سوال و درخواست مطلب مهندسی آب

*نيروانا*

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام ببخشید ممکنه خواهش کنم این مقاله رو برام بگیرین؟Peak discharge increase in hyperconcentrated floods ازساینس دایرکت لطفا
 

vooroojack1989

عضو جدید
سلام دوستان چندتا سوال چهارگزینه داشتم در مورد آبیاری قطره ای بارانی و چاه ها هست . میخواستم ببینم اینجا بفرستم میتونین کمک کنید رشته خودم فضای سبز هست و زیاد اطلاعات ندارم و تخصصی هستن :gol:
 
آخرین ویرایش:

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
سلام
یکی از دوستان این سوالها رو پرسیده اگه از اهالی مهندسی آب کسی بتونه کمک کنه دمش گرم:

1. مقادیر Velocity gradient و Detention time در ازمون جارتست با بخش صنعت ایا با هم برابر است یا نه؟
2. برای طراحی قسمت Coagulation دو مکانیزم Adsorption/Destabilization reactions و Sweep coagulation وجود دارد که برای هر مکانیزم میکسرهایی با گرادیان سرعت و زمان ماند منحصر به فرد خودشان بر مبنای شاخص استانداردها وجود دارد.حال سوال این است که برای طراحی قسمت Coagulation کلا یک میکسر انتخاب میکنیم یا نه؟واین میکسر بر چه اساسی انتخاب می شود؟
3. اگر از استاتیک میکسر بخواهیم استفاده کنیم برای طراحی آن چه اطلاعاتی رو صاحب تصفبه خانه به ما میدهد؟ مثلا cov یا قطر میکسر و...
4. Efficiency of motor را خودمان فرض می کنیم یا به ما میدهند؟
5. برای طراحی بخش Flocculation سه نوع Vertical Turbine Mixing, Paddle flocculator, Baffled chamber وجود دارد.ایا مساله ای که طراحی برای نوع Baffled chamber انجام شده باشد را در اختیار دارید؟*
6. در قسمت طراحی این basin ها چه چیزی به عنوان داده از طرف سفارش دهنده در اختیار ماست.مثلا گرادیان سرعت هر compartment را به عنوان داده معلوم به ما می دهند؟
7. در مرحله Sedimentation که هدف طراحی این بخش هست چه پارامترهایی به عنوان داده معلوم به ما می دهند؟مثلا Design overflow rate جز داده های معلومه که سفارش دهنده به ما می دهد یا خودمان بدست می اوریم؟
8. در طراحی بخش Sedimentation چهار نوع ته نشینی ذرات وجود دارد.که برای نوع دوم که Flocculant settling می باشد.نمودار Depth بر اساس Sampling time وجود دارد.برای رسم منحنی های Isoconcentration lines به چه شکلی عمل می کنیم؟
9. درطراحی ناحیه خروجی Sedimentation طراحی لاندر ها به چه شکلی می باشد؟ تعداد انها در basin بر چه اساسی تعیین می شود؟ایا شاخص استانداردی برای این قسمت وجود دارد؟*
10. ایا مساله که طراحی برای نوع Circular sedimentation basin را انجام داده باشند حتی به عنوان یک مساله، در اختیار دارید؟
 

(رها)

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام دوستان
اینجا کسی با نرم افزار aqqa اشنایی داره ممنون میشم اهنمایی کنید..
با تشکر
 

mataa

کاربر فعال
سلام دوستان خسته نباشید
بنده دنبال جزوه تصفیه آب و آزمایشگاه هستم .
کسی از دوستان جزوه ای در این مورد سراغ داره ؟
ممنون
 

Similar threads

بالا