[سیاسی] نامه بنی صدر به آقای خمینی و دیگران.

pirooz85

عضو جدید
فیروزه بنی صدر.
 

پیوست ها

  • nameha az banisadr be khomeini.rar
    1.8 مگایابت · بازدیدها: 0

nima_tavana

عضو جدید
کاربر ممتاز
برخی از رسانه ها از قول یكی ـ دو تا از موجهین نقل كردند كه بنی صدر به علت عدم آشنایی با تاكتیك و فنون جنگ دچار اشتباه شد و خائن نبود! گر چه یكی از آن دو نفر بعدا گفته اش را تصحیح كرد و به نوعی اشتباه را رفو نمود لكن اشتباهاتی از این نوع ممكن است در آینده نیز ذهن نسل دوم و سومی كه جنگ را ندیده اند و دوران بنی صدر را درك نكرده اند دچار انحراف نماید.


از این رو در این روزهایی كه دوران سالگرد عزل بنی صدر از فرماندهی كل قوا و رای مجلس شورای اسلامی به عدم كفایت سیاسی بنی صدر است برخود فرض می دانم برای ثبت در تاریخ و روشن شدن ذهن ها در امروز و آینده نكاتی را تبیین نمایم:
دوازده سال پس از تهاجم ارتش بعث به خاك جمهوری اسلامی ایران؛ یعنی در سال هزار و سیصد و هفتاد و یك بنی صدر در شهر برلین در خانه فرهنگ ملت ها در پاسخ به سئوالی گفت: « در سال پنجاه و نه این من بودم كه به نیروهای كرد به كومله ها و دموكرات پیغام دادم كه اسلحه را بر زمین نگذارند!» 1.
جنگ كومله و دموكرات در كردستان جنگ با جمهوری اسلامی ایران و جنگ با ملت مسلمان ایران بود. جنگ با اسلام و انقلاب اسلامی بود. این حمایت از گروهك های ضدانقلاب درست در آستانه شروع جنگ تحمیلی به وقوع می پیوست. در روزهایی كه فرماندهان سپاه و افرادی چون شهید صیاد شیرازی به وی متذكر می شدند: آتش فتنه ای در منطقه در حال وقوع است وعراق آماده ی نبردی نابرابر با جمهوری اسلامی ایران می شود و بنی صدر توجهی نمی كرد.
شهید حاج محمد ابراهیم همت می گوید: « قبل از جنگ برادران سپاه در مناطق غرب و جنوب به دفعات مكرر اخطار می كردند: عراق چند ماهی است كه نیروهایش را در مرز جا به جا كرده است؛ اما هر بار كه ما این مطالب را می گفتیم بنی صدر و عوامل دست نشانده او در ارتش می گفتند: چنین چیزی امكان ندارد. عراق غلط می كند به ایران حمله كند!» 2
همه ی این حرف ها و نگاه برای همكاری با دشمن بود. این خیانت را در مبحث خرمشهر بهتر می توان دید.
مقام معظم رهبری می فرمایند: « من قبل از سقوط خرمشهر پیشنهاد كردم كه ما یك واحد منظم به خرمشهر بفرستیم كه راه ما بین خرمشهر ـ شلمچه را ببندند و نگذارند دشمن را كه مرتبا به وسیله ی نیروهای ما رانده می شد و تا شلمچه پس می نشست بازگردد. بنی صدر نه تنها این حرف را نشنیده می گرفت بلكه تحت تاثیر اظهارنظرهای چند نفری كه دوروبرش بودند مسخره هم می كرد.» 3
شهید همت می گوید: با شروع جنگ بنی صدر این تز را مطرح كرد كه « ما زمین می دهیم و زمان می گیریم.» 4
بنی صدر و پادوهای تبلیغاتی لیبرالیزم منحط برای فریب افكار عمومی اجرای شگرد « جنگ به شیوه اشكانیان» را با شعار « فدا كردن زمین در قبال گرفتن زمان جهت تجدید قوا» مطرح می كردند. همین مساله مشخص می كند كه قبل از جنگ و پس از آن در داخل توطئه هایی برای سرگرم سازی ما و فرصت دادن به دشمن بعثی برای تجاوز هر چه بیشتر در كار بوده است.
مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند: « به او (بنی صدر) القا شده بود كه ما زمین می دهیم و زمان می گیریم. به این معنا كه طولانی شدن مدت به سود ما و به زیان دشمن است. پس برای این كه مقداری خودمان را پیش ببریم و آماده بشویم اگر زمین هم دادیم دادیم ! غافل از این كه در آن روزها هم زمین و هم زمان هر دو را داشتیم از دست می دادیم: چون زمان هم واقعا به نفع ما نبود و هر چه می گذشت دشمن مستقرتر و در زمین فرو رفته تر می شد و دفاع خود را قوی تر می كرد. بنابراین اینطور نبود كه او می گفت. ولی به هر حال این فكر در آبادان در ذهن بنی صدر بود و خدا رحم كرد كه آن فرمان امام در امر شكستن حصر آبادان صادر شد والا اگر امام نبود این ها كوتاهی می كردند و حصر آبادان تا مدت ها بعد هم شاید می ماند.» 5
با محاصره آبادان توسط نیروهای حزب بعث عراق امام خمینی (ره) فرمان آزادسازی آبادان از محاصره را در تاریخ 59 8 14 صادر كردند.
پس از آن رزمندگان اسلام خود را برای اجرای فرمان امام امت آماده كردند اما حضور بنی صدر و برخورد حذفی او با نیروهای انقلاب اجرای هر نوع عملیات موثر علیه جبهه دشمن را غیرممكن می كرد.
مقام معظم رهبری كه در آن زمان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع بودند در تبیین وضعیت جنگ و برخورد بنی صدر با نیروهای سپاه می فرمایند: « كلا تا قبل از عملیات ثامن الائمه علیه السلام عملیات ها غالبا موفق نبوده است و شاید یك یا دو عملیات را بتوان نشان داد كه تا حدودی موفق بوده و علتش هم این است كه تا قبل از عملیات ثامن الائمه علیه السلام نیروهای مردمی به كار گرفته نمی شد. یعنی از بسیج و سپاه در عملیات به صورت كامل خبری نبود و سپاه امكانات نداشت و گذشته از این مسئولان نظامی حاضر نبودند حتی سپاه را در حیطه كار نظامی راه بدهند و لذا یكی از درگیریهای ما با بنی صدر همین مساله بود.» 6
معظم له می فرمایند: « وقتی كه طرح عملیات ثامن الائمه از سوی برادران سپاهی مطرح شد بنی صدر به عنوان فرمانده وقت كل قوا حتی حاضر به شنیدن حرف ایشان نبود.» 7
علت این كار را از خود بنی صدر جویا شویم. این حرف خیانت بنی صدر را روشن تر می كند. در یكی از ملاقات هایی كه شورای عالی سپاه با بنی صدر در زمان فرماندهی كل قوایی او و بستری شدن حضرت امام (ره) در بیمارستان داشتند یكی از اعضای شورای عالی سپاه از بنی صدر می پرسید: « چرا هر وقت ما می خواهیم با شما ملاقات كنیم باید روزها منتظر بمانیم ولی آقای مسعود رجوی ـ سركرده منافقین ـ هر وقت اراده كند می تواند با شما ملاقات كند»
بنی صدر می گوید: « من باید این گروه ها را داشته باشم زیرا وقتی كه ما از دولت آلمان علت شركتشان در تحریم اقتصادی نسبت به ایران را پرسیدیم به ما گفتند: ما با مطالعه بولتن های پزشكی امام به این نتیجه رسیده ایم كه امام بیش از سه ما دیگر زنده نیست. بنابر این امام سه ماه دیگر فوت می كند و روحانیت دسته دسته می شوند. تنها این گروه ها هستند كه به علت داشتن تشكیلات در ایران باقی می مانند و قدرت را در دست می گیرند. من باید این گروه ها را داشته باشم.» 8
با این بیان بهتر می شود خیانت ها و علت عدم همكاری بنی صدر باسپاه و نیروهای مومن به انقلاب اسلامی را فهمید. گویا همه ی این طرح ها با تلاش سازمان منافقین و همكاری آمریكا صورت می پذیرفت.
شهید همت می گوید: « در ماه های نخستین جنگ ما پیش بنی صدر رفتیم و عنوان كردیم كه از طریق نوسود می توانیم خیلی خوب روی مواضع عراق كار كنیم. عراق شهرهای نزدیكی به نوسود دارد فقط مشكل ما كمبود نیرو است. اما او می گفت: من حتی یك نفر نیرو به منطقه شما نمی دهم ! هر چه به او اصرار كردیم كمترین كمكی به ما نكرد!» 9
یكی از سرداران سپاه می گوید: « بچه های سپاه در جبهه باهماهنگی ارتش مقداری سلاح و مهمات تحویل گرفتند تا این كه بنی صدر خائن متوجه این قضیه شد. او كه نمی توانست وحدت سپاهی و ارتشی را تحمل كنند بعد از گذشت سه ماه از شروع جنگ تحمیلی با ابلاغ دستوری به ارتش فرمان داد كه حتی یك فشنگ هم به سپاه تحویل داده نشود!» 10
مقام معظم رهبری می فرمایند: « یكی از دردهای بزرگ سپاه در آن روز نداشتن تجهیزات بود و این را دست كم می توانست تامین كند؛ ولی هر بار كه این ها برای چیز كوچكی مراجعه می كردند با ترش رویی مواجه می شدند. این را فراموش نمی كنم كه گاه برای تهیه پنجاه قبضه آر. پی. جی غصه ای درست می شد... تلفن می كردیم به تهران می گفتند نیست و اصلا امكانات به سختی به این ها داده می شد.» 11
شاید برخی تصور كنند كه بنی صدر با سپاه بد بود. اگر در ارتش هم كسی به سپاه اسلحه می داد و یا به مقابله با دشمن بر می خاست بنی صدر با او برخورد می كرد. بیشترین ضدیت را در این عرصه با شهید صیاد شیرازی داشت. كسی كه به وحدت ارتش و سپاه می اندیشید و دلش برای اسلام و انقلاب اسلامی می سوخت. بنی صدر برای رسیدن به اهداف خود شهید صیاد شیرازی را از فرماندهی عزل كرد و درجه ی او را هم گرفت !
این ها گوشه ای از خیانت های بنی صدر به انقلاب اسلامی و جنگ است. هزاران زوایای پنهان از جمله حادثه 14 اسفند 59 در دانشگاه تهران تلاش بنی صدر به همراه ضد انقلاب و منافقین در داخل كشور توطئه هایی هستند كه در نهایت امام (ره) را وارد عرصه ای نمود تا در 20 خرداد 60 فرمان عزل بنی صدر از فرماندهی كل قوا را صادر نمایند.
ده روز بعد هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای به عدم كفایت سیاسی بنی صدر دادند و وی را از صحنه سیاسی كشور حذف نمودند. در نهایت بنی صدر پس از یك ماه مجبور شد با لباس و آرایش زنانه به همراه مسعود رجوی ـ سركرده منافقین ـ از ایران فرار كند و به پاریس پناه ببرد!!
اما این فرار هرگز بنی صدر را تبرئه نكرد. بلكه خیانتش را روشن تر نمود و صدها سئوال را در ذهن ها مطرح كرد. ازجمله آن سئوال ها در خصوص عملكرد گذشته وی بود؛ در موضوع جنگ و خیانت های بنی صدر و همكاری با ضدانقلاب داخلی و خارجی.
مقام معظم رهبری در 29 خرداد 60 در نمازجمعه تهران بنی صدر و همكاران وی را مخاطب قرار داده و فرمودند: « نزدیك به هفت ماه قبل از جنگ شما فرمانده كل قوا بودید. چرا نیروهای نظامی ما هنگام شروع جنگ نتوانستند مقاومت كنند حضرت امام شما را اول اسفند هزار و سیصد و پنجاه و هشت به فرماندهی كل قوا برگمارد. در اول مهرماه هزار و سیصد و پنجاه و نه یعنی هفت ما تمام بعد از فرماندهی كل قوایی شما جنگ شروع شد. در این هفت ماه شما چه كردید چرا ارتش را مرمت نكردید چرا نظامیان را آموزش ندادید آیا این ها را چه كسی می بایست انجام می داد چرا شما وقتی جنگ شروع شد و خرابی كار شما در هفت ماه گذشته آشكار شد تقصیرها را به گردن این و آن می اندازید وقتی از ایشان می پرسند چرا ارتش را سر و سامان نداده اید می گوید: چون كسان دیگری در ارتش دخالت كرده اند. منظور ایشان دادگاه های انقلاب در ارتش است؛ چون افراد متهم به كودتا را دستگیر كرده بود. آقای بنی صدر توقع داشتند در ارتش علیه جمهوری اسلامی كودتا شود و كودتاچیان آزاد گردند و دستگیر نشوند!»
با این تبیین روشن شد كه علت این همه اشتباه و خلاف بنی صدر عدم آشنایی وی با فنون نظامی و جنگ نیست. بنی صدر یك خائن بود و به ملت ایران خیانت كرد. ملت ما هرگز خیانت های این فرد لیبرال مسلك را فراموش نخواهد كرد و هرگز او را نخواهد بخشید.

پانوشت ها:
1 ـ هفته نامه كیهان هوایی 71 10 9 به نقل از نشریه ضد انقلابی كار ش 45 ص 10
2 ـ همپای صاعقه ص. 39
3 ـ حكایت نامه سلاله زهرا (سلام الله علیها) ص 137)
4 ـ همپای صاعقه ص. 40
5 ـ حماسه مقاومت ج 2 ص. 11
6 ـ شور عاشقی ص. 36
7 ـ حماسه حضور ص. 65
8 ـ بیانیه شماره 21 دفتر سیاسی سپاه. 60 6 21
9 ـ در انتهای افق ص. 125
10 ـ بازخوانی پرونده یك رئیس جمهور ص. 165
11 ـ مصاحبه ها ص. 72
http://irdc.ir/fa/content/9657/default.aspxhttp://irdc.ir/fa/content/9657/default.aspx
 
بالا