گردد.دارای معماری غنی و انعطاف پذیر که به کارکان IT سازمان چابکی می بخشد و نیازهای آنها را برطرف می کند.
[h=4]امنیت:[/h] احتمال از دست رفتن داده های حیاتی سازمان بسیار کم می شود و از نفوذ های ناخواسته نیز جلوگیری خواهد شد. مکانیزم های امنیتی بالایی با تایید معیارهای حیاتی امنیت ، در این محصولات به کار گرفته شده است.
[h=4]واسط کاربری:[/h] تکنولوژی HDX (High-Definition Experience) ، تجربه باکیفیتی را برای کاربر روی هر دستگاهی ارائه می نماید. HDX فراتر از هر راه حل رقابتی می رود، و اطمینان حاصل می کند که کاربران هر کجا که هستند، حتی زمانی که به شبکه های معمولی متصل هستند، تجربه ای شبیه کاربران محلی را داشته باشند.
[h=2]چرا XenDesktop و XenApp:[/h]
  • افزایش بهره وری با دسترسی از هر مکان
  • حفاظت از اطلاعات حیاتی سازمان
  • امکان استفاده از تجهیزات خود
  • امکان ارائه نرم افزارهای گرافیکی با کیفیت بالا برای مهندسان و طراحان
  • کاهش هزینه ها و پیچیدگی های مدیریت نرم افزارها و دسکتاپ ها
[h=2]اجزای XenApp و XenDesktop:[/h]
  • Citrix Receiver
  • HDX technology
  • NetScaler Gateway
  • StoreFront





 

mostafadam

عضو جدید
[h=2]پیاده سازی سیتریکس در ایران[/h]Citrix در ایران روندی رو به رشد داشته و به زودی تعداد سازمان‌های بیشتری به این روند خواهند پیوست. امروزه در ایران تعداد اندکی از سازمانها برای متمرکزسازی نرم افزارهای سازمانی خود به رویکردهای Citrix روی آورده اند و این روند در سازمانهای دولتی و خصوصی ایران رو به رشد است. شرکت هوپاد با پیاده سازی جدیدترین نسخه سیتریکس می تواند امکان مدیریت ساده و مرکزی نرم افزارها را به سازمان ها و شرکت های خصوصی ارائه کند. مزایای سیتریکس برای سازمانها ، کارایی بالا و کاهش هزینه را به همراه می آورد. به عنوان مثال سازمانی که در تمامی شهرهای ایران شعبه دارد و دارای 3000 کارمند می باشد، به منظور به روز رسانی یک نرم افزار ساده می بایست پروژه ای تعریف گردد و برای تمامی کاربران این سازمان در تمام شعب این به روز رسانی صورت پذیرد. در صورتی که با وجود سیتریکس و مدیریت مرکزی نرم افزارها از یک پنل، به راحتی می توانید این به روز رسانی را انجام دهید و برای تمامی کاربران سراسر ایران این به روز رسانی به صورت همزمان انجام می پذیرد.
[h=2]خدمات هوپاد در حوزه‌ی سیتریکس[/h]
Citrix XenApp محصولی است که Microsoft Remote Desktop Session Host را با نام قبلی Terminal Services با پروتکل Citrix HDX گسترش داد.
خدمات XenApp و Remote Desktop به دپارتمانهای فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی ویندوز و منابع محاسباتی مرکزی را در یک مرکز داده ایمن مدیریت کنند.
کاربران می توانند به برنامه های Citrix XenApp از هر کجا و از کاربران غیر ویندوز دسترسی پیدا کنند.



راه اندازی سیتریکس در ایران
citrix در ایران
https://hoopadcloud.ir/citrix-services/
 
بالا