سوال در مورد دربهای اتوماتیک

nashakiba

عضو جدید
سلام
من دانشجوی عمران هستم اما از بچگی به الکترونیک علاقه داشتم و کار میکردم.
جدیدا دنبال یه مطلب نایاب میگردم.
یکی از اساتید دانشگاه به من گفت که جدیدا برای سیستمهای اتوماتیک پارکینگها یه مدل کابل طراحی شده که جلوی ورودی پارکینگ روی زمین نصب میشه. وقتی ماشین از روی این کابل عبور میکنه سیستم طرب پارکینگ را باز میکنه.
خیلی دنبال اطلاعات در مورد این مدل کابل و طرز کار اون گشتم ولی هیچی پیدا نکردم.
حتی اسم ان را هم نمیدونم.
لطفا راهنمایی کنید
 

DEGJ Co

عضو جدید
سلام
من اين سيستم رو هنوز نديدم اما تقريباً می تونم حدس بزنم چطور کار می کنه. ببين عزيز يه سيستمی هست به اسم سيستم حفاظت پيرامونی که يه کابل مثل اون چيزی که شما گفتی داره که روی فنس محيط های بسته مثل پتروشيمی نصب ميشه و حرکات غير عادی فنس رو به عنوان تلاش يه نفر برای عبور غير مجاز از روی فنس تلقی می کنه که اين حرکات رو از طريق يک processor که در فواصل 200 متری از هم نصب می شن تشخيص ميده. جنس اين کابل از چند لايه مس و چند چيز ديگه هستش که در واقع اين جنس به صورت secret و در انحصار شرکت Haverkamp آلمان قرار داره. البته اين چيزی که من عرض می کنم نمونه Digital اين سيستم هست ولی از نمونه Analog که دقت کمتری داره اطلاعی ندارم عزيز. اگه يادم بمونه حتماً از همکارا راجع به سئوال شما تحقيقات بيشتری می کنم.:razz:
 

پرشيا

عضو جدید
سلام
من اين سيستم رو هنوز نديدم اما تقريباً می تونم حدس بزنم چطور کار می کنه. ببين عزيز يه سيستمی هست به اسم سيستم حفاظت پيرامونی که يه کابل مثل اون چيزی که شما گفتی داره که روی فنس محيط های بسته مثل پتروشيمی نصب ميشه و حرکات غير عادی فنس رو به عنوان تلاش يه نفر برای عبور غير مجاز از روی فنس تلقی می کنه که اين حرکات رو از طريق يک processor که در فواصل 200 متری از هم نصب می شن تشخيص ميده. جنس اين کابل از چند لايه مس و چند چيز ديگه هستش که در واقع اين جنس به صورت secret و در انحصار شرکت Haverkamp آلمان قرار داره. البته اين چيزی که من عرض می کنم نمونه Digital اين سيستم هست ولی از نمونه Analog که دقت کمتری داره اطلاعی ندارم عزيز. اگه يادم بمونه حتماً از همکارا راجع به سئوال شما تحقيقات بيشتری می کنم.:razz:

فكر كنم اگه معادل انگليسي اين كابل ها رو بهش بدي بتونه تو گوگل جستجو كنه. بايد دنبال چي بگرده؟
 

nashakiba

عضو جدید
ممنون از راهنماییتون
به هر مکافاتی بود سیستمش را پیدا کردم. اما این سیستم تجاری است و ساختار اون خیلی توضیح داده نشده. اسم این سیستم loop detector است. اگر ممکنه در مورد نحوه کار این سیستم توضیح بدین.
 

پرشيا

عضو جدید
ممنون از راهنماییتون
به هر مکافاتی بود سیستمش را پیدا کردم. اما این سیستم تجاری است و ساختار اون خیلی توضیح داده نشده. اسم این سیستم loop detector است. اگر ممکنه در مورد نحوه کار این سیستم توضیح بدین.


خب خودت حلش كردي ديگه:

حلقه های شناساگر Loop Detector چگونه عمل می كنند؟
اين حلقه هاكه به ”حلقــه های الـقـايی “معروفندشامل دوياچنددورحلقه سيم مسی هستندكه بصــورت مـربع - مسطيل دركــف خيابان جاسازی می شوندو دوسرحلقه ازطريق كابل فيدربه يك شناساگرالقايی متصل می گردد.

اين شناساگرالقايی در داخل حلقه يك ميــدان مغناطيسی ايجــادمـی كنــدكه با ورود هــر وسيله نقليه بــرروی حلقــه شــدت اين ميــدان مغناطيسی تغييـــر می كندوشناساگر القايــی اين تغيير را احساس كــرده وحضــور وسيله نقلــيه رابابستــن يــك رلــه الكتـرومكانيكی يا الكتـرونيكی اعلام مـی كنــد و باخــروج وسيله نقليه ازروی حلقه ، شناساگـــر القايی مــيدان مغناطيسی حلـقه را تنظيم كرده و رلـه مورد اشاره را بازمی كند.




آياحلقه هاي شناساگررابرروي سطح آسفالت برخي ازتقاطعات ديده ايد؟
وجود اين حلقه ها نشانگرآنست كه آن تقاطع هــوشمندبـوده وبه سيستم كنترل مركزی هوشمندچراغهاي راهنمايي ( SCATS ) متصل است.
وجوداين شناساگرها در پشت خــط ايست تنظيم كننده زمــان سبزچــراغهاست بنابراين بايد درچنين تقاطع هايي خودرو را كاملادرپشت خـط ايست متوقف نماييد تاحلقه هاي شناساگر وجود شما رادر پشت چـراغ قـرمـز شناسايي كرده وزمان سبزشدن مسيررادربرنامه خودقراردهد.
بــرخي از رانندگان براي عبــور سريع از تقاطع ازخط عابــر پياده عبـور كرده و نزديك تقاطع توقــف مي كنند دراين حالت شناساگرها تــوانايي شناسايي وسيله نقليه رادر پشت تقـاطــع نداشته و زماني براي عبـور در نظرنمي گيرد مگــرآنـكه وسيله نقليه بعدي درتماس باشناساگرقرارگيرد.
بنابراين درساعات خلــوت كه تعــداد وسايل نقليه عبــوري كم است عـدم رعايت توقف درپشت خــط ايست موجب مي گردد زماني براي عبوراز تقاطـــع هوشمند درنظر گرفته نشود.



آدرس: http://payametraffic.persianblog.com/
 

پرشيا

عضو جدید
ضمنا از اين حلقه هاي شناساگر براي سرعت سنج هم استفاده ميشه. خيلي استفاده هاي ديگه هم ميشه براش پيدا كرد.



اين هم مال شركت مهندسي طلوع:
http://www.tolue.ir/pelak.htm

نسیستم کنترل تردد هوشمند خودرو

سیستم کنترل تردد هوشمند خودرو، سیستمی بر مبنای تکنولوژی پردازش تصویر است که شماره پلاک خودرو را از تصویر خودرو استخراج می کند، این شماره پلاک با پایگاه داده خودروهای مجاز مقایسه شده و اجازه تردد یا توقف آن توسط سیستم صادر می شود. این سیستم جهت کنترل تردد سازمانی، پارکینگ و ایستگاههای عوارضی جاده ها، قابل استفاده می باشد.
سیستمهای کنترل تردد خودروی فعلی نوعا از کارتهای بارکددار یا هوشمند استفاده می کنند که در گیت ورودی- خروجی خوانده می شوند. در این سیستمها خودرو بصورت اتوماتیک کنترل نمی شود بلکه کارت مربوط به راننده کنترل می گردد. سیستم کنترل تردد هوشمند خودرو، خودرو را بعنوان یک شی مستقل بررسی کرده و در صورت مجاز بودن پلاک آن، اجازه عبور صادر می کند.
سیستم کنترل تردد هوشمند خودرو، با تشخیص وجود خودرو در گیت ورود- خروج عکس آنرا می گیرد، این عکس در رایانه پردازش شده و شماره پلاک خودرو استخراج می گردد. در این سیستم مجاز بودن پلاک خودرو بهمراه مجاز بودن راننده مورد بررسی قرار می گیرد. مجاز بودن راننده می تواند بصورت مقایسه چشمی راننده با اطلاعات تصویری و پرسنلی راننده در پایگاه داده انجام شود و یا کارت همراه راننده توسط دستگاه کارت خوان کنترل شود. در صورت غیر مجاز بودن راننده یا خودرو آلارم نرم افزاری یا سخت افزاری به کاربر داده می شود. کاربر، عکس راننده و مشخصات خودرو را می تواند همزمان مشاهده کند و مقایسه لازم را انجام دهد. این سیستم بصورت مستقل یا دورن شبکه LAN قابل استفاده است. از ویژگیهای دیگر این سیستم قابلیت اتصال به سخت افزارهایی مانند بالابر، کارت خوان یا .... می باشد.
کاربردها
  • کنترل تردد انواع پارکینگ بزرگ و کوچک
  • کنترل تردد خودروهای یک سازمان
  • کنترل تردد در ایستگاه های عوارضی
  • کنترل تردد در مرز کشوری
ویژگی ها
  • سیستم PC-Based
  • قابلیت کاربری بصورت مستقل یا درون شبکه
  • سیستم بر مبنای تکنولوژی هوش مصنوعی، پردازش تصویر و OCR فارسی
  • استخراج شماره پلاک خودرو بصورت فیلد حرف-عددی
  • قابلیت تشخیص انواع پلاک جدید، لیزری، قدیمی، سازمانی بشرط خوانا و تمیز بودن
  • ثبت اطلاعات شماره خودرو، راننده، زمان ورود-خروج، تاریخ، عکس خودرو، مجاز یا غیر مجاز بودن خودرو، راننده و در مجموع آنها
  • نمایش اطلاعات و تصویر راننده، همراه با عکس و شماره پلاک خودرو
  • امکان انواع نمایش تک کانال، چهار کانال و با سایز دلخواه
  • قابلیت ویرایش پلاکها در صورت لزوم
  • انواع گزارش های نرم افزاری و چاپ آنها
  • گزارش گیری از راه دور(remote) از طریق شبکه
  • تعیین سطح دسترسی برای کاربر
  • تعیین سطح دسترسی برای رانندگان، خودروها در یک بازه زمانی و تاریخی
  • ذخیره شدن اطلاعات درب ها در یک سرور مرکزی در حالت شبکه
  • استفاده از بانک SQL Serer
  • فشرده سازی تصاویر آرشیو جهت کاهش حجم ذخیره سازی
  • هشدار پر شدن هارد دیسک و اعلام نیاز Back up
  • دوربین از نوع معمولی رنگی یا سیاه و سفید
  • قابلیت فعال شدن به یکی از روشهای
    • دستی (فرمان نرم افزاری)
    • سنسور مادون قرمز، loop detector،...
    • با خوانده شدن کارت ورود –خروج پرسنل
    • با تشخیص اتوماتیک نرم افزاری
  • امکان فعال یا غیرفعال کردن خروجی، بسته به نوع اجازه تردد مانند فعال کردن بالابر یا چراغ راهنمایی و ...
  • قابلیت افزودن ویژگی به درخواست مشتری
اينجا ميتوني سفارش بدي:
 

پرشيا

عضو جدید
اين رو هم الان ديدم: http://sst.blogfa.com
وبلاگ كامليه مخصوص هميني كه گفتي:درب اتوماتیک پارکینک

مطلب انگليسي هم كه خودت ميتوني پيدا كني تا دلت بخواد.
 

masood arjomandpoor

عضو جدید
سلام
من مهندس ارجمند پور استاد یار دانشکده فنی پسران شهید بابایی هستم .
اینگونه سیستمها توسط یک سری سنسورهای حساس وزن هستند که در اثر فشار وزن ماشین بروی سطح زمین عمل میکنند. و با سیستمهای کنترلی حلقه بسته ارتباط دارند
 

nashakiba

عضو جدید
خیلی ممنون از لطفتون
من هنوز دنبال اطلاعات در مورد این سیستم هستم.
مدتی است که به شرکتهای حفاظتی میرم و در این مورد سوال میکنم
اگر اطلاعات کامل تری دارید ممنون میشم اینجا قرار بدین.
مثلا طرز کار این سیستمها... ساختار و نحوه کار سنسور..... تا چند کیلو وزن را میتونه شناسایی کنه؟ ( max و min ) ........ طریقه نصب سنسور در محل مورد نظر و.......
 

Younes_s

عضو جدید
کابل لازم نيست که نوع خاصي داشته باشد . مي توان کابل را بصورت يک حلقه در زمين تعبيه کرد ، توقف خودرو درون اين حلقه ، نقش هسته آهني در ميدان مغناطيسي را خواهد داشت . از فعال شدن مدار مغناطيسي ، مي توان بعنوان يک فرمان براي باز کردن درب استفاده کرد . صد البته اجراي اين کار بهمين سادگي نخواهد بود . سنسور هاي مغناطيسي به اين منظور ساخته شده اند و مي توانند حضور ماشين را سنس کنند و به مدار درب ، فرمان استارت صادر کنند .
 

مهندس ف.ر

عضو جدید
سلام دوستان
من یه مشکل جدی دارم,از فیزیک سر درنمیارم
بدبختانه یه عالمه از درسامونم به فیزیک مرتبط شده
از حاشیه بگذریم چندتا تمرین باید حل کنم که بلدشون نیستم کسی میتونه کمک کنه؟
ببخشید دوست عزیز در جوابت چرت و پرت میگم خواستم همین بالا باشع دوستان ببینن:)
 
Similar threads

Similar threads

بالا