سه معجزه گياهي براي درمان آفتاب سوختگي

bahar10

عضو جدید


وقتي ناچار هستيد براي انجام كارهاي روزانه مدت زيادي را در ساعات آفتابي روز در فضاي آزاد و زير نورخورشيد قرار بگيريد ناگزير پوست لطيف و حساس شما دچار آفتاب سوختگي شده و به گونه‌اي تغيير رنگ مي‌دهد كه معمولا ناخوشايند است و آن را نمي‌پسنديد.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين تغيير رنگ همچنين شما را نگران كرده و به اين فكر مي‌اندازد كه در چند قدمي سرطان پوست هستيد. در اين شرايط مضطرب و وحشت زده نشويد بلكه در عوض با استفاده از هر يك از روش‌هاي طبيعي زير و يا هر سه تاي آنها در يك برنامه زماني منظم مي‌توانيد پوست خود را ترميم كرده و آفتاب سوختگي را درمان كنيد.
اين سه راه كار طبيعي عبارتند از:
1-‌ آلوئه‌ورا: اين گياه همه فن حريف در واقع براي بهبود هر نوع سوختگي از جمله آفتاب سوختگي مفيد است. يك برگ آلوئه‌ورا را باز كرده و ژل داخل برگ را روي ناحيه آفتاب سوخته بماليد. آرام بمانيد تا ژل تاثير خود را اعمال كند. ژل آلوئه‌ورا يك لايه محافظي روي پوست شما ايجاد مي‌كند كه رطوبت آن را نگه مي‌دارد و فرآيند بهبود آفتاب سوختگي آغاز مي‌شود. درحين كار آب زيادي نيز بنوشيد تا پوست شما دوباره آب كافي جذب كند.
2- بابونه: شايد هرگز تصورش را هم نكرده‌ايد كه اين چاي خوش طعم بتواند به درمان آفتاب سوختگي شما كمك كند. براي بهره‌مندشدن از اين خاصيت بابونه، چند قطره از عصاره اين گياه را داخل يك كاسه آب خنك بريزيد. يك ليف تميزرا داخل اين محلول خيس كنيد و آن را به آرامي روي محل آفتاب سوختگي بماليد اگر تمام بدنتان دچار آفتاب سوختگي شده است مي‌توانيد همين محلول را داخل وان درست كرده و مدتي در وان قرار بگيرد تا گياه تاثير خود را روي پوست بگذارد. همچنين اگر دچار آفتاب سوختگي در پلك‌هاي چشمانتان شده‌ايد مي‌توانيد دو عدد تي بگ چاي بابونه را با آب خنك خيس كرده و روي چشمهايتان نگه داريد.
3- حمام جوش شيرين: يك فنجان از اين ماده پاكسازي كننده را داخل وان حمام حاوي آب خنك بريزيد و درون وان قرار بگيريد. در اين حالت پوست خود را مخصوصا وقتي شروع به پوسته پوسته شدن مي‌كند مرتب مرطوب نگه داريد. نوبت بعد كه خواستيد در معرض نور آفتاب قرار بگيرد به خاطر داشته باشيد كه لباس مناسب بپوشيد و حتما از كرم ضد آفتاب استفاده كنيد.
 

Similar threads

بالا