سوالات متداول – جراحی منیسک زانو

drsoleymanha

عضو جدید


آیا پارگی منیسک خود بخود ترمیم می شود؟


منیسک از نظر خونرسانی به دو قسمت بیرونی و داخلی تقسیم می شود. قسمت های مرکزی تر فاقد عروق خونی هستند ولی حاشیه بیرونی منیسک عروق خونی را دریافت می کند پس در صورت آسیب دیدن قدرت ترمیم دارد ولی این بدان معنی نیست که هر پارگی منیسک که در قسمت حاشیه ای آن باشد ترمیم خواهد شد. پارگی منیسک حتی اگر در قسمت حاشیه ای آن باشد خودبخود ترمیم نمی شود بلکه نیاز به درمان صحیح دارد.


آیا فعالیتهای ورزشی برای منیسک آسیب دیده مضر است؟
تاثیر دویدن و فعالیتهای ورزشی بر روی آسیب منیسک بسته به شدت آسیب متغیر است. در صورتی که پارگی منیسک موجب بروز علائمی مانند تورم، قفل شدن و یا خالی کردن زانو شود وارد کردن فشار زیاد به زانو مانند دویدن زیاد ممکن است شدت آسیب را افزایش دهد.


درمان های بدون جراحی پارگی منیسک زانو شامل چه مواردی هستند؟
مصرف داروهای ضدالتهابی ، استراحت و استفاده از کمپرس یخ می تواند در موارد حاد پارگی منیسک زانو موثر باشند. استفاده از کمپرس یخ باعث کاهش تورم و التهاب شده و بافت آسیب دیده را بهبود می بخشد. پزشک ممکن است برای حفظ مفصل استفاده از بریس و عصا را برای بیمار توصیه کند. همچنین یکی از درمان های مهم در پارگی منیسک زانو اصلاح فعالیت ها و جلوگیری از انجام فعالیت هایی است که باعث تشدید علائم می شود، البته این اقدامات تا حدود زیادی بستگی به شدت آسیب دیدگی، نوع آسیب دیدگی ، اندازه پارگی و تقاضای بیمار دارند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا