سوال خودرویی داری بپرس!!

etnn

عضو جدید
کاربر ممتاز
اشتباه گفتم از دید شوما ؟:D


منم نمیدونم چیه خو:biggrin:

ولی آخه به قیافت نمیاد راست بگی
 

X.Doll

عضو جدید
خوووو دیه دانشجوها زیاد شد حالا کلاس رو رسما شروع میکنیم :دی

کوئل در اصل وظیفش افزایش ولتاژه ! مثلا 12 ولت رو میگیره بعد 12.000 ولت میده جهت تامین جرقه در سر شمع عای ماشین :D

عمرا اگه فهمیده باشید
 

etnn

عضو جدید
کاربر ممتاز
شوما تا حالا پنچرگیری کردی ؟ د نه د دیه !
اگه انجام داده بودی میدونستی کوئل رو میزنن زیر ماشین باهاش پنچری میگیرن :biggrin:

نه :d
همچین میگه انگار شاخ غول شیکونده


شومام تا حالا فسنجون درست کردی؟؟
 

دختر شاه پریون

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوووو دیه دانشجوها زیاد شد حالا کلاس رو رسما شروع میکنیم :دی

کوئل در اصل وظیفش افزایش ولتاژه ! مثلا 12 ولت رو میگیره بعد 12.000 ولت میده جهت تامین جرقه در سر شمع عای ماشین :D

عمرا اگه فهمیده باشید
همیشه دروقویی:razz:
 

etnn

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوووو دیه دانشجوها زیاد شد حالا کلاس رو رسما شروع میکنیم :دی

کوئل در اصل وظیفش افزایش ولتاژه ! مثلا 12 ولت رو میگیره بعد 12.000 ولت میده جهت تامین جرقه در سر شمع عای ماشین :D

عمرا اگه فهمیده باشید

:cool:
 

etnn

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوووو دیه دانشجوها زیاد شد حالا کلاس رو رسما شروع میکنیم :دی

کوئل در اصل وظیفش افزایش ولتاژه ! مثلا 12 ولت رو میگیره بعد 12.000 ولت میده جهت تامین جرقه در سر شمع عای ماشین :D

عمرا اگه فهمیده باشید


بلد نیستی کامل توضیح بدی :|

باطری خودرو جریان مستقیم معمولا تا ۱۲ ولت را ایجاد می نماید و این ولتاژ توان لازم برای تامین برق مورد نیاز خودرو را ندارد به طور مثال برای ایجاد جرقه بین دو الکترود شمع خودرو به ولتاز بسیار زیادی در حدود ۷۰۰۰ ولت نیاز است نترسید این ولتاژ به تنهایی برای برق گرفتگی انسان ایجاد تهدید نمی کند به دلیل اینکه شدت جریان الکتریکی که با واحد امپر سنجیده می شود در حد بسیار ضعیفی می باشد که کمی شک ضعیف به شما وارد خواهد ساخت ( انهم در صورتی که جرقه الکتریکی بین دو شمع به شما برخورد نماید ) و به همین منظور دستگاهی اختراع شد که به ان کویل می گویند

کویل امکان لازم برای تامین برق ۱۲۰۰۰ ولت تا ۱۵۰۰۰ ولت را از یک باطری با برق مستقیم ۱۲ ولت را فراهم می سازد و این ولتاژ می تواند از فاصله بین دو الکترود شمع عبور نماید و احتراق لازم برای موتور ماشین را موجب می شود .
 

دختر شاه پریون

عضو جدید
کاربر ممتاز
اثلا بماچه ....دندشون نرم مردا واسه زنا پنچری بگیرن
پس مردا واسه چی اینقد دوروبرمون وول میخورن
واسه همی کارا دیگه:ی
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
دلکو همونه که ازش 4 تا وایر رفته سر شمع ها .......
حالا بگو وایر چیه ؟
بع بگو شمع چیه ؟
بعد بگو موتور چیه ؟
و..........:confused:

شمع انتقال جرقه به سیلندرو انجام میده..وایر هم که به شمع وصله...
موتورم خودت برو بخون ببین چیه!
:D
 

melodi88

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این حقیقت داره که لیفان تو قسمت ترمز و گیربکسش مشکل داره؟حتی اگه صفر باشه
 

Ya Hosen

عضو جدید
ســــــلام علل سوختن واشر سر سیلندر چیست غیر از مواردی چون اب روغن قاطی کردن یا تغییر حالت روغن موتور به حالت سفید یا . . . لطفا کمکم کنید
 

Rash mAKHFI

عضو جدید
سلام دوستان
من یه چندتا سوال در مورد موتور پراید داشتم و هر جایی گشتم جواب نگرفتم
اگه کسی بتونه کمکم کنه ممنون میشم
البته جوابهای دقیق و درست لازم دارم چون یه دارم رو یه طرح کار میکنم و مهمه که جوابا صد درصد درست باشن

سوال اول اینکه موتور پراید در حالت سلو تو 1ساعت چه مقدار گاز CNG مصرف میکنه؟
2.گرمای ایجاد شده در موتور پراید وقتی با بنزین کار میکنه بیشتره یا وقتی با cng داره کار میکنه؟
3.حداقل فشار گازی که میتونیم باهاش موتور پرایدو روشن کنیم و کار کنه چقدره؟(قدرتش مهم نیست،مهم اینه که روشن بمونه در حالت سلو)
4.حداقل و حداکثر دور موتور پراید چقدره و مصرفش توی این حالتا چقدره؟

ببخشید که سوالام زیاد شد
با تشکر...
 

behavar

عضو
سلام دوستان
ماشین سمند EF7 دوگانه سوز مدل 88 من معمولا بعد از مدتی کار کردن، مثلا نیم ساعت راه رفتن به صورت ناگهانی خاموش می شه و چراغ های چک و CNG شروع می کنند به چشمک زدن. بعد از اون هر چی سوییچ رو ببندی و باز کنی باز هم چراغ های چک و CNG شروع می کنند به چشمک زدن و با استارت زدن دیگه ماشین روشن نمی شه. جالب اینه که در حالی که بنزین و گاز ماشین پر هست اما موقع باز کردن سوییچ آمپر بنزین بالا نمی ره و حجم CNGهم صفر نشون داده می شه !!!
وقتی این حالت پیش می یاد تا حدود یک یا دو ساعت ماشین روشن نمی شه ولی بعد از این مدت معمولا روشن می شه و روز از نو روزی از نو....
مشکل از دو هفته پیش شروع شده . وقتی برای رفع روغن ریزی هیدرولیک به نمایندگی رفتم و بعد ار اون موتور رو شستم. البته هنوز هم نشتی روغن هیدرولیک ادامه داره. به چند جا رجوع کردم. مثلا یکی رله های ECU رو عوض کرد ولی مشکل حل نشد. لطفا کمکم کنید.
سپاسگزارم.
 

M.ARIABOY

عضو جدید
سلام دوستان
من اطلاعت خودروی رانا میخواستم
ی سری اطلاعات خاص

اطلاعات پخش آلوذگیش در حالت سرد و گرم
و اطلاعات گشتاور به سرعت
ممنون
 

Similar threads

بالا