سنگ مرمریت آباده

سنگ ایران

عضو جدید
کشور ایران از معادن مرمریت متعددی برخوردار است و یکی از نواحی که از تراکم بالای معدن برخوردار است،شهرستان آباده است.مرمریت آباده شاید از معدود سنگ های ساختمانی است که از تنوع رنگ و طرح بالایی برخوردار بوده و از نظر تنوع رنگ می توان به زمینه رنگ های کرم،کرم صورتی،گل پنبه ای و کرم بژ اشاره کرد.این مرمریت تنها قابلیت استفاده در نمای داخلی ساختمان را دارد که در این بین می توان به راه پله،کف ساختمان،بدنه و حتی پارکینگ اشاره کرد.با توجه به قرار گرفتن معادن ان در سیراز به این سنگ در بازار ،مرمریت آباده شیراز نیز گفته می شود و قابلیت تولید صورت موجدار و بی موج را داشته،اما به دلیل جنسیت آن،عمدتا به صورت بی موج فراوری و تولید می گردد زیرا تولید به صورت موجدار از دور ریز بیشتری را برای تولید کننده به همراه خواهد داشت. به شما توصیه می کنیم که سعی کنید از طرح بی موج آن در طراحی های خود استفاده کنید.

مشابه سایر سنگ های ساختمانی،اصفهان به عنوان قطب تولید این مرمریت به شمار می آید و به همین دلیل به آن مرمریت آباده اصفهان نیز گفته می شود.اگر در بازار یا کارخانه سنگبری فعال در زمینه تولید این مرمریت مراجعه کرده باشید،قطعا متوجه نام های متفاوتی از این مرمریت در هنگام خرید شده اید که سعی خواهیم کرد در ادامه به معرفی آنها بپردازیم ولی تیتر وار عبارت اند از:آباده ایرجی،آباده دانشور،آباده صمیمی،آباده رضایی،آباده امواج و آباده گل پنبه ای.
این سنگ در ابعاد اسلب،تایل،پلاک،پله و فرشی فرآوری می شود،ولی عمدتا از سایزهای پله و پلاک آن در پروژه های ساختمانی استفاده می شود.از نظر سورت بندی نیز این مرمریت به 2 یا 3 سورت تقسیم می شود و ملاک این دسته بندی نیز بر اساس یکدست بودن رنگ ان است. از نظر فرآوری،به دلیل استفاده از مواد شیمیایی رزین در تولید آن،کیفیت فرآوری تا حدودی به مواد اولیه به کار رفته بستگی دارد.اگر بخواهیم عوامل تاثیر گذار بر قیمت مرمریت آباده را نام ببریم،می توانیم به ابعاد،ضخامت،سورت بندی و کیفیت فرآوری آن اشاره کنیم.
معادن متعددی در آباده شیراز وجود دارد و اگر بخواهیم دسته بندی از تنوع آنها داشته باشیم،یک سری را بر اساس نام صاجب معدن نامگذاری می کنند و یک سری را نیز بر اساس طرح و رنگی که دارد نام گذاری می کنند که برای نمونه می توان به امواج و گل پنبه ای اشاره کرد. در بخش زیر سعی کردیم انواع برندهای موجود از این مرمریت را برای شما قرار دهیم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا