سمبل‌های به کار رفته در این لوگوها

ali199_1991

کاربر بیش فعال
[h=1]آیا سمبل‌های به کار رفته در دل این لوگوها را تشخیص می‌دهید؟[/h]
معمولا لوگوی شرکت ها نشان و هویتی است که طی سالهای متمادی با آن شرکت ها باقی میماند اما بعد از گذشت چندین سال نمادها و نشانه های به کار گرفته شده در خود لوگوها به فراموشی سپرده میشود. در این میان برخی شرکت ها نمادهای جالب توجه و بعضا مخفی را در لوگوهای خود مورد استفاده قرار میدهند تا توجه ما را بیشتر به خود جلب کنند. مانند این شرکت های تکنولوژیک که همگی نمادها و سمبلهای جالب توجهی در دل خود دارند.
ممکن است شما در گذشته با توجه به لوگوی برخی از شرکت ها متوجه نمادهای مخفی به کار رفته در آنها شده باشید. پیدا کردن این نمادها مخفی یک حس خوشایند درونی برای همه ما ایجاد میکند و از همین روی است که «بیزینس اینسایدر» به این موضوع پرداخته است و سعی در نشان دادن نمادهای مخفی به کار رفته در دل اوگوی برخی از شرکت ها کردخ است:
وایو: لوگوی بخش تولید لپتاپ سونی که اکنون مدتها است کنار گذاشته شده است، تلفیقی از تکنولوژی آنالوگ و دیجیتال را با هم نشان میدهد. دو حرف VA به گونه ای طراحی شده اند که شبیه به یک موج آنالوگ باشند در حالی که حروف IO شبیه به کد های باینری طراحی شده اند:

بی ام و: شرکت بزرگ خودروسازی آلمانی بی ام و در سال 1917 در ابتدا به عنوان یک سازنده هواپیما و تجهیزات هوانوردی بنیان گذاشته شد. پیمان ورسای در سال 1918 بعد از جنگ اول جهانی این شرکت را از تولید هواپیما محروم کرد اما این شرکت در لوگوی خود به میراث قبلی پایبند ماند. در لوگوی بی ام و ربع های سفید نشان دهنده ملخ های هواپیما و ربع های آبی نماد آسمان هستند:


آمازون: احتمالا این نماد دیگر برای همه آشنا است. فلش کشیده شده از حرف a تا حرف z نمادی از این موضوع است که هر آنچه بخواهید در آمازون پیدا میشود. به قول ما ایرانی ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد. این فلش همچنین یک لبخند حاکی از رضایت را نیز تداعی میکند:


بیتز: شرکت بیتز که تولید کننده تجهیزات و وسایل صوتی است و توسط شرکت اپل خریداری شده است، لوگوی جالب توجهی دارد. حرف b که بر روی زمینه سفید قرار گرفته است، تداعی گر شخصی است که یک هدست را بر روی سر خود قرار داده است:


پینترست: شبکه اجتماعی پینترست به کاربران خود اجازه میدهد که به اصطلاح تصاویری که در وب پیدا میکنند را بر روی یک بوم خالی بچسبانند. حرف P در لوگوی این شرکت یاد آور همان پین یا سوزنی است که قرار است با آن تصاویر به بوم چسبانده شوند:


ال جی: لوگوی شرکت ال جی نیز در نوع خود جالب توجه است و این لوگو با حروف L و G تصویر یک شخصی را ساخته که گویا به ما چشمک میزند:


سیسکو: این شرکت مشهور آی تی از خطها در لوگوی خود دو هدف دارد. اول نشان دادن امواج الکترومگنتیک که ارتباط مستقیم با کسب و کار آن دارد و دوم تداعی کردن پل Golden Gate در شهر سانفرانسیسکو است.



اما شاید جالب ترین این لوگوها، لوگوی شرکت Sun Microsystems باشد. شرکتی که قبل از آنکه به تملک اوراکل در آید، یکی از بزرگترین شرکت های فعال در عرصه رایانه و تکنولوژیهای رایانه ای بوده است. لوگوی این شرکت یک آناگرام کامل و زیبا است. از هر طرف که آن را بخوانید کلمه Sun دیده میشود و البته به این موضوع نیز دقت کنید که در این لوگو به هیچ وجه حرف S به کار گرفته نشده است!


[h=1][/h][h=1][/h][h=1][/h]منبع:تابناک
 
بالا