سوال- کندن کاغذ دیواری

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه اتاقی هست دیوارش کاغذ دیواری نصب شده، آیا میشه کاغذها رو درآورد و دیوارها رو رنگ آمیزی کرد؟
 

DDDIQ

مدیر ارشد
سلام جناب مهندس
در رابطه با کندن کاغذ دیواری به هر حال تا حدودی با توجه به قدمت کاغذ دیواری دیوار زیر آن آسیب دیده و یا موقع برداشت آسیب خواهد دید ؛ و طبیعتا برای رنگ کردن به بستر مناسب نیاز خواهید داشت و باید دیوار رو سمباده بزنین و قسمت هایی رو بتونه کنین ؛ اگر میخواید خودتون انجام بدین بتونه رو رنگ فروشی ها راهنمایی تون میکنن ...

روش های معمول برداشتن کاغذ دیواری آب و موادی هست که از همان رنگ فروشی میتونین تهیه کنید و کاغذ دیواری رو به اون آغشته کنید

در کل اینکه اگر کاغذ دیواریهاتون قدیمی و خراب شده انجامش بدین و تنوع ایجاد کنید







با چه وسیله ای می توان کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرد؟


یکی از ویژگی های مثبت کاغذ دیواری نسبت به سایر پوشش های دیواری قابلیت برداشتن آن از روی دیوار است که به سادگی انجام می شود.
آب
آسان ترین روش کندن کاغذ دیواری، پاشیدن آب بر روی آن است. آب از درون منفذهای کاغذ دیواری به چسب پشت آن نفوذ می کند و آن را از بین می برد. با از بین رفتن قدرت چسبندگی چسب پشت کاغذ دیواری، به راحتی می توان کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرد. البته کاغذ دیواری هایی که به این روش به راحتی از دیوار جدا می شوند باید به اصطلاح قابل جداسازی (Peelable) باشند که بسیاری از کاغذ دیواری های مدرن این ویژگی را دارند.
مواد شیمیایی
مواد شیمیایی مخصوص کندن کاغذ دیواری را می توان از فروشگاه های رنگ و ابزار فروشی تهیه کرد. برای جدا کردن کاغذ دیواری باید ابتدا ماده شیمیایی را که معمولا به صورت پودر است با مقداری آب گرم و سرکه مخلوط کرد و سپس محلول بدست آمده را با استفاده از اسپری بر روی دیوار پاشید. بعد از آنکه محلول بدست آمده چسب دیوار را در خود حل کرد، لبه های کاغذ دیواری به راحتی با کمک کاردک یا چاقو کنده می شود.
بخار
یکی دیگر از موادی که برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری و جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می شود، بخار آب است. برای این منظور از دستگاه بخارکننده چسب کاغذ دیواری استفاده می شود که با برق کار می کند. این دستگاه شامل یک مخزن آب است و با روشن شدن، آب درون آن بخار می شود و میتوان با دسته مخزن بخار را بر روی کاغذ دیواری پاشید. بخار آب چسب پشت کاغذ دیواری را حل می کند و به کاغذ دیواری اجازه می دهد تا به راحتی از دیوار جدا شود. در استفاده از بخار آب باید دقت کافی به عمل بیاید تا به پوشش خشک دیوار زیر کاغذ دیواری آسیبی وارد نشود.



اگر کاغذ دیواری منزلتان فرسوده یا از آن خسته شده‌اید، برای راحت‌تر کندن آن‌ها از روش زیر استفاده کنید تا آسیب کم‌تری به دیوار وارد شود:

1- وسایل تزیینی روی دیوار را بردارید. مبل‌ها را از اتاق خارج و اگر امکان این کار نیست، همه آن‌ها را در وسط اتاق جمع کنید و روی آن‌ها نایلون یا پارچه بزرگ بکشید.

2- بیشتر کاغذ دیواری‌های جدید به صورت خشک از دیوار کنده می‌شوند و نیازی به بخار یا مواد شیمیایی نیست. برای امتحان کافیست با کاردک از گوشه دیوار به آرامی با زاویه 45 درجه شروع به کندن کنید تا با کمی دقت کاغذ دیواری به صورت ورقه‌ای ور بیاید. در صورتی که کاغذ تکه‌تکه و خرد شود، لازم است از آب یا مواد شیمیایی استفاده کنید.

3- به آرامی با کاردک یا ترجیحا ابزار مخصوص این کار که در اکثر ابزار‌ فروشی‌ها موجود است و مانع خراش‌های عمیق و آسیب به دیوار می‌شود، روی کاغذ دیواری را خراش دهید.

4- یکی دو قسمت از کاغذ دیواری را با یک اسفنج یا غلتک رنگ که در آب‌گرم یا مخلوط آب‌گرم و مواد شیمیایی فرو برده‌اید، خیس کنید. بگذارید رطوبت نفوذ کند بعد کاغذدیواری را از دیوار جدا کنید. آب‌گرم چسب را شل و کارتان را راحت‌تر می‌کند.

5- از درز کاغذدیواری شروع کنید. یک کاردک پهن زیر لبه کاغذدیواری بگذارید تا کندن آسان‌تر ‌شود.

6- باتوجه به مدتی که کاغذدیواری روی دیوار مانده و چسب مصرفی ممکن است تا شل شدن چسب احتیاج شود دیوار را چند بار مرطوب کنید. اگر باز کندن مشکل بود، بار دیگر آن را خیس و مدتی به حال خود رها کنید. تکه‌های کوچک را با سمباده جدا کنید و جای آن را رنگ بزنید.

7- بعد از تمام شدن کار، بگذارید دیوار کاملا خشک شود و بعد با محلول آب و TSP دیوار را شستشو دهید. این کار باعث کنده‌شدن چسب و صاف شدن سطح دیوار می‌شود تا برای کاغذ دیواری جدید آماده شود. اگر قصد رنگ‌کردن دارید، قبل از آن دیوار را سمباده بزنید.

منبع : hamshahrionline.ir
 

arex_decor

عضو جدید
من خیلی ساده و سریع بهتون جواب میدم. شما خودتان می توانید کاغذ دیواری را با استفاده از آب و کاردک از دیواری بکنید. بعد از آن چسب کاغذ دیواری که خیس شده به راحتی در می آید و می توانید رویش رنگ کنید. اگر جنس کاغذ دیواری خوب باشد سخت تر از کاغذ دیواری جنس بد کنده می شود. بعضی وقتها بعد از جدا کردن کاغذ دیواری و قبل از رنگ کردن نیاز به زیر سازی هست.
 
بالا