سوالات و مشکلات و درخواست های خود در زمینه ی شبکه و امنیت را فقط اینجا مطرح کنید

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
دوستان عزیز هر سوالی در مورد شبکه و امنیت شبکه دارید توی این تاپیک مطرح کنید
 
آخرین ویرایش:

کربلایی

مدیر بازنشسته
سوال در باره پیاده سازی ابزاری شبیه tracert

سوال در باره پیاده سازی ابزاری شبیه tracert

سلام
حتما کسانی که با شبکه کار کرده اند با ابزار tracert آشنایی دارند، این ابزار بسته ای با تایم اوت مشخص رو ارسال میکنه و در طول مسیر هر مسیر یاب یک واحد از مقدار تایم اوت کم میکنه و قتی که مقدار تایم اوت در مسیر یابی صفر میشه اون مسیریاب پیغامی رو به فرستنده ارسال میکنه!
به این صورت فرشتنده از تعداد مسیر یابهای موجود در شبکه مطلع میشه!
خب حالا اگه بخواهیم همین ابزار رو با استفاده از یکی از زبان های برنامه نویسی پیاده سازی کنیم چکار باید بکنیم؟
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ببین این به دردت می خوره:

 

oskooi

عضو جدید
مشكل اتصال به اينترنت از طريق lan

مشكل اتصال به اينترنت از طريق lan

سلام
من يه شبكه اي دارم كه به صورت محلي هستش واز طريق يك switch به هر اتاق يك كابل فرستادم در يكي از اتاقها چون بجاي يك كامپيوتر حالا دوتا هستش براي اينكارهم از يك switch پنج پورته استفاده كردم با مارك D-LINK
ولي مشكلي كه دارم اينه كه يكي از كامپيوتر به اينترنت وصل ميشه ولي اون يكي نه
اتصالات كاملا برررسي شده وبرقراه
لطفا راهنماييم كنيد
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مسیر زیر رو دنبال کنید ببینید Proxy فعال نباشه:

Internet explorer>tools>internet option>connections>lan settings>use a proxy server for lan

شما گفتید از طریق یک سویچ به هر اتاق کابل فرستادید (کاب Ethernet دیگه؟)
این ربطی به اینترنت نداره

اگه از Adsl می خواین استفاده کنید برای دو کامپیوتر باید از یک مودم با حد اق چهار تا Port (دو تا usb و دو تا ethernet ) استفاده کنید

سوال دیگه ای بود بپرسید

موفق باشید
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مسیر زیر رو دنبال کنید ببینید Proxy فعال نباشه:

Internet explorer>tools>internet option>connections>lan settings>use a proxy server for lan

شما گفتید از طریق یک سویچ به هر اتاق کابل فرستادید (کاب Ethernet دیگه؟)
این ربطی به اینترنت نداره

اگه از Adsl می خواین استفاده کنید برای دو کامپیوتر باید از یک مودم با حد اق چهار تا Port (دو تا usb و دو تا ethernet ) استفاده کنید

سوال دیگه ای بود بپرسید

موفق باشید
 

d_vasegh

عضو جدید
سلام
IP و Gateway ها رو هم حتما چک کنید درست Set شده باشه.

فعلا عجله دارم. بعدا اگه خواستی مفصل برات توضیح می دم
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فکر نمی کنم مشکل از set کردن IP ها باشه چون یکی از کامپیوتر ها فقط مشکل داره اون یکی به اینترنت وصل هست...
 

oskooi

عضو جدید
مشكل در اتصال به اينترنت از طريق lan

مشكل در اتصال به اينترنت از طريق lan

من از خط adsl استفاده كردم و مودم مربوط به اونو به switch اصلي وصل كردم بعد از طريق كابلهاي cat5 به هر اتاق يك انشعاب كشيدم چون داخل هر اتاق يه كامپيوتر بود
حالا توي يكي از اتاقها يه كامپيوتر ديگه اي اضافه شده و براي راحتي كارم از يه switch چهار پورته استفاده كردم واز اونا هم بوسيله كابل cat5 به دو كامپيووتر وصل كردم مشكل اينه كه يكي از كامپيوترها به اينترنت وصله ولي اون يكي نه درحالي كه وقتي كابل خارج شده از پريز رو مستقيما به اين كامپيوتر وصل مي كنم اون به اينترنت وصل مي شه وخوب هم كار مي كنه ولي بوسيله switch چهار پورته نه اصلا وابدا
ip و gateway رو چك كردم اصلا براي اطمينان يه ويندوز جديد نصب كردم اصلا كار نمي كنه مثلا فقط صفحه اصلي google رو با تاخير مياره

البته منظور شما رو از چك خود gateway رو نفهميدم لطفا توضيح بدين
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
ای پی چیزی نمیخاد (اونا زیادیه) (چشمک)
کابل اینترنت میره تو سوییچ . از سوییچ هم میره تو کامپیوترها
اسم کامپیوترها نباید مثل هم باشه
ورک گروپ هم باید یکی باشه
مثل عکسی که گذاشتم
همین
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    57.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 2.jpg
    2.jpg
    66.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

oskooi

عضو جدید
workgroup ها يكي واسامي مختلف هستش
ولي كار نمي كنه كه نميكنه آخه عجيب اينكه وقتي همين كامپيوتر رو به اتاق ديگه ميبرم با همون switch چهار پورته اونجا كار مي كنه اگه اشكال كابله اشكال كابلو مي خوام هر دو كابل كابل cat5 هستش

ping هم كردم مشكلي در send و reisive اطلاعات نيستش
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
workgroup ها يكي واسامي مختلف هستش
ولي كار نمي كنه كه نميكنه آخه عجيب اينكه وقتي همين كامپيوتر رو به اتاق ديگه ميبرم با همون switch چهار پورته اونجا كار مي كنه اگه اشكال كابله اشكال كابلو مي خوام هر دو كابل كابل cat5 هستش

ping هم كردم مشكلي در send و reisive اطلاعات نيستش
بهتره از کامپیوتر جدید تمامه کامپیوتر ها و یک ساینت اینترنتی رو ping کنی
اگه تمام پینگ ها با لوز 100% تموم شد از تمام کامپیوتر ها کامپیوتر جدیدو ping کن
و getway هارو تعویض کن
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یه دور دیگه این کارا رو دنبال کن:

اگر کامپیوتر شما قرار است به یک شبکه ی Workgroup اینترنت بدهد، نیازمند 2 پورت شبکه هستید. یکی برای اتصال روتر اینترنت به کامپیوتر و دیگری برای اتصال کابل شبکه. یا اینکه می توانید مثل من روتر اینترنت را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید، و از تک پورت شبکه، برای اتصال Lan استفاده کنید. تنها کار لازم برای به اشتراک گذاشتن اینترنت، ست کردن IP است.
ابتدا از کانکشن Lan شبکه، Properties بگیرید و به قسمت Internet Protocol-TCP/IP بروید. از این گزینه هم Properties بگیرید و وارد تنظیمات IP شبکه شوید. اگر بر روی کامپیوتری که قرار است اینترنت شبکه را تامین کند، در حال ست کردن IP هستید، به صورت زیر آی پی ها وارد کنید:
IP Address: 192.168.0.2
Sub net Mask: 255.255.255.0
Preferred DNS server: 192.9.9.3
Alternate DNS server: 4.2.2.4​

حالا Ok کنید و تمام! حالا سری به کامپیوتر های کلاینت بزنید و به طریق زیر IP ها را ست کنید:)


IP Address: 192.168.0.3 … 192.168.0.X
Sub net Mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.0.2
Preferred DNS server: 192.9.4.3
Alternate DNS server: 4.2.2.4​

تنها کاری که باقی می ماند، به اشتراک گذاشتن کانکشن اینترنت است. بر روی آن راست کلیلک کنید و Properties بگیرید. از تب Advanced تیک گزینه ی Allow others network users to connect through this computer’s internet connection را بزنید.

ایشالله که مشکلت رفع بشه
 

oskooi

عضو جدید
بچه ها بابت راهنمايي هاتون ممنون ولي من اصلا نمي خوام مشكلم رو به صورت موضعي وسطحي حل كنم بلكه علت وريشه اصلي اين مشكل رو مي خوام
چون اگه اينطوري بود خيلي راحت مي تونستم اين كامپيوتر مشكل دار رو به اتاق ديگري كه اونجا اتفاقا خوب كار مي كنه ببرم و يه كامپيوتر ديگه جاش بزارم وآب از آب تكون نخوره
اما ميخوام مشكل به صورت علمي حل بشه اگه متخصص شبكه شدن به همين راحتيه كه تو ايران خيلي متخصص داريم
اگه احتمال ميدين از gateway هستش دليل رو به صورت واضح وبه صورت علمي توضيح بدين
اگه احتمال ميدين از كابل هستش چرا
اگه تفاوت در نسخه ويندوزها هستش بگين
بالاخره اين مشكل ممكنه حالا نه فردا براي شماهم اتفاق بيفته اونم كي درست در زماني كه شبكه و node مورد نظرتان بيشترين حجم كاري رو داره
ممنون
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
گت وب مت وی نمیخاد خوب
آفش کن اتوماتیک میگیره
مشکلت همینه
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سوالات و مشکلات خود در زمینه ی شبکه و امنیت را فقط اینجا مطرح کنید

سوالات و مشکلات خود در زمینه ی شبکه و امنیت را فقط اینجا مطرح کنید

سلام به شما دوستان

دیدم داره تعداد تاپیک هایی که در مورد سوال ها و مشکلات هست زیاد می شه بنابرای لازم دیدم یک تاپیک مناسب برای مشکلات و سوالات شما مهندسان گرامی ایجاد کنم

موفق باشید
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
سلام
5 روزه که این پستو دادم! ولی هنوز کسی جوابی بهش نداده! بابا خیلی باحالید! کسی نیست منو راهنمایی کنه؟
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
زکریا جان من تو این زمینه زیاد کار مردم (فعلا) مگر نه خودت می دونی تاحالا جواب داده بودم
 

oskooi

عضو جدید
disconnect شدن اتصال اینترنت به صورت مکرر

disconnect شدن اتصال اینترنت به صورت مکرر

سلام
من برای استفاده از اینترنت از خط adsl استفاده می کنم البته در داخل یک شبکه lan
این اتصال دو روزی که مدام قطع ووصل میشه و اشکال در شبکه بوجود آورده
البته مودم را reset کردم ولی باز اشکال همچنان باقی هستش
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
من برای استفاده از اینترنت از خط adsl استفاده می کنم البته در داخل یک شبکه lan
این اتصال دو روزی که مدام قطع ووصل میشه و اشکال در شبکه بوجود آورده
البته مودم را reset کردم ولی باز اشکال همچنان باقی هستش

قطع شدن Adsl دلایل مختلفی می تونه داشته باشه اگر که از Adsl +2 استفاده نمی کنید ممکن به خاطر Noise قطع می شه.

دلیل دیگش که برای خودم هم چند بار پیش اومد قطع شدن ارتباط Data ی شرکتی هست که ازش Adsl گرفتید که باید از پشتیبانی سوال بپرسید در این مورد

موفق باشید
 

oskooi

عضو جدید
قطع شدن Adsl دلایل مختلفی می تونه داشته باشه اگر که از Adsl +2 استفاده نمی کنید ممکن به خاطر Noise قطع می شه.

دلیل دیگش که برای خودم هم چند بار پیش اومد قطع شدن ارتباط Data ی شرکتی هست که ازش Adsl گرفتید که باید از پشتیبانی سوال بپرسید در این مورد

موفق باشید

ازشون پرسیدم گفتن باید مودم رو reset کنید کردم ولی باز مشکلم حل نشده
 

t0tem

عضو جدید
زکریا جان این چیزی بود که من دست و پا شکسته بلد بودم. امیدوارم که به دردت بخوره :

تا اونجا که من می دونم دستور tacert (که تو Unix می شه traceroute)ابزاری هست که نشون می ده که Packet های شما که به یه مقصد می ره از چه کامپیوترهایی رد می شه.
کاربردش هم به این صورت هست :
tracert ip-or-domain

مثلا برای اینکه ببینیم برای رسیدن به it.ilearn.ir از چه کامپیوترهایی رد می شیم تو CMD یکی از دستورهای زیر رو می زنیم :
tracert it.ilearn.ir

tracert 69.86.31.217
که به نتیجه ی زیر می رسیم :
Tracing route to it.ilearn.ir [69.89.31.217]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 85.185.67.230
2 <1 ms <1 ms <1 ms ns2.shahroodut.ac.ir [85.185.67.254]
3 3 ms 3 ms 5 ms 85.185.67.193
4 4 ms 3 ms 3 ms 217.218.240.2
5 13 ms 14 ms 13 ms 217.219.64.249
6 26 ms 26 ms 26 ms 217.218.158.42
7 45 ms 41 ms 40 ms 217.218.127.34
8 197 ms 189 ms 184 ms 62.216.145.173
9 200 ms 195 ms 198 ms ge-3-0-0.0.cjr03.ldn004.flagtel.com [62.216.129.66]
10 177 ms 184 ms 196 ms ge-1-16.r01.londen03.uk.bb.gin.ntt.net [129.250.10.201]
11 213 ms 225 ms 209 ms xe-2-3-0.r22.londen03.uk.bb.gin.ntt.net [129.250.2.65]
12 264 ms 257 ms 263 ms as-0.r20.nycmny01.us.bb.gin.ntt.net [129.250.3.254]
13 270 ms 272 ms 282 ms ae-0.r21.nycmny01.us.bb.gin.ntt.net [129.250.2.26]
14 281 ms 287 ms 288 ms p64-2-0-0.r20.chcgil09.us.bb.gin.ntt.net [129.250.5.4]
15 296 ms 307 ms 297 ms xe-3-1.r01.chcgil09.us.bb.gin.ntt.net [129.250.3.206]
16 396 ms 406 ms 390 ms ge-1-11.r01.chcgil09.us.ce.gin.ntt.net [128.242.180.90]
17 416 ms 414 ms 401 ms tg9-2.cr02.chcgildt.integra.net [209.63.113.117]
18 418 ms 434 ms 418 ms te9-1.cr02.dnvrcoet.integra.net [209.63.98.69]
19 392 ms 395 ms 401 ms te9-4.cr01.dnvrcoet.integra.net [209.63.98.73]
20 413 ms 408 ms 416 ms tg13-1.cr02.slkcutxd.integra.net [209.63.98.66]
21 426 ms 424 ms 437 ms tg13-1.ar10.slkcutxd.integra.net [209.63.114.250]
22 526 ms 485 ms 442 ms gw0-cust-bluehost-com.slkc.eli.net [70.97.59.22]
23 420 ms 398 ms 391 ms box417.bluehost.com [69.89.31.217]

این نتایج نشون می ده که برای رسیده به it.ilearn.ir باید از 23 تا کامپیوتر گذشت. جالبه بدونید که از تک تک این خط می شه اطلاعات بسیار خوبی در آورد که در زمینه ی هکینگ بسیار به درد بخور هست. مثل پیدا کردن فایروال ها و ...

یه نکته هم اضافه کنم که tarcert چند تا (فکر کنم 4 تا) swich داره. من دو تاش رو می دونم.

d- ==>
با استفاده از اين سويچ در نتايج حاصله فقط ip ها نمايش داده می‌شود.
مثلا می‌نويسيم:
tracert it.ilearn.ir -d
h max-hops- ==>
حداکثر تعداد گام‌ها را تعيين می‌کند. حالت پيش‌فرض ۳۰ است.
مثلا می‌نويسيم:
tracert it.ilearn.ir -h 50
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
همون طور که دوستمون گفتن بیشتر مواقع قطع و وصل شدن مربوط به قطعی ارتباط Data ی شرکتی هست که ازش خط گرفتید! و اغلب این شرکت ها هم این مسئله رو گردن نمی گیرند! چون در بازار رقابتی از نظر تبلیغی جنبه خوبی براشون نداره!
در شرکتی که من شاغلم هم در اویل همین مشکل را داشتیم و بعد از مکاتبات چند ماهه با شرکت ارائه دهنده اینترنت، هیچ نتیجه ای نگرفتیم!
ما سیستم عامل سرور رو هم عوض کردیم، سخت افزار سرور رو چک کردیم! کلیه خطوط فیبری را که ارتباط با خدمات دهنده اینترنت را فراهم می کرد را چک کردیم!
اما نتیجه ای حاصل نشد!

سرانجا با قطع همکاری با شرکت مذکور و خرید اینترنت از یه شرکت دیگه! این مشکل برای همیشه حل شد!


البته فراموش نکنید که ممکن است این مشکل از شرکت مخابرات هم باشد
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
1-سلام(نمی دونم مشکلتون حل شده یا نه! اگه هنوز مشکلتون حل نشده:)
2-توپولوژی کامل و دقیق شبکه تون رو بکشید و بزارید اینجا
3-حتما برای هر کدام از ورک استیشن ها موارد زیر رو در توپولوژی مشخص کنید
آدرس IP
آدرس Dns server
آدرس Default gateway
از DHCP استفاده می کنید یا نه؟
محل دقیق فایروال رو در صورت وجود مشخص کنید
محل دقیق روتر رو مشخص کنید


علاوه بر اینها موارد زیر رو هم چک کنید
1-وجود برق فشار قوی در نزدیکی 25 سانتیمتری نودی که مشکل داره!
2-کابل استفاده شده برای اتصال نود به سوئیچ
3-سوئیچ مورد استفاده



موفق باشید
 

oskooi

عضو جدید
1-سلام(نمی دونم مشکلتون حل شده یا نه! اگه هنوز مشکلتون حل نشده:)
2-توپولوژی کامل و دقیق شبکه تون رو بکشید و بزارید اینجا
3-حتما برای هر کدام از ورک استیشن ها موارد زیر رو در توپولوژی مشخص کنید
آدرس IP
آدرس Dns server
آدرس Default gateway
از DHCP استفاده می کنید یا نه؟
محل دقیق فایروال رو در صورت وجود مشخص کنید
محل دقیق روتر رو مشخص کنید


علاوه بر اینها موارد زیر رو هم چک کنید
1-وجود برق فشار قوی در نزدیکی 25 سانتیمتری نودی که مشکل داره!
2-کابل استفاده شده برای اتصال نود به سوئیچ
3-سوئیچ مورد استفاده



موفق باشید

مشکلم حل شده ولی وقتی که کابل رو عوض کردم حل شد البته یه کابلی استفاده کردم که دارای سوکت فلزی بود واز سوکت های معمولی نبود (اسمشو نمی دونم )
ولی دلیلشو هنوز برام نامعلومه
 

farah65

عضو جدید
کاربر ممتاز
باسلام
اطلاعات جامعی در مورد vpn می خواستم:cry:
 
بالا