سوالات و درخواست های مهندسی پزشکی

يامين

عضو جدید
کاربر ممتاز
:smile:tebghe barnamerizie olomo tahghighat dar doreye karshenaasi taghriban 30% az darsha marboot be pezeshki
va 70% an mohandesi e ke ba tavajo be gerayesh be mohandesie bargh, mechanic va ya mavad nazdic mishe
alave bar darsayi ke bache ha goftan bioshimi biophysic va hatta fizike pezeshki ya ghesmathaayi az mpz!!
 

Benefic.H

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان

با توجه به اینکه این گرایش زیر مجموعه رشته مهندسی برق هستش پس توجه داشته باشین که عمده دروس مربوط به رشته مهندسی برق هستش، زیاد این کلمه پزشکی این گرایش شما رو به سمت رشته پزشکی نبره!
 

HAFEZEH

عضو جدید
فرق بين جيپسو باند و سلو باند وسلونا باند

فرق بين جيپسو باند و سلو باند وسلونا باند

سلام
من كه بين انواع و نوع كاربرد جيپسو باند و سلوباند و سلونا باند گم شده ام لطفا كمك كنيد.
 

borna

عضو جدید
درخواست کمک برای معرفی کتاب ژنتیک

درخواست کمک برای معرفی کتاب ژنتیک

با سلام خدمت دوستان محترم و عزیز
من در حال حاضر می خواهم بر روی پروژه سیستم خبره ژنتیک کار کنم .
دوستان محترمی که اطلاعات مفیدی در این زمینه دارند حتی در حد معرفی کتاب ، در زمینه چگونگی شیوه ارث بری صفات یا بیماریها از نسلی به نسل دیگر (که کامل توضیح دهد) لطفا به من کمک کنند.
 

faezeh_asal

عضو جدید
راهنمایی

راهنمایی

سلام من دانشجوی ترم اول پزشکیئ هستم اگه می شه به من بگید که کدوم واحد ها پیش نیاز کدوم درس ها هستند ممنون
 

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه کمکی میخواستم از شما پزشکان

یه کمکی میخواستم از شما پزشکان

سلام دانشجوی معماری هستم.یه مقاله میخواستم در مورد نقش موسیقی بر بدن انسان.
پیشاپیش ممنون از کمکتون;)
 
سلام دانشجوی معماری هستم.یه مقاله میخواستم در مورد نقش موسیقی بر بدن انسان.
پیشاپیش ممنون از کمکتون;)
سلام دوست عزیز .
توی تالار مهندسی شیمی یه مقاله بود در مورد رابطه موسیقی و آنتروپی . بگردید پیداش میکنید . اونجا هم در این رابطه توضیحاتی داده شده بود
موفق باشی :gol:
 

erick

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز .
توی تالار مهندسی شیمی یه مقاله بود در مورد رابطه موسیقی و آنتروپی . بگردید پیداش میکنید . اونجا هم در این رابطه توضیحاتی داده شده بود
موفق باشی :gol:
نیما جان
دستت درد نکنه میگردم پیدا میکنمش.بازم مرسی:victory:
 

biotech87

عضو جدید
راهنمايي

راهنمايي

دوست عزيز كتاب هنزين ردو و ماتسو ياما رو گير بيار :redface:
 

En-mechanic

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارشی از یک کنتی لول سانترال بر روي سانترال؟

گزارشی از یک کنتی لول سانترال بر روي سانترال؟

هفته قبل بیماری به مطب مراجعه کرده بود با تورمی در ناحیه سانترال بالا . بعد از معاینه متوجه شدم که برای جایگزینی سانترال سمت راست بیمار از بریج کنتی لول استفاده شده و احتمالا مشکل از این ناحیه میباشد . با یک رادیو گرافی PA که شما تصویرش را مشاهده میکنید.برای اولین بار بود که عوارض استفاده از این نوع بریج ها را به چشم میدیدم . همانطور که همه همکارا میدانند معمولا ما مجاز به استفاده از این نوع بریج ها فقط برای نواحی جایگزینی لترال بالا به شرطی که از کانین به عنوان پایه استفاده کرده باشیم هستیم و مورد دیگر برای جایگزینی پریمولر دوم به شرط استفاده از مولر اول به عنوان پایه میباشیم . تازه این موارد را هم من با احتیاط زیاد انجام میدهم . چون دندان پایه کوچکترین مشکلی داشته باشد ضریب شکست درمان را هم افزایش میدهد .
استفاده از این این نوع بریج ها برای سایر موارد را به ندرت مشاهده کرده بودم . معمولا در مقابل اصرار بیمار به جهت کمتر تراش دادن دندانها همکارا تسلیم شده و اقدام به گذاشتن این نوع بریج ها میکنند مثلا نمونه های موفقی از بریج کنتی لول با پایه سانترال برای جایگزینی لترال را دیده بودم و بیمار بعد از چندین سال هیچ مشکلی نداشت و با برسی که کردم دیدم بیمار اوپن بایت بوده و دندان تحت هیچ نوع فشاری از جانب دندانهای پائین نبوده و در ضمن بیمار از بهداشت دهان خوبی برخوردار بود همه این عوامل باعث شده بود که در مان با موفقیت همراه باشد . اما در مورد این کیس : از بیمار سوال کردم ظاهرا بیمار هیچ اصراری بر کمتر تراش خوردن دندانها نداشته و این همکار عزیزمان از روی دلسوزی و فقط به این خاطر که دندان اضافی (لترال کناری ) را تراش ندهد این بریج را به صورت کنتی لول ساخته بوده . بیمار میگفت دندان پایه ام قبل از تراش هیچ مشکلی نداشته و با توجه به اینکه دندان اندو نشده و بعد از درآوردن بریج دیدم که دندان هیچ مشکل پوسیدگی و.... نداشته نتیجه گرفتم که تمام این ضایعاتی که در دندان مشاهده میشود به دلیل همین استفاده از این بریج بوده و ترومای ناشی از اوکلوژن به مرور برای دندان مشکل ایجاد کرده است . قصدم از گزارش این مورد این بود که به همکاران جوان توصیه بکنم که از تن دادن به ساخت این چنین بریج هائی حتی در مقابل اصرار شدید بیمار خود داری کنند چون خودتان بهتر میدانید که در صورتی که مشکلی برای بیمار ایجاد شود هیچ وقت زیر بار این موضوع نخواهد رفت که خودش مصر به این کار بوده است . در ضمن راههای مختلف دیگر جایگزین مثل ایمپلنت و بریج های کامپوزیتی و..... هست که میتوانیم به بیمارا پیشنهاد کنیم .....
در این مورد من بعد از یک آنتی بیوتیک تراپی سه روز بعد روکش را درآوردم تا از فشار بایت خارج شود و منتظر کاهش التهاب هستم تا ببینم چه کار میشه کرد .... به نظر شما چکار کنیم برای درمان..... اندو .... در ادامه اپیکو ..... و یا اینکه نه بی خیال درمان بشیم ....؟! البته این بریج در تهران گذاشته شده بود به گردن ما شهرستانی ها نیندازید......
 

zzzari

عضو جدید
کمک

کمک

سلام
من می خواستم بیشتر با این رشته اشنا بشم(کدوم رشته و رتبه چند می گیره و خود رشته اش )اگر می تونید کمکم کنید ممنون
 

يامين

عضو جدید
کاربر ممتاز

[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]ديباچه:[/FONT] سال 1983 اولين بيمار، تحت عمل جراحي پيوند قلب مصنوعي قرار گرفت و 192 روز زنده ماند. سال 1988 تلمبه تنظيم كننده قلب ساخته شد.سال 1993 اولين پاي الكتريكي ساخته شد. پايي كه با استفاده از سيستم بادي و كنترل‌هاي ريزپردازنده، سرعت قدم زدن فرد را دريافته و محفظه‌هاي بادي خود را به نحوي تنظيم مي‌كند كه به طور طبيعي به جلو عقب حركت كرده و مانع از لنگيدن فرد مي‌شود. و اكنون دانشمندان مهندسي پزشكي به ياري متخصصان رشته‌هاي مرتبط تلاش مي‌كنند تا چشم مصنوعي، كليه مصنوعي يا رگ مصنوعي را اختراع كنند.البته علم مهندسي پزشكي به ساخت اعضاي مصنوعي مكانيكي يا الكتريكي محدود نمي‌شود بلكه حيطه اين علم بسيار گسترده‌تر و متنوع‌تر مي‌باشد.در كشورهاي غربي،‌ مهندسي پزشكي علمي حياتي است تا جايي كه بدون آن،‌علم پزشكي نمي‌تواند كاري انجام دهد. براي مثال يك پزشك جراح بدون تجهيزات اتاق عمل واقعاً فلج است. يا بسياري از معاينات پزشكي بدون استفاده از تجهيزات پزشكي امكان‌پذير نيست. در ضمن بايد توجه داشت كه هدف مهندسي پزشكي تنها تجهيزات پزشكي نيست بلكه ابعاد اين رشته بسيار وسيع‌تر است. در اين ميان مي‌توان به نقش اين علم به عنوان پل ارتباطي بين مهندسي و پزشكي اشاره كرد؛ اين علم تلاش مي‌كند تا مهندسين بتوانند از ايده‌هاي پزشكي استفاده كنند چون خيلي از روش‌هايي كه در مهندسي جا افتاده است مثل شبكه عصبي يا سيستم فازي با الگو برداري از سيستم‌هاي بيولوژيكي ايجاد شده است.





[FONT=arial,helvetica,sans-serif]گرايش‌ بيوالكتريك:[/FONT]
‌ هدف‌ اين‌ رشته‌ تربيت‌ متخصصاني‌ است‌ كه‌ بتوانند از عهده‌ تجهيز، نگهداري‌ و طراحي‌ دستگاه‌هاي‌ پزشكي‌ برآيند؛ يعني‌ مهندس‌ الكترونيك‌ مجربي‌ باشند كه‌ با زمينه‌هاي‌ پزشكي‌ نيز آشنايي‌ داشته‌ و ‌بتوانند دستگاه‌هاي‌ پزشكي‌ را طراحي‌ كرده‌ و بسازند يا اينكه‌ مسؤول‌ سفارش‌ دستگاه‌ از خارج‌ از كشور باشند.






[FONT=arial,helvetica,sans-serif]درس‌هاي‌ اين‌ رشته‌ در طول‌ تحصيل :
دروس‌ مشترك‌ در گرايش‌هاي مختلف‌ :
[/FONT]رياضي‌ عمومي‌، معادلات‌ ديفرانسيل‌، فيزيك‌ عمومي‌، برنامه‌نويسي‌ كامپيوتر، آمار حياتي‌ و احتمالات‌، محاسبات‌ عددي‌، استاتيك‌ و مقاومت‌ مصالح‌ در مهندسي‌ پزشكي‌، رياضيات‌ مهندسي‌، مقدمه‌اي‌ بر مهندسي‌ پزشكي‌ زيستي‌، تجهيزات‌ عمومي‌ بيمارستان‌ها و كيلينيك‌هاي‌ پزشكي‌، مدارهاي‌ الكتريكي‌، الكترونيك‌، مدارهاي‌ منطقي‌، بهداشت‌ عمومي‌، اصول‌ توانبخشي‌ وسايل‌ و دستگاه‌ها، اصول‌ و كليات‌ مديريت‌ خدمات‌ بهداشتي‌ ـ درماني‌، اصول‌ سيستم‌هاي‌ راديولوژي‌ و راديوتراپي‌، فيزيولوژي‌، آناتومي‌، فيزيك‌ پزشكي‌، زبان‌ تخصصي‌ مهندسي‌ پزشكي‌، بيوفيزيك‌، كارورزي‌ ، پروژه‌.




[FONT=arial,helvetica,sans-serif]دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ بيوالكتريك‌:[/FONT]
مدارهاي‌ الكتريكي‌، ماشين‌هاي‌ الكتريكي‌ مستقيم‌ و متناوب‌، الكترونيك‌، ميكروپروسسور، مخابرات‌ آنالوگ‌ و ديجيتال‌، تكنيك‌ پالس‌، حفاظت‌ الكتريكي‌ در سيستم‌هاي‌ بيمارستاني‌، سيستم‌هاي‌ كنترل‌ خطي‌، اندازه‌گيري‌ الكترونيكي‌، تجزيه‌ و تحليل‌ سيستم‌ها، مقدمه‌اي‌ بر هوش‌ محاسباتي‌ و زيستي‌.





[FONT=arial,helvetica,sans-serif]گرايش‌ بيومكانيك‌ :[/FONT]
دانشجوي‌ مهندسي‌ پزشكي‌ گرايش‌ بيومكانيك‌ با به‌ كارگيري‌ مفاهيم‌ مكانيكي‌ در زمينه‌هاي‌ پزشكي‌ آشنا مي‌شود. اهميت‌ اين‌ رشته‌ زماني‌ آشكار مي‌شود كه‌ بدانيم‌ جلوه‌هاي‌ مختلف‌ انساني،‌ جنبه‌هاي‌ مكانيكي‌ قوي‌ دارد. مثلاً در ساخت‌ دست‌ يا پاي‌ سيبرنتيكي‌ و قلب‌ مصنوعي‌ بايد يك‌ متخصص‌ بيومكانيك‌ در مورد نحوه‌ حركت‌ اندام‌هاي‌ ياد شده‌ نظر بدهد. همچنين‌ در زمينه‌ سازگاري‌ محيط‌ صنعتي‌ و غيرصنعتي‌ با بدن‌ انسان‌ علم‌ بيومكانيك‌ نقش‌ مهمي‌ را ايفا مي‌كند.



[FONT=arial,helvetica,sans-serif]دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ بيومكانيك‌:[/FONT]
ديناميك‌ و ارتعاشات‌ در مهندسي‌ پزشكي‌، خواص‌ مواد مهندسي‌، مقدمه‌اي‌ بر كاربرد مواد مهندسي‌ در پزشكي‌، مكانيك‌ سيالات‌، كينزيولوژي‌ و بيومكانيك‌ مقدماتي‌، ارتز و پروتز، طراحي‌ اجزاء، ديناميك‌ ماشين‌، ترموديناميك‌ و انتقال‌ حرارت‌، طراحي‌ و توليد به‌ كمك‌ كامپيوتر، شيمي‌ عمومي‌، بيوشيمي‌.








[FONT=arial,helvetica,sans-serif]گرايش‌ بيومواد :[/FONT]
فارغ‌التحصيل‌ گرايش‌ بيومواد با كار مواد مختلف‌ از قبيل‌ پليمرها، سراميك‌ها، كامپوزيت‌ها و مواد فلزي‌ در بدن‌ انسان‌ و در تجهيزات‌ پزشكي‌ آشنا مي‌شود.
دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ بيومواد :
ترموديناميك‌، شيمي‌ عمومي‌، خواص‌ مواد مهندسي‌، مقدمه‌اي‌ بر كاربرد مواد مهندسي‌ در پزشكي‌، پديده‌هاي‌ نفوذ، انتقال‌ جرم‌ و انتقال‌ حرارت‌، فرآيند شكل‌دهي‌ و ساخت‌ بيومتريال‌ها، پروتزهاي‌ بيومتريال‌ها، كارگاه‌ آزمون‌هاي‌ بيولوژيكي‌، شيمي‌ آلي‌، ديناميك‌ و ارتعاشات‌ در مهندسي‌ پزشكي‌، مكانيك‌ سيالات‌، بيوشيمي‌.





[FONT=arial,helvetica,sans-serif]توانايي‌هاي‌ لازم‌ :[/FONT]
ميزان‌ واحدهاي‌ غيرمهندسي‌ اين‌ رشته‌ بسيار محدود است‌ و دانشجو بايد علاقه‌مند به‌ دروس‌ رشته‌ رياضي‌ فيزيك‌ باشد و اين‌ انتظار هست‌ كه‌ ديد پايه‌اي‌ قوي‌ در مهندسي‌ داشته‌ باشد، يعني‌ مهندس‌ بيوالكتريك‌ بايد به‌ الكترونيك‌ و مهندس‌ بيومكانيك‌ به‌ مكانيك‌ و مهندس‌ بيومواد به‌ دروس‌ مرتبط‌ با مهندسي‌ مواد علاقه‌مند بوده‌ و در آن‌ توانمند باشد. در ضمن‌ يك‌ مهندس‌ پزشكي‌ بايد علم‌ زيست‌شناسي‌ و محيط‌ كار بيمارستاني‌ را دوست‌ بدارد يعني‌ علاقه‌مند باشد كه‌ در بيمارستان‌ يا محيط‌هاي‌ مرتبط‌ فعاليت‌ كند.
موقعيت‌ شغلي‌ در ايران :
يك‌ مهندس‌ پزشكي‌ مي‌تواند يك‌ دستگاه‌ پزشكي‌ را به‌ درستي‌ راه‌اندازي‌ كرده‌ و نحوه‌ استفاده‌ صحيح‌ آن‌ را به‌ پرستاران‌ يا ديگر كاركنان‌ بيمارستان‌ آموزش‌ دهد يا اينكه‌ در مؤسسات‌ و شركت‌هاي‌ خصوصي‌ و دولتي‌، در زمينه‌ ساخت‌ تجهيزات‌ پزشكي‌ فعاليت‌ كند. براي‌ مثال‌ فارغ‌التحصيلان‌ گرايش‌ بيوالكتريك‌ به‌ راحتي‌ مي‌توانند دستگاه‌ شنوايي‌ سنجي‌ بسازند و از سوي‌ ديگر چون‌ دستگاه‌هاي‌ پزشكي‌ به‌ طور متوسط‌ ميليون‌ها تومان‌ مي‌ارزد و مسؤولان‌ بيمارستان‌ها به‌ طور نسبي‌ براي‌ حفظ‌ و نگهداري‌ آنها اهميت‌ بسياري‌ قائلند، بسياري‌ از فارغ‌التحصيلان‌ مهندسي‌ پزشكي‌ گرايش‌ بيوالكتريك‌ و حتي‌ دانشجويان‌ اين‌ رشته‌ جذب‌ بازار كار مي‌شوند. دانش‌ فارغ‌التحصيلان‌ گرايش‌ بيومكانيك‌ نيز هم‌ در زمينه‌ ساخت‌ اعضاي‌ مصنوعي‌ و هم‌ در مبحث‌ توانبخشي‌ مثل‌ ساخت‌ ويلچر يا تخت‌ بيمارستان‌ مورد نياز است‌ و بالاخره‌ فارغ‌التحصيلان‌ مهندسي‌ پزشكي‌ گرايش‌ بيومتريال‌ يا بيومواد مي‌توانند در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ صنايع‌ پزشكي،‌ كارآيي‌ داشته‌ باشند. براي‌ مثال‌ در كارخانه‌هاي‌ ساخت‌ لوازم‌ يك‌بار مصرف‌ مثل‌ سرنگ‌، سوند، يا دستكش‌هاي‌ جراحي‌ حضور يك‌ مهندس‌ پزشكي‌ گرايش‌ بيومواد كاملاً احساس‌ مي‌شود. همچنين‌ پليمرهايي‌ كه‌ در بدن‌ انسان‌ استفاده‌ مي‌گردد بايد استاندارد و گريدمديكال‌ داشته‌ باشد كه‌ اين‌ نيز در حيطه‌ وظايف‌ مهندس‌ بيومواد است‌.














 

يامين

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]مهندسي پزشکي چيست ؟[/FONT]
مهندسي پزشکي ، علمي چند رشته اي است که شامل کاربردهاي اصول و تکنيکهاي مهندسي در مسايل زيست شناسي و پزشکي است و علمي است که به مفهوم کاربردي ، تلفيقي از مهارتهاي علوم مهندسي و علوم پزشکي و زيست شناسي در جهت کمک به سلامتي انسان و بهبود بيمار است.


file:///C:/Documents%20and%20Settings/a.parsa/My%20Documents/My%20Music/s.m/2.aspx_files/BioMedical-banner.jpg




[FONT=arial,helvetica,sans-serif]محيط کار مهندس پزشکي به چه صورت است ؟[/FONT]
امروزه تجهيزات پزشکي بکار رفته در دنيا از تکنولوژي بسيار پيشرفته اي برخوردار هستند و هر روز دستگاههاي جديد تر با مزاياي بهتر و کاستي هاي کمتر توسط مهندسين پزشکي ساخته مي شود . اما در ايران بدليل برخوردار نبودن از امکانات و تکنولوژي لازم و نياز به سرمايه گذاري هنگفت در اين زمينه و نداشتن نيروي متخصص در اين زمينه و با توجه به تازه بودن اين رشته در ايران ، اکثر شرکتها به وارد کردن اين تجهيزات و ارائه خدمات پس از فروش مي پردازند . البته تعدادي از شرکتها نيز توليداتي در اين زمينه دارند و به بعضي از کشورهاي خاورميانه نيز صادرات دارند که فارغ التحصيلان اين رشته علاوه بر شرکتها مي توانند در بيمارستانهاي مختلف مشغول بکار شوند و مسووليت نظارت و سفارش تجهيزات مورد نياز بيمارستان را بعهده گيرند .





[FONT=arial,helvetica,sans-serif]مهندسي پزشکي ، گرايش بيو الکتريک چيست ؟
[/FONT]بيو الکتريک در واقع ، علم کاربرد مسائل الکتريکي در بررسي مسائل آناتومي و فيزيولوژيکي ( فيزيولوژي علمي است که درباره طرز کار اعضاي بدن جانوران و ارتباط آنها با يکديگر بحث مي کند ) و تشخيص درمان بيماريهاي موجودات زنده مي باشد .

دانشجويان مشغول به تحصيل در اين رشته با بکارگيري مسائل الکترونيکي و سيستمهاي کامپيوتري ، مشغول به ساخت تجهيزاتي مي شوند که در زمينه تصوير برداري ، بررسي علائم حياتي موجود زنده و نمايان ساختن رويدادهاي فيزيولوژيکي ، زيست شناسي و پردازش و تبديل آن به سيگنالهاي قابل اندازه گيري مي باشد .




[FONT=arial,helvetica,sans-serif]دانشجويان بيو الکتريک در مدت کارشناسي با چه مفاهيمي آشنا مي شوند ؟[/FONT]
پس از فراگيري علوم پايه مهندسي مثل رياضي و فيزيک و تا حد مختصري علوم پايه پزشکي مانند آناتومي و فيزيولوژي مي خوانند و با مدارهاي الکتريکي و الکترونيکي آشنا مي شوند همچنين دانشجويان با مدارهاي الکتريکي و تکنيکهاي بکار رفته در تجهيزات پزشکي مانند سيستمهاي تصوير برداري ، سيستمهاي پرتوپزشکي ، سيستمهاي بکار رفته در اتاق عمل و بخش هاي CCU و ICU و تجهيزات الکتريکي بکار رفته در بدن سروکار دارند . البته اين آشنايي ها تا حد محدودي مي باشد و جهت کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه ، تحصيل در مقاطع بالاتر مورد نياز است .





[FONT=arial,helvetica,sans-serif]مهندسي پزشکي ، گرايش باليني چيست ؟[/FONT]
عبارت است از ، بکارگيري تکنولوژي براي مراقبتهاي پزشکي در بيمارستانها .

از وظايف اين رشته مي توان به توسعه و نصب اطلاعات کامپيوتري تجهيزات پزشکي ، خريداري و استفاده از وسائل پيشرفته پزشکي و همچنين مديريت بيمارستانها اشاره کرد .




[FONT=arial,helvetica,sans-serif]مهندسي پزشکي ، گرايش بيو مواد چيست ؟[/FONT]
[FONT=arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
علم کاربرد قوانين و اصول مهندسي مواد در تحليل سيستمهاي زنده و پزشکي ، مطالعه بافت هاي زنده و سازگاري مواد مختلف با بدن ، طرح و جنس اجزاي قابل کاشت در بدن ، آزمودن مواد جديد و مواد مورد نياز براي ايمپلنت ها مي باشد. درک ويژگي هاي فيزيولوژيکي موجودات زنده ، از مهمترين اصول در طراحي مواد جايگزين مي باشد . از سخت ترين مسائل موجود در اين رشته ، انتخاب يک ماده مناسب سازگار با بدن ، براي قرار دادن در بدن است .





[FONT=arial,helvetica,sans-serif]دانشجويان بيو مواد در مدت کارشناسي با چه مفاهيمي آشنا مي شوند ؟
[/FONT]دانشجوياني که در اين رشته تحصيل مي کنند با مسائل موجود در شيمي مانند شيمي آلي آشنا مي شوند ، همچنين با مواد سازگار با بدن و بررسي مسائل فيزيولوژيکي مواد خارجي جايگزين شده در بدن آشنا مي شوند و چگونگي تعامل آن مواد داخلي و سيستمهاي داخلي بدن موجود زنده نيز در اين گرايش مطرح مي شود .





[FONT=arial,helvetica,sans-serif]مهندسي پزشکي ، گرايش بيو مکانيک چيست ؟
[/FONT]بيو مکانيک در واقع کاربرد علم مکانيک در بيولوژي ( زيست شناسي ) مي باشد در بيو مکانيک ، هدف درک مکانيزم سيستمهاي زنده است . در مورد يک اورگانيزم ، علم بيو مکانيک کمک به درک عملکرد طبيعي آن ، تخمين تغييرات در اورگانيزم و پيشنهاد روشهاي مصنوعي در مورد آن مي نمايد .





[FONT=arial,helvetica,sans-serif]کاربرد مهندسي پزشکي ، گرايش بيو مکانيک چيست ؟[/FONT]
مهندس پزشکي ، گرايش بيو مکانيک توانايي طراحي و ساخت ايمپلنت ها ، اورتز ها و پروتزهاي مناسب و سازگار با بدن موجود زنده را دارد (که ايمپلنت ، اورتز و پروتز از مواد کاشتني در بدن است مثل اعضاي مصنوعي ) البته بخشي از اين گرايش مربوط به طراحي و توسعه دستگاههاي توانبخشي درماني و شيوه هاي استفاده از آنها مي باشد .





[FONT=arial,helvetica,sans-serif]دانشجويان بيو مکانيک در مدت کارشناسي با چه مفاهيمي آشنا مي شوند ؟[/FONT]
دانشجويان مشغول به تحصيل در اين رشته ، همانند ديگر رشته هاي مهندسي ، پس از گذراندن رياضيات و فيزيک پايه با مسائل مطرح در علم مکانيک مانند ترموديناميک ، حرارت و جرم و روشهاي کامپيوتري بررسي اين قوانين در موجودات زنده آشنا مي شوند








 

mahmud-62446883

عضو جدید
سلام...به من تازه وارد کمک کنید...

سلام...به من تازه وارد کمک کنید...

با سلام خدمت دوستان گرامی...خواسم بدونم کدوم گرایش مهندسی پزشکی آینده شغلی بهتری داره...برای تهران و شهرستان
 

جمازه

عضو جدید
راهنمایی تعداد واحد های عملی مهندسی پزشکی بیو الکتریک

راهنمایی تعداد واحد های عملی مهندسی پزشکی بیو الکتریک

لطفا تعداد واحد های عملی ازمایشگاهی مهندسی پزشکی بیو الکتریک را برایم بگویید و ایا با رتبه ی 16000 منطقه سه میشود دانشگاه مجازی بیو الکتریک سهند تبریز قبول شد و قابل ذکر است که هر واحد عملی ازمایشگاهی دانشگاه مجازی سهند تبریز 70000 تومان است ایا ارزش دارد
 

جمازه

عضو جدید
انتخاب رشته

انتخاب رشته

ایا امکان تغییر رشته از فیزیک به برق وجود دارد در دانشگاه غیر انتفایی یا شبانه
 

Fairy

عضو جدید
سلام
چطوری؟؟:w12:
اینکه با اون رتبه می تونی قبول شی یا نه رو نمی دونم
ولی در مورد واحدها اگه سراسری هم مث آزاد باشه:w10::تا اونجایی که من خبر دارم 22 واحد عملی داریم که 10 واحدش آزمایشگاهه 2 واحد هم کاراموزیه
نمی دونم مدرک دانشگاه مجازی سهند چقده معتبره ولی اگه آزاد انتخاب کردی فکر نمی کنم مدرکش الانا بی اعتبار باشه
اگه یامین رو پیدا کردی از اون بپرس بهتر می تونه راهنماییت کنه
موفق باشی
 

يامين

عضو جدید
کاربر ممتاز
لطفا تعداد واحد های عملی ازمایشگاهی مهندسی پزشکی بیو الکتریک را برایم بگویید و ایا با رتبه ی 16000 منطقه سه میشود دانشگاه مجازی بیو الکتریک سهند تبریز قبول شد و قابل ذکر است که هر واحد عملی ازمایشگاهی دانشگاه مجازی سهند تبریز 70000 تومان است ایا ارزش دارد


سلام عزیزم

كارورزي‌، پروژه‌،
آزمایشگاههای درسهای:
فيزيك‌ عمومي‌،
مدارهاي‌ الكتريكي‌، الكترونيك، مدارهاي‌ منطقي‌، ماشين‌هاي‌ الكتريكي‌ مستقيم‌ و متناوب‌، ميكروپروسسور و سيستم‌هاي‌ كنترل‌ خطي‌
که در بعضی دانشگاهها ممکنه کمی فرق کنه
درمورد دانشگاههای مجازی چیز زیادی نمی دونم:(

اگه معتبر باشه فکر میکنم هزینه اش معقول باشه:confused:

درضمن به این تاپیک هم یه سری بزنی بد نیستhttp://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=43739
 

hadi-17

عضو جدید
کدام گرایش بهتره

کدام گرایش بهتره

من رتبه 1670 منطقه 2 هستم می خواستم بدونم شانس قبولی در این رشته در تهران را دارم یا نه و از بین سه گرایش مهندسی پزشکی کدام بهتره چرا و هرکدام در چه رابطه ای هست
 

hadi-17

عضو جدید
مهلت انتخاب رشته داره تموم می شه کدام گرایش بهتره

مهلت انتخاب رشته داره تموم می شه کدام گرایش بهتره

ازبین بیومتریال و بیو مکانیک و بیو الکتریک کدام بهتره چرا هرکدام راجع به چی هست توروخدا جواب بدید
 

En-mechanic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز
به نظر من بیو مکانیک بهتره
چون بازار کارش هم عالیه
 
بالا